[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez smile » 10 lut 2012, 23:55

say napisał(a):Pamiętaj też by sprawdzić śruby

Prawda... generalnie jak byś potrzebował jakiś danych ( długość śrub, momenty dokręceń, schematy etc... ) to daj znać, dobiorę się do bazy technicznej Mazdy pod konkretny model <oczko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2012, 23:59

smile napisał(a):Najlepszym testem po naprawie jest długa trasa... wtedy jedziesz z wyłączonym radiem i duszą na ramieniu :D i słyszysz rzeczy, których wcześniej nie słyszałeś <lol>

A tak poważnie, to oby głowica była prosta i cała... Ale do sprawdzenia nie wahaj się ani chwili oddać, nie zapominaj ile dmuchasz w ten silnik :) Jak coś robić to porządnie albo wcale <spoko>


w sumie to masz rację bo w tym roku chciałbym zobaczyć 150 KM na hamowni :D Oddam do sprawdzenia jak jest szczelna to niech kosmetycznie wyrównają i zakładam dziadostwo. A co do szpilek to sprawdzę wymiar ale raczej nie są zmęczone. Kurde ile z tym roboty jest, zmęczony jestem ze hej :|

Jak możesz to prześlij mi te dane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 11 lut 2012, 11:21

Neonixos666 napisał(a):chciałbym zobaczyć 150 KM na hamowni :D
ja tez wiec rob to porzadnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez jozik72 » 11 lut 2012, 13:36

[i[URL=http://imageshack.us/photo/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2012, 00:35

Dziś dokładnie wyczyściłem i wszystkie elementy góry silnika, głowica nie ma śladów uszkodzenia i po wyczyszczeniu wygląda prawie jak nowa, szpilki głowicy mają dobry wymiar :) . W dolocie jest trochę szlamu ale nie tak dużo, co mogłem wyczyściłem w głowicy też trochę tego było. Fajnie tak patrzeć jak ładne czyste elementy ułożone są na stoliku. W poniedziałek czyszczę blok i na wtorek zaplanowane jest składanie do kupy silnika. Prawdopodobnie cały układ recyrkulacji spalin wyleci bo jest zbędną masą w tej całości :D . Mam ręce jak mały murzyn i padam z nóg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 12 lut 2012, 12:49

Neonixos666 napisał(a): Mam ręce jak mały murzyn i padam z nóg.

Nie ma tego złego...

Neonixos666 napisał(a):Prawdopodobnie cały układ recyrkulacji spalin wyleci bo jest zbędną masą w tej całości .

...co na dobre nie wyjdzie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2012, 12:53

smile napisał(a):..co na dobre nie wyjdzie ;)


a co masz na myśli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 12 lut 2012, 13:37

smile napisał(a):Neonixos666 napisał(a):Prawdopodobnie cały układ recyrkulacji spalin wyleci bo jest zbędną masą w tej całości .


Właśnie to jest to "dobre" :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2012, 13:46

I tak u mnie on nie działa więc jest bo jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcino2468 » 13 lut 2012, 10:50

Skoro jest to dział do wyrażania opini o DiTD to napiszę o moich doświadczeniach ;) jeżdże moją 626 około 4 miesięcy, zrobiłem ok. 10000 km i jestem jak najbardziej zadowolony, na długich trasach spalanie 5,5l, po kupnie wymieniony olej, jak narazie nic nie ubyło, przebieg auta nie mały bo 300 000, na odpalanie nie narzekam, byłem panad tydz. temu w biesczadach i odpalił po całej nocy przy blisko -30 <spoko> no ale wymieniałem zaraz po kupnie akumulator i świece żarowe. Na wiosne mam zamiar wymienić wałek rozrządu, bo jest przytarty :D no i przy tej okazji tez cały komplet rozrządu, oleje, filtry – także wydatek nie mały :/ co mi nie daje spać to wszechobecna rdza.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez Riki » 13 lut 2012, 22:53

marcino2468 napisał(a):co mi nie daje spać to wszechobecna rdza.



tego nie przeskoczysz.... no chyba, że zaprzestaniesz jeździć w zime.

Ja tak zrobiłem :P
;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2012, 23:06

Riki napisał(a):
marcino2468 napisał(a):co mi nie daje spać to wszechobecna rdza.



tego nie przeskoczysz.... no chyba, że zaprzestaniesz jeździć w zime.

Ja tak zrobiłem :P
;)


chyba też tak zrobię i kupie sobie jakąś padakę na zimę a mazda będzie błyszczeć w garażu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcino2468 » 13 lut 2012, 23:31

aż się boję co będzie na wiosne, rdza na klapie od bagażnika, progi drzwi, nadkola, zaraz po kupnie nie myslałem za bardzo nad korozją, wolałem się zająć innymi ważniejszymi elementami, no ale jak widze nie można odkładać tego w nieskończoność ;) albo można kupić jakiś samochód zastępczy na zimę, pewnie bym tak zrobił ale cały czas mam długie trasy więc nie bardzo :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez malkolm » 14 lut 2012, 22:08

marcino2468 napisał(a):aż się boję co będzie na wiosne, rdza na klapie od bagażnika, progi drzwi, nadkola, zaraz po kupnie nie myslałem za bardzo nad korozją, wolałem się zająć innymi ważniejszymi elementami, no ale jak widze nie można odkładać tego w nieskończoność ;) albo można kupić jakiś samochód zastępczy na zimę, pewnie bym tak zrobił ale cały czas mam długie trasy więc nie bardzo :D

to puść w cholerę to truchło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez gallu82 » 14 lut 2012, 23:27

a co że niby Twoja taka czysta??? nie sądze... :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez marcino2468 » 14 lut 2012, 23:35

malkolm napisał(a):to puść w cholerę to truchło


nie ma samochodów idealnych, tymbardziej z takim stażem, sprzedać nie sprzedam ponieważ nie mam ku temu powodu, a napewno nie jest nim korozja.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez YgooR » 16 lut 2012, 22:36

Szybkie pytanko.
W chłodnicy mam korek 1.1, musiałem wymienić chłodnicę i w nowej mam korek 0.9.
Czy taka różnica w ciśnieniu otwarcia korka ma znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 16 lut 2012, 23:17

Zapewne ma, pytanie jak duże... Wygląda na to, że będzie otwierał się przy niższym ciśnieniu – ciekawe czy silnik będzie dogrzany.
Radiator cap valve opening pressure [kPa ] {kgf/cm2}: 94 – 122 { 0,95 – 1.25 a więc 1,1 +– 0,15 }

W Twoim przypadku pewnie jest 0,9 i podobna tolerancja (+– 0.15) a więc zakres 0,75 – 1,05 kgf/cm2.
Wg mnie za niska ale sprawdź jak się auto będzie zachowywać.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 16 lut 2012, 23:22

smile napisał(a):Wg mnie za niska ale sprawdź jak się auto będzie zachowywać.

Tak będę musiał zrobić. Teoretycznie po rozgrzaniu powinno więcej cofać do zbiorniczka wyrównawczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 16 lut 2012, 23:46

Wg mnie zawór w korku chłodnicy otwierać się będzie przy niższej temperaturze płynu chłodzącego. Rozgrzewanie silnika będzie normalne, bo będzie na małym obiegu ( termostat zamknięty ). Ale jak termostat się otworzy i zacznie ogrzewać się duży obieg to po osiągnięciu jakiejś temperatury ( niższej niż przy korku z 1,1 ) otworzy się zawór w korku i nadmiar płynu pójdzie do zbiornika. Duży obieg może być mniej wydajny – może to się ujawnić dopiero na wiosnę / lato.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6