Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?
Witam mam zamiar zmienić olej z 10w40 valvoline Maxlife którego wlałem po zakupie Premacy ditd 101km przebieg 142tyś km na MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30 . Od początku był lany półsyntetyk według książki serwisowej zmiany co 15 tyś km trochę dużo co nie i czy to możliwe że był lany półsyntetyk od nowości.I teraz pytanie co z tym fantem zrobić czym to grożi silnikowi i w czym może pomóc
- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
Pytanie i odpowiedź padły nawet w tym dziale i poradnik też Nie widzę potrzeby po raz kolejny tego omawiać.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
a niby czemu nie?? jeśli jeździła w cieplejszym klimacie na przykład w Belgii/Holandii to 10w 30 albo 10w40 były by odpowiednimi olejami , a oba występują jako pół syntetyczne, a nawet i mineralne, a instrukcja wyszczególnia tylko normy jakościowe i gęstość, a nie technologię produkcji smarowidła
Czyli Motul 6100 będzie lepszym wyborem niż zalany Valvoline Maxlife 10w40 .
Znalazłem dane Motula i Valvoline
WŁASNOSCI MOTUL 6100 10w 40
STANDARDY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00-505.00, MB 229.3
VALVOLINE MaxLife DIESEL 10W40 :
API CF, ACEA B3-98 Wydanie 2, B4-04
Które wartości są najważniejsze jeśli chodzi o DITD
Czytałem na forum że najlepszy to 5w 30 do tych silników ale boję się zmiany na syntetyka i zarazem mam wielką pokusę a może się trochę silnik wyciszy jak jest zimny bo to najbardziej mnie denerwuje w madzi
Znalazłem dane Motula i Valvoline
WŁASNOSCI MOTUL 6100 10w 40
STANDARDY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00-505.00, MB 229.3
VALVOLINE MaxLife DIESEL 10W40 :
API CF, ACEA B3-98 Wydanie 2, B4-04
Które wartości są najważniejsze jeśli chodzi o DITD
Czytałem na forum że najlepszy to 5w 30 do tych silników ale boję się zmiany na syntetyka i zarazem mam wielką pokusę a może się trochę silnik wyciszy jak jest zimny bo to najbardziej mnie denerwuje w madzi
- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
książka przewiduje klasę oleju CD (obecne oleje mają CF) oraz parametry 5w30 i 10w40 także że obojętnie co byle mieściło się w tym (oprócz CASTROLA!!!) praca może się wyciszyć ale myślę że ogromnej różnicy zmieniając nie zauważysz.
malkolm napisał(a):coś mi się wydaje że książka zaleca 5w30 albo 10w30,
Dokładnie
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
mój błąd dokładnie 10w30
Czy macie może doświadczenie ze zmianą lepkości oleju z 10w40 na 5w30 przy przebiegu 150tyś km w swoich DITD oczywiście eksploatowanych bardzo długo na półsyntetyku. Poczytałem trochę i mam pytanie odnośnie rozgrzanego oleju jest on wtedy jak woda czy ten 5w30 jest wtedy jeszcze rzadszy czy tutaj jest różnica tylko przy zimnym silniku a później mają taką samą konsystencje. I co jest na plus po zmianie na rzadszy olej w dieslu i tutaj muszę napisać że mam delikatny wyciek przy zaworze podciśnienia ,może nie duży ale jest czarno w tym miejscu, co wy na to
- Od: 10 sty 2011, 19:13
- Posty: 24
- Skąd: Polska
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km
U mnie chodzi jak tralala, ale troszkę łyka jak za bardzo go cisnę. Choć po wymianie podkładek nic a nic nie ubywa. Malkolm mam do ditd po polsku, ale tam nie ma nic ciekawego co zapewne już wiesz.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
5w30 czy 10w40 to nie ma co kombinować byle by wymieniać po 10tyś i zakładać dobre filtry i będzie dobrze. Mój wujek leje 10w40 i śmiga bez problemów.
Mój też Najważniejsze dla silnika jest żeby był w nim olej 10w40 czy 5w30 co za różnica chyba kwestia placebo – przekonania i tyle Zmieniać co 10 tyś, zmieniać filtry i się nie przejmowaćNeonixos666 napisał(a): Mój wujek leje 10w40 i śmiga bez problemów.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
ja w pracy do 1.9 TD leje 15w40 i zimą nie ma problemu a turbo nie padło jeszcze
przejechane ma ponad 275 tyś. a datuje na ponad 350 tyś.
przejechane ma ponad 275 tyś. a datuje na ponad 350 tyś.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6