"My się mrozu nie boimy,podgrzewacze założymy" Klinika Mazda Ochojec radzi :

Postprzez blondi's boyfriend » 13 lut 2012, 14:18

Ja założyłem stanadyne u siebie w 323f i u ojca w premacy, poprzednio ojciec ledwo dotoczył się do domu przy -15 po założeniu nie było problemu przy -20, a w baku ta sama ropka. Co do założenia to + do przekaźnika wziąłem ze skrzynki pod maską, a zasilanie oczywiście z akumulatora. podpowiem jeszcze że stanadyne można fajnie przykręcić do obudowy filtra wtedy będzie w pionie tak jak zaleca instrukcja i nie będzie sie tak rzucać w oczy. Wiosną będę robił kosmetyczne poprawki to może wrzucę parę fotek jak to u mnie wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez malkolm » 13 lut 2012, 14:20

z opisu powyżej wynika że fabryczny podgrzewacz sam się steruje więc na tych przewodach powinno być napięcie cały czas tylko pytanie czy tylko jak włączy się zapłon czy i na wyłączonym też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez pioczel » 13 lut 2012, 17:20

malkolm napisał(a):z opisu powyżej wynika że fabryczny podgrzewacz sam się steruje więc na tych przewodach powinno być napięcie cały czas tylko pytanie czy tylko jak włączy się zapłon czy i na wyłączonym też


tak jak już pisali wielokrotnie,fabryczny sterowany jest podciśnieniem ,które wytworzy się tylkoi podczas pracy silnika podczas zapychania filtra :)
Wrobcio napisał(a):Trzeba wziąć miernik i sprawdzić, żeby się nie okazało, że napięcie jest cały czas. Jeśli jest tylko na zapłonie, to można podłączyć. Fabryczny podgrzewacz raczej nie ma tu nic do rzeczy.

napięcie na oryginalnej kostce jest cały czas ,parę dni temu jak zakładałem ory podgrz, to mierzyłem
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez jozik72 » 13 lut 2012, 18:34

Witam,ja dzisiaj zamontowałem mikro przełącznik na tym niebieskim kabelku wiec teraz mogę sterować pracą podgrzewacza i podczas postoju z włączonym zapłonem podgrzewacz już nie pobiera prądu z aku,dopiero jak włączę silnik to załączam mikro przełącznikiem który mam przy lewej nodze ale docelowo zainstaluję go na zaślepce przełącznika obok halogenów,bo na tą chwilę znalazłem biały mikro przełącznik i średnio by to wyglądało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez say » 13 lut 2012, 18:47

Może lepiej wsadzić automatyczny włącznik przy wykryciu 14V? Coś jak w światłach dziennych.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez malkolm » 13 lut 2012, 18:49

pioczel napisał(a):napięcie na oryginalnej kostce jest cały czas ,parę dni temu jak zakładałem ory podgrz, to mierzyłem

tzn. że na wyłączonym zapłonie również ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez jozik72 » 13 lut 2012, 19:12

Może i lepiej ale czy taniej to nie wiem bo taki mikro przełącznik kosztuje 1zł i wywiercenie w zaślepce dziurki na ten przełącznik to już za darmo .
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez pioczel » 13 lut 2012, 19:17

malkolm napisał(a):
pioczel napisał(a):napięcie na oryginalnej kostce jest cały czas ,parę dni temu jak zakładałem ory podgrz, to mierzyłem

tzn. że na wyłączonym zapłonie również ??

no tak :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez thy » 13 lut 2012, 20:26

say napisał(a):Może lepiej wsadzić automatyczny włącznik przy wykryciu 14V? Coś jak w światłach dziennych.

Przekaźnik w który zaopatrzony jest seryjnie podgrzewacz STANADYNE pozwala na automatyczne załączenie podgrzewania właśnie po 'podaniu' napięcia na niebieski kabel! Do tego celu wykorzystywana jest między innymi kontrolka ładowania na desce rozdzielczej (12v przed odpaleniem). Nie wiem po co te kombinacje z włącznikami w kabinie, skoro załączona instrukcja jasno opisuje te dwa warianty montażu?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez jozik72 » 13 lut 2012, 21:23

thy napisał(a):
say napisał(a):Może lepiej wsadzić automatyczny włącznik przy wykryciu 14V? Coś jak w światłach dziennych.

Przekaźnik w który zaopatrzony jest seryjnie podgrzewacz STANADYNE pozwala na automatyczne załączenie podgrzewania właśnie po 'podaniu' napięcia na niebieski kabel! Do tego celu wykorzystywana jest między innymi kontrolka ładowania na desce rozdzielczej (12v przed odpaleniem). Nie wiem po co te kombinacje z włącznikami w kabinie, skoro załączona instrukcja jasno opisuje te dwa warianty montażu?
Po to żeby podgrzewacz nie pracował po przekręceniu kluczyka stacyjki jak będę sobie czekał na Żonkę i słuchał sobie muzyki w zgaszonym samochodzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez foytek » 13 lut 2012, 21:35

a mnie interesuje w tym wszystkim inna rzecz,mianowicie jak z takim dodatkowym poborem prądu(ok12 A) radzi sobie akumulator.Wiadomo,że zimą bateria i tak przeżywa katusze,większość posiadaczy diesli często jeździ autem niedogrzanym i z niedoładowanym akumulatorem( po prostu dojazdy do pracy i z powrotem trwają za krótko),dodatkowo przymus jazdy na światłach też nie działa kozrystnie. Pytam z czystej ciekawości,bo po doświadczeniach tegorocznych już zdecydowałem,że jakiś podgrzewacz przed następną zimą muszę kupić, ale widmo rozładowanej baterii jest dla mnie tak samo przerażające jak zalepiony parafiną filter
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez jozik72 » 13 lut 2012, 22:58

foytek napisał(a):a mnie interesuje w tym wszystkim inna rzecz,mianowicie jak z takim dodatkowym poborem prądu(ok12 A) radzi sobie akumulator.Wiadomo,że zimą bateria i tak przeżywa katusze,większość posiadaczy diesli często jeździ autem niedogrzanym i z niedoładowanym akumulatorem( po prostu dojazdy do pracy i z powrotem trwają za krótko),dodatkowo przymus jazdy na światłach też nie działa kozrystnie. Pytam z czystej ciekawości,bo po doświadczeniach tegorocznych już zdecydowałem,że jakiś podgrzewacz przed następną zimą muszę kupić, ale widmo rozładowanej baterii jest dla mnie tak samo przerażające jak zalepiony parafiną filter

U mnie jak sprawdzałem dzisiaj miernikiem ładowanie podczas pracy podgrzewacza na wolnych obrotach ładowanie było 14.5v a po wyłączeniu podgrzewacza 14.6v więc nic nie traci z ładowania a przy rozruchu na zimnym silniku przy -20 odpalił po pierwszym nagrzaniu świec na pół obrotu aku-62ah centra plus .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6