DiTD problem z odpalaniem na ciepłym i na zimnym

Postprzez tadziol » 6 kwi 2012, 17:51

przedmiotowa mazda wróciła dzisiaj do właściciela uzdrowiona.
obiecał,że zamknie temat dzieląc się wrażeniami i podając ilość uzyskanych mandatów na trasie do domu,gdzie osiągał niespotykane dotąd prędkości podróżne <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 6 kwi 2012, 18:51

tadziol napisał(a):przedmiotowa mazda wróciła dzisiaj do właściciela uzdrowiona.
obiecał,że zamknie temat dzieląc się wrażeniami i podając ilość uzyskanych mandatów na trasie do domu,gdzie osiągał niespotykane dotąd prędkości podróżne <lol>


Co było?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 7 kwi 2012, 08:32

Neonixos666 napisał(a):Co było?

klasyczna niewydolność VE4.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 kwi 2012, 16:15

tadziol napisał(a):klasyczna niewydolność VE4.


to znaczy co? głowica czy pompa wstępna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez arek1987 » 8 kwi 2012, 20:36

Witam . Mazda wkońcu śmiga :D Dzięki znanemu i lubianemu Tedziolowi hehe <czarodziej> Zaczorował pompe wtryskową i teraz Madzia pali na widok kluczyka . To nie wszystko , w mazdzie znacznie poprawiła sie dynamika... Jak na te 101 KM Idzie znakomicie <lol> co pokazała mały test na autostradzie A4 <rotfl> Temat uważam za zakończony <oczko> Dziękuje wszystkim za pomoc ;) i oczywiście lekarzowi który przeprowadził operacje ;) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 14:23
Posty: 20
Skąd: Opolskie--> krępna
Auto: Było 626 2.0 glx obecnie Mazda 626 2.0 ditd

Postprzez Neonixos666 » 9 kwi 2012, 16:11

I nadal nie wiemy co było probpemem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 10 kwi 2012, 16:54

Neonixos666 napisał(a):I nadal nie wiemy co było probpemem :|

kumulacja usterek : SPV,FSO,głowiczka,itp.
poza tym Coperfield musi pozostać trochę tajemniczy ;) inaczej występy stracą swe misterium <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 11 kwi 2012, 00:08

tadziol, masz "zestawy naprawcze" do owych nieszczęsnych problemów z głowiczkami?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez RoRO » 17 kwi 2012, 20:42

Witam, przeczytalem dosyc duzo postow i mam ten sam problem co wyzej opisany , niestety do Tadziola alias,,koperfild`` mam jakies 1000 km, obiawy takie same , pali na samostart, po odpieciu czujnika temperatury pali od strzalu, CTV lekko sie poci,w czasie jazdy moc jest pod maska a i na wolnych obrotach na obrotomierzu sa wachania obrotow tak jakby klima sie zalaczala. A teraz to co ja przeskrobalem to niewymienialem filtra paliwa i jak zaczlo sie to dziac to wymienilem poraz pierwszy po przejechaniu 200000km, a w srodku -katastrofa- takiego syfu jeszcze nie widzialem, dodam ze teraz stan mojego licznika to 315tys. km. Mysle ze moze pompa byc zasyfiona i moze sie cos tam przypchalo, CTV po wyciagnieciu mial troche syfu na sitku ale nieznaczne ilosci, i jesli on zbiera caly brud z pompy ze wzgledu na swoje polozenie, to nie bylo go w pompie zbyt duzo. Pytanie mam takie : jak mam sprawdzic pozostale elektrozawory domowym sposobem (posiadam tylko miernik uniwersalny) i jakie powinny byc wartosci na nich? A moze powinienem jeszcze cos sprawdzic czekam na pomoc i sugestie. <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez RoRO » 23 kwi 2012, 19:40

No i po sprawie, pali jak sie patrzy , cala niedziela w <dupa> ale za to efekt pierwsza klasa <spoko> .Pozdro dla ``Tadziola `` bo bez jego fotorelacji z sekcji zwlok pompy Denso nigdy bym sie nieodwazyl jej wyciagnoc i rozebrac. Teraz jest czysta jak lzy ,poskladana i zamontowana no i smiga jak nowa. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez Neonixos666 » 23 kwi 2012, 21:20

było tylko czyszczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez RoRO » 28 kwi 2012, 16:47

Tak, tylko czyszczenie i nic wiecej, moze ktorys z tych slynnych zaworow sie przycinal albo cos ,wykompana i wydmuchana funkcjonuje bez zarzutow, a do tego podlozylem podkladki pod turbo i teraz doladowanie jest wieksze i frajda z jazdy o niebo wieksza. :D Wymiana zaworow na nowe pewnie tez dala by taki efekt ale poco placic i wymieniac dobre na dobre, owszem jak cieknie to trzeba ale jak nie to poco?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez przemo3001 » 20 maja 2012, 16:32

