Wycieki z instalacji coolera. Podobno zawsze coś tam cieknie.

Postprzez zgrzes » 28 cze 2005, 09:12

Czy prawdą jest że każda instalacja intercoolera ma jakieś wycieki? Widać je zwłaszcza na połączeniach przewodów prowadzących powietrze i na wlocie do coolera. Jaka jest tego przyczyna?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez tomekrvf » 28 cze 2005, 10:11

Zawsze jest troche oleju w dolocie. Pewna ilosc oleju bierze sie z odpowietrzenia silnika. Odma podlaczona jest przed turbina i stad moze brac sie troche oleju. Ale jesli z rur wylewa sie olej to juz jest gorzej np.puscily uszczelnienia turbosprezarki.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Waluś » 28 cze 2005, 20:16

tomekrvf napisał(a):Odma podlaczona jest przed turbina

no tak a intercooler sporo za turbiną. Mój jest suchy, a z odmy raczej nie daje tyle żeby aż ciekło, chyba że naprawde sie coś dzieje. Mój cooler jest suchutki i nie wydaje mi sie żeby wdmuchiwany olej do przepustnicy razem z powietrzem to było coś dobrego :| a napewno jego obecność w układzie o tym świadczy.
A z olejem zassanym przez turbo i wdmuchniętym do silnika mam spore doświadczenie, wierzcie mi <lol> w taki sposób zepsuł mi sie Lublin :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 28 cze 2005, 21:56

Waluś napisał(a):Mój cooler jest suchutki
Tylko się cieszyć.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 28 cze 2005, 22:01

Jaksa napisał(a):Tylko się cieszyć

no toć baa :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xANDy » 28 cze 2005, 23:49

a mój niestety nie jest suchutki...
na 1000km na recyrkulatorze spalin pojawiają się ok 2 krople oleju, co przy temperaturze i wietrze w komorze silnika daje obraz jakby wszystko było zalane olejem. Zastanawiałem się, czy nie uszczelniać recyrkulatora, ale jak zobaczyłem jak wygląda komora spalania w cylindrze w tym modelu, to powiedziałem to samo co mechanik – lepiej, żeby żadna "zbłąkana" kropla nie wpadła do cylindra. Wolę przyzwyczaić się do brudnego silnika, niż czekać kiedy "kropla" nie zmieści się przy sprężaniu i zblokuje się między tłokiem a głowicą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2005, 08:10

Kropla nie zblokuje sie bo do silnika leci raczej mgla olejowa(lopatki turbiny robia niezly mlyn :) ). Ale w dieslu moze byc niebezpiecznie kiedy turbina pusci bardzo mocno olej(totalne uszkodzenie) i wtedy moze dojsc do rozbiegania sie silnika czyli moze wyjsc korba bokiem itp
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zgrzes » 29 cze 2005, 13:39

Jaksa Masz może instrukcję do swojej 626 (jakiś skan albo pdf-ik?)? Szukam czegokolwiek po internecie ale nigdzie nic nie ma. Help
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Waluś » 29 cze 2005, 16:56

tomekrvf napisał(a):Ale w dieslu moze byc niebezpiecznie kiedy turbina pusci bardzo mocno olej(totalne uszkodzenie) i wtedy moze dojsc do rozbiegania sie silnika czyli moze wyjsc korba bokiem

Otóż to właśnie, tak miałem w Lublinku, co prawda korba bokiem nie wyszła, ale silnik zamknoł obrotomierz, połamał jeden rant na tłoku i na dwóch tłokach pierścienie i najważniejsze – głowice szlak trafił – pękła na 2 i 3 fortkomorze <szok> aż cud że blok ocalał byłem w szoku że zrobiła sie na nim tylko jedna malutka ryska i obeszło sie bez szlifu i tulejowania
Turbo RULEZZZ – fajna zabawka, ale zaniedbana i uszkodzona, przynajmniej w dieslu stanowi zagrożenie !!
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6