Przychodnia motoryzacyjna Mazda-Ochojec prezentuje "Wymiana pompy wtryskowej bez demontażu rozrządu"
1, 2
Witam wszystkich szanownych czytelników.
Pewnie niektórym "bokiem" już wyłażą moje wypociny,ale będziecie musieli jeszcze znieść parę tematów,jakie mam zamiar opublikować.Gdyby zależało to tylko ode mnie....ale wywierane są odgórne naciski,oraz wywiera się presję na mą skromną osobę celem zmuszenia mnie do prac literackich,co niniejszym czynię.
W tym wątku zajmiemy się czynnością bardzo prostą,która choć na pierwszy rzut oka wydaje się być karkołomną ekwilibrystyką,wręcz żonglerką narzędziami,to tak naprawdę przeciętnemu posiadaczowi DITD nie powinna zająć więcej jak dwie godziny.
W mojej przychodni stawił się bowiem pacjent w osobie Mazdy 626 GF/RF2A cierpiący na chroniczne problemy z rozruchem zimnego silnika.Przeprowadzony wywiad wykazał,że silnik zapala tylko z odłączonym czujnikiem temperatury,a i tak jego praca daleko odbiega od stanu zdrowego osobnika.
Diagnoza brzmi : pompa wtryskowa do wymiany.
Ponieważ dostarczono z działu transplatologii organ po całkowitej reinkarnacji i wykazujący chęci współżycia w silniku przystąpiono do prac przeszczepowych.
A oto nasz pacjent w stanie znieczulenia przed zabiegiem....
By tadziolc at 2012-01-22
W pierwszej kolejności pozbywamy się chłodnicy wody.Tym samym zyskujemy o wiele więcej pola operacyjnego.Chłodnicę wyciągamy po uprzednim spuszczeniu płynu chłodniczego,no chyba,że komuś nie będzie on już potrzebny.
By tadziolc at 2012-01-22
Następnie demontujemy górną część pokrywy rozrządu i posługując się kluczem nasadowym nr19 luzujemy nakrętkę koła pasowego pompy wtryskowej.Nakrętkę pozostawiamy poluzowaną,nie odkręcamy całkowicie
By tadziolc at 2012-01-22
Wał korbowy możemy unieruchomić zaciągając "ręczny" i włączając 5 bieg.Bez obaw o napinacz....nic mu nie będzie.
Odkręcamy cztery przewody wtryskowe,odłączamy przewody paliwowe od pompy i wyciągamy bagnet oleju.Cenna wskazówka : odkręćmy korek wlewu paliwa....ciśnienie oparów jest w stanie "wyciskać" paliwo przez odłączone przewody,a niedobrze jak pacjent za dużo płynów ustrojowych traci
By tadziolc at 2012-01-22
Stosując klucz imbusowy nr 6 oraz nasadowy nr 14 pozbywamy się wspornika pompy łączącego głowiczkę wtryskową i blok silnika.Odłączamy również konektory SPV,TCV,czujnika temperatury paliwa i silnika,obrotów pompy,EPROM,FSO.Część wiązki idącą do pompy najlepiej usunąć wraz z metalowym wspornikiem przykręconym do pokrywy pompy – dwie śruby imbus nr 5.
By tadziolc at 2012-01-22
Teraz czas na nieco bardziej precyzyjną część.
Ustawiamy koło napędu pompy wtryskowej na 8 zębów wcześniej niż fabryczna cecha
By tadziolc at 2012-01-22
Dlaczego Ano podejrzewam,że nie dysponujecie ściągaczem do takiego koła zębatego....zresztą ja też nie mam....służba zdrowia podupada
Ustawienie w ten sposób daje nam możliwość poluzowania koła na osi pompy przy pomocy dwóch śrub M8 o długości ok.5-6 cm wkręcanych w otwory gwintowane tegoż koła.Spokojnie,śruby będą się opierać końcami o żeliwny odlew mocowania pompy.Stąd te dokładne ustawienie na 8 zębów przed.
Pozostawiona ale poluzowana nakrętka koła pompy nie pozwoli aby się zsunęło całkowicie.
By tadziolc at 2012-01-22
Jeśli koło "zeskoczyło" już ze stożka osi pompy i jest luźne,to wykręcamy śruby M8 i ustawiamy rozrząd na znakach,czyli jak na obrazku poniżej.Ponownie wkręcamy dwie śruby M8,ale tym razem w otwory przelotowe,za to w gwinty wspornika pompy.
By tadziolc at 2012-01-22
Odkręcamy całkowicie nakrętką osi pompy,bądźmy spokojni....nasz rozrząd już nie "ucieknie".
