"My się mrozu nie boimy,podgrzewacze założymy" Klinika Mazda Ochojec radzi :

Postprzez tadziol » 8 lut 2012, 21:25

śpij spokojnie :) w pompie są jeszcze dwa filtry <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 22:21

say napisał(a):Agmus1 napisał(a):jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.

Irek.k napisał(a):czyli mam rozumieć, że podgrzewane paliwo nie jest filtrowane?

tadziol napisał(a):ale żeby zachować dopływ paliwa do pompy niestety tak to musi działać.

yyy.... co Wy tu za herezje głosicie ?? <oczy>
seryjny podgrzewacz wygląda tak :
Obrazek
Obrazek
jest umieszczony na dolocie paliwa do filtra.
Wytrącająca się w filtrze parafina ogranicza przepływ paliwa przez filtr powodując wzrost podciśnienia za filtrem ( pompa cały czas ssie).
Osobnym kanałem poprowadzonym w podstawie filtra owe podciśnienie jest doprowadzone do końcówki podgrzewacza (widoczna na zdjęciu ceramiczna rurka z gumowym uszczelnieniem)
Wewnątrz podgrzewacza są styki które mechanicznie załączają podgrzewacz, ogrzane paliwo jest dostarczane do filtra. Podciśnienie potrzebne do załączenia podgrzewacza to bodajże 22 – 35kpa (mogę gadać głupoty bo piszę z głowy i nie chce mi się sprawdzić)
Jak parafiny w filtrze się rozpuszczą to ciśnienie spada , podgrzewacz się wyłącza.
Paliwo zawsze przepływa przez podgrzewacz (latem też) tylko, że wtedy jest on wyłączony.
Podłączenie elektryczne wygląda w ten sposób , że "–" jest podawany na dolny talerz podgrzewacza z masy samochodu (podgrzewacz "stoi" na 2-uch wypustkach w obudowie filtra, natomiast "+" jest podawany cały czas z "góry" podgrzewacza na talerz górny.

Irek.k napisał(a):przez Irek.k » dzisiaj, 19:31
No to przed następną zimą pozbywam się go.

no to dopiero zrobisz sobie dobrze... <spoko>
wyjmując podgrzewacz "otwierasz" kanał sterujący podgrzewaczem w rezultacie paliwo zamiast przepływać przez filtr będzie zasysane przez kanał sterujący podgrzewaczem bo tędy będzie miało mniejsze opory...
Temat przerabiałem ostatnio więc wiem co mówię..
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez tadziol » 9 lut 2012, 19:02

JerryCold napisał(a):yyy.... co Wy tu za herezje głosicie ?? <oczy>

drogi kolego,pogromco heretyków.....
jeśli można prosić o trochę powściągliwości w wyrażaniu uczuć.
moja teoria o tym,że podgrzewane paliwo omija filtr oparta jest m.in. na Twoich wypowiedziach.
poza tym chyba nieco ostudziłem Twą euforię:
JerryCold:
No i bingo Panowie... <jupi>
Co zrobiłem:
– dociąłem kawałek blaszki , zrobiłem uszczelkę z dętki rowerowej i zaślepiłem otwór po podgrzewaczu.
Zapaliłem auto – chodzi , nie gaśnie, nie przerywa. Postało wczoraj 5 godzin – o 22:00 poszedłem odpalić – chodzi , nie gaśnie temperatura -16 st.
tadziol:
a mnie najbardziej interesuje jedna rzecz:
JerryCold......czy usuwając podgrzewacz niechcący nie doprowadziłeś do tego,że paliwo omija wkład papierowy filtra ??
i stąd ta nagła poprawa zachowania madzi ??

JerryCold:
po tym jak uzmysłowiłem sobie, że wyjmując podgrzewacz paliwo omija filtr wstawiłem zakupiony filtr PZL

a zresztą tylko ten się nie myli co nic nie robi,więc na jednym wózku jedziemy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szymgreg81 » 9 lut 2012, 21:56

A co powiecie o tym, czy warto???
http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html

a może macie jakieś namiary na inne tańsze lub lepsze <co?>
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 13:07
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2012, 21:58

szymgreg81 napisał(a):A co powiecie o tym, czy warto???
http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html

a może macie jakieś namiary na inne tańsze lub lepsze <co?>


Grzyby chyba to montował, jest fotorelacja w citd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 10 lut 2012, 00:26

Witam,ja zakupiłem dzisiaj taki podgrzewacz w intercarsie za 220zł,dzisiaj założyłem do swojej Madzi i czuję różnicę podczas przyśpieszania na zimnym silniku samochód lepiej się zbiera ,teraz jestem w pracy więc samochód jest pod chmurką zobaczymy jak będzie po 10 godzinach na mrozie -18.Jak będzie ok to jutro wrzucę foty jak to zrobiłem w PREMACJI.Podkreślam że mam fabryczny podgrzewacz .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez JerryCold » 10 lut 2012, 01:08

tadziol napisał(a):moja teoria o tym,że podgrzewane paliwo omija filtr oparta jest m.in. na Twoich wypowiedziach.

