Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez Riki » 28 wrz 2009, 22:53

petix zapraszam na PW. ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 29 wrz 2009, 17:20

patrzyłem ostatnio na allegro to rozrząd do DITD kosztuje 820-850 zł orginał z napinaczem a 750 z paskiem jakiejś innej firmy. Jeśli ktoś chce z pompą wody to od 1000 do 1300zł, ogr. rozrząd tylko nie wiem czy pompa też ale chyba tak z uszczelkami do tego. oczywiście doliczyć trzeba kosz przesyłki ale to i tak taniej niż kolega pisał o sumie ponad 2000zł. No fakt trzeba też szukać dobrej i taniej robocizny bo z rozrządem to nie przelewki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 30 wrz 2009, 22:16

Neonixos666 napisał(a):a 750 z paskiem jakiejś innej firmy


widać kto handluje na allegro.... oni nawet nie wiedzą co sprzedają :| co robią później z reklamacjami? żenada.......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez radekko » 30 wrz 2009, 23:14

Od ponad 20 000 km mam zalozony pasek rozrzadu z allegro. Razem z pompa wody itp. Kosztowalo mnie to okolo 1100zł plus 100zlza komplet filtrow (4 sztuki z Nipparts) oczywiscie juz 2 razy wymieniony. Jesli na aukcji sa czesci oryginalne i przychodza w kartonikach sakura, to jest to napewno dobry towar. Oczywiscie nikt kto odrobine czytal o japonskich dieslach na pasek gumowy (prawie gumowy) nie bedzie kupowal zamiennikow, ale mozliwosc kupienia taniej jest zastanawiajaca. Dlaczego to serwisy maja tak drogie czesci? Moj znajomy mechanik stwierdzil ze nie widzi roznic ZADNYCH pomiedzy czesciami ktore ja mu dostarczylem a tymi, ktore sam kupuje dla swoich klientow w hurtowni. To jest spora roznica bo siega nieomal 100%. Skad sie ona bierze?
Ja niestety nie wiem. Ale wiem, ze na czesciach z allegro, jezeli sa oryginalne, mozna polegac.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Riki » 30 wrz 2009, 23:25

radekko napisał(a):mozliwosc kupienia taniej jest zastanawiajaca.


rzekłbym... mocno zastanawiająca. Poza tym, każdy robi jak uważa ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gszymans » 6 paź 2009, 11:56

Witam,

skąd poznać że części na allegro są oryginalne?, potrzebuje rozrząd i jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item763231606_roz ... i_rft.html
i skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?
gszymans
 

Postprzez thy » 6 paź 2009, 15:18

gszymans napisał(a):skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?

zamienniki (poza zdaje mi się jedną rolką i napinaczem)

tu masz całość w oryginale od pewnego sprzedającego:
http://www.allegro.pl/item760634795_rozrzad_mazda_diesel_323_626_premacy_uszczelki.html
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez gszymans » 6 paź 2009, 18:55

a dzięki za info, czytając to forum i ten post, wychodzi na to że oryginał to podstawa, a zamienniki dla chętnych i odważnych :)
gszymans
 

Postprzez Kerad » 7 paź 2009, 07:54

thy napisał(a):
gszymans napisał(a):skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?

zamienniki (poza zdaje mi się jedną rolką i napinaczem)

tu masz całość w oryginale od pewnego sprzedającego:
http://www.allegro.pl/item760634795_rozrzad_mazda_diesel_323_626_premacy_uszczelki.html


ten Fox-Rzeszow to sklep przy serwisie Mazdy z częściami, śmiało można polecać.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez Fakir4561 » 16 paź 2009, 21:04

Sprawa jest też taka że jak części drogo kosztują, to za wymianę nie żal dać 20% ceny części. A jak wymiana będzie droższa od części to klient będzie nie zadowolony(a o to nie chodzi). Dlatego wymienia się co się da przy okazji cena części wysoka więc nie żal odpalić 20% za robociznę. Odczucie klienta jest takie że wymienił za duże pieniądze i włożył dużo w auto nie wiele płacąc przy tym za usługę.
Taki trick !! (zresztą stosowany nie tylko w tej branży).
Tak to już jest w Polsce że praca, wiedza i umiejętności ludzkie nie mogą dużo kosztować, natomiast produkty które i tak są produkowane masowo mają kosztować drożej (a przecież cena rozwoju i testów tych produktów rozbija się na miliony sprzedanych sztuk).
Taka to mentalność w Polsce już jest i brak pomyślunku że tak ludzie myślą i działają- taki kraj.
Fakir4561
 

Postprzez padens » 13 sty 2010, 14:12

witam ku woli ścisłości pasek bosch widziałem do silników 323 F 2.0 D Comfort 71 KM – 52 kW i 323 F 2.0 TD Exclusive 90 KM – 66 kW 1998 › 2000 a nie widziałem do 323 F 2.0 DITD Comfort 100 KM – 74 kW 2000 › 2003 i tylko tam są silniki DITD wszyscy piszą a o tych silnikach że są we wszystkich 2.0
padens
 

Postprzez pitmen86 » 19 sty 2010, 11:23

Ja włąsnie wymieniam rozrzad w moejej marzdzie 323f 2.0D zostały zamowione przez mechanika wszystkie rolki pasek napinacz i pompa wody okazało sie najpierw przed załorzeniem ze pompa wody nie pasuje mechanik porobił zdjecia powysyłał hurtownią fotki i okazało sie ze pompa wody jest od 2.0D ale moj silnik jest ten z turbo doładowanie ten tidt ale nie ma turbiny hehe dziwne troszke ale cuz teraz zostały zamówione wszystkie czesci do tego z turbo koszt wszystkich ceści oryginalnych mazdy japońskich to 1300zł no ale jak czytałem to wymienia sie rozrzad co 100tys. i po tym przebiegu wymienia sie pasek i sprawdza sie rolki i napinacz z pompą ja mam przejechane 206tys i dlatego wszystko jest wymieniane wczesniej był tylko pasek
pitmen86
 

