Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez Riki » 20 paź 2011, 19:15

Neonixos666 napisał(a):Jak dla mnie to pół litra to nie tak mało jak na 10tyś


0,5l? żadne zużycie.... :)

Powyższą wartośc pobierają często nowe diesle na dystansie 1000km – tak też zabezpiecza się producent.

DiTD o pewnym przebiegu może tyle wziąć, zapewne po odpowiedniej płukance motoru + dodatki do nowego oleju = zerowy pobór co potwierdza kilka DiTD/CiTD/TDI/HDI/dCi/TDCi/D-4D/CDi/DiD/TDDi/CRDi etc :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 20 paź 2011, 20:47

Riki napisał(a):0,5l? żadne zużycie.... :)

Powyższą wartośc pobierają często nowe diesle na dystansie 1000k


dokładnie – ostatnio mi ktoś mówił, że tak mu nawet powiedzieli w ASO (dotyczyło to bodajże BMW X5) jak mu trochę oleju ubyło, hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez cyberkey » 21 paź 2011, 12:24

lałem wcześniej Mobil Super 2000 X1 ale kolega mechanik namówił mnie na TOTAL QUARTZ 7000 10W40 ,czytałem troszke lepsze ma parametry żadnej zmiany nie zauważylem po za tym że mniej sie grzeje[znaczy jak mu depcze a lubie, i dojade to nie załącza się już tak wentylator] ot takie moje odczucie :) ale w tej kwestii jestem laikiem,a ile prawdy w tym co napisane na opakowaniu <co?> pozdrawiam

filtry zmieniam co 8tys+olej[olejowy,powietrza,paliwowy].

filtr paliwa nipparts,japan parts
filtr powietrza mann filter,nipparts
filtr oleju mann lub kneht
Ostatnio edytowano 23 paź 2011, 11:38 przez cyberkey, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 14:36
Posty: 6
Skąd: Bieniewiec{między Grodziskiem Maz. a Mszczonowem}
Auto: Madzia Premacy 2.0 Ditd 2001exclusive 1generacja.

Postprzez mateusz26 » 21 paź 2011, 13:20

panowie a co myślicie o 5W40. Ja teraz chciałem przejść na 5w30 tak jak w temacie.
Jednakże rozważam olej elf 5W40. Co o nim myślicie może ktoś taki ma?
boje się że jak przejde na 5W30 to może coś się dziać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez kolarek » 21 paź 2011, 14:21

W mojej Madzi zalany był przez Niemca 10W40,wymieniłem na Elf 5W30 i od 6000km nie ubyło na bagnecie ani milimetra :) Silnik pracuje trochę ciszej(chociaż pora na regulację luzów zaworowych,troche "klepią" na zimnym)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez kierownik » 21 paź 2011, 22:13

cyberkey napisał(a): mniej sie grzeje

yy?

kolarek napisał(a):pora na regulację luzów zaworowych,troche "klepią" na zimnym)

jak to w tym modelu, ale zrobić nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Miron-Ww » 22 paź 2011, 15:46

Ja zmieniłem z 10w40 na Elfa 5w30 , jak na razie wszystko ok , ciśnienie jest , nic nie ubywa , ba nawet musiałem odlać bo nalało się ponad maksimum , jedno co zauważyłem to to że silnik jakby ciszej pracował . Autko z przebiegiem 168 tyś.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Barteklo » 22 paź 2011, 19:24

A jakiej firmy filtr oleju polecalibyście do Premacy DITD?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 10:58
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM
2000r.

Postprzez kierownik » 22 paź 2011, 20:43

nie ten temat, ale Knechta, albo ori ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 22 paź 2011, 23:22

kierownik napisał(a):ale Knechta, albo ori


noo bo to to samo jest :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 23 paź 2011, 00:03

jeździłem na kilku różnych, różnicy nie widać, jak mam okazję kupuję coś lepszego jak nie to filtron, też się sprawdza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Barteklo » 23 paź 2011, 15:43

Dzieki za odpowiedź i sorki za offtop. Chciałem sie dowiedzieć bo czytałem żeby filtrona nie kłaść, W takim razie kupie Knechta

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2010, 10:58
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM
2000r.

Postprzez alan » 24 paź 2011, 20:21

mateusz26 napisał(a):panowie a co myślicie o 5W40. Ja teraz chciałem przejść na 5w30 tak jak w temacie.
Jednakże rozważam olej elf 5W40. Co o nim myślicie może ktoś taki ma?
boje się że jak przejde na 5W30 to może coś się dziać.


Cześć,
zmieniałem rok temu z shella 10W40 na shella 5W40. Jak już pisałem, jest ok. Na pewno silnik ma lepiej w zimie. Rok temu były spore mrozy i wyraźnie słyszałem, że silnik chodzi ciszej na zimno. I tak miało być – ten olej powinien być rzadszy niż 10W40 w niskich temperaturach :) Głównie z tego powodu go zmieniłem.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez theboost » 23 lis 2011, 21:24

Ja też szykuję się do wymiany. Czy Valvoline Max Life 10W40 jest ok do ditd czy może lepsza mazda dexelia? I czy dexelia jest taka sama do dieselka i benzyny?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Riki » 23 lis 2011, 23:18

theboost napisał(a):? I czy dexelia jest taka sama do dieselka i benzyny?


Taka sama... :) mówimy o DEXELI ULTRA.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez theboost » 23 lis 2011, 23:26

Czyli to będzie dobre? http://allegro.pl/mazda-dexelia-ultra-1 ... 04027.html

Czy może ten valvoline?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Riki » 24 lis 2011, 01:28

Dexelia 10W-40 będzie dobra, ale nieporównywalnie lepszym olejem jest MOTUL 6100....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez theboost » 24 lis 2011, 01:57

Motul nawet w tej samej cenie. Szkoda, że troszkę wcześniej wcześniej nie napisałeś :P . A tak to zostaje dexelia, no cóż motul będzie za 10 tys. km. Dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Bulgarien » 29 lis 2011, 21:13

Ja lałem Elf Excellium LDX 5W40 nie wiem czy od tego oleju czy z winy poprzedniego włascicela miałem zniszczone 2 krzywki na walku rozrządu i popychacz zaworowy. Po regeneracji wkurzyłem sie i zalałem Dexelia Ultra 5W30 i tego oleju będę się trzymał kosztuje 140zł za 5l tak że myślę że cena nie jest wygórowana inne oleje potrafią być droższe a oryginał to oryginał. Auto lekko odpala na mrozie i jest zdecydowanie cichsze niż w przypadku poprzedniego oleju Elf. Nie mam zdania o Elf SXR 5W30 ponoć to to samo co Dexelia ale ręki obciąć nie dam :D.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 07:39
Posty: 16
Skąd: Nowa Deba
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Wefin » 9 gru 2011, 13:50

Witam.
Jaki motul 5w-30 do tdvi bo chyba są różne i już sam nie wiem. A może zmienić na 10w-40?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 10:50
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6