silnik odpala zawsze za drugim razem
U mnie to wygląda tak samo jak u YgooR'a, aczkolwiek nie wiem czy ten 'czop' jak wspomniał trepek po odkurzeniu nie stanowi siakiejś nakrętki/zaślepki (size ~30)?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Mam jedno zasadnicze pytanie- co ten mechanik przykręcił??
Zrzucimy się na jakąś używkę byle byś tylko odkrył wszelkie tajemnice tej pompy i przedstawił nam czemu tak cenią się za jej remont
Nawet uszkodzona jest droga
ja mam starą pompę i chętnię ją rozbiorę na części pierwsze ponieważ mam ten sam problem czyli po nocy odpala za drugim trzecim razem a potem od kopa. Rano najlepiej jak trochę pokręcę i cofnę kluczyk i jeszcze raz dodam do pieca wtedy odpali, lekko zakopci i jest cacy
- Od: 13 wrz 2010, 18:21
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.
Snakes34 napisał(a):po nocy odpala za drugim trzecim razem a potem od kopa
Też tak miałem, a były to podkładki pod przelewami, musowo to sprawdź.
Neonixos666 napisał(a):Snakes34 napisał(a):po nocy odpala za drugim trzecim razem a potem od kopa
Też tak miałem, a były to podkładki pod przelewami, musowo to sprawdź.
Podkładki pod przelewami?? Jak to zlokalizować? Mam ten sam problem. Czy zimny czy ciepły silnik zawsze odpala od razu za 2 razem. Po jeździe jak wyłącze silnik i od razu odpalę to nie ma problemu, ale jak chwilkę poczekam to już się męczy. A teraz takie głupie pytanie:P:P Gdzie w ogóle jest tam pompa żeby kombinować coś z tą śrubą? Pozdro
- Od: 15 sie 2011, 10:49
- Posty: 20
- Skąd: Starachowice
- Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.
pompę masz przez sobą jak otworzysz maskę pod pokrywą plastikową.
Co do podkładek to po zdjęciu dekla widać przelewy a pod nimi są podkładki 5szt. poczytajcie jest o tym na forum.
Jeśli jest to wina podkładek lub śrub mocujących przelew, objawia się to cięższym odpalaniem po dłuższym postoju, szczególnie na drugi dzień, miałem taki przypadek również że po nocy ciężko odpalał ale po pracy jak odstał prawie tyle co w nocy już dobrze odpalał, okazało się że w nocy zbiornik wytwarzał podciśnienie a w dzień nadciśnienie (różnica temperatur), przyczyną była maleńka nieszczelność podkładek przelewowych, wystarczyło dokręcić i wszystko wróciło do normy.
Kto ma kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju na samym początku radzę zająć się podkładkami przelewowymi, najlepiej je wymienić na nowe i sprawdzić szczelność dmuchając w przewód powrotu wychodzący z głowicy jak nie ma bąbelków to wszytko jest ok. Następnie sprawdzić mocowanie filtra paliwa a mianowicie jego szczelność bo zdarzają się przypadki pęknięcia przy wymianie gdy mechanik przesadzi z imadłem. Następnie sprawdzamy wszystkie przewody czy nie ma wycieków, a dopiero potem zajmujemy się pompą czy innymi bardziej skomplikowanymi rzeczami.
Co do podkładek to po zdjęciu dekla widać przelewy a pod nimi są podkładki 5szt. poczytajcie jest o tym na forum.
Jeśli jest to wina podkładek lub śrub mocujących przelew, objawia się to cięższym odpalaniem po dłuższym postoju, szczególnie na drugi dzień, miałem taki przypadek również że po nocy ciężko odpalał ale po pracy jak odstał prawie tyle co w nocy już dobrze odpalał, okazało się że w nocy zbiornik wytwarzał podciśnienie a w dzień nadciśnienie (różnica temperatur), przyczyną była maleńka nieszczelność podkładek przelewowych, wystarczyło dokręcić i wszystko wróciło do normy.
