626 2,0 TD przerywa na zimnym silniku

Postprzez e1_rybcia » 17 sty 2013, 21:27

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, powiedział że się nie podejmuje wyczyszczenia SPV-ki, powiedział żebym udał się do pompiarza, który robił mi pompę wtryskową to on go wyczyści. Czyści się go podobno w myjce ultradźwiękowej.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2013, 20:05
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2,0 TD RF4F, rok produkcji 2000,

Postprzez e1_rybcia » 20 mar 2013, 21:29

Rozmawiałem z osobą zajmującą się regeneracją, pomp. Powiedział że można ją spróbować wyczyścić w myjce ale to pomoże na 2 góra 3 miesiące, zawór jest zasyfiony od zajebistego paliwa jakie mamy w Polsce i jedyna rada to kupić nowy. Także 1500 PLN będzie wydane. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sty 2013, 20:05
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2,0 TD RF4F, rok produkcji 2000,

Postprzez seba626 » 21 mar 2013, 16:13

jak wymi9enisz to napisz czy pomoglo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 10:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez bruno » 22 mar 2013, 19:23

Ja z czkawka na zimnym silniku borykałem się 2 lata ale tylko w temp. poniżej ok 2 stopni w moim przypadku tylko wymiana zaworu SPV dała pozytywne wyniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2010, 07:11
Posty: 29
Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)

Postprzez dudek1963 » 25 sty 2014, 16:30

Witam
Mazdę 626 dt 2,0 101kM 1998r kupiłem jesienią , było wszystko oki do mrozów. Potem zaczeła się opisywana przez Was tz. czkawka. Może ktoś mi podpowie gdzie w tym moim silniku znajduje się ten zawór SPV, najlepiej jakby można było wstawić jakąś fotkę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 20:44
Posty: 6
Auto: MAZDA 626 V (GF) 2.0 Turbo DI 1998r. 101kM

Postprzez dzul » 25 sty 2014, 18:40

wejdz sobie w temat "Słaba moc 626 rf2a -częściowo rozwiązany (egr)"
tam masz kilka zdjęć zaworu spv. Jak chcesz go poszukać w aucie, to ściągnij plastikową osłone silnika z góry i będzie taki walec na pompie na klucz 38.
Wystarczyło wpisac w google spv mazda 626 gf, Albo wpisać w szukajke
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Person1976 » 29 wrz 2015, 08:14

Witam. Pozwolę sobie odgrzać temat, ponieważ problem przerywania na zimnym silniku dotknął również moją Madzię. Problem ewidentnie uwidacznia się w niższych temperaturach i w zakresie obrotów 1500-2000. Sugerując się postami na forum dodałem do paliwa dodatek do czyszczenia układów wtryskowych, tydzień później wymieniłem filtr paliwa (tydzień temu). Wymiana filtra pomogła na 2 dni...a może po prostu było cieplej? Po wymianie filtra paliwa wydaje mi się, że ma odrobinę lepszą dynamikę. Poza tym silnik pracuje przyzwoicie, kręci spokojnie do 3-4 tys. obrotów, auto jest dynamiczne, pali bardzo mało. Na wyższych obrotach kopci na czarno. Może ktoś mógłby zasugerować co sprawdzić i gdzie zajrzeć żeby zdiagnozować problem? Nie sądzę żeby którykolwiek mechanik w moim mieście dał sobie z tym radę. Z góry dzięki.
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 07:58
Posty: 4
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F

Postprzez tadziol » 29 wrz 2015, 19:16

Person1976 napisał(a):Problem ewidentnie uwidacznia się w niższych temperaturach i w zakresie obrotów 1500-2000
Klasyczny objaw niedomagającego SPV.Możesz spróbować ostukać go w czasie pracy silnika,niektórzy po takim zabiegu meldowali sukces.Gdybyś go szukał,to jest w górnej części pompy wtryskowej,duży,na klucz 38 z konektorem pośrodku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Person1976 » 30 wrz 2015, 06:51

Dzięki za info. Postaram się zrobić jak piszesz dzisiaj lub jutro i zamelduję o wynikach. Sprawdzę jeszcze czy są jakieś błędy na kompie. Dzisiaj rano temperatura 9 st i ciężko jechało się. Szarpał jak wściekły zwłaszcza w okolicach 1500 obr. Warto wykręcać ten zawór i przeczyścić?
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 07:58
Posty: 4
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F

Postprzez Person1976 » 2 paź 2015, 06:33

WIEEEELKIE dzięki za pomoc. Ostukałem wczoraj SPV przy pracującym silniku, kaszlnął i pracował dalej. Sprawdziłem i nie szarpał. Ale największa radocha, że dzisiaj rano przy ok. 1 st. pięknie jechał.... (wczoraj była tragedia) zobaczymy na jak długo zabieg pomoże.
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? zabrudzenia w pompie czy SPV domaga się już wymiany?
Próbowałem odczytać błędy silnika, ale na liczniku nic nie pokazuje. Diody nie mogę podłączyć bo w moim złączu nie ma pinu FEN. Z ABSu zczytałem.
Jeszcze raz dzięki i pozdrowionka.
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 07:58
Posty: 4
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F

Postprzez bsztcz » 2 paź 2015, 12:44

miałem te same objawy co ty.skorzystaj z fotorelacji naprawy pompy ,autorem tej fotorelacji jest Tadziol.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 13:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6