[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez Krzysiek24 » 10 paź 2012, 18:36

Dzięki wielkie, w takim razie jutro je zakupię i mam nadzieje że w tym tygodniu zrobie auto. Za podkładki pod wtryski bosch'a zapłaciłem 2zł/szt, a na allegro po 10zł/szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez pablod1024 » 12 paź 2012, 19:43

mam pytanie
czy uszkodzone podkładki pod wtryski mogą objawiać się wydobywaniem z tłumika białego/przeźroczystego dymu powyżej ok 2500 obrotów?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Krzysiek24 » 13 paź 2012, 07:37

Kiedyś wylatywał mi właśnie taki dym co skutkowało ogromnym brakiem mocy...okazało się że filtr paliwa do wymiany, (filtr był tak brudny że za mało paliwa podawało a więcej powietrza, i stad ten biały dym), nie wiem czemu ale jak założyłem knechta z gąbką to nie pomogło, ale jak założyłem filtr z papierkiem to od razu dymek znikł. Z tego co mi się wydaje to uszkodzone podkładki pod wtryskami mogą powodować większe spalanie + raczej czarny dym, gdyż ropka nie zostaje do końca spalona. Moge gadam głupoty, wiec nie słuchaj mnie i poczekaj na odpowiedź znawców :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2012, 10:29

Krzysiek24 napisał(a):Kiedyś wylatywał mi właśnie taki dym co skutkowało ogromnym brakiem mocy...okazało się że filtr paliwa do wymiany, (filtr był tak brudny że za mało paliwa podawało a więcej powietrza, i stad ten biały dym), nie wiem czemu ale jak założyłem knechta z gąbką to nie pomogło, ale jak założyłem filtr z papierkiem to od razu dymek znikł. Z tego co mi się wydaje to uszkodzone podkładki pod wtryskami mogą powodować większe spalanie + raczej czarny dym, gdyż ropka nie zostaje do końca spalona. Moge gadam głupoty, wiec nie słuchaj mnie i poczekaj na odpowiedź znawców :)


no tak nie do końca. Podanie mniejszej dawki w stosunku to powietrza nie powoduje zmiany barwy dymu inaczej gdy jest paliwa za dużo wtedy jest czarny dym a siwy może być gdy czas wtrysku jest nieodpowiedni. W twoim przypadku zasyfiony filtr powodował nie tylko mniejszą dawkę (spadek mocy) ale również złe jej podanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pablod1024 » 13 paź 2012, 11:06

dodam jeszcze, że dym widać głównie po zmroku (w nocy) w świetle reflektorów aut jadących za mną. filtr paliwa wymieniany w czerwcu na knechta
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2012, 12:58

pablod1024 napisał(a):dodam jeszcze, że dym widać głównie po zmroku (w nocy) w świetle reflektorów aut jadących za mną. filtr paliwa wymieniany w czerwcu na knechta


może po prostu jest zimniej i dlatego tak to widać, ja bym na to nawet nie patrzył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 paź 2012, 13:04

Diesel musi dymić :D Oczywiście w granicach normy :)
Jeśli go widać po zmroku, to się nie przejmuj – to spaliny nie dym :D Gdybyś nic nie widział w dzień za sobą, to jest problem ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 14 paź 2012, 17:17

A czy ktoś montował elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej do DITD? Chodzi mi o szybsze rozgrzewanie silnika zimą. Np taki http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-chlodzacej-vel-satis-3-0-dci-i2676036255.html
Obrazek
I zasadnicze pytanie, o ile szybciej nagrzewa się silnik z takim podgrzewaczem?
Raczej bym montował to urządzenie przed nagrzewnicą, aby szybciej korzystać z ciepłego nawiewu na szyby:) Dogrzewacz spalinowy jest duuuużo droższy :(
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Irek.k » 14 paź 2012, 18:55

Taki podgrzewacz już u mnie leży.
Czekam aż przyjdzie (zostanie przywieziony) do mnie termostat. Mam już przekaźniki 60 Amper, jestem w trakcie robienia "sterowania". Sterowane ma to być za pomocą termostatu temperatury zewnętrznej, termostatu temperatury płynu chłodzącego i układu sprawdzającego napięcie na akumulatorze. Po przekroczeniu napięcia o wartości 13,8 V i spadku temperatury zewnętrznej poniżej 10 stopni podgrzewacz zostanie włączony, natomiast po przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego 75 stopni podgrzewacz zostanie wyłączony.

taki podgrzewacz ma grzałki o łącznej mocy 800 Wat, Webasto w granicach 5000 Wat. Więc "szału" nie będzie, ale też głównie liczę na szybsze ciepełko na szybach.