Przeczytałem powyższe posty i mam prośbę, czy może mi któryś z szanownych Panów podesłać fotorelację z czyszczenia pompy. Mam podobny problem madzia kręci kręci i nie pali :( . Będę wdzięczny za pomoc
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 21:43
Posty: 10
Auto: 323F 2.0 90KM 2000r.
W-wa

Postprzez tadziol » 20 maja 2012, 20:44

wątek –> fotorelacje,trzecia od góry :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelll » 21 maja 2012, 21:27

Podłączam się pod temat.
Mam problem z Premacy z 2002 2,0 DiTD.
Najpierw objawy:
Jechałem jedną z 2 autostrad w naszym kraju, w pewnym momencie przy około 3000 obrotów Maździocha dostała "małpiego rozumu" – obroty zaczęły skakać od 1000 do 4500, tak przez około 4-5s.
Dojechałem do domu (ok. 200km) bez przekraczania 3000 obrotów.
Później problem szalejących obrotów pojawiał się przy coraz niższych obrotach – powyżej 2500/1500 obr.
Potem auto chodziło tylko na wolnych (hol do warsztatu).
W warsztacie przy odpaleniu obroty skakały od 1000 do 5000, a z rury szedł dym w duuuużych ilościach.
Objaw jakby silnik dostawał mnóstwo paliwa.
Komputer nic nie wykazał.
Rozrząd, filtry podobno ok (zdanie mechaników).
Po diagnozie werdykt – pompa popsuta.
Pytanie do znawców tematu – która "część" pompy może, być odpowiedzialna za powyższe objawy.
Jak sprawdzić czy słynne zawory na pompie są sprawne?
Z góry dziękuję za pomoc!
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 21:04
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2,0d 2002r

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 21:49

Zaraz zaraz po odpaleniu sam się tak wysoko wkręcał?
Niby to by wskazywało iż SPV zawiesza się w pozycji zamkniętej i daje ostro paliwa na wtryski, ale to chyba pierwszy taki przypadek na forum. Za dawkę odpowiada zawór SPV taki duży na górze pompy, spróbuj go może ostukać lekko a jeśli nie to trzeba by podmienić go na sprawny i zobaczyć czy będzie dobrze. Sprawdzał ktoś stan oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawelll » 21 maja 2012, 22:08

Sam się wkręcał na obroty.
Po przeczytaniu kilku wątków na forum też pomyślałem o tym zaworze.
Pytanie jak go sprawdzić?
Zapasowego nie posiadam :) .
Może jest jakiś domowy sposób na unieuchomienie go?
Czego szukać w oleju? Ropy? Płynu z chłodnicy?
P.S. dzięki za szybką reakcję.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 21:04
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2,0d 2002r

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 22:51

Neonixos666 napisał(a):Zaraz zaraz po odpaleniu sam się tak wysoko wkręcał?
Niby to by wskazywało iż SPV zawiesza się w pozycji zamkniętej i daje ostro paliwa na wtryski, ale to chyba pierwszy taki przypadek na forum. Za dawkę odpowiada zawór SPV taki duży na górze pompy, spróbuj go może ostukać lekko a jeśli nie to trzeba by podmienić go na sprawny i zobaczyć czy będzie dobrze. Sprawdzał ktoś stan oleju?

popatrz :) aleś wiedzy nabrał przy mnie <lol>
ale masz rację <spoko>
winny jest SPV,mógł się zatrzeć w pozycji zamkniętej i wtedy pełna para w gwizdek.
a nie jest to pierwszy przypadek,mnie już tak się stało,ale co tu opisywać.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bart0n » 21 maja 2012, 22:58

To nieciekawa sytuacja. Miałem przekonanie ,że diesel może tak się rozbiegać tylko jak ogólnie jest skatowany i zaciągnie sobie olej z dolotu, a tu taki przypadek. Powinno być jakieś zabezpieczenie tego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 23:08

Bart0n napisał(a):To nieciekawa sytuacja. Miałem przekonanie ,że diesel może tak się rozbiegać tylko jak ogólnie jest skatowany i zaciągnie sobie olej z dolotu, a tu taki przypadek. Powinno być jakieś zabezpieczenie tego :|


nie musi być skatowany wystarczy że będą nieszczelne podkładki pod przelewami i oleju będzie przybywało i rozbiegnięcie możliwe. W Citd przez złe wypalanie DPF też oleju przybywa i są przypadki rozbiegania.

tadziol napisał(a):popatrz :) aleś wiedzy nabrał przy mnie <lol>
ale masz rację <spoko>


My master <prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6