Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez miro.rogi » 2 mar 2011, 19:50

Witam mam zamiar zmienić olej z 10w40 valvoline Maxlife którego wlałem po zakupie Premacy ditd 101km przebieg 142tyś km na MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30 . Od początku był lany półsyntetyk według książki serwisowej zmiany co 15 tyś km trochę dużo co nie i czy to możliwe że był lany półsyntetyk od nowości.I teraz pytanie co z tym fantem zrobić czym to grożi silnikowi i w czym może pomóc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Bandit » 2 mar 2011, 20:36

Pytanie i odpowiedź padły nawet w tym dziale <czytaj> <czytaj> <czytaj> i poradnik też <czytaj> Nie widzę potrzeby po raz kolejny tego omawiać.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez miro.rogi » 2 mar 2011, 21:10

Czy to możliwe że w mojej mażdzie ditd był lany półsyntetyk od nowości ,tak wynika z ksiązki serwisowej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez malkolm » 2 mar 2011, 21:31

a niby czemu nie?? jeśli jeździła w cieplejszym klimacie na przykład w Belgii/Holandii to 10w 30 albo 10w40 były by odpowiednimi olejami , a oba występują jako pół syntetyczne, a nawet i mineralne, a instrukcja wyszczególnia tylko normy jakościowe i gęstość, a nie technologię produkcji smarowidła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 5 mar 2011, 15:10

miro.rogi napisał(a):Czy to możliwe że w mojej mażdzie ditd był lany półsyntetyk od nowości ,tak wynika z ksiązki serwisowej


Ja tam bym się cieszył i pozostał przy takim :) polecam MOTULa 6100 :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez miro.rogi » 5 mar 2011, 18:18

Czyli Motul 6100 będzie lepszym wyborem niż zalany Valvoline Maxlife 10w40 .
Znalazłem dane Motula i Valvoline
WŁASNOSCI MOTUL 6100 10w 40
STANDARDY: ACEA B4/A3/B3, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00-505.00, MB 229.3
VALVOLINE MaxLife DIESEL 10W40 :
API CF, ACEA B3-98 Wydanie 2, B4-04
Które wartości są najważniejsze jeśli chodzi o DITD <nauka>
Czytałem na forum że najlepszy to 5w 30 do tych silników ale boję się zmiany na syntetyka i zarazem mam wielką pokusę a może się trochę silnik wyciszy jak jest zimny bo to najbardziej mnie denerwuje w madzi <nie powiem>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2011, 22:23

książka przewiduje klasę oleju CD (obecne oleje mają CF) oraz parametry 5w30 i 10w40 także że obojętnie co byle mieściło się w tym (oprócz CASTROLA!!!) praca może się wyciszyć ale myślę że ogromnej różnicy zmieniając nie zauważysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 5 mar 2011, 22:57

coś mi się wydaje że książka zaleca 5w30 albo 10w30,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Erastotenes » 6 mar 2011, 02:43

malkolm napisał(a):coś mi się wydaje że książka zaleca 5w30 albo 10w30,

Dokładnie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2011, 12:32

mój błąd dokładnie 10w30 <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mapit » 6 mar 2011, 13:21

Ja mam instrukcje polską z 2002 i niemiecką 323/323f i w obu jest napisane silnik diesel API CF/ACEA B1 lub B3 dla lepkości 5W-30 i API CF/ACEA B3 dla lepkości 10W-40
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 13:26

no proszę to jesteś chyba pierwszym który ma polską instrukcję do ditd , może zrobisz skany ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez mapit » 6 mar 2011, 13:39

Nie napisałem, że do DiTD tylko 323 ogólnie do wersji 4 lub 5 drzwiowej i silników diesla i benzynowych, wymienione są B3, ZM, FP i FS. Polska drukowana jest dla IM Autotrade Holding o/w Polsce. Jest to instrukcja obsługi, identyczna z tą niemiecką.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2011, 14:16

Ja mam książkę dla 2003 i tylko tak mam napisane
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez miro.rogi » 19 mar 2011, 11:45

Czy macie może doświadczenie ze zmianą lepkości oleju z 10w40 na 5w30 przy przebiegu 150tyś km w swoich DITD oczywiście eksploatowanych bardzo długo na półsyntetyku. Poczytałem trochę i mam pytanie odnośnie rozgrzanego oleju jest on wtedy jak woda czy ten 5w30 jest wtedy jeszcze rzadszy czy tutaj jest różnica tylko przy zimnym silniku a później mają taką samą konsystencje. I co jest na plus po zmianie na rzadszy olej w dieslu i tutaj muszę napisać że mam delikatny wyciek przy zaworze podciśnienia ,może nie duży ale jest czarno w tym miejscu, co wy na to <peace>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 19:13
Posty: 24
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BK 1.6 105km

Postprzez Erastotenes » 23 mar 2011, 17:43

U mnie chodzi jak tralala, ale troszkę łyka jak za bardzo go cisnę. Choć po wymianie podkładek nic a nic nie ubywa. Malkolm mam do ditd po polsku, ale tam nie ma nic ciekawego co zapewne już wiesz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Riki » 23 mar 2011, 18:56

Ja bym został przy 10W-40.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 22:24

5w30 czy 10w40 to nie ma co kombinować byle by wymieniać po 10tyś i zakładać dobre filtry i będzie dobrze. Mój wujek leje 10w40 i śmiga bez problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 23 mar 2011, 23:32

Neonixos666 napisał(a): Mój wujek leje 10w40 i śmiga bez problemów.
Mój też :P Najważniejsze dla silnika jest żeby był w nim olej :P 10w40 czy 5w30 co za różnica <co?> chyba kwestia placebo – przekonania i tyle ;) Zmieniać co 10 tyś, zmieniać filtry i się nie przejmować ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 23:39

ja w pracy do 1.9 TD leje 15w40 i zimą nie ma problemu a turbo nie padło jeszcze :P
przejechane ma ponad 275 tyś. a datuje na ponad 350 tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6