Mam nadzieję, że do zimy uda mi się to zamontować.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez smile » 14 paź 2012, 20:32

Ja myślałem o zamontowaniu "na szybko" takiej grzałki w układ i włącznika ON-OFF w celu sprawdzenia, czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens :) O sterowaniu zaawansowanym będę myślał, jak się sprawdzi grzałka. Bardzo mi się nie chcę skrobać szyb przed i po pracy a zimą to będzie nieuniknione. A skoro mam podgrzewacz paliwa, to czemu nie i płynu chłodzącego :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2012, 20:58

Ja obawiam się że zanim będzie wystarczająca temperatura płynu aby ogrzać nagrzewnicę a potem szyby zajmie to myślę sporo czasu. Jaką ma to wydajność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 14 paź 2012, 21:23

Neonixos666 napisał(a):Ja obawiam się że zanim będzie wystarczająca temperatura płynu aby ogrzać nagrzewnicę a potem szyby zajmie to myślę sporo czasu. Jaką ma to wydajność?
No chyba nie będzie to dłuższy czas niż nagrzanie płynu przez sam silnik?
Każda świeca ma 200 Wat więc łącznie mają 800 Wat.

Skoro sprawdza się to w innych samochodach jako tania alternatywa dla Webasto, to i w Maździe chyba da jakieś korzyści.

[dodane]
smile: pamiętaj o mocy tych grzałek, każda pobiera prawie 17 Amper, więc trzeba dobrać odpowiedni włącznik, bezpiecznik i przewody.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez smile » 14 paź 2012, 21:50

Neo dla mnie ważna jest różnica temperatur przed i za grzałką, więc o ile stopni jest w stanie podgrzać taka grzałka ciecz... a z grzałki ciecz prosto do nagrzewnicy będzie wędrować. Jak będzie trzeba to cały silnik wełną mineralną obłożę :D Byle tylko nie skrobać hahaha
A może skoro wydajność jest niska, to pójść w ilość? Jedna grzałka przed nagrzewnicą, druga za nią?! Ale wtedy to pobór prądu będzie mega duży :|
Na pewno kolejne auto będzie miało webasto, ale to go niestety nie ma i trzeba sobie radzić...

Kilka wskazówek na stronie http://rskiba.da.vip-net.pl/
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Krzysiek24 » 14 paź 2012, 22:50

A ja żeby nie skrobać kupiłem:
http://allegro.pl/pokrowiec-na-samochod ... 78324.html

Troszkę podjeżdża wiochą :P no ale chociaż nie będę odśnieżał auta i skrobał szyb. Mam nadzieję że nikt mi tego nie ukradnie:P po zdjęciu pokrowca będę chował go do szczelnego pudełka w bagażniku, żeby nic się nie zmoczyło.
A może by tak zamontować suszarkę do włosów w kanale gdzie leci powietrze z dmuchawy :D hehehehehe od razu leciało by ciepłe powietrze..tylko żeby szyby nie popękały <rotfl> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2012, 23:34

i to nie jest głupie obok nagrzewnicy coś w rodzaju drutów w suszarce, ciepło było by prawie natychmiast :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 15 paź 2012, 08:46

Krzysiek24 napisał(a):po zdjęciu pokrowca będę chował go do szczelnego pudełka w bagażniku, żeby nic się nie zmoczyło.


a jak będzie zaśnieżony w bagażniku, rozpuści się i chwyci mróz, to już nie wyciągniesz, albo przynajmniej nie rozłożysz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Bart0n » 15 paź 2012, 16:41

Mam takie coś w Audi, tylko na 3 świece. Trochę inny sposób załączania, bo załącza się gdy temp <5'C, temp wody <75'C, użycie alternatora <50%, napięcie powyżej jakiegoś tam i podobno gdy da się na ciepłe powietrze i na szybę. Efekt jest taki ,że po 2 kilometrach jazdy w trasie przy +/– 2tys obrotów z nawiewów już leci ciepłe powietrze :)

Tak to wygląda:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 17:51

Dziś zakupiłem filtr paliwa, bo to już chyba ostatni dzwonek przed przymrozkami i czas na wymianę – przypominam zapominalskim i nie ważne że rok temu wymieniony, brać się do roboty!!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 15 paź 2012, 18:51

Neonixos666 napisał(a):przypominam zapominalskim i nie ważne że rok temu wymieniony, brać się do roboty!!!

tak jest szefie !
ale ja nieśmiało przypominam,że mam Pb..... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2012, 18:58

tadziol napisał(a):ale ja nieśmiało przypominam,że mam Pb..... <lol>


to świece i przewody wymień :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6