Piszczenie paska pompy wspomagania – regulacja

Postprzez tomcio-mazda » 20 wrz 2011, 22:41

Witam.

Od około 3 dni, przy maksymalnie skręconych kołach w lewo, przy niskiej prędkości coś pisczy, nie mam pojęcia co to może być może ktoś miał podobny problem ??
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 11:39
Posty: 9
Skąd: Bobrowniki k.będina
Auto: Mazda 626gw 2.0 ditd 99'

Postprzez 89matthew89 » 21 wrz 2011, 09:23

Też tak miałem ale po dłuższym postoju (np: z rana) ruszając ze skręconymi kołami coś zapiszczało okazało się ze prowadnice hamulców były zardzewiałe. Wiem że skręt koła nic do tego nie ma ale u mnie ucichło :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tadziomaru1 » 21 wrz 2011, 18:31

Pasek klinowy napędzający pompę wspomagania jest za luźny, bądź wyrobiony i piszczy. Trzeba podciągnąć lub wymienić. Jedź do kogoś kto ma blade pojęcie to Ci zrobi raz dwa, bo jak za bardzo naciągnięty to zniszczy łożyska. Można stopniowo podciągać i sprawdzać czy już przestało piszczeć.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez smasherbit » 21 wrz 2011, 21:42

No trzeba uważać z naciągiem bo łożysko może szczelić w każdym momencie. Wymiana takiego paska to 15-20 min roboty. Wstępnie trzeba naciągnoć lekko żeby pasek się ułożył, pózniej po kilku kilometrach znowu sprawdzić i ewentualnie dociągnąć.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez Yogi8300 » 3 lis 2011, 20:37

Witam podłącze się pod temat wymieniłem paski na wiosnę i teraz pojawiło się piszczenie chodzi o pasek napędzający pompę i sprężarkę jest za luźny. Próbowałem go dzisiaj trochę podciągnąć jednak śruba która do tego służy ani drgnie, a na siłę nie chcę bo boję się, że coś urwę. I tu moje pytanie czy ta śruba ma jakąś blokadę lub czy trzeba wcześniej popuścić pompę żeby to podciągnąć i czy trzeba ją dokręcać czy popuszczać bo spotkałem się z różnymi rozwiązaniami?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez VeryCoolMan » 3 lis 2011, 21:10

Yogi8300
Trzeba popuścić pompę na śrubie, następnie popuszczasz kontrę przy mechanizmie naciągania paska "śruba z boku" i teraz bierzesz się za naciąganie kręcąc długą śrubką w prawo :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6