Nigdzie tak nie mówiłem :P
Po namyśle i przyjrzeniu się obudowie filtra przyznałem , że po wyjęciu seryjnego podgrzewacza paliwo omija filtr. (Mała różnica nie ??)
tadziol napisał(a):włączający się podgrzewacz "przepuszcza" paliwo "obok" filtra jednocześnie je podgrzewając

kompletna bzdura <glupek2>
ale nie róbmy off topic , bo nas moderator wyrzuci <peace>

szymgreg81 napisał(a):A co powiecie o tym, czy warto???
http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html

cena jakaś wyjątkowo "przystępna" ...
a z tego podgrzewacza wszyscy zadowoleni...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Erastotenes » 10 lut 2012, 01:57

Obrazek
Widzę że sposób instalacji jest bardzo prosty :)

Myślałem o czymś takim, ale nie wiem czy da się to u nas zamontować
podgrzewacz paliwa Delphi z mazdy 6 2.0 CiTD
Obrazek
Lub cos takiego:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez JerryCold » 10 lut 2012, 03:46

Erastotenes napisał(a):Myślałem o czymś takim, ale nie wiem czy da się to u nas zamontować
podgrzewacz paliwa Delphi z mazdy 6 2.0 CiTD

chyba raczej z MAZDY 3, trzeba by tylko "rozkminić" jak on jest sterowany ?

Ten ogrzewany spalinami jest montowany na rurze do EGR ( hm... nawet nie sprawdzałem czy on "działa" i jaka jest jego wydajność <co?>
Na pewno ma ten zasadniczy minus , że silnik najpierw musi się rozgrzać, więc jako dodatkowy (żeby silnik dostawał ciepłe paliwko) to może i OK...
Jako urządzenie przeciwko wytrącaniu się parafiny w filtrze ( "żabkowanie" itp.) nie sprawdzi się bo jest zamontowany między filtrem, a pompą wtryskową.
Najprostsze z wymienionych wyżej jest STANADYNE, jest w zasadzie bezobsługowy, ma wbudowany termostat.
Wystarczy zamontować na przewodzie, podać napięcie i tyle...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez tadziol » 10 lut 2012, 08:51

JerryCold napisał(a):Ten ogrzewany spalinami jest montowany na rurze do EGR ( hm... nawet nie sprawdzałem czy on "działa" i jaka jest jego wydajność <co?>

aż się prosi o rozmaite przytyki czy emotikony,ale moja kultura mi nie pozwala.....
na ostatnim zdjęciu jest chłodnica układu EGR z M6,mylnie nazywana podgrzewaczem przez sprzedawców.jest wpięta w układ wodny w silniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szymgreg81 » 10 lut 2012, 12:11

A czy ktoś montował podgrzewacz stanadyne w mazdziulce 323F????
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 13:07
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ

Postprzez radekko » 10 lut 2012, 15:45

Ja rok temu stałem przed dylematem, elektryczny czy przepływowy (w sensie – montowany na obiegu nagrzewnicy). Musiałem coś wybrać, bo jeżdżenie "żabką" i to na 1 biegu nieco męczy. Wybrałem to drugie podejście (tańsze i prostsze). Jeżeli chodzi o główną krytykę tego rozwiązania, czyli czasem koniecznym do podgrzania silnika by zaczął działać, stwierdzam, że to nie problem. Nasza mazda zapali na każdym paliwie i dopiero "zakitowanie się" filtra paliwa powoduje spadek mocy i gaśnięcie silnika. Dzięki podgrzewaczowi montowanemu na obiegu nagrzewnicy, już po 1-2 minutach od rozruchu paliwo podgrzewane jest przez ciecz chłodzącą. Nawet jeżeli do tego czasu zgromadziła się w filtrze parafina, ciepłe paliwo zaczyna ją rozpuszczać (a ciepłe jest bardzo). Dzięki temu rozwiązaniu, tej zimy codziennie mogłem i uruchomić moją madzię a co więcej, nie miałem nigdy problemów z brakiem mocy na trasie (częsty problem "gęstego" paliwa). Jeździłem z tym rozwiązaniem całe lato i też nic złego (jak dotąd) nie przyniosło mi użytkowanie tego patentu. Myślę nawet, że to i lepiej, że pompa dostaje paliwo o stałej temperaturze cały rok (czy się mylę?).
PS. Spalanie zimowe nieznacznie spadło na trasie (nawet do okolic 5l/100km) a w lecie nie widzę różnicy większej przed i po montażu tego ustrojstwa. (coś podobnego jak poniżej z linków).
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-i2109097367.html
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-diesla-przeplywowy-i2100894740.html
U mnie grzeje dokładnie ten:
http://archiwumallegro.pl/podgrzewacz_paliwa_diesel_olej_roslinny-880582130.html
PS Ceny rosną w sezonie o prawie 30% u niektórych producentów. Koszty produkcji zimą są w końcu wyższe (ogrzewanie itp) <oczko>
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez jozik72 » 10 lut 2012, 17:44

