silnik odpala zawsze za drugim razem

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 22:43

a jak byś mógł to konkretniej na pisz co ci ten mechanik zrobił bo dla innych też się to przyda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:59

Zaworek ciśnieniowy? W pompach nie ma zaślepek (niepotrzebnych).
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Arni_Toruń » 31 maja 2011, 23:26

Mam dokładnie ten sam problem. Na zimno zimą zapalał pięknie, jak się mocno rozgrzał i chwile postał to już nie. Im cieplej się robiło na zewnątrz tym trudniej zapalał. Kiedyś pomagało cofnięcie kluczyka i za drugim razem zapalał od strzału. W tej chwili czy jest ciepły czy zimny nie robi różnicy, trzeba kręcić kilka – kilkanaście sekund. Błędów nie ma, zaworek w głowicy pompy sprawdzony i się nie zawiesza. Samochód ma ok 1 tys km po rozrządzie, paskach, olejach itp wiec z tej strony żadnych podejrzeń, przypadłość tą ma od kupna.
Nie wiem czy prawidłowym objawem jest, że po odpaleniu zawsze wolne obroty ma ciut za niskie a po 1-2 sekundach wzrastają do odpowiedniego poziomu.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:27
Posty: 41

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 23:31

Podejrzewam ciśnienie wewnętrzne w pompie ale poczekam co kolega napisze o tej zaślepce :–)
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez jarekpop » 1 cze 2011, 18:32

nie miałem możliwości być przy naprawie . Mechanik mówił coś o zaślepce z Tyłu pompy trzeba dokręcić da się to zrobić bez jej wyciągania. na pewno nie zostały ruszane żadne zaworki i czujniki. To jest bezpośrednia przyczyna odpalania za drugim razem silnika .
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 22:35
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001

Postprzez jarekpop » 1 cze 2011, 18:42

Nie wiem na ile dokręcenie tego jest proste . W ciągu godziny naprawił mi to i zgarną 150 zł . Jego zdaniem jest to częsta przyczyna takich problemów w tego typu pompach. :] może koszt nie jest mały ale było warto :] bo mimo normalnego odpalania , wróciła także dynamika jazdy. Sam próbowałem zmierzyć się z Tym problemem ale po 2 tygodniach poddałem się i udałem się do jednego z lepszych mechaników pomp wtryskowych w Gdańsku.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 22:35
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001

Postprzez trepek » 1 cze 2011, 19:45

Z tyłu pompy? <oczy> Tam jest tylko miejsce pod czujnik zegarowy do ustawiania kąta wtrysku. Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia. Śruba prawoskrętna, kto chce może sobie sprawdzić czy nie ma tam luzu. Śmiało można zrzucić przewody wysokiego ciśnienia, nic się nie stanie, wszystko sie odpowietrzy w minutkę a nawet krócej.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez jarekpop » 1 cze 2011, 20:45

To właśnie o tą zaślepkę chodziło :P
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 22:35
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001

Postprzez Bandit » 1 cze 2011, 20:47

jarekpop nie pisz posta pod postem, używaj opcji edytuj jesli chcesz cos dopisac.

Jakie to szczęście, ze jest z nami w koncu fachowiec od tych pomp :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 18:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez jarekpop » 1 cze 2011, 20:50

A taka mała ciekawostka – Jak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem, dużo o tym jest na forum że przy takim zjawisku to pompa do regeneracji ale jak widać nie w każdym przypadku .
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 22:35
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001

Postprzez trepek » 1 cze 2011, 20:51

Każdy chwyta nasadkę 10'tkę i dokręca śrubkę :P
Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.

jarekpop napisał(a):ak odłączałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co idzie na zegary to silnik odpalał od kopa za każdym razem,


Mam swoje podejrzenia co do tego zjawiska.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez jarekpop » 1 cze 2011, 20:59

Im więcej paliwa tym większe ciśnienie i rozruch był możliwy za pierwszym razem? :)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 22:35
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW 2001

Postprzez trepek » 1 cze 2011, 23:14

ECU przyśpieszał na maksa statyczny kąt wtrysku oraz podawał dużą dawkę startową (tak jak przy mrozie -30*C). To są moje przypuszczenia.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 1 cze 2011, 23:39

trepek napisał(a): Zaślepka znajduje się dokładnie pomiędzy 4 przewodami wysokiego ciśnienia

Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?
trepek napisał(a):Fachowcem nie jestem, dopiero się uczę.

To tak jak my, z tą różnicą że my najwięcej nauczyliśmy się odkąd jesteś na forum :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez trepek » 1 cze 2011, 23:50

YgooR napisał(a):Zanim wszyscy polecą naprawiać swoje pompy wtryskowe możesz napisać co to za zaślepka i czy może mieć jakiś wpływ na pracę pompy?


Ta zaślepka to śruba, która zakrywa otwór aby wkręcić czujnik zegarowy by ustawiać początek tłoczenia (kąt wtrysku). W DiTD można dwojako ustawiać początek tłoczenia – podpinając się pod ECU i zczytując dane oraz staroświecko – czujnikiem zegarowy. Być może z wiekiem ta śrubka ulega lekkiemu obluzowaniu (bo pewnie nikt w DiTD nie ustawia kąta wtrysku przez czujnik zegarowy i nigdy śruba nie jest dokręcana). Najwidoczniej po obluzowaniu śruby spada nieznacznie ciśnienie wewnętrzne pompy i jeśli ECU nie przyśpieszy kąta wtrysku (rozruch z rana, odpięcie czujnika temp) to jest jak jest.
Późna pora, nie chce mi się tego lepiej przedstawiać a można o tym pisać i pisać <czytaj>

Obrazek
Śruba między 4 zaworkami zwrotnymi.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 01:36

Czyli można ją sprawdzić oraz dokręcić i nic nie powinno się przestawić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 04:13

Tam się nie ma co przestawić :–) Śmialo można dodkręcać.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 12:47

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam

Edit:
W DITD ten motyw nie przejdzie bo nie ma tam śruby na klucz 10 jak na zdjęciu wyżej.
Więc ten spec od pomp musiał coś innego dokręcać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 15:36

Zrób zdjęcie tyłu pompy.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 19:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 18:43

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6