Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?

Postprzez kierownik » 8 sty 2013, 10:28

tadziol napisał(a):a dużo przejechałeś na tych pękniętych paskach ?

bez pompy wody...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 8 sty 2013, 22:23

kierownik napisał(a):
tadziol napisał(a):a dużo przejechałeś na tych pękniętych paskach ?

bez pompy wody...
i wspomagania.... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez misiekh1310 » 9 sty 2013, 21:44

Sorki jestem nowym użytkownikiem :) więc jeszcze nie ogarniam tej strony :) . a nawiązując do pytanie ile przejechałem to około 0.5 km. Silnik nadal kręci i na chwile załapuje i gaśnie więc może ładowanie może pompka paliwa nie podaje. Może będę miał to zrobione w przyszłym tygodniu. A najgorsze jest to że stało się to w Belgii a nie w Polsce a teraz czekam na kolegę który mi to ogarnie bo tu są same serwisy więc koszta :(
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 19:25
Posty: 7
Auto: mazda 626 gf 2.0 16v 115KM

Postprzez gladiator_86 » 25 maja 2014, 22:12

Witam
Mojemu Ojcu poszedł pasek w Mazdzie Premacy DiTD :( Zdecydowaliśmy że będziemy sami ożywiać Madzie. Przeczytałem cały ten wątek i się dowiedizałem że prócz całego ori rozrządu zapewne będą potrzebne jeszcze dzwigienki (póki co jeszcze nie sprawdzaliśmy ile i czy wogóle... bo nic nie rozbieraliśmy). Doczytałem również że przydało by się sprawdzić zawory i tu moje pytanie jak je po sprawdzać? Jakich wymiarów musząbyć i z jakimi tolerancjami? Co warto jeszcze zrobić jak już to wszystko będzie na wierzchu?

P.S. Jest gdzieś na forum instrukcja sewisowa do DiTD ?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez alk80 » 26 maja 2014, 15:37

na pewno pierwszego czego nie róbcie to zdjęcie głowicy, w większości przypadków nie jest to konieczne, choć nie znający silnika mechanicy twierdzą że tak bo silnik jest kolizyjny

zawory sprawdzasz np młotkiem, tzn po zdjęciu klawiatury, trzonkiem młotka wciskasz zawór, będzie wchodził z oporem ale nie powinien się zacinać, choć raczej mało prawdopodobne że się skrzywił,

sprawdź wszystkie dźwigienki czy się nie porozciągały, min czy w miejsce mocowania ośki rolki nie zrobiło się jajowate

oprócz połamanych dźwigienek będą pewnie do wymiany mostki, to jest to coś w kształcie litery T, w które naciska dźwigienka, przez taką chyba ceramikę, która pęka w takich przypadkach, co dyskwalifikuje mostek do dalszej eksploatacji,

dźwigienki i mostki śmiało możesz kupić używane na allegro,
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gladiator_86 » 26 maja 2014, 20:46

Światowej sławy forumowy kolega tadziol opisywał bodajże nawet w tym wątku że zawory po takim uderzeniu potrafią "spęcznieć" i teraz pytanie czy jeśli taki zawór "spęczniał" czy wyczuje to przy wciskaniu zaworu oraz obserwacji jego powrotu do stanu "normalnego" czy niestety trzeba głowice zdjąć. Pytam bo jeśli da się uniknąć "niepotrzebnych" kosztów to było by dobrze, ale jeśli trzeba to głowa poleci z serducha trochę się ją przytnie na nowo uszczelni i co konieczne dalej wymieni.
Na dzisiaj wygląda to tak że ojciec zdjął pokrywę zaworów (ja niestety póki co tylko zdalnie dopinguję :D ale za 2 tygodnie dołączę do zabawy) wygląda to bardzo optymistycznie jak na zerwanie paska przy 160km/h bo podobno poszła tylko jedna dźwigienka i chyba jeden mostek. Zdjęcia będę miał później więc może nawet wstawię a przynajmniej obejrzę moim młodszym okiem ;).

1 P.S. Jak to z tymi zaworami?
2 P.S Dzięki za zainteresowanie tematem <spoko>
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez tadziol » 26 maja 2014, 21:58

gladiator_86 napisał(a):kolega tadziol opisywał ... że zawory po takim uderzeniu potrafią "spęcznieć"

sporadyczne przypadki,najbardziej ten problem dotykał RF5/7....
gladiator_86 napisał(a):1 P.S. Jak to z tymi zaworami?

ano bardzo prosto:
wyciągasz pan wałek na którym są dźwigienki (i tak trza je wymienić) w efekcie czego mamy wszystkie zawory zamknięte.
wykręcamy wszystkie,bo aż 4 świece żarowe....od zaprzyjaźnionych wulkanizatorów-oponiarzy kitramy wentyl do alufelgi (taki gumowy grzybek),który idealnie przylega do otworu po świecy żarowej i przy pomocy kompresora oraz przyrządu do pompowania kół podajemy ciśnienie do poszczególnych cylindrów.
jeżeli powietrze nie będzie "uciekać" do kolektora ssącego czy też wydechowego,to możemy uznać zawory za szczelne i proste.
uwaga na ruch wału korbowego,ciśnienie popchnie tłok ;)
gladiator_86 napisał(a):podobno poszła tylko jedna dźwigienka i chyba jeden mostek.

