Wymiana rozrządu – różne szkoły
Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydla Pozdrawiam!
- Od: 9 maja 2012, 14:15
- Posty: 6
- Skąd: Leszno
- Auto: mazda DITD 2000r
Riki napisał(a):dominikb napisał(a):Zależy mi na oryginale oczywiście?
no to niestety nie jest oryginał.
Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?
Dopisano 27 lut 2013, 12:35:
dominikb napisał(a):Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydla Pozdrawiam!
W Zaniemyślu (57 km od Leszna) jest polecany mechanik, który zna się na DiTD. Zerknij tutaj http://gawlak.net/ Wiem, że kawałek drogi, ale jest on chwalony więc chyba warto.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,
sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu
zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
potwierdzam,też sam robiłem 1 raz w życui i naprawdę nie trzeba wiedzy ,wystarczą klucze jakieś mocny imsus chyba 8 i 2 śruby do zablokowania kół ,,na znakach" dodam tylko że w takim golfie jest gorzej,
w ditd sam montaz rozrzadu to chwila ,najwięcej roboty to rozbieranie osłon ,koła pasowego i poduszki
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
vagatrotter napisał(a):Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?
Luzik chociaż w tym kraju ludzie sprzedają wszystko... to fakt ale myślę, że przekazać różne opcje należy i każdy wybierze to co uważa za stosowne. Klient życzy sobie zamiennik? proszę bardzo, nie dajemy gwarancji bo jestem więcej niż pewny, że to się urwie.
Mamy jako firma ofertę na pompy wodne w cenie kartonu małego Snickersa. Chiny. Wiesz ile tego się sprzedaje? ponoć najwiecej
Riki napisał(a):Klient życzy sobie zamiennik? proszę bardzo, nie dajemy gwarancji bo jestem więcej niż pewny, że to się urwie.
ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie
kierownik napisał(a):ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie
Bardzo dobre podejście – gdybym był mechanikiem stawiałbym identyczny warunek.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Może i ja się podepnę pod temat (choć już pewnie do odgrzania ). Na dniach wymieniam rozrząd – nie kwestionuję ORi bo to moja 2-ga wymiana. Wczesniej na częściach ze sklepu Fox Rzeszów – pasek Unitta, rolki NTN, hydronap. NTN. Teraz czas na wymianę z pompą wody – na forum nie natrafiłem na konkretne odpowiedzi więc czas zadać konkretne pytania:
1. Nowe paski Ori są sygnowane napisem producenta (?) (na pasku) PowerGrip i kolorem niebieskim. 6 lat temu wymieniałem pasek i oznaczenia były żółte – czy to jest Ori, czy mam się bać ?
2. Pompa wody – Ori za ok. 450 zł (nie znam producenta ale chętnie poznam jeśli ktoś zna) czy "jakiś" zamiennik może być ? Z forum wyczytałem, że SKF cacy (Jaksa), NPW – niedobrze.
Jaka pompa poza Ori – Może Jaksa pomoże lub każdy inny użytkownik mający z pompami doświadczenie.
Aha, zapomniałbym – sprawa nie cierpiąca zwłoki
1. Nowe paski Ori są sygnowane napisem producenta (?) (na pasku) PowerGrip i kolorem niebieskim. 6 lat temu wymieniałem pasek i oznaczenia były żółte – czy to jest Ori, czy mam się bać ?
2. Pompa wody – Ori za ok. 450 zł (nie znam producenta ale chętnie poznam jeśli ktoś zna) czy "jakiś" zamiennik może być ? Z forum wyczytałem, że SKF cacy (Jaksa), NPW – niedobrze.
Jaka pompa poza Ori – Może Jaksa pomoże lub każdy inny użytkownik mający z pompami doświadczenie.
Aha, zapomniałbym – sprawa nie cierpiąca zwłoki
lubisz swoje auto ? to nie kombinuj,tylko zakładaj pompę ori.
kto ją produkuje to nie wiem,ale wiem, że można spać (jeździć ?) spokojnie.
pasek ma być w pudełku MAZDA i mieć napis RF2A-12-205.
a kolor napisu ? no cóż,tusz w drukarce się skończył i zalali innym kolorem ?
kto ją produkuje to nie wiem,ale wiem, że można spać (jeździć ?) spokojnie.
pasek ma być w pudełku MAZDA i mieć napis RF2A-12-205.
a kolor napisu ? no cóż,tusz w drukarce się skończył i zalali innym kolorem ?
I tak zrobię ! Pompa ORI i tyle w temacie
Rozrząd OE Mazda zakupiony (gratis – obudowa termostatu razem z pompą) 960 zł całość. Do tego 2 szt. paski Bando (20 zł sztuka) i jazda do mechanika
I zrobione – Wymiana koszt 200 zł z rachunkiem (ten sam mechanik co 6 lat temu – więc pewniak
Rozrząd OE Mazda zakupiony (gratis – obudowa termostatu razem z pompą) 960 zł całość. Do tego 2 szt. paski Bando (20 zł sztuka) i jazda do mechanika
I zrobione – Wymiana koszt 200 zł z rachunkiem (ten sam mechanik co 6 lat temu – więc pewniak
kierownik napisał(a):Riki napisał(a):i co? wykorzystałeś ten gratis ?
śmiesz sądzić, że była od innego modelu?
Pytanie jak najbardziej zasadne – nie wykorzystałem bo jest do innego silnika a była już obudowa skręcona z pompą.
Więc gratis jest niepotrzebny (mam na myśli obudowę bo pompa jest ok).
Witam, czym różnią się pompy wody GMB / NTY /NPW?
która jest najbardziej polecana?
która jest najbardziej polecana?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6