Podgrzewacz paliwa stanadyne mazda 626

Postprzez bsztcz » 15 wrz 2012, 20:31

Witam,zamontowałem podgrzewacz paliwa w madzi 626 ditd,i mam problem,nie mogę znależć plusa/ +/ pod maską.ma to byc + ktory pojawia sie po włączeniu zaplonu.prosze o pomoc .
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez ewemarkam » 15 wrz 2012, 23:24

Plus taki w każdym bez wyjątku samochodzie znajdziesz we wtyku silnika od wycieraczek.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez bsztcz » 16 wrz 2012, 08:30

Dziekuję za odpowiedz.sprawdzałem wtyczkę od wycieraczek ,pojawiaja sie tam trzy plusy po przekręceniu kluczyka ale niestety znikają po załączeniu trybów pracy wycieraczek.Wczoraj pół dnia biegałem z miernikiem i <dupa> blada.Proszę o pomoc forumowiczów moze ktoś wie gdzie ten plus znależć.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez pioczel » 16 wrz 2012, 08:59

na chłodnicy wody w górnym rogu są takie dwa przekażniki --ja tam podłaczyłem światła dzienne i podgrzewacz,weż miernik 2-gą osobę i chwila moment znajdziesz tam + po stacyjce.
jeżeli będziesz miał dalej problem to wyślę Ci zdjęcie tych przek. :)
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez bsztcz » 16 wrz 2012, 09:09

pioczel napisał(a):na chłodnicy wody w górnym rogu są takie dwa przekażniki --ja tam podłaczyłem światła dzienne i podgrzewacz,weż miernik 2-gą osobę i chwila moment znajdziesz tam + po stacyjce.
jeżeli będziesz miał dalej problem to wyślę Ci zdjęcie tych przek. :)
.dzieki za odpowiedz zaraz to sprawdzę ale czy na pewno plus z tych przekazników po jakims czasie nie znika.Zrobione ,podlączyłem pod przewod od jakiegoś czujnika przy filtrze powietrza,są tam dwie takie małe wtyczki z małymi gumowymi wężykami chyba od podciśnienia dokladnie nie wiem ale najważniejsze ze +12 pojawia sie po zapłonie i nie gasnie w trakcie pracy silnika.a wracając do przekazników wskazanych przez kolegę pioczel to pojawia się tam + ale niepełne 12 v tak jakby coś zabierało prąd i bałem sie podłączyc.dziękuję za pomoc
Ostatnio edytowano 16 wrz 2012, 10:30 przez bsztcz, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez ernest-11 » 16 wrz 2012, 09:10

W kilku tematach dotyczących podgrzewaczy fabrycznych była informacja, że podgrzewacza nie można sprawdzić. Jedyną oznaką jego wadliwego lub braku działania jest zablokowany filtr paliwa korkiem parafinowym. Mnie udało się obalić to stwierdzenie dowodząc działania podgrzewacza nawet przy temperaturze 17 stopni. A co do wersji kombi fakt jest to wersja 5 drzwiowa ale dodać jej troche objętości to nie grzech.
Ostatnio edytowano 22 wrz 2012, 20:18 przez ernest-11, łącznie edytowano 2 razy
Downsizing: minimum strat maksimum korzyści.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2011, 14:35
Posty: 1
Skąd: Witosław
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 90 KM DiTD 2000r. srebrna 5HB

Postprzez Irek.k » 16 wrz 2012, 10:28

Czy przy filtrze paliwa nie ma wtyczki do podgrzewacza?
U mnie mimo, że podgrzewacza nie miałem wtyczka była.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez bsztcz » 16 wrz 2012, 10:43

Juz zrobione :) no właśnie przy filtrze paliwa są jakies dwie wtyczki nigdzie nie podłączone i chciałem się spytać od czego one są bo trochę się wystraszłem bo ta jedna w srodku jest taka czysta jakby dopiero się od czegoś rozłączyła.w tych przewodach mieszałem jak zakładałem podgrzewacz i bałem się że ją rozłaczyłem ale szukałem jakiegoś gniazda w pobliżu jej ale nie znalazłem.A wracając do podgrzewacza to jest podłączony ale nie wiem czy działa bo chyba jest za ciepło może ktoś wie od jakiej temperatury załacza się termostat tej grzałki.dziękuję i pozdrawiam.ObrazekObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez smile » 17 wrz 2012, 22:59

bsztcz napisał(a):może ktoś wie od jakiej temperatury załacza się termostat tej grzałki


Sam produkt to amerykański STANADYNE, ma moc 150W , pobiera ~12,5A i maksymalnie może rozgrzać paliwo do +40 stopni. Wewnętrzny termostat wyłącza grzanie gdy temperatura paliwa osiągnie +35*. Włączenie grzania po podaniu zasilania z przekaźnika nastąpi tylko jeżeli temperatura paliwa jest poniżej 2*C. Wydajność 30 litrów na godzinę.