minimum 4 dźwigienki muszą być uszkodzone.to niestety wynika z konstrukcji silnika 4 cylindrowego.
p.s. ja ani razu nie zdejmowałem głowicy po takim strzale.zestaw ratunkowy klawiatury+ori rozrząd i w świat <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez alk80 » 26 maja 2014, 22:07

patent z wentylem świetny <spoko>

mi w 2009r strzelił pasek, dzwoniłem wtedy do Jaksy jak sprawdzić zawory, polecił jak napisałem wyżej, poleciały mi 3 dźwigienki i 4 mostki, ale ja zrobiłem karygodny błąd, gdyż nie wiedząc z jakiego powodu zgasł silnik, przekręciłem silnik rozrusznikiem, który w pierwszym momencie nie chciał się kręcić, wymieniłem rozrząd na org (pompa wody w zamienniku) + uszkodzone graty (na używane) , uszczelki, uszczelniacze itd i śmigam do dzisiaj ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez smile » 26 maja 2014, 22:16

alk80 napisał(a):robiłem karygodny błąd, gdyż nie wiedząc z jakiego powodu zgasł silnik, przekręciłem silnik rozrusznikiem, który w pierwszym momencie nie chciał się kręcić
Kolego, mi jak strzelił rozrząd ( zdjęcia gdzieś były na forum :P ) to jeszcze jak się auto toczyło to silnik próbowałem rozrusznikiem odpalić :P Potem wyłamałem obudowę rozrządu aby mieć pewność sensowności wzywania lawety :P Wrażenia bezcenne :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gladiator_86 » 27 maja 2014, 20:29

Wielkie podziękowania za odpowiedzi.
Co do świec żarowych to z trzema nie będzie najmniejszego problemu jednak na pierwszym cylindrze (pierwszej od lewej) świeca jest ukręcona i nie mam najmniejszego pomysłu na jej wykręcenie. Niestety bez jej wykręcenia nie dam rady sprawdzić zaworów :/ Macie jakieś sprawdzone patęty na wykręcenie tej nieszczęsnej świecy bez zdejmowania głowy? (podobno dolegliwość tych silników)
Wentyl to nie problem będzie trzeba się trzeba z piwkiem do wuja przejechać ;)
Jak dokładnie sprawdzić która dźwigienka dostałą po pupie? (jak pękła to wiadomo, ale jak się tylko lekko skrzywiła to nie mam póki co pomysłu) Oczywiście to samo pytanie dla mostków :)
alk80 napisał(a):wymieniłem rozrząd na org (pompa wody w zamienniku) + uszkodzone graty (na używane) , uszczelki, uszczelniacze itd i śmigam do dzisiaj

Na jaką pompę wody się zdecydowałeś? I ile przejechałeś od wymiany?
Pytam bo zastanawiam się nad takim zestawem...
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 42088.html

tadziol napisał(a):wyciągasz pan wałek na którym są dźwigienki

Nie wiem czy mogę tak do Ciebię pisać "kolego" nie czuję się żadnym Panem jestem po prostu zbyt smarkaty <nie powiem> mnie możesz mówić na "Ty" ale i tak będę wiedział że nie dorastam do pięt takiej światowej sławy mistrzowi mechaniki jak kolega.

Pozdrawiam Jarek
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez alk80 » 27 maja 2014, 20:54

gladiator_86 napisał(a):Na jaką pompę wody się zdecydowałeś? I ile przejechałeś od wymiany?
nie pamiętam, za moich czasów org rozrząd był o 50% droższy niż teraz, a ja nie miałem już kasy na org pompę, ta którą mam jakiś czas temu rozszczelniła się delikatnie między obudową a silnikiem, nie opłaca się ruszać bo za chwile mija 5 lat tego rozrządu a więc powinno się go wymienić

szczerze to kup cały oryginalny zestaw, jak sami się przekonaliście nie opłaca się na tym oszczędzać

a co do zaworów tego nieszczęsnego cylindra to sprawdź trzonkowym sposobem czy ruszają się tak jak pozostałe, jak tak to składaj silnik i w drogę, jak sam Tadziol napisał nt puchnących zaworów "najbardziej ten problem dotykał RF5/7...."

a jeśli nie będzie ci to dawało spokoju to przyjedź do Tadziola na warsztat :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 27 maja 2014, 22:23

gladiator_86 napisał(a):Niestety bez jej wykręcenia nie dam rady sprawdzić zaworów

dasz radę <spoko> wyciągniesz pierwszy wtryskiwacz i tamtędy podasz sprężone powietrze.wtryski i tak potem trza wyjąć,bo zawadzają przy wymianie dźwigienek.
alk80 napisał(a):przyjedź do Tadziola na warsztat

na razie "boczkowóz" z Pucka zajechał i jemu trza dać radę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez alk80 » 28 maja 2014, 05:49

mi nie zawadzały : ) za to kłopotliwe było wyjęcie wałka :|

a co do BJ Boczka, to nie wiem czy ci się przyznał, ale ma tam podpięty opornik <oczko>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 28 maja 2014, 09:20

tadziol napisał(a):na razie "boczkowóz" z Pucka zajechał i jemu trza dać radę.

