Nagły brak mocy po podlaczeniu opornika.

Postprzez piotrsieradz » 5 lip 2018, 12:11

Witam wszystkim na wstępie, jestem tutaj nowy. Posiadam mazde 626 ditd od roku czasu. Auto bezawaryjnie jeździło do wczoraj. Zachciało mi się tuningu opornikiem. Wg instrukcji podlaczylem się do spv do lewego przewodu (czerwony). Drugi koniec podlaczylem do boost sensora do przewodu od prawej strony. Auto dostało dość wysokie obroty oraz efekt odcięcia zapłonu jak w benzynie i dymilo trochę. Postanowiłem w takim razie podłączyć się pod środkowy przewód. Silnik podniósł obroty Ale pracował normalnie. To mi nie wystarczyło bo wyczytałem ze na każdym będzie pracował więc podlaczylem się Jeszcze pod lewy kabel, silnik zgasł. Finalnie podlaczylem się pod środkowy przewód , zastosowałem rezystor 2x100om równolegle spięt, do tego włącznik w kabinie. Następnie wykonałem reset komputera za pomocą odpieca klemy i przytrzymania hamulca przez minutę. Po wszystkim wsiadam i odpalam. Pracuje normalnie, włączam opornik, obroty delikatnie się podniosły. Poza tym ok. Ruszam, czuje ze auto ma mega miła więc wyłączam opornik Ale bez zmian. Po przeciągnięciu do 2500 obrotów lekką poprawa mocy Ale i tak muł niesamowity. Do tego zapala się i mruga kontrolka świec. Po ponownym odpaleniu nie świeci Ale dopuki nie przekrocze 2500 obrotów. Wyrzucilem ten opornik a kable zaizolowalem. Zrobiłem kolejny resetuj Ale bez zmian. Na odpalonym silniku odlaczylem kostkę z boost sensora ale nie ma żadnych zmian, także w jeździe. Więc czy może on być uszkodzony po tych zabiegach? Czy raczej stawiacie na spv bądź komputer? Dodam jeszcze, że poza mułem , silnik pracuje dobrze. 4 lata wstecz był regenerowany tłokorozdzielacz bo nie paliła na ciepłym. Od tamtego czasu był święty spokój aż Zachciało mi się opornika. Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2018, 10:50
Posty: 4
Auto: Mazda 626 gf . 2.0 Ditd rf2a. 2000rok, sedan

Postprzez piotrsieradz » 20 lip 2018, 14:05

Usterka znaleziona. Uszkodzony boost sensor. W instrukcji opornik tuning jest opisane, że należy wpiac się w przewód bs od strony filtra powietrze. To jest błąd , ponieważ jest to kabel zasilający (5v) bs. Należy wpiac się w środkowy, który jest kablem sygnalowym . Na nim mamy napięcie zależne od tego ile dmucha turbawka. Lewy przewód to masa zasilania. Temat uważam za zamknięty .
Początkujący
 
Od: 5 lip 2018, 10:50
Posty: 4
Auto: Mazda 626 gf . 2.0 Ditd rf2a. 2000rok, sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6