Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez Wieldzi » 24 sie 2013, 01:07

damian 1990 nie wiem, czy to możliwe, ale może masz zapchane przewody i przez to paliwo nie dociera do wtrysków.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 24 sie 2013, 18:12

damian 1990 napisał(a):Witam. na wstepie witam wszystkich i z góry gwarantuje dwa litry wódki dla wybawcy mojego problemu. mazda przestała odpalac bez zadnych spadków mocy itd. brak jakichkolwiek błedów na trzech róznych komputerach, ponadto zawór ten duzy po prawej stronie działa w innym aucie, immo działa i uszkodzenie pompy dosc watpliwe z uwagi na załozenie drugiej uzywanej i bez zmian... dodam ze auto podczas odpalania na plaka nie daje cisnienia na wtryski (z poluzowanych rurek kapie paliwo...) rozrzad ustawiony prawidłowo... moze ktos zechce mi pomóc bo auto od stycznia stoi i rdzewieje a wolałbym zeby tak nie było. pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc, chetnie zapłace za pomoc chocby telefoniczna


do sprawdzenia wiązka przewodów w okolicach pompy vaccum oraz przekaźnik B5B4 (środek) wraz z gniazdem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 25 sie 2013, 18:59

to odpal go na plaka i odkecaj wtryski :P na bank zapowietrzone skoro te rady u gory niepomogly :P a flaszki mozesz wyslac poczta :P i pozniej zmien weze gumowe na nowe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez pawelc » 7 wrz 2013, 20:29

Podepnę się pod temat ,ma ktoś do wypożyczenia zawór SPV?, bo chcę sprawdzić czy to pompa czy tez zawór -problem standardowy z odpalaniem na ciepłym .Oczywiście zapłacę za przesyłki i ewentualnie dorzucę jakiś grosz za fatygę :) a jak się okażę że to SPV to z chęcią odkupię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez pawelc » 9 wrz 2013, 07:03

Po przestudiowaniu tego tematu stwierdzam że mało prawdopodobne aby winny był SPV , w tygodniu wyślę samą głowiczke do regeneracji i obadamy czy to pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 9 wrz 2013, 21:08

jako autor tego tematu osobiście doświadczyłem,że SPV był winowajcą "nieodpalania" na gorącym.
polanie lodowatą wodą pomagało.
najskuteczniejsza okazała się wymiana SPV.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bsztcz » 27 wrz 2013, 20:23

Witam,czy można wykręcić samą głowiczkę bez wyciągania pompy z samochodu.Chodzi mi oto zeby dać do regeneracji tłokorozdzielacz.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez tadziol » 27 wrz 2013, 20:44

można,ale już tego nie poskładasz :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bsztcz » 27 wrz 2013, 21:01

:) dzieki tadziol,tak myślałem ale chciałem się upewnić.W innym wątku pisałem o moim problemie z nie paleniem na ciepłym.dzisiaj podmieniłem spv i nic nie pomogło ,pali tylko na plaka.chodzą mi pogłowie różne pomysły co to może byc,wg twojej opini pompa do reg.i chyba tak jest,tadziol mam pytanie czy z pompy od opla niby bliżniacza można przeżucic tłokorozdzielacz do mojej pompy.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez tadziol » 28 wrz 2013, 16:40

sorry,ale mam wrażenie,że za bardzo kombinujesz.
zamiast dać pompę do odnowienia,to szukasz jakiegoś dziwnego wyjścia.
zrobiłem już takich pomp wiele i jakoś jeżdżą,ba....nawet mocy przybywa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wolga85 » 5 paź 2013, 12:26

Po pierwsze wielkie dzięki dla Tadziola. A teraz mój przypadek na wiosnę moja Mazda zaczęła słabnąć i nie chciała odpalać na zimnym. Odstawiłem auto do mechanika diagnoza pompa do regeneracji. Pomyślałem ok 200 kkm stuknęło mogła się zużyć. Autko po regeneracji i zmiane rozrządu przejeździło całe lato i dwa miesiące temu zonk. Bez samostartu na zimnym nie odpali na ciepłym ciężko ,jak już odpali to do 2000 rpm jakby słabsze ale jedzie normalnie. Potem dwa miesiące wożenia auto po różnych mechanikach
(mnóstwo najróżniejszych teorii) i nic. Dopiero po mocnym wq...... Postanowiłem albo naprawię to auto albo zrobię z niego kurnik ,domek na drzewie. Szukałem różnych materiałów jak co i z czym. Dwa dni temu napotkałem ten wątek i zawęziłem pole poszukiwań do pompy , a konkretnie nie podawała wystarczające ciśnienia do otwarcia wtrysku. Sprawdziłem zawory FSO i SPV (podmienione i nic). Dopiero przypadkiem po paru piwach zaślepiłem spv blaszką z puszki (chciałem tak jak tadziol zmusić pompę do max dawki) i o dziwo auto odpaliło normalnie i zaczęło chodzić normalnie. W tym momencie szczęka mi opadła i głowie pojawiło WTF (silnik mógł odpalić ale miał od razu wejść w czerwone pole i byłem przygotowany żeby go zdusić). Po odkręceniu SPV i obejrzeniu blaszki wszystko się wyjaśniło w blaszce na środku pojawiła się dziura ( po prostu pękła ) ale jej pozostała część uszczelniła głowice SPV i ot wszystko.
Rano pojechałem na zakupy kupiłem podkładkę miedzianą grubą na 1mm średnica zewnętrzna 16 mm wewnętrzna 12mm (koszt o zgrozo 40 groszy) podłożyłem pod SPV zakręciłem zawór i banan na twarzy. Dlatego polecam podłożenie pod zawór SPV podkładki miedzianej 16x12x1 mm jako lekarstwa na problemy z odpaleniem na zimnym silniku gdy tylko samostart pomaga.
Wolga85
 

