Szarpanie na zimnym silniku w DiTD

Postprzez matias654 » 13 lis 2017, 15:19

Za oknem niska temperatura i zaczęły się problemy z szarpaniem. Niestety obstukanie zaworu SPV nic nie dało.

Mam pomysł aby sprawdzić czujnik temperatury paliwa na pompie i czujnik temperatury chłodziwa.
Obstawiam ten pierwszy. Czy można wypiąć wtyczkę jak będzie szarpał i sprawdzić czy jest poprawa podczas jazdy ?

Natomiast czujnik temperatury sądzę, że wskazuje prawidłowo bo przesyła również informacje o temperaturze na zegary które działają prawidłowo.

Natomiast oba te czujniki odgrywają ogromną rolę przy doborze dawki paliwa. Szczególnie, że problem ustaje po nagrzaniu silnika.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 22:06
Posty: 19
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2017, 15:05

czujnik temp paliwa jest po to by skorygować dawkę uwzględniając zmianę gęstości paliwa ale ta korekta nie ma aż tak ogromnego wpływu by szarpało poza tym mniejsza czy większa dawka nie spowoduje szarpania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7477 (16/98)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez smile » 3 sty 2018, 20:55

matias654 napisał(a):Za oknem niska temperatura i zaczęły się problemy z szarpaniem. Niestety obstukanie zaworu SPV nic nie dało.

Mam pomysł aby sprawdzić czujnik temperatury paliwa na pompie i czujnik temperatury chłodziwa.
Obstawiam ten pierwszy. Czy można wypiąć wtyczkę jak będzie szarpał i sprawdzić czy jest poprawa podczas jazdy ?

Natomiast czujnik temperatury sądzę, że wskazuje prawidłowo bo przesyła również informacje o temperaturze na zegary które działają prawidłowo.

Natomiast oba te czujniki odgrywają ogromną rolę przy doborze dawki paliwa. Szczególnie, że problem ustaje po nagrzaniu silnika.


Po co pytasz skoro i tak masz swoje nietrafione teorie i bronisz ich przed samym sobą?! Cała diagnostyka od początku robiona "na pałę", przeczytałem oba wątki w których o tym pisałeś.

A z poradnikiem forumowym do tego silnika się zapoznałeś? To bardzo pomocne dzieło!

Aktualne kody błędów – najpierw kasujesz błędy wg poradnika, potem odpalasz zimny i jedziesz aż wystąpią wspomniane duszności i temperatura wzrośnie. Potem odczyt błędów wg poradnika a najlepiej nagraj film jak to tam spiralka ładnie na desce mruga to sobie sami rozkodujemy, uwielbiam to robić :D
Popatrzymy, pomyślimy, nie będziesz przynajmniej błądzić jak dziecko we mgle od roku z problemem.

W między czasie oczywiście uzupełniasz dane profilowe ( motor RF2A czy RF4F lub podaj moc, miasto/miejscowość ) bo bez tego to możesz liczyć na siebie <cisza> .

Powodzenia

Edit:
Zdjęcie pompy wtryskowej poproszę także, od góry aby było widać czujniki zawory wraz z wtyczkami do nich podłączonymi.
_______________________________________
______________THE-END________________
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2572 (63/54)
Skąd: Gdańsk
Auto: BL / GH R2AA w planach

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6