Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
Mam takie pytanko jakie to czujniki wkręcone są w pompie Denso ?
– wiadomo zaczynajac do lewej : SPV potem jakiś zaworek i dwa kolejne czujniki ...ciekaw jestem jak sie zwią i za co odpowiadają ...?
– wiadomo zaczynajac do lewej : SPV potem jakiś zaworek i dwa kolejne czujniki ...ciekaw jestem jak sie zwią i za co odpowiadają ...?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Wpadłem dziś do wulkanizatora i zobaczyłem kolesia w białej 323 z DiTD. Gadka-szmatka i pytam o przebieg i ważniejsze naprawy, a on, że 270 kkm, a przy 240 kkm robił pompę. Oczywiście pytam: Mabi czy ryzykowałeś Hoffmana? A koleś na to, że był u:
Fąfara Andrzej Naprawa Pomp Wtryskowych
15 Grudnia 12
78-320 Połczyn-Zdrój
Pytam dalej i facet opowiada mi całą historię. Auto przestało palić na ciepło. Mechanicy stwierdzili, że pompa padła i wysłali do pompiarzy. Ci podnosili maskę i mówili, a Denso to nie, dziękujemy. Facet pojechał do jakiegoś serwisu w Szczecinie i tam powiedzieli, że się podejmą, ale cena wyniesie ok. 5.000 pln. Szukał dalej i trafił do Połczyna. Pan Andrzej wyjął pompę nadlał jakiś metal na jakiś tłoczek, przetoczył i auto śmiga już 30 kkm na tyk. Cena 1.500 pln. Gwarancję dał na pół roku, ale mówił, że element wytrzyma tyle co nowy.
Ciekaw jestem?.. Jeśli pompa jeszcze pochodzi to będzie miał szczęście, że nie trafił na nasze forum, bo byśmy go do Mabi wysłali i jeszcze by go Provident ścigał
Fąfara Andrzej Naprawa Pomp Wtryskowych
15 Grudnia 12
78-320 Połczyn-Zdrój
Pytam dalej i facet opowiada mi całą historię. Auto przestało palić na ciepło. Mechanicy stwierdzili, że pompa padła i wysłali do pompiarzy. Ci podnosili maskę i mówili, a Denso to nie, dziękujemy. Facet pojechał do jakiegoś serwisu w Szczecinie i tam powiedzieli, że się podejmą, ale cena wyniesie ok. 5.000 pln. Szukał dalej i trafił do Połczyna. Pan Andrzej wyjął pompę nadlał jakiś metal na jakiś tłoczek, przetoczył i auto śmiga już 30 kkm na tyk. Cena 1.500 pln. Gwarancję dał na pół roku, ale mówił, że element wytrzyma tyle co nowy.
Ciekaw jestem?.. Jeśli pompa jeszcze pochodzi to będzie miał szczęście, że nie trafił na nasze forum, bo byśmy go do Mabi wysłali i jeszcze by go Provident ścigał
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Sorki pomyliłem dział, nikogo nie chciałem na nic naciągać, ani nic nikomu wciskać na siłę, nie takie były i są moje intencje. Chciałem jedynie rozwinąć wachlarz możliwości. Po prostu kolega zakładający temat napisał:
Okazuje się, że jednak jest sposób. Na początek test pompy, robi się w bardzo prosty sposób: Na rozgrzanym silniku lub przy wysokiej temp. otoczenia (obiektywnie patrząc ok. 15st.C. i powyżej) odpinamy czujnik temperatury (3pinowy). Jeśli silnik zaskoczy, oczywiście kontrolka świec wariuje, mogą być zbyt niskie lub za wyskie obroty, albo falowanie to oznacza, że pompa już niedomaga to tak w woli wyjaśnienia.
Sorki za zamieszanie: viewtopic.php?f=80&t=118154&p=1988583#p1988583 Pozdrawiam
Pippi napisał(a):Po wielu dniach i dużej walce z tym aby nie oddawać pompy do regeneracji okazała się ona nie odzowna bo nikt nie był w stanie nic zrobić.
