Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)
damian 1990 napisał(a):Witam. na wstepie witam wszystkich i z góry gwarantuje dwa litry wódki dla wybawcy mojego problemu. mazda przestała odpalac bez zadnych spadków mocy itd. brak jakichkolwiek błedów na trzech róznych komputerach, ponadto zawór ten duzy po prawej stronie działa w innym aucie, immo działa i uszkodzenie pompy dosc watpliwe z uwagi na załozenie drugiej uzywanej i bez zmian... dodam ze auto podczas odpalania na plaka nie daje cisnienia na wtryski (z poluzowanych rurek kapie paliwo...) rozrzad ustawiony prawidłowo... moze ktos zechce mi pomóc bo auto od stycznia stoi i rdzewieje a wolałbym zeby tak nie było. pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc, chetnie zapłace za pomoc chocby telefoniczna
do sprawdzenia wiązka przewodów w okolicach pompy vaccum oraz przekaźnik B5B4 (środek) wraz z gniazdem.
to odpal go na plaka i odkecaj wtryski na bank zapowietrzone skoro te rady u gory niepomogly a flaszki mozesz wyslac poczta i pozniej zmien weze gumowe na nowe
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Podepnę się pod temat ,ma ktoś do wypożyczenia zawór SPV?, bo chcę sprawdzić czy to pompa czy tez zawór -problem standardowy z odpalaniem na ciepłym .Oczywiście zapłacę za przesyłki i ewentualnie dorzucę jakiś grosz za fatygę a jak się okażę że to SPV to z chęcią odkupię
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Po przestudiowaniu tego tematu stwierdzam że mało prawdopodobne aby winny był SPV , w tygodniu wyślę samą głowiczke do regeneracji i obadamy czy to pomoże
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
dzieki tadziol,tak myślałem ale chciałem się upewnić.W innym wątku pisałem o moim problemie z nie paleniem na ciepłym.dzisiaj podmieniłem spv i nic nie pomogło ,pali tylko na plaka.chodzą mi pogłowie różne pomysły co to może byc,wg twojej opini pompa do reg.i chyba tak jest,tadziol mam pytanie czy z pompy od opla niby bliżniacza można przeżucic tłokorozdzielacz do mojej pompy.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
sorry,ale mam wrażenie,że za bardzo kombinujesz.
zamiast dać pompę do odnowienia,to szukasz jakiegoś dziwnego wyjścia.
zrobiłem już takich pomp wiele i jakoś jeżdżą,ba....nawet mocy przybywa
zamiast dać pompę do odnowienia,to szukasz jakiegoś dziwnego wyjścia.
zrobiłem już takich pomp wiele i jakoś jeżdżą,ba....nawet mocy przybywa
Po pierwsze wielkie dzięki dla Tadziola. A teraz mój przypadek na wiosnę moja Mazda zaczęła słabnąć i nie chciała odpalać na zimnym. Odstawiłem auto do mechanika diagnoza pompa do regeneracji. Pomyślałem ok 200 kkm stuknęło mogła się zużyć. Autko po regeneracji i zmiane rozrządu przejeździło całe lato i dwa miesiące temu zonk. Bez samostartu na zimnym nie odpali na ciepłym ciężko ,jak już odpali to do 2000 rpm jakby słabsze ale jedzie normalnie. Potem dwa miesiące wożenia auto po różnych mechanikach
(mnóstwo najróżniejszych teorii) i nic. Dopiero po mocnym wq...... Postanowiłem albo naprawię to auto albo zrobię z niego kurnik ,domek na drzewie. Szukałem różnych materiałów jak co i z czym. Dwa dni temu napotkałem ten wątek i zawęziłem pole poszukiwań do pompy , a konkretnie nie podawała wystarczające ciśnienia do otwarcia wtrysku. Sprawdziłem zawory FSO i SPV (podmienione i nic). Dopiero przypadkiem po paru piwach zaślepiłem spv blaszką z puszki (chciałem tak jak tadziol zmusić pompę do max dawki) i o dziwo auto odpaliło normalnie i zaczęło chodzić normalnie. W tym momencie szczęka mi opadła i głowie pojawiło WTF (silnik mógł odpalić ale miał od razu wejść w czerwone pole i byłem przygotowany żeby go zdusić). Po odkręceniu SPV i obejrzeniu blaszki wszystko się wyjaśniło w blaszce na środku pojawiła się dziura ( po prostu pękła ) ale jej pozostała część uszczelniła głowice SPV i ot wszystko.
Rano pojechałem na zakupy kupiłem podkładkę miedzianą grubą na 1mm średnica zewnętrzna 16 mm wewnętrzna 12mm (koszt o zgrozo 40 groszy) podłożyłem pod SPV zakręciłem zawór i banan na twarzy. Dlatego polecam podłożenie pod zawór SPV podkładki miedzianej 16x12x1 mm jako lekarstwa na problemy z odpaleniem na zimnym silniku gdy tylko samostart pomaga.
