Strona 2 z 4
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
31 maja 2011, 23:43
przez Neonixos666
a jak byś mógł to konkretniej na pisz co ci ten mechanik zrobił bo dla innych też się to przyda.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
31 maja 2011, 23:59
przez trepek
Zaworek ciśnieniowy? W pompach nie ma zaślepek (niepotrzebnych).
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 00:26
przez Arni_Toruń
Mam dokładnie ten sam problem. Na zimno zimą zapalał pięknie, jak się mocno rozgrzał i chwile postał to już nie. Im cieplej się robiło na zewnątrz tym trudniej zapalał. Kiedyś pomagało cofnięcie kluczyka i za drugim razem zapalał od strzału. W tej chwili czy jest ciepły czy zimny nie robi różnicy, trzeba kręcić kilka – kilkanaście sekund. Błędów nie ma, zaworek w głowicy pompy sprawdzony i się nie zawiesza. Samochód ma ok 1 tys km po rozrządzie, paskach, olejach itp wiec z tej strony żadnych podejrzeń, przypadłość tą ma od kupna.
Nie wiem czy prawidłowym objawem jest, że po odpaleniu zawsze wolne obroty ma ciut za niskie a po 1-2 sekundach wzrastają do odpowiedniego poziomu.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 00:31
przez trepek
Podejrzewam ciśnienie wewnętrzne w pompie ale poczekam co kolega napisze o tej zaślepce :–)
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 19:32
przez jarekpop
nie miałem możliwości być przy naprawie . Mechanik mówił coś o zaślepce z Tyłu pompy trzeba dokręcić da się to zrobić bez jej wyciągania. na pewno nie zostały ruszane żadne zaworki i czujniki. To jest bezpośrednia przyczyna odpalania za drugim razem silnika .
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 19:42
przez jarekpop
Nie wiem na ile dokręcenie tego jest proste . W ciągu godziny naprawił mi to i zgarną 150 zł . Jego zdaniem jest to częsta przyczyna takich problemów w tego typu pompach.
może koszt nie jest mały ale było warto
bo mimo normalnego odpalania , wróciła także dynamika jazdy. Sam próbowałem zmierzyć się z Tym problemem ale po 2 tygodniach poddałem się i udałem się do jednego z lepszych mechaników pomp wtryskowych w Gdańsku.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 20:45
przez trepek
Z tyłu pompy?
Tam jest tylko miejsce pod czujnik zegarowy do ustawiania kąta wtrysku. Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia. Śruba prawoskrętna, kto chce może sobie sprawdzić czy nie ma tam luzu. Śmiało można zrzucić przewody wysokiego ciśnienia, nic się nie stanie, wszystko sie odpowietrzy w minutkę a nawet krócej.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 21:45
przez jarekpop
To właśnie o tą zaślepkę chodziło
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 21:47
przez Bandit
jarekpop nie pisz posta pod postem, używaj opcji edytuj jesli chcesz cos dopisac.
Jakie to szczęście, ze jest z nami w koncu fachowiec od tych pomp
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 21:50
przez jarekpop
A taka mała ciekawostka – Jak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem, dużo o tym jest na forum że przy takim zjawisku to pompa do regeneracji ale jak widać nie w każdym przypadku .
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 21:51
przez trepek
Każdy chwyta nasadkę 10'tkę i dokręca śrubkę
Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.
jarekpop napisał(a):ak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem,
Mam swoje podejrzenia co do tego zjawiska.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
1 cze 2011, 21:59
przez jarekpop
Im więcej paliwa tym większe ciśnienie i rozruch był możliwy za pierwszym razem?
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 00:14
przez trepek
ECU przyśpieszał na maksa statyczny kąt wtrysku oraz podawał dużą dawkę startową (tak jak przy mrozie -30*C). To są moje przypuszczenia.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 00:39
przez YgooR
trepek napisał(a): Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia
Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?
trepek napisał(a):Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.
To tak jak my, z tą różnicą że my najwięcej nauczyliśmy się odkąd jesteś na forum
Pozdrawiam
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 00:50
przez trepek
YgooR napisał(a):Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?
Ta zaślepka to śruba, która zakrywa otwór aby wkręcić czujnik zegarowy by ustawiać początek tłoczenia (kąt wtrysku). W DiTD można dwojako ustawiać początek tłoczenia – podpinając się pod ECU i zczytując dane oraz staroświecko – czujnikiem zegarowy. Być może z wiekiem ta śrubka ulega lekkiemu obluzowaniu (bo pewnie nikt w DiTD nie ustawia kąta wtrysku przez czujnik zegarowy i nigdy śruba nie jest dokręcana). Najwidoczniej po obluzowaniu śruby spada nieznacznie ciśnienie wewnętrzne pompy i jeśli ECU nie przyśpieszy kąta wtrysku (rozruch z rana, odpięcie czujnika temp) to jest jak jest.
Późna pora, nie chce mi się tego lepiej przedstawiać a można o tym pisać i pisać
Śruba między 4 zaworkami zwrotnymi.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 02:36
przez YgooR
Czyli można ją sprawdzić oraz dokręcić i nic nie powinno się przestawić?
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 05:13
przez trepek
Tam się nie ma co przestawić :–) Śmialo można dodkręcać.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 13:47
przez YgooR
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Edit:
W DITD ten motyw nie przejdzie bo nie ma tam śruby na klucz 10 jak na zdjęciu wyżej.
Więc ten spec od pomp musiał coś innego dokręcać.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 16:36
przez trepek
Zrób zdjęcie tyłu pompy.
Re: silnik odpala zawsze za drugim razem
Napisane:
2 cze 2011, 19:43
przez YgooR