Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez rexwolf » 23 cze 2008, 21:29

co Wy z tym mabi i ostatecznoscia??? chyba kolega bello pisał, że może każdą część z Irlandii dostarczyć. Nie wiem jak sobie wyceni, ale nie powinno byc to drogie. Moze nie symboliczne 10 Funtow jakie dał znajomy na szrocie w WB za pompe od busa Lanci z 1999 r. Po prostu poszedł na szrot odpalił posłuchał i wymontował.
Z tymi cenami to przewałka. Paliwa coraz droższe, samochody i częsci muszą być tansze.
Ja wtacajac 3 groszę własnie załatwiłem do swojej nowy orginalny skraplacz za 370 zł, gdzie za ten sam element dokladnie ten sam w BHMD chcieli 1027 zł, u jakiego "fachowca" 620 zł i ani grosza mniej bo bedzie musiał dołozyć. Prawda jest taka ze Ktoś sprzedając za 370 zl (gwarancja na 2 lata)i tak swoje zarabia. Wszystko produje jak się domyslacie Chiny za marne grosze (około100zł.) a klient jak niecierpiwy i nieporadny buli 1027 zł. Pompy też do mazd produkują.
Nawet za 250 zl dorabiaj kazdy skraplacz w Warszawie. Tną spawaja i jest. Zycze Wam i sobie pomyslnej walki z cwaniakami.Pompa mazdy – to zwykły młynek do kawy trzema zaworami, i tyleż samo czujnikami.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez xANDy » 24 cze 2008, 09:51

rexwolf napisał(a):Pompa mazdy – to zwykły młynek do kawy trzema zaworami, i tyleż samo czujnikami.

Z przykrością (finansową) stwierdzam, że to święte słowa.
Tylko zamiast kawy – jest olej napędowy.

Tylko pompy wtryskowe denso NIE były produkowane w Chinach. Odpowiedniki denso (chyba V5a) były produkowane na Węgrzech i te miały klasyczny przebieg 100-125kkm i full-remont.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 24 cze 2008, 10:04

Co do czesci do naszych pomp to nie wiem jak jest bo pisalem do chin do firmy robiacej zawory i pompy roznych typow i okazalo sie ze wlasnie takich SPV czy TCV to oni nie produkuja :–(.
Denso ma fabryke na Wegrzech i chyba robia dokladnie to samo i tak samo jak w Japonii bo to jest Denso z zachowaniem wszystkich norm i standardow.

Ceny sa z kosmosu bo nie ma innej opcji, ale jak ktos by cos znalazl to prosze dac znac.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 24 cze 2008, 15:57

MarekW napisał(a):Denso ma fabryke na Wegrzech i chyba robia dokladnie to samo i tak samo jak w Japonii bo to jest Denso z zachowaniem wszystkich norm i standardow
Niestety – to nie jest prawdą. Fabryka ta produkuje rzeczywiście pompy być może nawet na licencji denso, ale ich wytrzymałość jest tylko na poziomie bosh'a lucas'a a może i nawet delphi.
Tamte modele z Węgier mają inne symbole (np. V5a).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MACIEKbm » 24 cze 2008, 23:30

moja pompa to VE4 ??????? DLACZEGO NIE V5??
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez rafal_ldz » 29 cze 2008, 00:29

a gdzie można odczytać typ pompy? VE4, V5a itp. i jakie sa typy? zależy to od fabryki/kraju gdzie były produkowane?
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez krzysiek.gory » 1 lip 2008, 11:13

odebrałem madzię. pompa wydaje się OK. przynajmniej nic z niej nie cieknie. kupa części wymieniona – głowica, tarcza skokowa, rolki, TCV. Cena jak pisałem – 4700 zeta w plecy. Zobaczymy na jak długo to wystarczy – oby do końca.
No właśnie – ktoś wie jaki jest koszt podłączenia do kompa w celu odczytania i wykasowania ewentualnych błędów? Albo może zna kogoś z okolic łodzi kto może to zrobić nieco taniej niż ASO – pustki w kasie po remoncie a u Bocheńskich nie mają możliwości sprawdzenia mazdy.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 22:39
Posty: 20
Skąd: Łódź
Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM

Postprzez MACIEKbm » 1 lip 2008, 18:27

krzysiek.gory napisał(a):Zobaczymy na jak długo to wystarczy – oby do końca.