Witam,zdjęć nie wkleję bo nie potrafię ,ale podgrzewacz przepływowy STANADYNE w 100% się sprawdził .Po mrozie -21 stopni dzisiejszej nocy po 9 godzinach pod chmurką odpalił po jednym podgrzaniu świec na pół obrotu .Po 30 sekundach silnik pracował równiutko jak po przejechaniu 10km .Akumulator mam 62ah centry plus .Po ok minucie silnik trzymał obroty 800,a bez podgrzewacza 800 to miałem po 10km jak wjeżdżałem do garażu.Paliwo tankowałem zwykłe na bp ale z dodatkiem castrola TDA .Filtr kneht kc-100 roczny z przebiegiem 12000km.Bez podgrzewacza samochód był przymulony na zimnym a teraz jest o niebo lepiej .Moim zdanie ten podgrzewacz wart jest swojej ceny,instalacja podgrzewacza jest bajecznie prosta. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez jozik72 » 11 lut 2012, 14:55

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekWitam,nauczyłem się wklejać foty więc zamieszczam jak to jest zrobione u mnie mazda premacy 2.0ditd 2004.Niebieski kabelek podłączyłem pod bezpiecznik radia w środku samochodu,kabelek puściłem przez gumową zaślepkę obok pompy sprzęgła.Masa jest podłączona na tej samej śrubie co mocowanie podgrzewacza.Na przewód paliwowy ze zbiornika nałożyłem otulinę do co.15/9mm.A oryginalny kawałek przewodu paliwowego zastąpiłem kawałkiem nowego więc w razie czego wymontuje podgrzewacz i będzie jak w oryginale.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez zloslivy » 11 lut 2012, 15:33

jozik, widzę, że Ty masz fabryczny podgrzewacz w filtrze, nie dawał rady że założyłeś stanadyne? Zasilanie można było wziąć z kostki od oryginalnego podgrzewcza
Jest Mazda jest jazda!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 18:19
Posty: 24
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez pioczel » 11 lut 2012, 15:48

kurna ..tydzień temu kupiłem za 100 zł ory podgrzewacz ,zaczynam żałować ,że nie było wcześniej stanadyne na allegro w lepszej cenie,a teraz w końcu ktoś sprzedaje poniżej 200 z wysyłką :D ,a tak to były aż po 270-nieżle gośc to żenił <faja>
a jak by tak stanadyna zamontować bliżej pompy? za filtrem,wtedy pompa by dostawała jeszcze cieplejsze paliwo......bardzo bym chciał porównać prace silnika bez podgrzewacza i z ,trochę szkoda mi wywalać kaskę i tak zaraz koniec mrozów
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez jozik72 » 11 lut 2012, 17:00

Niestety ale oryginalny podgrzewacz zadziała dopiero jak wytworzy się parafina w filtrze paliwa,a ten podaje ciepłe paliwo prosto na filtr a montowanie podgrzewacza za filtrem mija się z celem stosowania podgrzewacza bo parafina zapycha się najczęściej w filtrze paliwa i samochód gaśnie.Z oryginalnym podgrzewaczem samochód trzeba było trzymać poniżej 2000 obr.bo go blokowało a teraz mogę kręcić wyżej i nic go nie blokuje.Więc oryginalny jest do <dupa>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez malkolm » 13 lut 2012, 00:00

czy ktoś z was podłączał stanadyne pod te zaślepione przewody od oryginalnego podgrzewacza??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez jozik72 » 13 lut 2012, 10:25

Podłączenie podgrzewacza pod przewody oryginalnego podgrzewacza mija się z celem bo zadziała dopiero jak będzie zapchany filtr parafina a tak to podgrzewa paliwo od momentu włączenia zapłonu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Wrobcio » 13 lut 2012, 14:11

Trzeba wziąć miernik i sprawdzić, żeby się nie okazało, że napięcie jest cały czas. Jeśli jest tylko na zapłonie, to można podłączyć. Fabryczny podgrzewacz raczej nie ma tu nic do rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6