Pozostaje odkręcić pompę od mocowania w silniku.Tu trochę ciasno,ale damy radę .
Klucz nasadowy nr 12 i dość długa przedłużka,nawet dwie....
Oto to ciasne miejsce.
By tadziolc at 2012-01-22
By tadziolc at 2012-01-22
Pozostaje jeszcze nakrętka z przodu pompy,nad alternatorem i tu polecam dobrej jakości klucz płaski nr 12.Po odkręceniu owej ostatniej nakrętki wysuwamy pompę z mocowania w silniku i jednocześnie jej oś z koła zębatego.
By tadziolc at 2012-01-22
A nasz rozrząd pozostaje na miejscu oczekując na montaż innej pompy.
By tadziolc at 2012-01-22
Pamiętajmy o tym,aby w pompie którą będziemy montować ustawić oś tak,żeby klin trafił w wycięcie w kole zębatym.Montaż przeprowadzamy w kolejności analogicznie odwrotnej.
Pompę możemy śmiało ustawić na starych "śladach" poprzedniczki jeżeli chodzi o położenie jej korpusu względem bloku silnika.
Życzę owocnych prac i zadowolenia z własnej inicjatywy.
Pewnie niektórym "bokiem" już wyłażą moje wypociny,ale będziecie musieli jeszcze znieść parę tematów,jakie mam zamiar opublikować.Gdyby zależało to tylko ode mnie....ale wywierane są odgórne naciski,oraz wywiera się presję na mą skromną osobę celem zmuszenia mnie do prac literackich,co niniejszym czynię.
W tym wątku zajmiemy się czynnością bardzo prostą,która choć na pierwszy rzut oka wydaje się być karkołomną ekwilibrystyką,wręcz żonglerką narzędziami,to tak naprawdę przeciętnemu posiadaczowi DITD nie powinna zająć więcej jak dwie godziny.
W mojej przychodni stawił się bowiem pacjent w osobie Mazdy 626 GF/RF2A cierpiący na chroniczne problemy z rozruchem zimnego silnika.Przeprowadzony wywiad wykazał,że silnik zapala tylko z odłączonym czujnikiem temperatury,a i tak jego praca daleko odbiega od stanu zdrowego osobnika.
Diagnoza brzmi : pompa wtryskowa do wymiany.
Ponieważ dostarczono z działu transplatologii organ po całkowitej reinkarnacji i wykazujący chęci współżycia w silniku przystąpiono do prac przeszczepowych.
A oto nasz pacjent w stanie znieczulenia przed zabiegiem....
By tadziolc at 2012-01-22
W pierwszej kolejności pozbywamy się chłodnicy wody.Tym samym zyskujemy o wiele więcej pola operacyjnego.Chłodnicę wyciągamy po uprzednim spuszczeniu płynu chłodniczego,no chyba,że komuś nie będzie on już potrzebny.
By tadziolc at 2012-01-22
Następnie demontujemy górną część pokrywy rozrządu i posługując się kluczem nasadowym nr19 luzujemy nakrętkę koła pasowego pompy wtryskowej.Nakrętkę pozostawiamy poluzowaną,nie odkręcamy całkowicie
By tadziolc at 2012-01-22
Wał korbowy możemy unieruchomić zaciągając "ręczny" i włączając 5 bieg.Bez obaw o napinacz....nic mu nie będzie.
Odkręcamy cztery przewody wtryskowe,odłączamy przewody paliwowe od pompy i wyciągamy bagnet oleju.Cenna wskazówka : odkręćmy korek wlewu paliwa....ciśnienie oparów jest w stanie "wyciskać" paliwo przez odłączone przewody,a niedobrze jak pacjent za dużo płynów ustrojowych traci
By tadziolc at 2012-01-22
Stosując klucz imbusowy nr 6 oraz nasadowy nr 14 pozbywamy się wspornika pompy łączącego głowiczkę wtryskową i blok silnika.Odłączamy również konektory SPV,TCV,czujnika temperatury paliwa i silnika,obrotów pompy,EPROM,FSO.Część wiązki idącą do pompy najlepiej usunąć wraz z metalowym wspornikiem przykręconym do pokrywy pompy – dwie śruby imbus nr 5.
By tadziolc at 2012-01-22
Teraz czas na nieco bardziej precyzyjną część.