czyli jednak...

alk80 napisał(a):a co do BJ Boczka, to nie wiem czy ci się przyznał, ale ma tam podpięty opornik <oczko>

to pewnie Tadziol pierwsze zobaczył :P

gladiator_86 napisał(a):Na jaką pompę wody się zdecydowałeś? I ile przejechałeś od wymiany?
Pytam bo zastanawiam się nad takim zestawem...

to się nie zastanawiaj, bo znowu będziesz miał problem i się przekonasz ile Ci zostanie w kieszeni na tych początkowych oszczędnościach
napisz do Rikiego to Ci zaproponuje świeży, pewny i oryginalny rozrząd do tego autka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 28 maja 2014, 23:38

przyznalem sie ze sa oporniki :P i nawet magiczny przelacznik pokazalem a o podkladkach pod turbo niewspomne :P jechac do tadziola ponad 500 km :) to jest dopiero wiara w ludzi :) najlepszy w polsce specjalistaod chorób wewnetrznych mazd :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez gladiator_86 » 29 maja 2014, 16:37

Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Póki co Ojciec znalazł 3 uszkodzone dźwigienki pewno znajdzie i 4. Co z mostkami? Też będą uszkodzone? Jak je dokładnie sprawdzić? Czy jeśli zostały uszkodzone to po prostu są pęknięte lub powierzchnia współgrająca z dzwigęką będzie spękana? Czy są jeszcze inne oznaki uszkodzenia?

tadziol napisał(a):dasz radę wyciągniesz pierwszy wtryskiwacz i tamtędy podasz sprężone powietrze

Dobra uwaga Tadziol <spoko> Jednak i tak chcielibyśmy tą świece wymienić bo wiadomo zimą odpala bez problemu ale chwilę nie równo pracuje...
alk80 napisał(a):a jeśli nie będzie ci to dawało spokoju to przyjedź do Tadziola na warsztat

Z największą chęcią ale do Tadziola mamy 300km a budżet już mocno naruszony <płacze> Koszta lawety trzeba przeznaczyć na części :(
kierownik napisał(a):to się nie zastanawiaj, bo znowu będziesz miał problem i się przekonasz ile Ci zostanie w kieszeni na tych początkowych oszczędnościach
napisz do Rikiego to Ci zaproponuje świeży, pewny i oryginalny rozrząd do tego autka

Póki co Ojciec nie dorosnął do tej decyzji ale podejrzewam że uda się przekonać...
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez alk80 » 29 maja 2014, 18:39

gladiator_86 napisał(a):Co z mostkami? Też będą uszkodzone? Jak je dokładnie sprawdzić?
jak pisałem wcześniej, w miejscu gdzie dźwigienka ciska w mostek jest chyba ceramika, albo jakiś metal, w każdym bądź razie coś kruchego, wytrzyj to dokładnie do czysta, jeśli będzie widać choćby ryskę to mostek jest do wymiany,

tu możesz sobie zobaczyć jak mogą wyglądać uszkodzone mostki –> viewtopic.php?f=426&t=38803&p=2173773#p2173773
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gladiator_86 » 31 maja 2014, 21:58

Na dzień dzisiaj Ojciec znalazł 3 uszkodzone dźwigienki i żadnego mostku (podobno są ok) Jest to możliwe że tylko 3 dźwigienki? Na wałku rozrządu są delikatne przetarcia przejmować się tym?
HPIM0154.JPG
A tak wygląda druga z krzywek

HPIM0153.JPG
Tak wygląda jedna z 2 krzywek

Ciężko znaleźć używany wałek bez jakichkolwiek uszkodzeń :/ Jakie mogą być skutki zamontowania takiego wałka?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez alk80 » 1 cze 2014, 00:07

no kolego, wałek do wymiany niestety, to już jest za grube żeby to polerować, nie były chyba pilnowane wymiany oleju, widać z resztą po czarnym nalocie na gratach,
a może to też sprawa niegdyś gorszej jakości olejów, jesienią robiłem kontrole luzów zaworowych i wymieniane prawie 5 lat temu dźwigienki wyglądały jak niedawno zamontowane, zupełnie inaczej niż te oryginalne,
po uruchomieniu silnika zastosuj markową płukanie i zmieniaj olej,

nie chce mi się wierzyć że wszystkie mostki masz całe, ale może tobie się poszczęściło
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gladiator_86 » 1 cze 2014, 10:11

Ojciec właśnie myślał żeby to spolerować i twierdzi że się da (ja niestety widzę to póki co jeszcze tylko na zdjęciach). Olej wymieniany co 10 tys kiedy auto jest w posiadaniu mojego Ojca a prędzej nikt tego nie potrafi powiedzieć. Mnie też ten czarny nalot nie pasuje i zacząłem się zastanawiać czy to nie sprawa uszczelek pod wtryskami...

P.S. Jak dobrze że w moim dieslu jest łańcuszek :)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6