Regulacja zawórów w Ditd

Postprzez darek74 » 30 maja 2011, 21:47

Regulacja jest prosta chyba najprostrza z możliwych. Kwestia zaopatrzenia się w podkładki, ja będę dawać zwykłe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez darek74 » 1 cze 2011, 14:29

Wczoraj wieczorem przeprowadziłem regulację zaworów. Największy luz miał 2 i 3 zawór wydechowy dwa razy większy niż powinien. Z programu serwisowego Auto Data ma być 0.12-0.18 ssący, i wydechowy 0.32-0.38. Ja ustawiłem po środku 0.15 ssący, 0.35 wydech. Reszta to ok 3/4 obr. trzeba było dokręcić. Auto już nie chodzi jak traktorek, ale nadal słychać dobrą pracę diesla.

A propo podkładek założyłem te same wyglądały jak nowe chyba helmut nie przeprowadzał żadnej regulacji od nowości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez say » 1 cze 2011, 16:20

Sprawdzaj teraz często poziom oleju :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Boss429 » 1 cze 2011, 19:22

Czy może ktoś dokładniej opisać jak to się po kolei robi. Najlepsza była by fotorelacja.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez darek74 » 3 cze 2011, 11:49

Boss429 napisał(a):Czy może ktoś dokładniej opisać jak to się po kolei robi. Najlepsza była by fotorelacja.


Po pierwsze sam tego nie zrobisz, potrzebne są dwie osoby do tego zabiegu.
Jeśli nie robiłeś nigdy regulacji zaworów to będzie ci ciężko a jeśli nawet ci się to uda i tak niepewność poprawnego ustawienia będzie cię dręczyć czy aby nic się nie stanie po odpaleniu. Ja się podjąłem gdyż do tej pory jeździłem Lancerem 1.8D i tam jest taka sama regulacja.

say napisał(a):Sprawdzaj teraz często poziom oleju :).

Say jest wszystko OK. Myślisz że ci ludzie w ASO są bardziej dokładniejsi w robocie niż przeciętny ,,Kowalski" robiąc samemu. Nie jestem mechanikiem tylko elektrykiem i wychodzę z założenia iż jeśli można zrobić coś na logikę i nie angażując żadnych urządzeń typu komp. strobo. itp. to biorę się do roboty. Czytając opinie postawionych przez fachowców w ASO to niejeden wyda niepotrzebnie dużo kasy zanim zgadną co dolega naszej Maździe. A takie proste sprawy żeby wykręcić starą część i wkręcić nową to nie ma żadnej filozofii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Irek.k » 3 cze 2011, 13:21

Po pierwsze sam tego nie zrobisz, potrzebne są dwie osoby do tego zabiegu.
Ta druga osoba to do czego? Czego tam nie może zrobić jedna osoba?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez darek74 » 3 cze 2011, 13:42

Jak wiesz silnik to takie urządzenie w którym coś się kręci. Więc żeby ustawić wałek rozrządu w odpowiednim położeniu dla każdego zaworu aby przeprowadzić regulację no to jeśli chcesz to robić samemu więc przyszykuj się na min. 100 przysiadów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Irek.k » 3 cze 2011, 14:12

Bez przesady. Silnik nie musi być ustawiony z dokładnością "milimetra".
O ile się nie mylę, to po ustawieniu jednego z tłoków wystarczy przekręcać po pół obrotu wałem i kolejne powinny być ustawione prawidłowo. Nie koniecznie w kolejności ustawienia tłoków w silniku, ale to chyba nie problem.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Boss429 » 3 cze 2011, 22:18

No to proszę napiszcie na czym dokładnie ta regulacja polega. Co się po kolei robi.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Irek.k » 3 cze 2011, 23:27

Jeszcze nie regulowałem w swoim i nie chce pisać "pewników" bez sprawdzenia, ale myślę że robi się to jak w innych podobnych silnikach.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Yard » 4 cze 2011, 09:12

Boss429 napisał(a):No to proszę napiszcie na czym dokładnie ta regulacja polega. Co się po kolei robi.

Dokładny opis jest w książce do 626 GF/GW Na strone B2-18 suplemnetu do głównej książki (RF Turbo).
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez darek74 » 4 cze 2011, 18:44

Więc proszę o linka do tej książki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Yard » 4 cze 2011, 18:57

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Boss429 » 5 cze 2011, 08:57

Yard dzisiaj nie udało się uruchomić tego linka. Możesz to sprawdzić?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez darek74 » 5 cze 2011, 17:37

Yard link OK. Ale żeby Kowalski zrozumiał jak to zrobić trzeba napisać na chłopski rozum. Dałem propozycję do Saya i ma ocenić czy opis i foto jest na tyle czytelny aby wystawić na publikę.

06 cze 2011 10:42 Edit:

Jeśli dobrze wszystko zrobiłem to foty powinny się pokazać.

Obrazek
Obrazek


Teraz jest ok.
say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

PostTen post został usunięty przez say 6 cze 2011, 10:51.
Powód: post pod postem

Postprzez karlo8 » 2 wrz 2011, 19:00

kolego fajna fotorelacja tylko powiedz mi po co wymieniac podkladki pod wtryskiwacze skoro one nie sa wykrecane uszczelka jak najbardziej ale podkladki pod wtryskiwacze to chyba nie jest obowiazkowe?
ps czy jeszcze cos trzeba wymienic regulujac zawory oprocz uszczelki ?


czy to znaczy ze podkladki sa wewnatrz pokrywy bo na zdjeciu widac ze sa na zewnatrz
Ostatnio edytowano 2 wrz 2011, 20:28 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez say » 2 wrz 2011, 20:01

obowiązkowa nie jest ale, jak ma się chęci to czemu nie? Poza tym często są przyczyną problemów z dudnieniem, mocą...itp. Jeśli nigdy nie były wymieniane i nagle któraś przepuszcza. Ich wymiana to redukcja kosztów bo to przy okazji i śmieszne pieniądze. Dekiel zdjęty, uszczela nowa... :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez karlo8 » 2 wrz 2011, 22:26

czy to znaczy ze podkladki sa wewnatrz pokrywy bo na zdjeciu widac ze sa na zewnatrz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez say » 2 wrz 2011, 22:57

Na zewnątrz widzisz wkręcane przewody paliwowe, a chodzi o podkładki, które uszczelniają wejście wtrysku w cylinder (mówiąc obrazowo), czyli tak, podkładki są wewnątrz pokrywy).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6