Kod błędu 0403

Postprzez mildan » 19 kwi 2011, 09:22

Witam
Wciąż się załącza kontrolka check engine a już myślałem, że to koniec kłopotu.
Mechanik niby mi przeczyścił ten zawór EGR , wymieniłem filtr paliwa, ale znów jest błąd.Oprócz błędu 0403, pokazuje jeszcze 1189 ale nie jestem pewien co to. Jeżeli to EGR sensor czy zaślepienie go rozwiąże sprawę ?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez rootmaster » 19 kwi 2011, 14:42

Nie rozwiąże to problemu. Ja celewo zaślepiłem EGR i teraz po ok 300 km od skasowania wyskakuje ten błąd. <oczko>
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 20:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Postprzez YgooR » 19 kwi 2011, 23:03

mildan napisał(a):Jeżeli to EGR sensor czy zaślepienie go rozwiąże sprawę ?

Tak jak napisał rootmaster nie rozwiąże, sprawdź zaworki podciśnienia bo one sterują pracą EGR.
rootmaster napisał(a):Ja celewo zaślepiłem EGR i teraz po ok 300 km od skasowania wyskakuje ten błąd

U ciebie to inna bajka, masz silnik RF4F i w nim po zaślepieniu zawsze wyskakuje błąd.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 23:42

to wytłumacz mi dlaczego po odłączeniu podciśnienia do egr nie wyskakuje mi błąd a dopiero jak odłączę akumulator to wyskakuje :P ale resecik i jest wszystko ok :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 kwi 2011, 00:37

Neonixos666 napisał(a):dopiero jak odłączę akumulator to wyskakuje ale resecik i jest wszystko ok

To jak go resetujesz jak po odłączeniu akumulatora wyskakuje błąd ? :>
Jednak wyskakuje, a nie powinien, w RF2A po odłączeniu nie ma żadnych błędów, zobaczymy jak pojeździsz troszkę dłużej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mildan » 20 kwi 2011, 10:02

[quote="YgooR"]
Tak jak napisał rootmaster nie rozwiąże, sprawdź zaworki podciśnienia bo one sterują pracą EGR.
[/quote]
A jak najlepiej sprawdzić te zaworki podciśnienia . U mnie kontrolka przeważnie zapala się po rozgrzaniu silnika, jak wskazówka temp. jest na połowie.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez YgooR » 20 kwi 2011, 12:11

Przecież na poprzedniej stronie napisałem :)
YgooR napisał(a):Wymontuj zawór i podaj mu 12V powinien za każdym razem załapać (cyknąć).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 19:57

YgooR napisał(a):zobaczymy jak pojeździsz troszkę dłużej :P


i wykrakałeś <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 kwi 2011, 22:02

Neonixos666 napisał(a):i wykrakałeś

Upsss <lol> więcej się nie wypowiadam bo jeszcze bardziej popsuję Ci Madzię <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 22:06

resecik i na jakiś czas będę miał spokój, zaczęła mygać przy ostrym pałowaniu :P ale wiem ze to od egr. U mnie procedura jest taka, że robię tak jak ma być i resetuje jeżdżę trochę i potem odpinam i jest dobrze :P

Za czarną magię powinienem Cię posądzić <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 kwi 2011, 22:49

To musisz sobie zrobić drugi przycisk obok opornika, reset :P
Czekaj jadę na święta do świętokrzyskiego to wpadnę na Łysą Górę, obserwuj kontrolki :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 22:53

YgooR napisał(a):drugi przycisk obok opornika,


a skąd wiesz ze mam drugi wolny przycisk? :>
oj coś tu mi nie gra :P

ciekawe na jakiej podstawie komputer wie że egr nie chodzi, w RF2A był czujnik położenia ale w RF4F nie ma go wiec jakim cudem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mixer88 » 21 kwi 2011, 02:44

No własnie ja tez wyczyściłem zawór EGR zaślepiłem i dalej mi mryga :/ więc co teraz mam zrobić przedłużyć tego bolca sprawdzić te zaworki ale gdzie ich mam szukać ??? nie pomogło czyszczenie i zaślepienie więc co mogę teraz zrobic a i sory za moje pytania ale moja madzia jest 1 moim autem i jestem zupełnie tępy w tych sprawach <glupek2> a teraz codziennie siedze na forum i o wszystkim tu piszecie :–) liczę na waszą pomoc Pozdrawiam :–) :D
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 00:29
Posty: 21
Skąd: Brody
Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.

Postprzez YgooR » 21 kwi 2011, 22:50

Neonixos666 napisał(a):a skąd wiesz ze mam drugi wolny przycisk?

No i co się chwalisz :P
Neonixos666 napisał(a):ciekawe na jakiej podstawie komputer wie że egr nie chodzi,

Ktoś mądrzejszy ode mnie to opisał na forum, poszukaj sobie :P
Pamiętam że komputer odczytywał to na podstawie powietrza wpadającego do kolektora, jego ilości lub temperatury, dokładnie nie pamiętam.
Mixer88 napisał(a):sprawdzić te zaworki ale gdzie ich mam szukać

Jesteś nowy na forum to zacznij je czytać tutaj większość spraw jest opisana, a EGR to kilka razy na tysiąc różnych sposobów :)
Najlepiej sprawdź gdzie biegnie wężyk od EGR i będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Mixer88 » 22 kwi 2011, 08:56

No i dzięki bardzo teraz już będę wiedział gdzie szukać tych zaworków hehe :–)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 00:29
Posty: 21
Skąd: Brody
Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.

Postprzez mildan » 7 maja 2011, 13:06

Może to czujnik EGR się sypie i zapala się kontrolka, może wymiana pomoże?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 7 maja 2011, 13:17

a po co szukać tych zaworów wystarczy sprawdzić czy podciśnienie jest w przewodzie na odpalonym i wszystko będzie jasne. Jak jest to sprawdź zasysając ustami czy rusza się zawór, a jeśli wszystko jest ok to pewnie czujnik położenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mildan » 7 maja 2011, 14:05

Jeśli jest podciśnienie a zawór się nie rusza czy zacina to tylko wymiana zaworu ratuje czy coś można jeszcze pokombinować?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 7 maja 2011, 16:02

mildan napisał(a):Jeśli jest podciśnienie a zawór się nie rusza czy zacina to tylko wymiana zaworu ratuje czy coś można jeszcze pokombinować?


można czyścić ale jak to nie pomoże to raczej wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mildan » 9 maja 2011, 10:38

To jest coś chyba z czujnikiem bo kontrolka załącza się najczęściej przy rozgrzanym silniku. Na pewno nie wywala starego błędu bo już dwa razy kasowałem błędy. I jak już się załączy mrugająca kontrolka czuje ,że moc silnika trochę spada.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6