Postprzez chris32@onet.eu » 28 sty 2010, 01:20

Witam
Pomoże ktoś bo nie mogę nic znaleść (tego tematu tutaj nie zdążyłem już przeczytać). Koledzy mechamicy doglądający mojej mazdy pytają mnie o oznaczenia na rozrządzie, znaczy jak mają być ustawione elementy przed założeniam paska. Ale na forum nikt o tym nie pisze. Czyżby to pytanie miało byc śmieszne? Pomóżcie

Mam Mazdę 6 2.0 w dieslu z 2003. silnik MZR-CD
Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 23:40
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, TS2, 2003

Postprzez topik » 9 lut 2010, 19:31

Witam. chris32@onet.eu instrukcja jest w poradniku diesla. Poradnik jest w tym dziale. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez zibidaro » 11 lut 2010, 19:41

Witam.
Pyt. do topika możesz mi przesłać dokładniejsze namiary na teg dobrego mechanika z Redła.
W końcu po trzech latach użytkowania swojej Madzi przymierzam się do wymiany kopletnego rozrządu. Poszukuję dobrego zakładu z okolic Koszalina
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 07:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez zibidaro » 13 lut 2010, 22:25

Witam.
Panowie mam pytanie dotyczące elementów rozrządu.Wiem, że zaraz odezwą się głosy, że to już dziesiątki razy było mówione i oczywiście pamiętam. Części rozrządu tylko oryginalne: pasek unitta, rolki ntn, pompa mazda lub gmb. Ale znalazłem w kilku miejscach lekko inny skład zestawu, który rzekomo jest oryginalnym wkładem montażowym do naszych mazd. A sprawa dotyczy samego paska.

http://www.allegro.pl/item905508936_roz ... zelki.html

link do strony sprzedawcy polecanego przez forumowiczów fox-rzeszów.
Zapytałem sprzedawcę co ta znaczy" Pasek rozrządu MAZDA – numer RF2A-12-205B" (w opisie) , odpowiedział mi że kiedyś paski były UNITTA, a że ulegały zerwaniom Firma Mazda je wzmocniła i teraz to paski są MAZDA-PowerGrip,
I sam nie wiem czy szukać uparcie Unitty czy kupić ten zestaw z linku.
I to pytanie kieruję do tych co mieli już z tym paskiem do czynienia.
Jak prześledziłem ten wątek od początku, to cena kompletu znacznie spadła, Tak sobie pomyślałem,że może jeszcze ze trzy lata zaczekam to spadnie do 500 złociszy :) albo jeszcze niżej.
I jakby nie patrzeć nasze samochody są coraz ekonomiczniejsze hahaha
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 07:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez topik » 13 lut 2010, 22:43

Witam. Zibidaro na pasku rozrządu który jest w linku jest napisane Unitta. Jeżeli to będzie ten pasek to będzie to pasek Unitta. Jeżeli chodzi o pasek Mazda-PowerGrip to jest na ten temat napisane w poradniku diesla. Firma Unitta należy do firmy Gates. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez zibidaro » 13 lut 2010, 23:26

Topik, nie ma tam nic ani w opisie ani na zdjęciu że to Unitta (mało gałki mi nie wypadły wpatrując się w zdjęcie i za chiny ludowe nie zauważyłem tej nazwy). Ale sprzedawca jak wcześniej napisałem odpowiedział, że jest to pasek MAZDA-PowerGrip, znaczy ulepszony, mocniejszy czyli lepszy :| ???. Cóż trzeba chyba brać.
Poradnik diesla po raz kolejny przeczytałem ( a zwłaszcza dotyczący pasków) i wnioskuję, że paski Unitta były produkowane przed 2002 rokiem, a później te Mazda Gates Power Grip HTD. Czyli jednak chyba lepiej nie kupować Unitty, która już od leżenia w magazynach mogła stracić znacznie na swojej jakości (wszak materiały, z których jest wykonany się starzeją)
A facet mi odpowiedział, że jest to pasek Mazda Power Grip (nie podając w nazwie słowa Gates) czyli zapewne chodzi ot ten pasek opisany w poradniku. Przy oznaczeniu numerowym części każda literka, czy cyferka może mieć duże znaczenie a co dopiero brak całego wyrazu.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 07:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez zibidaro » 14 lut 2010, 00:45

A TO CIEKAWOSTKA.
sprzedawca ze wspomnianego przeze mnie linku 3 posty wyżej

http://www.allegro.pl/item905508936.html

zamieścił w swojej ofercie zdjęcie, które jest wklejone w poradniku diesla, to jest TO SAMO zdjęcie ( plagiat?, czy to współtwórca poradnika jest też sprzedawcą)
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 07:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez topik » 14 lut 2010, 18:02

Witam. Zibidaro spójrz na poniższy link: http://moto.allegro.pl/item906415949_pa ... _dtdi.html
Jest to ten sam pasek tylko w nowym opakowaniu. Z prawej strony jest napis Unitta. Zgadza się – na nowych paskach jest napis Mazda PowerGrip ale moim zdaniem na zdjęciach z powyższych linków widać stare paski.

Edit: W poniższym linku jest zdjęcie nowego paska rozrządu: http://moto.allegro.pl/item910386135_ro ... _ditd.html
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6