silnik odpala zawsze za drugim razem
a jak byś mógł to konkretniej na pisz co ci ten mechanik zrobił bo dla innych też się to przyda.
Mam dokładnie ten sam problem. Na zimno zimą zapalał pięknie, jak się mocno rozgrzał i chwile postał to już nie. Im cieplej się robiło na zewnątrz tym trudniej zapalał. Kiedyś pomagało cofnięcie kluczyka i za drugim razem zapalał od strzału. W tej chwili czy jest ciepły czy zimny nie robi różnicy, trzeba kręcić kilka – kilkanaście sekund. Błędów nie ma, zaworek w głowicy pompy sprawdzony i się nie zawiesza. Samochód ma ok 1 tys km po rozrządzie, paskach, olejach itp wiec z tej strony żadnych podejrzeń, przypadłość tą ma od kupna.
Nie wiem czy prawidłowym objawem jest, że po odpaleniu zawsze wolne obroty ma ciut za niskie a po 1-2 sekundach wzrastają do odpowiedniego poziomu.
Nie wiem czy prawidłowym objawem jest, że po odpaleniu zawsze wolne obroty ma ciut za niskie a po 1-2 sekundach wzrastają do odpowiedniego poziomu.
- Od: 22 sty 2011, 18:27
- Posty: 41
nie miałem możliwości być przy naprawie . Mechanik mówił coś o zaślepce z Tyłu pompy trzeba dokręcić da się to zrobić bez jej wyciągania. na pewno nie zostały ruszane żadne zaworki i czujniki. To jest bezpośrednia przyczyna odpalania za drugim razem silnika .
- Od: 14 mar 2011, 22:35
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001
Nie wiem na ile dokręcenie tego jest proste . W ciągu godziny naprawił mi to i zgarną 150 zł . Jego zdaniem jest to częsta przyczyna takich problemów w tego typu pompach. może koszt nie jest mały ale było warto bo mimo normalnego odpalania , wróciła także dynamika jazdy. Sam próbowałem zmierzyć się z Tym problemem ale po 2 tygodniach poddałem się i udałem się do jednego z lepszych mechaników pomp wtryskowych w Gdańsku.
- Od: 14 mar 2011, 22:35
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001
Z tyłu pompy? Tam jest tylko miejsce pod czujnik zegarowy do ustawiania kąta wtrysku. Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia. Śruba prawoskrętna, kto chce może sobie sprawdzić czy nie ma tam luzu. Śmiało można zrzucić przewody wysokiego ciśnienia, nic się nie stanie, wszystko sie odpowietrzy w minutkę a nawet krócej.
- Od: 31 maja 2011, 19:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
jarekpop nie pisz posta pod postem, używaj opcji edytuj jesli chcesz cos dopisac.
Jakie to szczęście, ze jest z nami w koncu fachowiec od tych pomp
Jakie to szczęście, ze jest z nami w koncu fachowiec od tych pomp
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
A taka mała ciekawostka – Jak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem, dużo o tym jest na forum że przy takim zjawisku to pompa do regeneracji ale jak widać nie w każdym przypadku .
- Od: 14 mar 2011, 22:35
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001
Każdy chwyta nasadkę 10'tkę i dokręca śrubkę
Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.
Mam swoje podejrzenia co do tego zjawiska.
Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.
jarekpop napisał(a):ak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem,
Mam swoje podejrzenia co do tego zjawiska.
- Od: 31 maja 2011, 19:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
trepek napisał(a): Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia
Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?
trepek napisał(a):Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.
To tak jak my, z tą różnicą że my najwięcej nauczyliśmy się odkąd jesteś na forum
Pozdrawiam
YgooR napisał(a):Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?
Ta zaślepka to śruba, która zakrywa otwór aby wkręcić czujnik zegarowy by ustawiać początek tłoczenia (kąt wtrysku). W DiTD można dwojako ustawiać początek tłoczenia – podpinając się pod ECU i zczytując dane oraz staroświecko – czujnikiem zegarowy. Być może z wiekiem ta śrubka ulega lekkiemu obluzowaniu (bo pewnie nikt w DiTD nie ustawia kąta wtrysku przez czujnik zegarowy i nigdy śruba nie jest dokręcana). Najwidoczniej po obluzowaniu śruby spada nieznacznie ciśnienie wewnętrzne pompy i jeśli ECU nie przyśpieszy kąta wtrysku (rozruch z rana, odpięcie czujnika temp) to jest jak jest.
Późna pora, nie chce mi się tego lepiej przedstawiać a można o tym pisać i pisać
Śruba między 4 zaworkami zwrotnymi.
- Od: 31 maja 2011, 19:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Czyli można ją sprawdzić oraz dokręcić i nic nie powinno się przestawić?
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Edit:
W DITD ten motyw nie przejdzie bo nie ma tam śruby na klucz 10 jak na zdjęciu wyżej.
Więc ten spec od pomp musiał coś innego dokręcać.
Pozdrawiam
Edit:
W DITD ten motyw nie przejdzie bo nie ma tam śruby na klucz 10 jak na zdjęciu wyżej.
Więc ten spec od pomp musiał coś innego dokręcać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6