Okazuje się, że jednak jest sposób. Na początek test pompy, robi się w bardzo prosty sposób: Na rozgrzanym silniku lub przy wysokiej temp. otoczenia (obiektywnie patrząc ok. 15st.C. i powyżej) odpinamy czujnik temperatury (3pinowy). Jeśli silnik zaskoczy, oczywiście kontrolka świec wariuje, mogą być zbyt niskie lub za wyskie obroty, albo falowanie to oznacza, że pompa już niedomaga to tak w woli wyjaśnienia.
Sorki za zamieszanie: viewtopic.php?f=80&t=118154&p=1988583#p1988583 Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 maja 2011, 22:26 przez andrev2222, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 9 lis 2010, 15:18
- Posty: 12
andrev2222 napisał(a):Jeśli ktoś byłby zainteresowany info na PW.
Co to ma być ? Tajemnica jakaś czy chcesz zarobić ? Od zarobku jest dział ogłoszenia. Napisz co to takiego, albo post zniknie. Po to jest forum.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Więc, żeby się dowiedzieć ile kosztuje regeneracja trzeba korzystać z zakładki warsztat, ale żeby dowiedzieć się ciekawych i innowacyjnych rzeczy i ewentualnie z tego skorzystać (choćby na próbę) trzeba skorzystać z kosza Już obiecuję, że nie będę mącił i tak mętnej wody. Pozdro
- Od: 9 lis 2010, 15:18
- Posty: 12
andrev2222 napisał(a):Okazuje się, że jednak jest sposób. Na początek test pompy, robi się w bardzo prosty sposób: Na rozgrzanym silniku lub przy wysokiej temp. otoczenia (obiektywnie patrząc ok. 15st.C. i powyżej) odpinamy czujnik temperatury (3pinowy). Jeśli silnik zaskoczy, oczywiście kontrolka świec wariuje, mogą być zbyt niskie lub za wyskie obroty, albo falowanie to oznacza, że pompa już niedomaga to tak w woli wyjaśnienia.
Tak każdy chyba na tym forum(diesla) wie,że jeśli auto nie pali na ciepłym,a zapala po odpięciu czujnika no na 100% to pompa,także eureki nie odkryłeś.Więc jaki jest sposób,jak nie regeneracja pompy.Może to być głowica rozdzielaczowa (mój przypadek i okazało się to dopiero na stole pobierczym !)a może to coś innego Nikt chyba nie zaryzykuje strzelając w ciemno i wymieniająć części po kolei w domowych warunkach,szczególnie że części kosztują zbyt drogo.Sorki ale nie bardzo rozumiem o co ci chodzi
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
Witam,
No i jestem kolejnym poszukującym serwisu pomp Denso. Objawy standardowe: ciężko zapala jak jest ciepło.
Nie wiem, czy to dobry wątek, ale prosiłbym o opinie serwisu Bocheńskich we Wrocławiu. Po rozmowie z babką (sic!) nie jestem pewny czy są dobrym wyborem i nie będą chcieli naciągac. Dostałem też kontakt do mechanika z Nowych Skalmierzyc (okolice Ostrowa Wielkopolskiego), może ktoś u niego robił pompę?
No i jestem kolejnym poszukującym serwisu pomp Denso. Objawy standardowe: ciężko zapala jak jest ciepło.
Nie wiem, czy to dobry wątek, ale prosiłbym o opinie serwisu Bocheńskich we Wrocławiu. Po rozmowie z babką (sic!) nie jestem pewny czy są dobrym wyborem i nie będą chcieli naciągac. Dostałem też kontakt do mechanika z Nowych Skalmierzyc (okolice Ostrowa Wielkopolskiego), może ktoś u niego robił pompę?
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
ternyk napisał(a):No i jestem kolejnym poszukującym serwisu pomp Denso.
