626 2,0 TD przerywa na zimnym silniku
1, 2
Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, powiedział że się nie podejmuje wyczyszczenia SPV-ki, powiedział żebym udał się do pompiarza, który robił mi pompę wtryskową to on go wyczyści. Czyści się go podobno w myjce ultradźwiękowej.
- Od: 13 sty 2013, 21:05
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 2,0 TD RF4F, rok produkcji 2000,
Rozmawiałem z osobą zajmującą się regeneracją, pomp. Powiedział że można ją spróbować wyczyścić w myjce ale to pomoże na 2 góra 3 miesiące, zawór jest zasyfiony od zajebistego paliwa jakie mamy w Polsce i jedyna rada to kupić nowy. Także 1500 PLN będzie wydane. pozdrawiam
- Od: 13 sty 2013, 21:05
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 2,0 TD RF4F, rok produkcji 2000,
Ja z czkawka na zimnym silniku borykałem się 2 lata ale tylko w temp. poniżej ok 2 stopni w moim przypadku tylko wymiana zaworu SPV dała pozytywne wyniki.
- Od: 16 wrz 2010, 08:11
- Posty: 29
- Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)
Witam
Mazdę 626 dt 2,0 101kM 1998r kupiłem jesienią , było wszystko oki do mrozów. Potem zaczeła się opisywana przez Was tz. czkawka. Może ktoś mi podpowie gdzie w tym moim silniku znajduje się ten zawór SPV, najlepiej jakby można było wstawić jakąś fotkę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Mazdę 626 dt 2,0 101kM 1998r kupiłem jesienią , było wszystko oki do mrozów. Potem zaczeła się opisywana przez Was tz. czkawka. Może ktoś mi podpowie gdzie w tym moim silniku znajduje się ten zawór SPV, najlepiej jakby można było wstawić jakąś fotkę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2014, 21:44
- Posty: 6
- Auto: MAZDA 626 V (GF) 2.0 Turbo DI 1998r. 101kM
wejdz sobie w temat "Słaba moc 626 rf2a -częściowo rozwiązany (egr)"
tam masz kilka zdjęć zaworu spv. Jak chcesz go poszukać w aucie, to ściągnij plastikową osłone silnika z góry i będzie taki walec na pompie na klucz 38.
Wystarczyło wpisac w google spv mazda 626 gf, Albo wpisać w szukajke
tam masz kilka zdjęć zaworu spv. Jak chcesz go poszukać w aucie, to ściągnij plastikową osłone silnika z góry i będzie taki walec na pompie na klucz 38.
Wystarczyło wpisac w google spv mazda 626 gf, Albo wpisać w szukajke
Witam. Pozwolę sobie odgrzać temat, ponieważ problem przerywania na zimnym silniku dotknął również moją Madzię. Problem ewidentnie uwidacznia się w niższych temperaturach i w zakresie obrotów 1500-2000. Sugerując się postami na forum dodałem do paliwa dodatek do czyszczenia układów wtryskowych, tydzień później wymieniłem filtr paliwa (tydzień temu). Wymiana filtra pomogła na 2 dni...a może po prostu było cieplej? Po wymianie filtra paliwa wydaje mi się, że ma odrobinę lepszą dynamikę. Poza tym silnik pracuje przyzwoicie, kręci spokojnie do 3-4 tys. obrotów, auto jest dynamiczne, pali bardzo mało. Na wyższych obrotach kopci na czarno. Może ktoś mógłby zasugerować co sprawdzić i gdzie zajrzeć żeby zdiagnozować problem? Nie sądzę żeby którykolwiek mechanik w moim mieście dał sobie z tym radę. Z góry dzięki.
- Od: 29 wrz 2015, 08:58
- Posty: 4
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F
Klasyczny objaw niedomagającego SPV.Możesz spróbować ostukać go w czasie pracy silnika,niektórzy po takim zabiegu meldowali sukces.Gdybyś go szukał,to jest w górnej części pompy wtryskowej,duży,na klucz 38 z konektorem pośrodku.Person1976 napisał(a):Problem ewidentnie uwidacznia się w niższych temperaturach i w zakresie obrotów 1500-2000
Dzięki za info. Postaram się zrobić jak piszesz dzisiaj lub jutro i zamelduję o wynikach. Sprawdzę jeszcze czy są jakieś błędy na kompie. Dzisiaj rano temperatura 9 st i ciężko jechało się. Szarpał jak wściekły zwłaszcza w okolicach 1500 obr. Warto wykręcać ten zawór i przeczyścić?
- Od: 29 wrz 2015, 08:58
- Posty: 4
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F
WIEEEELKIE dzięki za pomoc. Ostukałem wczoraj SPV przy pracującym silniku, kaszlnął i pracował dalej. Sprawdziłem i nie szarpał. Ale największa radocha, że dzisiaj rano przy ok. 1 st. pięknie jechał.... (wczoraj była tragedia) zobaczymy na jak długo zabieg pomoże.
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? zabrudzenia w pompie czy SPV domaga się już wymiany?
Próbowałem odczytać błędy silnika, ale na liczniku nic nie pokazuje. Diody nie mogę podłączyć bo w moim złączu nie ma pinu FEN. Z ABSu zczytałem.
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? zabrudzenia w pompie czy SPV domaga się już wymiany?
Próbowałem odczytać błędy silnika, ale na liczniku nic nie pokazuje. Diody nie mogę podłączyć bo w moim złączu nie ma pinu FEN. Z ABSu zczytałem.
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
- Od: 29 wrz 2015, 08:58
- Posty: 4
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6