Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w BJ 323F 2.0 DiTD

Postprzez seba1177 » 31 lip 2012, 18:35

Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2012, 21:23

seba1177 napisał(a):Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?


myślę że więcej informacji otrzymasz w dziale CiTD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez globusns » 2 lis 2012, 22:10

Cześć,

dziś przy okazji walki z rudą w mojej madzi postanowiłem przeczyścić EGR. Po pierwsze nie jest to zbyt łatwe jeśli nie ma się "specjalnego" klucza. Jednak po demontażu paru przewodów udało mi się zdemontować EGR. Po demontażu jak każdy chyba zauważyłem dziwną szczelinę. Jednak sprawdziłem na forum i chyba wszyscy tak mają. U mnie szczelina znajdowała się od strony silnika. Stwierdziłem więc, że przeczyszczę trochę i zaślepię na próbę. Do zaślepienia użyłem blaszki zrobionej z puszki ( podobna grubość do standardowej blaszki). Jednak po złożeniu wszystkiego i wykasowaniu błędów, na niskich obrotach wszystko jest ok, jednak gdy przygazuje widzę unoszące się spaliny. Czy wy też tak macie? Może dałem za cienką blaszkę? A może lepiej jest zaślepić EGR z obu stron? Tak aby spaliny nie wchodziły do samego EGR. Napomnę jeszcze że EGR miał od strony łączenia z silnikiem na zewnątrz sporo sadzy na sobie. Tak jakby już wcześniej przepuszczał. Jakieś propozycje?

A przy okazji demontażu filtra i przewodów prowadzących do IC wygrzebałem sporo dziwnej mazi i osadów. Czy to również normalne? Nie znam się zbytnio jestem informatykiem :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Postprzez kierownik » 3 lis 2012, 10:33

Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.

Dopisano 3 lis 2012, o 09:34:

Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez globusns » 3 lis 2012, 10:51

kierownik napisał(a):Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.


Na fotorelacji zaślepiali jedną stronę. W całym temacie jedna osoba tylko pisała, że zaślepiła obie strony. Jakiej grubości blaszki polecacie? I czym wyczyścić kolektor? Bo wygrzebałem trochę tego ale tylko przy wylocie w środku pewnie jest tego więcej ... :|

Już wiem jak przeczyścić kolektor. Jednak nie zrobię tego dziś... <płacze> Może uda się chociaż zaślepić ten EGR tak jak trzeba ...

EDIT

Odślepiłem. I dobrze, że odślepiłem bo już było pęknięte. Czyli jakieś tam ciśnienie jednak jest. Póki co zostawiłem odślepione.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6