Kto ma kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju na samym początku radzę zająć się podkładkami przelewowymi, najlepiej je wymienić na nowe i sprawdzić szczelność dmuchając w przewód powrotu wychodzący z głowicy jak nie ma bąbelków to wszytko jest ok. Następnie sprawdzić mocowanie filtra paliwa a mianowicie jego szczelność bo zdarzają się przypadki pęknięcia przy wymianie gdy mechanik przesadzi z imadłem. Następnie sprawdzamy wszystkie przewody czy nie ma wycieków, a dopiero potem zajmujemy się pompą czy innymi bardziej skomplikowanymi rzeczami.
Siemka. Dzisiaj rano podpompowałem go trochę ręcznie i ruszył od razu. Jaką w takim razie postawicie diagnozę? Mam jeszcze pytanko odnośnie pompy wody i paska rozrządu. Jaki polecacie? Mechanik mi chce założyć Gates ale czytałem że zamienniki często pękają. Jakie macie z tym doświadczenia? Pompa wody jakiej firmy? Pozdro
- Od: 15 sie 2011, 10:49
- Posty: 20
- Skąd: Starachowice
- Auto: 626, 2,0 DITD 2000r.
piotrtc napisał(a):Jaką w takim razie postawicie diagnozę?
Sprawdź czy masz dobrze skręcony filtr paliwa u góry i na dole, ja miałem nieszczelność w dolnej części i były problemy z zapalaniem. Może też przepuszczać pompka w filtrze lub tak jak pisali koledzy podkładki pod przelewami. Warto też sprawdzić wężyki z paliwem.
piotrtc napisał(a):Mam jeszcze pytanko odnośnie pompy wody i paska rozrządu.
Jak Ciebie stać na remont silnika lub lubisz adrenalinę to bierz zamienniki, jak chcesz mieć święty spokój to wszystkie elementy oryginalne.
Pozdrawiam
w który przewód trzeba dmuchnąć żeby sprawdzić szczelność podkładek przelewowych? co trzeba rozebrać aby je dokręcić? jeśli będzie taka potrzeba.
Ok, czyli przewód do dmuchnięcia jest (czerwony)
Ok, czyli przewód do dmuchnięcia jest (czerwony)
Ostatnio edytowano 16 sie 2011, 22:44 przez Snakes34, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 13 wrz 2010, 18:21
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.
w ten pomiędzy środkowymi wtryskami. musisz zdjąć dekiel zaworowy żeby zobaczyć, czy jest szczelne wszystko
to nic nie da ich dokręcenie. Trzeba dokręcić przelewy pod deklem lub dać nowe podkładki.
a tak na marginesie to te śruby są do skręcenia wtrysków z przewodami wysokiego ciśnienia wraz z uszczelniaczami (te gumowe czarne)
a tak na marginesie to te śruby są do skręcenia wtrysków z przewodami wysokiego ciśnienia wraz z uszczelniaczami (te gumowe czarne)
wystarczy zdjąć dekiel, odkręcić śruby przelewowe pod którymi są podkładki, dać nowe podkładki, przykręcić śruby ( uwaga z wyczuciem delikatnie), potem sprawdzić szczelność, i założyć dekiel. ogólnie prosta sprawa i poradzisz sobie.
Nie chcesz sprzedać tej starej pompy? co jej było?
Nie chcesz sprzedać tej starej pompy? co jej było?
thy napisał(a):U mnie to wygląda tak samo jak u YgooR'a, aczkolwiek nie wiem czy ten 'czop' jak wspomniał trepek po odkurzeniu nie stanowi siakiejś nakrętki/zaślepki (size ~30)?
Chcę się odnieść do wcześniejszych wypowiedzi o dokręceniu
zaślepki/śruby pomiędzy 4 zaworkami na pompie.
Czy ktoś kombinował coś w tym temacie i jakie dało to efekty?
- Od: 7 lut 2007, 22:43
- Posty: 13
- Skąd: Tuchola
- Auto: VW Golf
Mazda GW 74kW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6