Serwis Denso jest tylko jeden w Polsce i nie trudno go znaleźć
viewtopic.php?f=85&t=112983
ternyk napisał(a):Dostałem też kontakt do mechanika z Nowych Skalmierzyc
Chcesz regenerować pompę u "pana Rysia", nie żal się później na forum, że się z pompą coś tam stało za miesiąc, kwartał, czy rok...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
ternyk ad bocheńskich wypowiadał się mahalnet – robił u nich pompę. zjedź Go i popytaj
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Riki,
babcia = GW = znana również jako "byczy chwost"
GD miałem przez babcią, sprzedałem w zeszłym roku, gość (mechanik + blacharz + lakiernik) doprowadził ją do ślicznego stanu, był nią we włoszech i stwierdził, że od teraz: "mazda na zawsze"
babcia = GW = znana również jako "byczy chwost"
GD miałem przez babcią, sprzedałem w zeszłym roku, gość (mechanik + blacharz + lakiernik) doprowadził ją do ślicznego stanu, był nią we włoszech i stwierdził, że od teraz: "mazda na zawsze"
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Witam prawie rok temu nabyłem auto które miało pełne objawy zjechanej pompy (nie odpalał na gorąco, słaba moc)
U Jaksy zostałem skierowany do mabi (zreszta miło mnie potraktowali i za podłączenie kompa nie wzieli kasy)
Skończyło sie na wizycie u Pana Bogdana z Nadarzyna. Koszt usługi 200zł -czyszenie elementów zewnetrznych jak to okreslił – ale sam zaznaczył że "czasem to pomaga"
Od tamtej porny auto odpala bez problemu, jedzie pod górkę duzo chętniej.
To tak na pocieszenie ze nie zawsze musi się skońćzyć na wydaniu kilku tysięcy.
Pozdrawiam
U Jaksy zostałem skierowany do mabi (zreszta miło mnie potraktowali i za podłączenie kompa nie wzieli kasy)
Skończyło sie na wizycie u Pana Bogdana z Nadarzyna. Koszt usługi 200zł -czyszenie elementów zewnetrznych jak to okreslił – ale sam zaznaczył że "czasem to pomaga"
Od tamtej porny auto odpala bez problemu, jedzie pod górkę duzo chętniej.
To tak na pocieszenie ze nie zawsze musi się skońćzyć na wydaniu kilku tysięcy.
Pozdrawiam
- Od: 9 wrz 2010, 08:34
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994
Moja pompa dalej śmiga. Tak na wszelki wypadek wymieniam częściej filtr paliwa i nie patrzę na tanich dystrybutorów paliwa. Swoją drogą wyczytałem poważny gdzieś artykuł o tym żeby trzymać się jednej sieci i najlepiej jednej stacji beznynowej bo dodatki chemiczne w ropie mogą się gryźć. Też nie dolewać ulepszaczy na zimę, wystarczy troszkę benzynki do baku. Pewnie wielu z was to wie.
Ciekawi mnie jedno, jak dają sobie z usterkami pompy radę Czesi. Wszak mieli oni normalnie dystrybucję mazd 626, więc i serwisów chyba jest jakby więcej i ceny też powinny być atrakcyjne.
Ciekawi mnie jedno, jak dają sobie z usterkami pompy radę Czesi. Wszak mieli oni normalnie dystrybucję mazd 626, więc i serwisów chyba jest jakby więcej i ceny też powinny być atrakcyjne.
- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
Odnośnie problemu z zapalaniem, to mam jeszcze jedno pytanie. Gdy nie chce silnik zapalić, czasem słyszę tak jakby rozrusznik dostawał dwa razy większych obrotów, coś może jakby jakiś pasek ślizgał się (sory, ale kompletnie nie znam się ). Wczoraj udało mi się nagrać dźwięk, ale trochę kiepsko wyszło bo nagrywane przez komórkę. Może ktoś coś podobnego słyszał.
Łudzę się, że może to nie pompa. Jestem już wstępnie umówiony na diagnozę/robienie pompy, ale zaśpiewano mi wstępnie 1000 zł za jak powiedziano diagnozę, bo trzeba wszystko rozkręcić, w tym 200 zł sprawdzenie na komputerze. Jak mam dawać 1 tys. za diagnozę to chciałbym się bardziej upewnić, że to rzeczywiście pompa.
