[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez smile » 25 mar 2012, 18:43

Nie spotkałem się ze smarowaniem tego typu połączeń, porządne opaski zaciskowe wystarczą.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pablod1024 » 26 mar 2012, 10:12

dziś założyłem owe opaski zaciskowe i zauważyłem, że na innej rurce (za co jest ona odpowiedzialna?) w miejscu zaznaczonym na biało jest pęknięcie. czy tą rurkę trzeba wymienić na nową czy można uciąć ją w miejscu zaznaczonym na czerwono i wepchnąć powrotem na króciec?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 26 mar 2012, 10:48

uciąć i wepchnąć z powrotem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 26 mar 2012, 11:03

pablod1024 napisał(a):za co jest ona odpowiedzialna?

Za upuszczenie ciśnienia w momencie, kiedy turbina dmucha z maksymalną wydajnością. Innymi słowy ten wężyk jest podłączony do zaworu bezpieczeństwa turbiny, który to nie pozwala wspomnianej wcześniej turbinie przeładowywać :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 11:56

smile napisał(a):
pablod1024 napisał(a):za co jest ona odpowiedzialna?

Za upuszczenie ciśnienia w momencie, kiedy turbina dmucha z maksymalną wydajnością. Innymi słowy ten wężyk jest podłączony do zaworu bezpieczeństwa turbiny, który to nie pozwala wspomnianej wcześniej turbinie przeładowywać :)

<co?> to opis elektrowni wodnej <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 26 mar 2012, 12:02

A jak Ty byś to opisał? <co?> <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 12:42

pablod1024 napisał(a):(za co jest ona odpowiedzialna?)

smile napisał(a):A jak Ty byś to opisał? <co?> <co?> <co?>

rurka ta jest odpowiedzialna ściśle za dostarczanie podciśnienia do siłownika sterującego.w następstwie regulacji wartości owego podciśnienia poprzez elektrozawór,otrzymujemy możliwość ruchu siłownika,co przekłada się na regulację ciśnienia doładowania.
kontynuować ?? <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pablod1024 » 26 mar 2012, 13:01

<ok>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 14:17

Dodam tylko że jest to bardzo ważna rurka i musi być drożna oraz na połączeniach szczelna :) inaczej turbo nie będzie mogło dać takiego ciśnienia jakie powinno i brak mocy murowany :). Warto też rozruszać cięgno bo mogły się przypiec kierowniczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 mar 2012, 15:17

Fakt, mój opis bardziej dotyczy RF-T bez VGT ( Euro 2) :P
Chcąc naprawić moj błędny opis ( elektrowni ;) ), zmotywowany wywodem tadziola, ruszyłem do mojego regału wiedzy i trochę poszperałem...
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pablod1024 » 26 mar 2012, 15:30

Neonixos666 napisał(a): Warto też rozruszać cięgno bo mogły się przypiec kierowniczki.

a gdzie znajduje się to cięgno?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 15:32

pablod1024 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a): Warto też rozruszać cięgno bo mogły się przypiec kierowniczki.

a gdzie znajduje się to cięgno?


wchodzi ono w ta ,,gruszkę" do której dochodzi wężyk.

Smile wyślesz mi ten manual bo mam ale po angielsku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 mar 2012, 15:39

Z tym manualem jest pewien problem, bo jest drukowany i dotyczy rużnych układów do róźnych modeli. Daj znać co by się Tobie przydało, postaram się odnaleść i poskanować.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 16:37

mam taki manuale ale po angielsku, mnie interesuje wszystko co związane z Ditd i fajnie jak by było po polsku bo po angielsku już chyba wszystkie materiały mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 mar 2012, 16:55

Myślę, że najpierw powstawały po angielsku a później tłumaczone na pollski, więc to pewnie nic nowego :P
Zobacze, poszukam, poskanuję, zamieszczę na jakimś płatnym serwisie :P <oczko>

A tak na marginesie :P 1,6 DiTD z FAP w Maździe 3 ma kolega Rybol77
memberlist.php?mode=viewprofile&u=46867
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 17:30

smile napisał(a):A tak na marginesie :P 1,6 DiTD z FAP w Maździe 3 ma kolega Rybol77


wychodziły takie na amerykański rynek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 26 mar 2012, 19:15

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):A tak na marginesie :P 1,6 DiTD z FAP w Maździe 3 ma kolega Rybol77


wychodziły takie na amerykański rynek <lol>

ale tylko bezołowiowy ON można tankować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 26 mar 2012, 19:27

To jest poprostu przeszczepienie technologi DITD do dobrze znanych silników PSA :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 26 mar 2012, 22:21

Oj Neonixos666 szukasz tycj koni i niutonometrów gdzie się da widzę :P
Chyba chcesz mieć ich więcej niż 2,2 MZR-CD :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 22:24

smile napisał(a):Oj Neonixos666 szukasz tycj koni i niutonometrów gdzie się da widzę :P
Chyba chcesz mieć ich więcej niż 2,2 MZR-CD :D


Ja tylko chce więcej wiedzieć dla potrzeb lepszego moderowania :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6