Podgrzewacz paliwa stanadyne mazda 626
1, 2
Dziekuję za odpowiedz.sprawdzałem wtyczkę od wycieraczek ,pojawiaja sie tam trzy plusy po przekręceniu kluczyka ale niestety znikają po załączeniu trybów pracy wycieraczek.Wczoraj pół dnia biegałem z miernikiem i blada.Proszę o pomoc forumowiczów moze ktoś wie gdzie ten plus znależć.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
na chłodnicy wody w górnym rogu są takie dwa przekażniki --ja tam podłaczyłem światła dzienne i podgrzewacz,weż miernik 2-gą osobę i chwila moment znajdziesz tam + po stacyjce.
jeżeli będziesz miał dalej problem to wyślę Ci zdjęcie tych przek.
jeżeli będziesz miał dalej problem to wyślę Ci zdjęcie tych przek.
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
.dzieki za odpowiedz zaraz to sprawdzę ale czy na pewno plus z tych przekazników po jakims czasie nie znika.Zrobione ,podlączyłem pod przewod od jakiegoś czujnika przy filtrze powietrza,są tam dwie takie małe wtyczki z małymi gumowymi wężykami chyba od podciśnienia dokladnie nie wiem ale najważniejsze ze +12 pojawia sie po zapłonie i nie gasnie w trakcie pracy silnika.a wracając do przekazników wskazanych przez kolegę pioczel to pojawia się tam + ale niepełne 12 v tak jakby coś zabierało prąd i bałem sie podłączyc.dziękuję za pomocpioczel napisał(a):na chłodnicy wody w górnym rogu są takie dwa przekażniki --ja tam podłaczyłem światła dzienne i podgrzewacz,weż miernik 2-gą osobę i chwila moment znajdziesz tam + po stacyjce.
jeżeli będziesz miał dalej problem to wyślę Ci zdjęcie tych przek.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2012, 10:30 przez bsztcz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
W kilku tematach dotyczących podgrzewaczy fabrycznych była informacja, że podgrzewacza nie można sprawdzić. Jedyną oznaką jego wadliwego lub braku działania jest zablokowany filtr paliwa korkiem parafinowym. Mnie udało się obalić to stwierdzenie dowodząc działania podgrzewacza nawet przy temperaturze 17 stopni. A co do wersji kombi fakt jest to wersja 5 drzwiowa ale dodać jej troche objętości to nie grzech.
Ostatnio edytowano 22 wrz 2012, 20:18 przez ernest-11, łącznie edytowano 2 razy
Downsizing: minimum strat maksimum korzyści.
- Od: 1 wrz 2011, 14:35
- Posty: 1
- Skąd: Witosław
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 90 KM DiTD 2000r. srebrna 5HB
Juz zrobione no właśnie przy filtrze paliwa są jakies dwie wtyczki nigdzie nie podłączone i chciałem się spytać od czego one są bo trochę się wystraszłem bo ta jedna w srodku jest taka czysta jakby dopiero się od czegoś rozłączyła.w tych przewodach mieszałem jak zakładałem podgrzewacz i bałem się że ją rozłaczyłem ale szukałem jakiegoś gniazda w pobliżu jej ale nie znalazłem.A wracając do podgrzewacza to jest podłączony ale nie wiem czy działa bo chyba jest za ciepło może ktoś wie od jakiej temperatury załacza się termostat tej grzałki.dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
bsztcz napisał(a):może ktoś wie od jakiej temperatury załacza się termostat tej grzałki
Sam produkt to amerykański STANADYNE, ma moc 150W , pobiera ~12,5A i maksymalnie może rozgrzać paliwo do +40 stopni. Wewnętrzny termostat wyłącza grzanie gdy temperatura paliwa osiągnie +35*. Włączenie grzania po podaniu zasilania z przekaźnika nastąpi tylko jeżeli temperatura paliwa jest poniżej 2*C. Wydajność 30 litrów na godzinę.