Ustawiamy koło napędu pompy wtryskowej na 8 zębów wcześniej niż fabryczna cecha
By tadziolc at 2012-01-22
Dlaczego Ano podejrzewam,że nie dysponujecie ściągaczem do takiego koła zębatego....zresztą ja też nie mam....służba zdrowia podupada
Ustawienie w ten sposób daje nam możliwość poluzowania koła na osi pompy przy pomocy dwóch śrub M8 o długości ok.5-6 cm wkręcanych w otwory gwintowane tegoż koła.Spokojnie,śruby będą się opierać końcami o żeliwny odlew mocowania pompy.Stąd te dokładne ustawienie na 8 zębów przed.
Pozostawiona ale poluzowana nakrętka koła pompy nie pozwoli aby się zsunęło całkowicie.
By tadziolc at 2012-01-22
Jeśli koło "zeskoczyło" już ze stożka osi pompy i jest luźne,to wykręcamy śruby M8 i ustawiamy rozrząd na znakach,czyli jak na obrazku poniżej.Ponownie wkręcamy dwie śruby M8,ale tym razem w otwory przelotowe,za to w gwinty wspornika pompy.
By tadziolc at 2012-01-22
Odkręcamy całkowicie nakrętką osi pompy,bądźmy spokojni....nasz rozrząd już nie "ucieknie".
Pozostaje odkręcić pompę od mocowania w silniku.Tu trochę ciasno,ale damy radę .
Klucz nasadowy nr 12 i dość długa przedłużka,nawet dwie....
Oto to ciasne miejsce.
By tadziolc at 2012-01-22
By tadziolc at 2012-01-22
Pozostaje jeszcze nakrętka z przodu pompy,nad alternatorem i tu polecam dobrej jakości klucz płaski nr 12.Po odkręceniu owej ostatniej nakrętki wysuwamy pompę z mocowania w silniku i jednocześnie jej oś z koła zębatego.
By tadziolc at 2012-01-22
A nasz rozrząd pozostaje na miejscu oczekując na montaż innej pompy.
By tadziolc at 2012-01-22
Pamiętajmy o tym,aby w pompie którą będziemy montować ustawić oś tak,żeby klin trafił w wycięcie w kole zębatym.Montaż przeprowadzamy w kolejności analogicznie odwrotnej.
Pompę możemy śmiało ustawić na starych "śladach" poprzedniczki jeżeli chodzi o położenie jej korpusu względem bloku silnika.
Życzę owocnych prac i zadowolenia z własnej inicjatywy.
Aaa.. o to Ci chodziło...
Wiedziałem, że macie tam od niedawna nocne zmiany w serwisie, ale żeby w niedziele robić?
Wiedziałem, że macie tam od niedawna nocne zmiany w serwisie, ale żeby w niedziele robić?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
tadziol napisał(a):Ano podejrzewam,że nie dysponujecie ściągaczem do takiego koła zębatego....
Gdzieś miałem manuala w którym taki klucz – ściągacz jest przedstawiony, sądzę że do wyspawania samemu
Riki napisał(a):Raz przy takim luzowaniu śruby od kółka pompy... przeskoczył mi pasek
A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?
Riki napisał(a):Raz przy takim luzowaniu śruby od kółka pompy... przeskoczył mi pasek
dobrze, że przy tym, a nie w czasie jazdy – znaczy że coś było za luźno
Riki napisał(a): kierownik napisał(a):zyściłem smoka w CiTD
upaprany był mocno?
nie – ktoś już wcześniej czyścił
smile napisał(a):A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?
bo jeśli się wygną za kołem zębatym,to już ich nie wykręcisz....albo zniszczysz gwinty w kole.
tadziol napisał(a):smile napisał(a):A dlaczego nie użyć do luzowania nakrętki pompy dwóch śrub wkręcanych w koło zębate zamiast "ręcznego" i 5-tki?
bo jeśli się wygną za kołem zębatym,to już ich nie wykręcisz....albo zniszczysz gwinty w kole.
No tak, ma to sens Dzięki za wyjaśnienia.
W takim razie warto zrobić sobie klucz do tego
smile napisał(a):W takim razie warto zrobić sobie klucz do tego
ja tam zazwyczaj blokuję koło o poduchę jakimś imbusem czy coś podobnego
w wolnej chwili wykonam własnoręcznie przyrząd do blokowania koła pasowego pompy i jednocześnie jego ściągania. coś w rodzaju 2 w 1.
załączę fotki i wszelkie dane pomiarowe tegoż urządzenia.
załączę fotki i wszelkie dane pomiarowe tegoż urządzenia.
nadeszła owa "wolna chwila",a raczej konieczność,bowiem stawiła się GF/RF gdzie trza wyciągną pompę.
dlatego poniżej prezentuję przyrząd do odkręcania koła pasowego pompy wtryskowej i jednoczesnego ściągania go z osi pompy.