źródło: http://landhelp.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=20&id=1516&Itemid=0
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bsztcz » 18 wrz 2012, 20:56

Dziękuję koledze smile za odpowiedz .Moze ktos z kolegów wie odczego są te dwie wtyczki na 2 pierwszych zdjęciach.zaznaczam ze tak sobie wiszą nie podpięte.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez kierownik » 18 wrz 2012, 22:51

jedna jest do fabrycznego podgrzewacza (którego zapewne nie masz), a druga do czujki od wody w filtrze (na spodzie filtra obok białego motylka wychodzą przewody)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 18 wrz 2012, 22:54

ale że o co chodzi?

poza tym
ernest-11 napisał(a): Mazda 323F BJ 2.0 90 KM DiTD 2000r. srebrna kombi

BJ nie robili w wersji kombi z tego co wiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ewemarkam » 19 wrz 2012, 17:13

bsztcz napisał(a):Dziekuję za odpowiedz.sprawdzałem wtyczkę od wycieraczek ,pojawiaja sie tam trzy plusy po przekręceniu kluczyka ale niestety znikają po załączeniu trybów pracy wycieraczek.Wczoraj pół dnia biegałem z miernikiem i <dupa> blada.Proszę o pomoc forumowiczów moze ktoś wie gdzie ten plus znależć.

No to nie wiem jak szukałeś, ale ja mam tam podpięte właśnie zasilanie świateł dziennych. Dziś nawet sprawdzałem, świecą mimo pracy wycieraczek na różnych biegach. Jakby nie padało to sprawdziłbym nawet kolory przewodów.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 19 wrz 2012, 17:17

Taki temat można pisać, ale w innym dziale. Swoją drogą niczego nie odkryłeś. A sądzę że sprawdziłeś tylko czy dochodzi zasilanie do podgrzewacza a nie jego działanie. Bo z tego co wiem to oryginalny podgrzewacz załącza grzanie jeśli powstaje podciśnienie w filtrze, wynikłe z jego przypychania się stężałą parafiną z oleju napędowego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez bsztcz » 19 wrz 2012, 20:40

1/Dziekuję bardzo koledze kierownik za odpowiedz.ta wtyczka od czujnika wody w filtrze musiala odłaczyc sie jak szukałem miejsce na zamontowanie podgrzewacza.jutro ją podłączę.a ta druga będzie sobie wisiec tam gdzie jest bo tak jak zaznaczyłeś faktycznie nie mam podgrzewanego filtra.mam jeszcze jedno pytanie dotyczace 3 zdjecia,jest tam wtyczka z dwoma przewodami pod jeden znich podłączyłem podgrzewacz a dokładniej to brakujący +12v/po zapłonie/i jestem ciekawy do czego to jest podłączone i czy tak może zostać.2/Dziękuję też koledze ewemarkam co do +12v pod wtyczką do wycieraczek,to jest tak jak pisałem ze jest tam+12v na trzech przewodach ale znikają po załączeniu wycieraczek.sprawdzałem to na rozłączonej wtyczce.może jak jest to podłaczone pod silniczek wycieraczek to te plusy nie znikają i są na stałe,chyba tak jest jezeli masz swiatła dzienne podpięte tak jak opisywałeś.jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich życzliwych forumowiczów.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 23 wrz 2012, 21:23.

Postprzez kierownik » 19 wrz 2012, 21:09

raczej to drugie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 19 wrz 2012, 21:15

bsztcz napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie dotyczace 3 zdjecia,jest tam wtyczka z dwoma przewodami pod jeden znich podłączyłem podgrzewacz a dokładniej to brakujący +12v/po zapłonie/i jestem ciekawy do czego to jest podłączone i czy tak może zostać

to wtyczka zasilająca solenoid sterujący podciśnieniem, ale nie wiem który to jest dokładnie.
raczej to nie ma większego znaczenia, choć osobiście wolałbym gdzie indziej poszukać plusa.

bsztcz napisał(a):jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich życzliwych forumowiczów.

nie ma za co, po to jest forum :)
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bsztcz » 19 wrz 2012, 22:12

Dzieki kierownik za odpowiedz,trochę mnie wystraszyłes z tym +12v,chyba skorzystam z sugestii i poszukam go w innym miejscu,jeszcze raz sprawdzę te wycieraczki co wspomniał kolega ewemarkam,jezeli u niego działają światła dzienne to ten + musi tam być.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 23 wrz 2012, 21:22.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6