Tutaj link do nagranego dźwięku:
http://cavern.ovh.org/plik.ogg
Łudzę się, że może to nie pompa. Jestem już wstępnie umówiony na diagnozę/robienie pompy, ale zaśpiewano mi wstępnie 1000 zł za jak powiedziano diagnozę, bo trzeba wszystko rozkręcić, w tym 200 zł sprawdzenie na komputerze. Jak mam dawać 1 tys. za diagnozę to chciałbym się bardziej upewnić, że to rzeczywiście pompa.
Tutaj link do nagranego dźwięku:
http://cavern.ovh.org/plik.ogg
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
W ramach "odczarowywania" pompy Denso wziąłem sprawy w swoje ręce. Na efekt jeszcze muszę poczekać kilka dni ale połowa roboty juz zrobiona. Oto relacja:
Demontaż pompy zaczynamy od zdjęcia pokrywy rozrządu. Jest tam kilka śrubek, niektóre słabo dostępne ale da się to zrobić.
Następnie odpinamy wtyczki z czujników na pompie i zdejmujemy wąż od chłodnicy. Odkręcamy wspornik, którego się trzyma wiązka elektryczna, wypinamy czujnik temperatury w bloku. Odkręcamy mocowanie dwóch węży nad pompą.
Ustawiamy koła paska rozrządu na znaki czyli dolny znak pionowo do góry, górne koło na wytłoczenie w blasze osłony a koło pompy na wycięcie w tejże blasze – jak na zdjęciu. Odkręcamy nakrętkę koła pompy. Teoretycznie powinno być zablokowane specjalnym przyrządem, u mnie wystarczyło Przytrzymanie ręką a moment obrotowy został podany udarowo. Koło siedzi na klinie więc trzeba je ściągnąć z osi pompy. Podejście ściągaczem raczej słabe ale delikatne użycie klina między koło pompy a wspornik wystarczyło, żeby je ruszyć.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie rurek do wtryskiwaczy, rurki powrotu paliwa i zdjęcie wężyka zasilania paliwem.
Demontujemy wspornik pod głowicą pompy.
Teraz pompa trzyma się już tylko na 2 śrubach mocujących ją do wspornika a śruby te są schowane pod rurą systemy chłodzenia. Nie daje się dojść bezpośrednio nasadką na przedłużce, śruby odkręciłem kluczem płaskim a jak się pompa trochę ruszyła to nasadowym ale przy składaniu nie będzie już tak szybko. Po wykręceniu tych śrub wyciągamy pompę.
Pomimo innego korpusu widać, że pompa jest wzorowana na pompie Bosch VE4. Potwierdzenie tego faktu jest nawet w jej oznaczeniu.
Pozostaje nam wykręcic zawór SPV i zawór paliwa, odkręcić 4 śruby mocujące głowicę i delikatnie ją zdjąć.
Głowiczka wraz z tłokorozdzielaczem została wysłana do regeneracji do Tucholi. To "zagłębie" dieslowskie, jest tam co najmniej 5 zakładów zajmujących się regeneracją elementów układów wtryskowych.
Przy okazji chyba padnie mit o słabym polskim paliwie jako przyczynie zgonu pomp denso, moja padła zanim przyjechała do Polski z Holandii. Pompa bosch VE6 ( 6 cylindrowa wersja VE4) jeździ w Polsce już 11 rok na wszystkim co się pali, zrobiła 325 tys km i ma się dobrze. W głowiczce pompy denso nie widać żadnych wytarć czy zarysowań, jedyne co to poruszanie tłokorozdzielaczem nie stawia takiego oporu jak się można spodziewać. Znajomy mechanik słysząc odpalanie powiedział, że to są książkowe objawy padniętej głowiczki. Poczekamy zatem aż wróci z regeneracji.