Postprzez kalyyy » 15 paź 2013, 13:10

Pytanko pompa RF2A zawór a raczej czujnik pierwszy po lewej od przodu patrząc czy to czujnik temperatury paliwa ? jeśli tak czemu nie moge znaleźć tego na allegro i pod jaką nazwą szukać pzdro
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez pawelc » 15 paź 2013, 20:29

o ile się nie mylę to czujnik temperatury ...ja też mam pytanie do znawców tej pompy a dokładnie ustawienia jej ,jak wiadomo pompa RF2A ma fasolki do mocowania czyli można ją przestawić w jedną lub drugą stronę -jak powinno się ustawiać prawidłowo ?,w grupie vag podłączamy tester i możemy się bawić a tutaj jak to się robi fachowo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bsztcz » 16 paź 2013, 15:43

pawelc myślę że nikt ci nie odpowie na temat ustawienia pompy.jest to chyba jakas wielka tajemnica/za dużo mechaników na tym forum :) /.Przeszukałem forum i nic nie ma na ten temat ,jedynie tadziol w tym wotku napisał żeby ustawic na starych śladach.Forum spada na psy, mało kto pomaga.najwięcej odpowiedzi to -użyj szukajki :) .a i jeszcze jedno jakaś nie widzialna ręka kasuje przydatne posty.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez pawelc » 16 paź 2013, 19:25

powiem Ci że ustawienie na starych śladach mnie nie przekonywuje ....,tak żeby nie było niedomówień o co mi chodzi-pompa zregenerowana na zimnym pali tak na parę obrotów ,letni troszkę mniej ,ciepły dosłownie na tyk ..,przedtem zimny palił praktycznie na tyk ,letni i ciepły nie zapalał i tak się zastanawiam czy nie trącić jej trochę bo możliwie że minimalnie jest przestawiona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 16 paź 2013, 19:31

bsztcz napisał(a):pawelc myślę że nikt ci nie odpowie na temat ustawienia pompy.jest to chyba jakas wielka tajemnica

żadna tajemnica,pozwól,że odsłonię jej rąbek :)
jeśli chcecie.....

bsztcz napisał(a):za dużo mechaników na tym forum

mechaników-gawędziarzy hahaha masz rację....

bsztcz napisał(a):tadziol w tym wotku napisał żeby ustawic na starych śladach

i to potwierdzam :>

pawelc napisał(a):powiem Ci że ustawienie na starych śladach mnie nie przekonywuje

więc jak Cię przekonać ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelc » 17 paź 2013, 06:29

Czyli co nie ruszać pompy ? ,to z tego wynika że albo źle zregenerowana pompa albo cofa się paliwo ,chociaż teoria z cofaniem paliwa nie bardzo mi pasuje bo auto po tygodniowym postoju odpala tak samo .. Pokombinuje z lekkim przestawieniem pompy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 17 paź 2013, 16:07

na moje oko za późny kąt wtrysku.
przestaw trochę pompę w kierunku głowicy silnika – przyspieszysz kąt wtrysku.
daj znać jakie efekty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bsztcz » 17 paź 2013, 16:20

Myślę ze możesz ją lekko przestawic na fasolkach/po to one tam są bo jeżeli pompę zakłada się na stare ślady to po co są fasolki/ja osobiscie żałożyłem na starych śladach i pali dobrze na ciepłym i na zimnym./ale nie z pół obrotu/Też mnie korci zeby ją lekko przestawic ale prawdę mówiąc nie chce mi się.Ja swoją pompę wyjąłem z samochodu wg fotorelacji tadziola/WIELKIE dzieki tadziol/.chciałem ją wysłac do pompiarzy w tucholi ale jak ją miałem na stole to korciło mnie zeby ją rozkręcić no i tak zrobiłem,przedmuchałem wyczyściłem złożyłem i założyłem do samochodu i pieknie chodzi/piwo dla tadziola za opis /.a wracając do ustawień pompy to tadziol oferował się uchylić rąbka tajemnicy ale jak narazie milczy w tej kwesti.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez kierownik » 17 paź 2013, 20:42

Kiedyś kiedyś byłem w aso z jedną DiTD żeby mi ustawili pompę to powiedzieli że nie mają sprzętu bo za stare auto... metoda prób i błędów najbardziej Ci tu kolego pomoże. Jak nie mam z jakichś względów jak ustawić na starych znakach to tak właśnie robię. Później odpadają świetnie i śmigają aż miło.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2014, 18:22 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6