Do końca napewno,tylko nikt nie wie jak szybko nastąpi koniec
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez topik » 2 lip 2008, 19:16

krzysiek.gory napisał(a):No właśnie – ktoś wie jaki jest koszt podłączenia do kompa w celu odczytania i wykasowania ewentualnych błędów?


Witam!Kody można samemu odczytać i wykasować. Poszukaj w warsztacie lub tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez MACIEKbm » 3 lip 2008, 19:08

rafal_ldz napisał(a):a gdzie można odczytać typ pompy?

Tabliczka znamionowa pompy.Odczytać mozna za pomocą lusterka lub cyknąć fotkę cyfrówką/ja tak zrobilem/ Tabliczka znajduje się na korpusie ciężki dostęp chlodnica trochę przeszkadza ale rękę z cyfrówką włożysz.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Andrzej1971 » 21 lip 2008, 11:34

wymieniłem tcv – bo ciekł i niepokoił mnie błąd 0216
i tu ciekawostka (dla mnie)
uszkodzony dławik – śrubka obok spv (na lewo od spv)
objawy jakie mnie trapiły i zostały opisane przez pompiarza
, że pewnie były
słaby silnik , słabo się zbierał, dymił
nie wiem czy to dławik, czy całość – czyścił pompę
ale pomogło
teraz nawet oponki sie topią <jupi>

czyli nie zawsze tylko czyszczenie dolotu pomaga
ciekawe jak sprawdzić czy dławik jest OK (policzyli za część 200zł)
jak wyczyszczę intercooler – ciekawe co będzie

ps.skopiowałem w 3 miejscach ten sam mój post
ale tak mnie zaciekawił ten dławik, że nie mogłem się powstrzymać
może komuś to pomoże!

ps.2: 2800 za mały remoncik w tym- 1100 tcv, 200 dławik i ciekawostka – 122zł filtr paliwa filtron

jak chcesz remontować pompę to nie wymieniaj filtra paliwa
i tak ci go wymienią (miałem 3 tygodniowego knechta) <glupek2>
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez howk » 23 lip 2008, 20:32

Suazi3 napisał(a):bingo wężyk gumowy 5mm od boost sensora przetarty. Po złożeniu wszystkiego słychać turbinę i autko ciągnie od 1600 obr/min. Na teście bez dokładnego stopera 14 sek na V 80-120.

A co to za wężyk i w którym miejscu się przetarłi od czego?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez dixon007 » 28 lip 2008, 23:33

Witam licznie zgromadzonych, pragnę się z Wami podzielić dobrymi informacjami,
ja również nadziałem się na niby "zajechaną mazde" ditd RF2A, i od listopada 2008 do dzisiaj nie wierzyłem że będzie dobrze, samochód długo kręcił, nie palił, był słabiutki, kopcił, różne dziwne akcje :) wnioski... padnięta pompa, moje i innych zdanie było takie samo, regeneracja pompy, strach i porażka, MABI i kilka tysi PLN w plecy, nie robiłem tego jednak męczyłem się dalej bo nie mogłem sobie pozwolić na kilka tysięcy w pompe :)
dzieiejszy dzien był chyba najlepszym z całego posiadania mazdy, postawiłem do mechanika mazde, miał mi wymontować pompe i miałęm dostarczyć jądo pompiarzy z elbląga, powiedzieli że się podejmą, przy okazji wymieniałem rozrząd, po kilku godzinach mechanik dzwoni – nie będzemy wyciagali pompy, ktoś poprzestawiał zapłon i to okrutnie, efekt taki sam jak przy padniętej pompie, (podejżewam że w holandii, skąd mam mazdewczke, ktoś się "bawił" bo ja w PL nic a nic nie robiłęm jeszcze z silnikiem, no i cała akcja zakosztowała mnie 800 zł za rozrząd + 200 zł za robocizne, i furka chodzi jak malina :) pali na dotyk, idzie jak burza i zamiata na mieście hehe :)) i ta praca, teraz taka mięciutka jest i bez kle kle kle :)) każdemy polecam teraz sprawdzenie ustawienia zapłonu nim przystąpimy do pompy, jestem w szoku ze przyczyna była tak prozaiczna, szacunek dla fachowca z e-ga, od razu wiedział ze to nie pompa:) pozdrawiam i chętnie odpowiem na ewentualne pytania :))
Początkujący
 
Od: 1 lis 2007, 23:35
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: 626 GF DITD RF2A 101 KM 2001 r

Postprzez MarekW » 29 lip 2008, 11:56

a jak sprawdzic ustawienie pompy. wiem ze sa tam jakies znaczniki na mocowaniu ale moze wiecej szczegolow.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 29 lip 2008, 13:25

MarekW napisał(a):a jak sprawdzic ustawienie pompy. wiem ze sa tam jakies znaczniki na mocowaniu ale moze wiecej szczegolow.