Demontaż pompy zaczynamy od zdjęcia pokrywy rozrządu. Jest tam kilka śrubek, niektóre słabo dostępne ale da się to zrobić.
Następnie odpinamy wtyczki z czujników na pompie i zdejmujemy wąż od chłodnicy. Odkręcamy wspornik, którego się trzyma wiązka elektryczna, wypinamy czujnik temperatury w bloku. Odkręcamy mocowanie dwóch węży nad pompą.
Ustawiamy koła paska rozrządu na znaki czyli dolny znak pionowo do góry, górne koło na wytłoczenie w blasze osłony a koło pompy na wycięcie w tejże blasze – jak na zdjęciu. Odkręcamy nakrętkę koła pompy. Teoretycznie powinno być zablokowane specjalnym przyrządem, u mnie wystarczyło Przytrzymanie ręką a moment obrotowy został podany udarowo. Koło siedzi na klinie więc trzeba je ściągnąć z osi pompy. Podejście ściągaczem raczej słabe ale delikatne użycie klina między koło pompy a wspornik wystarczyło, żeby je ruszyć.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie rurek do wtryskiwaczy, rurki powrotu paliwa i zdjęcie wężyka zasilania paliwem.
Demontujemy wspornik pod głowicą pompy.
Teraz pompa trzyma się już tylko na 2 śrubach mocujących ją do wspornika a śruby te są schowane pod rurą systemy chłodzenia. Nie daje się dojść bezpośrednio nasadką na przedłużce, śruby odkręciłem kluczem płaskim a jak się pompa trochę ruszyła to nasadowym ale przy składaniu nie będzie już tak szybko. Po wykręceniu tych śrub wyciągamy pompę.
Pomimo innego korpusu widać, że pompa jest wzorowana na pompie Bosch VE4. Potwierdzenie tego faktu jest nawet w jej oznaczeniu.
Pozostaje nam wykręcic zawór SPV i zawór paliwa, odkręcić 4 śruby mocujące głowicę i delikatnie ją zdjąć.
Głowiczka wraz z tłokorozdzielaczem została wysłana do regeneracji do Tucholi. To "zagłębie" dieslowskie, jest tam co najmniej 5 zakładów zajmujących się regeneracją elementów układów wtryskowych.
Przy okazji chyba padnie mit o słabym polskim paliwie jako przyczynie zgonu pomp denso, moja padła zanim przyjechała do Polski z Holandii. Pompa bosch VE6 ( 6 cylindrowa wersja VE4) jeździ w Polsce już 11 rok na wszystkim co się pali, zrobiła 325 tys km i ma się dobrze. W głowiczce pompy denso nie widać żadnych wytarć czy zarysowań, jedyne co to poruszanie tłokorozdzielaczem nie stawia takiego oporu jak się można spodziewać. Znajomy mechanik słysząc odpalanie powiedział, że to są książkowe objawy padniętej głowiczki. Poczekamy zatem aż wróci z regeneracji.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
To mógłby być pierwszy rozdział poradnika popy Denso.. Czekamy z niecierpliwością na dalszy ciąg.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
fajna ta pompa na wierzchu jestem strasznie ciekaw dalszej części
Ps. wyczyść kolektor przy okazji
Ps. wyczyść kolektor przy okazji
Neonixos666 napisał(a):
Ps. wyczyść kolektor przy okazji
nie ma potrzeby, czyściłem EGR ale tylko dla formalności bo ledwo zakopcony był i kolektor też. Dalsze prace to będzie to samo tylko w odwrotnej kolejności więc nawet fotek robić nie będę. Po złożeniu i odpowietrzeniu powinien zagadać nie gorzej niż było (jeśli to nie ta usterka) albo lepiej.
12.07.2011
Głowiczka wróciła z regeneracji. Wygląda podobnie Nie mogę jej dziś wrzucić bo zdjęli oring uszczelniający ją w korpusie i muszę kupić nowy. Zna ktoś może rozmiar? Bo jak nie będą mieli w katalogu w hurtowni to będę musiał dopasowywać
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6