błąd P0110 który to czujnik ?

Postprzez gooder » 18 cze 2013, 09:04

Witam m mam następujący problem kontrola świec żarowych wymigała mi błąd  P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction i nie wiem czy chodzi o czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrza (silnik ditd) czy temperatury powietrza umiejscowiony pod osłoną przy osuszaczu . Mam silnik RF2A wersja bez przepływomierza.
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez zita » 18 cze 2013, 10:32

Witam.
Według mnie to wykasuj błąd i odepnij jeden czujnik jak pokarze ten sam błąd to jesteś w domu jak nie to podepnij wypięty i odepnij ten drugi.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez marcos007 » 19 cze 2013, 09:06

A kolego jak wykryłeś ten błąd masz interfejs jaki? Czy robiłeś to diodą?
Auta: Mitsubishi Galant 92 2.0, Toyota Celica 97 1.8, Mitsubishi Galant 97 2.0, Citroen Xantia 02 2.0 Hdi, Honda Accord 99 2.0, Toyota Celica 01 1.8, Mazda 626 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2013, 15:03
Posty: 40
Skąd: Koło
Auto: Mazda 626 99r. 2.0 B+G 136km GW

Postprzez zita » 19 cze 2013, 09:31

Witam.
Komputer pokazał błąd 14 48 51 wszystkie czujniki miały po 1.33 kohma rozebrałem sterownik wsztstko było OK.Wtedy odpiołem tewy tylny i podałem sygnał do sterownika z prawego tylnego wszystko było OK tak doszedłem do tego ,że to jednak ten lewy tył. <jupi>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2013, 18:49

W RF2A jeden czujnik jest w obudowie filtra a drugi w intercoolerze, zmierz na zimnym silniku opór, na obu powinien być ten sam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gooder » 19 cze 2013, 19:20

Neonixos666 napisał(a):W RF2A jeden czujnik jest w obudowie filtra a drugi w intercoolerze, zmierz na zimnym silniku opór, na obu powinien być ten sam.


dzięki za radę tak zrobię ale jak będą różne to jak poznać który walnięty :( ?

marcos- nie wiem czy do mnie pytanie czy do zita ale napisałem ,że mi diodka wymigała ;)
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2013, 21:13

Prawdopodobnie będzie to czujnik w obudowie filtra powietrza bo jak by coś było nie tak z tym na IC to był by błąd P1110.

Przy temperaturze 20 stopni powinno być 2,09-2,81 KOhm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gooder » 20 cze 2013, 23:10

Rezystencję zmierzę dopiero w przyszłym tygodniu bo nie mam teraz pod ręką multimetra ale skasowałem dzisiaj błąd i nie pojawił się ponownie i teraz nie wiem czy grzebałem w starych błędach czy za jakiś czas znowu się może pojawić :/ ....
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2013, 15:57

Jest tak często że po skasowaniu nie pojawia się. Jak nic nie dzieję się z autem to można śmigać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gooder » 21 cze 2013, 16:05

a jakie mogą być objawy/skutki tego ,że czujnik jest uszkodzony ?– zwiekszenie spalania , spadek mocy ?
Obrazek
"Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2009, 00:16
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 sedan GF 2001 2,0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2013, 16:19

Ma on wpływ na dawkę paliwa ale nie jest on jedyny który o niej decyduje. Ważniejszy jest ten drugi bo tak naprawdę to on wie jakie naprawdę powietrze wpada do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazzzi6 » 14 wrz 2014, 22:18

Pozwólcie że odświeżę temat. Zaczęło się od nieustającego P0403. Po wyczyszczeniu EGR, przepływomierza (dość mocno zabrudzony) i wymianie zużytych przewodów podciśnienia skasowałem błąd, lecz za 400 km oprócz tego spodziewanego wyskoczyły też P0110 i P0100. Co to oznacza, przepływomierz do wymiany? Wydaje mi się, że ostatnio wzrosło trochę spalanie o jakieś 0,5-1,0 l. gooder czy udało ci się rozwiązać problem?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2014, 22:22

może przy czyszczeniu uszkodziłeś przepływkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mazzzi6 » 14 wrz 2014, 22:26

hm, nie wiem starałem się delikatnie małym pędzelkiem, jutro sprawdzę. O błędzie 0110 troche już wiem, natomiast co może być odpowiedzialne za ten drugi 0100?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 20:12
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6