Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez xANDy » 11 maja 2008, 21:17

Masz kolego zużytą pompę – "skończyła się głowiczka" jak to mawia jaksa. Z tego co napisałeś wynika właśnie to – a Twój opis jest niezwykle dokładny...
Regeneracja jest droga, popatrz -->w poradniku są adresy i telefony. Pierwszy to mabi, ale są inne firmy, które tyle mogą zrobić (i zapewne sporo taniej), choć niekoniecznie im się to uda za pierwszym razem (mabi na pewno uda się za pierwszym, ale z 5kpln zabulisz u nich).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jdabek59 » 11 maja 2008, 22:49

Zużyta pompa po 115kkm?!. Zapala za każdym razem, po starcie obroty są ok, nie gaśnie, nie muli jej, ma przyspieszenie, spalanie poniżej 6l w jeździe mieszanej i na autostradzie, oleju nie bierze (zobaczę po 10kkm).
Podobny problem miał slawpal i wymienili mu tylko przekaźnik pompy wtryskowej. A może jednak czujnik temperatury, który odpowiada nie tylko za czas grzania świec, ale też za skład mieszanki przy uruchomieniu silnika jak i podczas pracy i załączeniem termowentylatora. Może jest walnięty i źle jest ustawiony tylko skład mieszanki przy starcie.
Może podjechać do serwisu na kompa niech sprawdzą ten przekaźnik i czujnik. Co o tym sądzisz xANDy?
Pzdr
Jarek
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 18:44
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda Premacy 2,0TDVI 2000r.

Postprzez marek cygan » 12 maja 2008, 08:49

Pompę zostawił bym na końcu. Z grzaniem świec też to raczej nie ma nic wspólnego bo na zimnym jak i na ciepłym efekt jest ten sam. Może Ci się układ paliwowy zapowietrza(przed odpaleniem spróbuj pod pompować ręcznie). Może to być wina EGR( np. zawór się zawiesił i masz cały czas otwarty). Oraz najbardziej prozaiczna rzecz brudny układ paliwowy.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez jdabek59 » 12 maja 2008, 23:44

Jak zawór EGR otwarty to są problemy z zapalaniem na zimnymi ciepłym? Filtr paliwa wymieniony, to chyba nie lecą żadne syfy na pompę. Może założyć filtr przelewowy na przewody i zobaczyć czy będzie palić bez problemu?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 18:44
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda Premacy 2,0TDVI 2000r.

Postprzez marek cygan » 13 maja 2008, 09:24

Jak zawór EGR jest otwarty to mogą być problemy z uruchomieniem(coś w rodzaju brania lewego powietrza). EGR powinien się otwierać jeśli temperatura silnika przekroczy 60 stopni a obroty będą powyżej 500. Jakieś syfki mogły pozostać w pompie wtryskowej.Spróbuj zrobić tak: umyj dokładnie obudowę pompy wtryskowej (płyn do mycia felg) wykręć SPV, wypompuj paliwo z pompy (na przykład strzykawką – powtórz to ze dwa razy) obmyj SPV czystym paliwem, obłóż szmatami rejony pompy i przekręć stacyjką z 10 obrotów i wkręć SPV. U mnie ten zabieg pomógł na tyle że na zimnym zaczął palić po 4-5 obrotach. Później zalałem do pełna shella, dodałem xeramica trasa Warszawa-Augustów-Warszawa, na drugi dzień rana odpalił na dotyk.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez jdabek59 » 13 maja 2008, 10:20

Dzisiaj rano kręcił ok.3s, ale poczekałem jak zgaśnie kontrolka świec i po następnych 10 s pyknął chyba przekaźnik. Zapomniałem tylko podpompować ręcznie. Sprawdzę to jeszcze, bo może zapowietrza sie filtr paliwa. Jak to nie pomoże, no to chyba zacznę od czyszczenia EGR, może faktycznie zawiesił się i jest cały czas otwarty. A potem spróbuje z SPV. Gdzie dostanę ten Xeramic do paliwa? Dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 18:44
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda Premacy 2,0TDVI 2000r.

Postprzez marek cygan » 13 maja 2008, 11:48

Xeramic można kupić na stacji shella
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez malkolm2 » 13 maja 2008, 12:26

jdabek59 sam możesz sprawdzić egra bez rozbierania, jedna osoba niech dodaje gazu a ty patrz na niego, w środku powinien się ruszać popychacz
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6