źródło: http://landhelp.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=20&id=1516&Itemid=0
jedna jest do fabrycznego podgrzewacza (którego zapewne nie masz), a druga do czujki od wody w filtrze (na spodzie filtra obok białego motylka wychodzą przewody)
ale że o co chodzi?
poza tym
BJ nie robili w wersji kombi z tego co wiem
poza tym
ernest-11 napisał(a): Mazda 323F BJ 2.0 90 KM DiTD 2000r. srebrna kombi
BJ nie robili w wersji kombi z tego co wiem
bsztcz napisał(a):Dziekuję za odpowiedz.sprawdzałem wtyczkę od wycieraczek ,pojawiaja sie tam trzy plusy po przekręceniu kluczyka ale niestety znikają po załączeniu trybów pracy wycieraczek.Wczoraj pół dnia biegałem z miernikiem i blada.Proszę o pomoc forumowiczów moze ktoś wie gdzie ten plus znależć.
No to nie wiem jak szukałeś, ale ja mam tam podpięte właśnie zasilanie świateł dziennych. Dziś nawet sprawdzałem, świecą mimo pracy wycieraczek na różnych biegach. Jakby nie padało to sprawdziłbym nawet kolory przewodów.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Taki temat można pisać, ale w innym dziale. Swoją drogą niczego nie odkryłeś. A sądzę że sprawdziłeś tylko czy dochodzi zasilanie do podgrzewacza a nie jego działanie. Bo z tego co wiem to oryginalny podgrzewacz załącza grzanie jeśli powstaje podciśnienie w filtrze, wynikłe z jego przypychania się stężałą parafiną z oleju napędowego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
1/Dziekuję bardzo koledze kierownik za odpowiedz.ta wtyczka od czujnika wody w filtrze musiala odłaczyc sie jak szukałem miejsce na zamontowanie podgrzewacza.jutro ją podłączę.a ta druga będzie sobie wisiec tam gdzie jest bo tak jak zaznaczyłeś faktycznie nie mam podgrzewanego filtra.mam jeszcze jedno pytanie dotyczace 3 zdjecia,jest tam wtyczka z dwoma przewodami pod jeden znich podłączyłem podgrzewacz a dokładniej to brakujący +12v/po zapłonie/i jestem ciekawy do czego to jest podłączone i czy tak może zostać.2/Dziękuję też koledze ewemarkam co do +12v pod wtyczką do wycieraczek,to jest tak jak pisałem ze jest tam+12v na trzech przewodach ale znikają po załączeniu wycieraczek.sprawdzałem to na rozłączonej wtyczce.może jak jest to podłaczone pod silniczek wycieraczek to te plusy nie znikają i są na stałe,chyba tak jest jezeli masz swiatła dzienne podpięte tak jak opisywałeś.jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich życzliwych forumowiczów.
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
Ten post został usunięty
przez Neonixos666 23 wrz 2012, 21:23.
bsztcz napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie dotyczace 3 zdjecia,jest tam wtyczka z dwoma przewodami pod jeden znich podłączyłem podgrzewacz a dokładniej to brakujący +12v/po zapłonie/i jestem ciekawy do czego to jest podłączone i czy tak może zostać
to wtyczka zasilająca solenoid sterujący podciśnieniem, ale nie wiem który to jest dokładnie.
raczej to nie ma większego znaczenia, choć osobiście wolałbym gdzie indziej poszukać plusa.
bsztcz napisał(a):jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich życzliwych forumowiczów.
nie ma za co, po to jest forum
pozdro
Dzieki kierownik za odpowiedz,trochę mnie wystraszyłes z tym +12v,chyba skorzystam z sugestii i poszukam go w innym miejscu,jeszcze raz sprawdzę te wycieraczki co wspomniał kolega ewemarkam,jezeli u niego działają światła dzienne to ten + musi tam być.Pozdrawiam
- Od: 25 kwi 2012, 14:38
- Posty: 37
- Skąd: Tczew.pomorskie
- Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999
Ten post został usunięty
przez Neonixos666 23 wrz 2012, 21:22.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6