Do konstrukcji użyto kawałek płaskownika gr.6 mm,dwie tuleje gwintowane M10,nakrętkę M10,dwie śruby M8,śrubę M10 oraz uchwyt/ramię ze starego klucza do kół.
By tadziolc at 2012-02-02
By tadziolc at 2012-02-02
dwie śruby M8 służą do przykręcenia przyrządu do koła pasowego pompy.wykorzystujemy w tym celu dwa otwory gwintowane w kole pasowym.centralna śruba M10 ma za zadanie ściągnąć koło ze stożka osi pompy.
wymiary? bardzo proste:
rozstaw śrub M8 – 63 mm
wysokość tulejek gwintowanych – ok.20 mm
w linii śrub M8,pośrodku wspawana nakrętka M10.
a teraz:
How to working
Zakładamy klucz oczkowy prosty lub odgięty na nakrętkę koła pompy.
Przykręcamy nasz przyrząd.
By tadziolc at 2012-02-02
Używając siły rąk luzujemy nakrętkę.Centralna śruba M10 powinna być luźna.
By tadziolc at 2012-02-02
By tadziolc at 2012-02-02
Odkręcamy przyrząd,odkręcamy nakrętkę już samym kluczem,usuwamy podkładkę sprężystą i ponownie zakręcamy nakrętkę,tym razem pozostawiając szczelinę 1-2 mm pomiędzy nakrętką a kołem pompy.Ponownie przykręcamy przyrząd do koła.
By tadziolc at 2012-02-02
Dociągamy centralną śrubę M10 tak,aby oparła się czołowo o środek osi pompy.Dociągając silniej koło powinno zeskoczyć ze stożka osi pompy.Gdyby miało opory,wystarczy lekki udar młotkiem w rękojeść przyrządu.
Nigdy w koło pasowe !
By tadziolc at 2012-02-02
Jeżeli koło jest już luźne,możemy usunąć przyrząd i postępować dalej zgodnie z moim wcześniejszym opisem.
dlatego poniżej prezentuję przyrząd do odkręcania koła pasowego pompy wtryskowej i jednoczesnego ściągania go z osi pompy.
Do konstrukcji użyto kawałek płaskownika gr.6 mm,dwie tuleje gwintowane M10,nakrętkę M10,dwie śruby M8,śrubę M10 oraz uchwyt/ramię ze starego klucza do kół.
By tadziolc at 2012-02-02
By tadziolc at 2012-02-02
dwie śruby M8 służą do przykręcenia przyrządu do koła pasowego pompy.wykorzystujemy w tym celu dwa otwory gwintowane w kole pasowym.centralna śruba M10 ma za zadanie ściągnąć koło ze stożka osi pompy.
wymiary? bardzo proste:
rozstaw śrub M8 – 63 mm
wysokość tulejek gwintowanych – ok.20 mm
w linii śrub M8,pośrodku wspawana nakrętka M10.
a teraz:
How to working
Zakładamy klucz oczkowy prosty lub odgięty na nakrętkę koła pompy.
Przykręcamy nasz przyrząd.
By tadziolc at 2012-02-02
Używając siły rąk luzujemy nakrętkę.Centralna śruba M10 powinna być luźna.
By tadziolc at 2012-02-02
By tadziolc at 2012-02-02
Odkręcamy przyrząd,odkręcamy nakrętkę już samym kluczem,usuwamy podkładkę sprężystą i ponownie zakręcamy nakrętkę,tym razem pozostawiając szczelinę 1-2 mm pomiędzy nakrętką a kołem pompy.Ponownie przykręcamy przyrząd do koła.
By tadziolc at 2012-02-02
Dociągamy centralną śrubę M10 tak,aby oparła się czołowo o środek osi pompy.Dociągając silniej koło powinno zeskoczyć ze stożka osi pompy.Gdyby miało opory,wystarczy lekki udar młotkiem w rękojeść przyrządu.
Nigdy w koło pasowe !
By tadziolc at 2012-02-02
Jeżeli koło jest już luźne,możemy usunąć przyrząd i postępować dalej zgodnie z moim wcześniejszym opisem.
super przyrząd tylko żeby cię mazda nie ścigała za produkcje podróbek
Mogą co najwyżej poprosić o lekcje na Ochojcu ale Tadziol ma tak napięty grafik, że wątpie by mieli szanse
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
gallu82 napisał(a):w to nie wątpie ale tak jakby... włoski był
eee widać nawet numery na pasku, nie dość że oryginał to w bardzo dobrym stanie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6