(mnóstwo najróżniejszych teorii) i nic. Dopiero po mocnym wq...... Postanowiłem albo naprawię to auto albo zrobię z niego kurnik ,domek na drzewie. Szukałem różnych materiałów jak co i z czym. Dwa dni temu napotkałem ten wątek i zawęziłem pole poszukiwań do pompy , a konkretnie nie podawała wystarczające ciśnienia do otwarcia wtrysku. Sprawdziłem zawory FSO i SPV (podmienione i nic). Dopiero przypadkiem po paru piwach zaślepiłem spv blaszką z puszki (chciałem tak jak tadziol zmusić pompę do max dawki) i o dziwo auto odpaliło normalnie i zaczęło chodzić normalnie. W tym momencie szczęka mi opadła i głowie pojawiło WTF (silnik mógł odpalić ale miał od razu wejść w czerwone pole i byłem przygotowany żeby go zdusić). Po odkręceniu SPV i obejrzeniu blaszki wszystko się wyjaśniło w blaszce na środku pojawiła się dziura ( po prostu pękła ) ale jej pozostała część uszczelniła głowice SPV i ot wszystko.
Rano pojechałem na zakupy kupiłem podkładkę miedzianą grubą na 1mm średnica zewnętrzna 16 mm wewnętrzna 12mm (koszt o zgrozo 40 groszy) podłożyłem pod SPV zakręciłem zawór i banan na twarzy. Dlatego polecam podłożenie pod zawór SPV podkładki miedzianej 16x12x1 mm jako lekarstwa na problemy z odpaleniem na zimnym silniku gdy tylko samostart pomaga.
-
Wolga85
o ile się nie mylę to czujnik temperatury ...ja też mam pytanie do znawców tej pompy a dokładnie ustawienia jej ,jak wiadomo pompa RF2A ma fasolki do mocowania czyli można ją przestawić w jedną lub drugą stronę -jak powinno się ustawiać prawidłowo ?,w grupie vag podłączamy tester i możemy się bawić a tutaj jak to się robi fachowo ?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc myślę że nikt ci nie odpowie na temat ustawienia pompy.jest to chyba jakas wielka tajemnica/za dużo mechaników na tym forum /.Przeszukałem forum i nic nie ma na ten temat ,jedynie tadziol w tym wotku napisał żeby ustawic na starych śladach.Forum spada na psy, mało kto pomaga.najwięcej odpowiedzi to -użyj szukajki .a i jeszcze jedno jakaś nie widzialna ręka kasuje przydatne posty.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
powiem Ci że ustawienie na starych śladach mnie nie przekonywuje ....,tak żeby nie było niedomówień o co mi chodzi-pompa zregenerowana na zimnym pali tak na parę obrotów ,letni troszkę mniej ,ciepły dosłownie na tyk ..,przedtem zimny palił praktycznie na tyk ,letni i ciepły nie zapalał i tak się zastanawiam czy nie trącić jej trochę bo możliwie że minimalnie jest przestawiona
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
bsztcz napisał(a):pawelc myślę że nikt ci nie odpowie na temat ustawienia pompy.jest to chyba jakas wielka tajemnica
żadna tajemnica,pozwól,że odsłonię jej rąbek
jeśli chcecie.....
bsztcz napisał(a):za dużo mechaników na tym forum
mechaników-gawędziarzy masz rację....
bsztcz napisał(a):tadziol w tym wotku napisał żeby ustawic na starych śladach
i to potwierdzam
pawelc napisał(a):powiem Ci że ustawienie na starych śladach mnie nie przekonywuje
więc jak Cię przekonać ?
Czyli co nie ruszać pompy ? ,to z tego wynika że albo źle zregenerowana pompa albo cofa się paliwo ,chociaż teoria z cofaniem paliwa nie bardzo mi pasuje bo auto po tygodniowym postoju odpala tak samo .. Pokombinuje z lekkim przestawieniem pompy .
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Myślę ze możesz ją lekko przestawic na fasolkach/po to one tam są bo jeżeli pompę zakłada się na stare ślady to po co są fasolki/ja osobiscie żałożyłem na starych śladach i pali dobrze na ciepłym i na zimnym./ale nie z pół obrotu/Też mnie korci zeby ją lekko przestawic ale prawdę mówiąc nie chce mi się.Ja swoją pompę wyjąłem z samochodu wg fotorelacji tadziola/WIELKIE dzieki tadziol/.chciałem ją wysłac do pompiarzy w tucholi ale jak ją miałem na stole to korciło mnie zeby ją rozkręcić no i tak zrobiłem,przedmuchałem wyczyściłem złożyłem i założyłem do samochodu i pieknie chodzi/piwo dla tadziola za opis /.a wracając do ustawień pompy to tadziol oferował się uchylić rąbka tajemnicy ale jak narazie milczy w tej kwesti.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
Kiedyś kiedyś byłem w aso z jedną DiTD żeby mi ustawili pompę to powiedzieli że nie mają sprzętu bo za stare auto... metoda prób i błędów najbardziej Ci tu kolego pomoże. Jak nie mam z jakichś względów jak ustawić na starych znakach to tak właśnie robię. Później odpadają świetnie i śmigają aż miło.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2014, 18:22 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6