Też przyłączam się do pytania :)
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Paweł Mo » 29 lip 2008, 23:45

Panowie ja też mam kilka słów przestrogi!!
Ostatnio skontaktował się ze mną przez GG chłopak z Warszawy z prośbą o pomoc. Opisane objawy wskazywały na pompę. Nie jestem autorytetem w tych sprawach i poleciłem wizytę u mechanika. Wizyta w warsztacie i wstępna diagnoza to pompa. Dygresja. Wcześniej zainteresowałem się troszkę pompiarzami z okolic Mińska, tak prewencyjnie na wypadek gdyby mi coś się przydarzyło. Okazało się, ze jest dwóch specjalistów od pomp, na szczęście są to mechanicy a nie biznesmeni, którzy myślą tylko o tym jak wydoić klienta z pieniędzy.
Kolega z warszawy zdecydował się jednak oddać autko do swojego znajomego. O dziwo okazało się, że wystarczyło wymienić jedynie filtr paliwa. I teraz powiem wam, że ostatnio słyszałem o kilku przypadkach z okolic Mińska, gdzie dzięki uczciwości mechaników-pompiarzy udało się uniknąć większych kosztów. Dlatego zastanawiam się, na ile rzeczywiście te niby zruinowane pompy wymagają regeneracji a na ile jest to nasza niewiedza, którą bez skrupułów wykorzystują takie firmy jak Mabi??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Marek podlaskie » 31 lip 2008, 10:50

Witam.Dzis bylem u faceta .Sprawdzal cos jakims cisnieniomierzem i powiedzial o jakims przetworniku ,ktory dostaje 09 jak dobrze pisze a na turbine idzie 03-0.5 i to moze byc przyczyna kopcenia.Czy ktos moze sie z tym spotkal i jaka jest cena tego przetwornika.Pozdrawiam Marek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez Marek podlaskie » 1 sie 2008, 08:12

Witam.U mnie zauwazylem po odpaleniu ze z rury wydobywa sie czarny dymek.Pozniej jest ok.,i z chwila 3000-3500 obrotow pojawia sie czarny dym.Bylem u fachowac od diesla to orzekl ze na 66.6 jakis przetwornik ,ktory daje powietrze do turbiny.On dostaje jak mowil mechanik 0.9-a do turbiny 0,3.Nie wiem spisa;em dane 139700-0700 i duze 070 Denso.Ile to kosztuje.Podpowiedziano mi ze mozna to wyczyscic.Mazda odpala bez problemu,jest dynamika ale....No wlasnie co? :( :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez misiak76 » 12 sie 2008, 09:56

Ja jestem już po wizycie w MABI i cała przyjemność 6.850 zł (1/3 wartości samochodu) z wymianą wszystkich czujników i praktycznie całego środka no i wymianą nowego filtru paliwa na nowy – przy tej sumie pieniedzy 100 zł w tą czy w tą i tak zabolało po kieszeni. Teraz przynajmniej wiem, że od samochodu w którym są wszelkiego rodzaju przełączniki do odpalania (niby antykredzieżowe), będę odchodził albo takiego handlarza nagram i do sądu z nim pójdę. <killer>
Jedno mnie cieszy, że moja Madzia jest teraz szybka i ma ostry temperament przy niskim zużyciu paliwa, dojazd do pracy codziennie 125 km a zużycie 5,3 l i to przy prędkości większej niż 90 km/h.
Niestety teraz walczę z zawieszeniem z tyłu po usterce zwanej pęknięta sprężyna, której szukam już tygodnia i nikt mi 2 nie może sprowadzić, ale to nie na ten dział opowieść.
Dodam, że wyczytałem w Auto Świat, że Denso wraz z Boszem mają wybudować fabrykę w Polsce i w tym roku rozpoczynają budowę aby w przyszłym ruszyć z produkcją pomp. Więc może już nie będzie monopolu MABI.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę 0 problemów z pompą
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 22:07
Posty: 11
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez MarekW » 12 sie 2008, 10:04

a mozesz rozwinac watek tych zabezpieczen?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6