Regulacja zaworów 2.0 FS jak i co ile km?

Postprzez marcio24 » 15 cze 2010, 19:07

witam, poszukiwałem odpowiedzi na ten temat, ale satysfakcjonującej nie znalazłem, zatem:

posiadam Mazde 626 GF z 2000 r z silnikiem 2,0 oczywiście w benzynie...
mam pytanie: czy w tym silniku reguluje się zawory? – w poprzedniej 323f bg było HLA i nie było dylematu, natomiast chciałbym wiedzieć, czy się reguluje czy nie? czy może jest HLA? jeśli tak to co jaki okres/przebieg? w jaki sposób się reguluje tzn czy płytkowo? jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada? oraz jaki luz zaworowy powinien być na dolocie i wydechu?

dziękuję za odpowiedzi
Marcin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2010, 20:40
Posty: 11
Skąd: Kraków/Zawoja
Auto: Mazda 626 GF 2,0 benzyna 2000

Postprzez SG-Jaro » 15 cze 2010, 20:39

Luzy zaworów sprawdzamy co 100000 km lub 60 miesięcy. A luzy to 0.225 – 0.295mm dla ssących i wydechowych. Regulacja jest płytkowa.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez qba341 » 16 cze 2010, 14:44

tak regulacja jest płytkowa proponuję ustawic luz na 0,25 i ustawiać na zimnym silniku
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez marcio24 » 18 cze 2010, 14:13

dzieki Wam za konkretne odpowiedzi,
miłego dnia;)
M
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2010, 20:40
Posty: 11
Skąd: Kraków/Zawoja
Auto: Mazda 626 GF 2,0 benzyna 2000

Postprzez JurekGx » 27 maja 2011, 10:19

W sumie to na pytania "jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada?" nie padła odpowiedź.
To jak to jest? Da się regulować bez wymiany płytek? Bo jedna nowa płytka to koszt ok. 40 zł (ASO). Z tego wychodzi bardzo duży koszt, jeżeli się okaże, że połowa płytek jest do wymiany...
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez matlej » 28 maja 2011, 23:30

Kolego JurekGx, płytki daje się szlifować od strony nieutwardzonej tj. od strony przeciwnej do tej z którą współpracują z wałkiem. Szlifowanie najczęściej na szlifierce ze stołem magnetycznym. Żeby było taniej warto sprawdzić czy czy kilku płytek nie da się przełożyć w inne miejsca by uzyskać wymagany luz – a szlifować tylko te które już nigdzie nie pasują. Warto przy takiej operacji dokładnie oznaczyć płytki zanim zacznie się nimi mieszać. Powodzenia.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 23:22
Posty: 7

Postprzez wedkarz85 » 29 maja 2011, 10:54

witam najlepiej zajechać do warsztatu gdzie robią głowice oni mają wszystko pod ręką ja zapłaciłem za regulacie 140zł wszystkie zawory były do regulaci
a kupić jedno płytke w sklepie 10 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez mariusz323wgr » 12 sty 2012, 19:43

Mam pytanie jezeli chodzi o wplyw instalacji LPG na czestotliwosc regulowania zaworow w silniku FS. Obecnie w mojej 626 przy przebiegu 176k km (35k km na LPG) zaczely dawac o sobie znac wlasnie zawory, tym ze na biegu jalowym obroty maja regularne spadki...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez JurekGx » 13 sty 2012, 09:17

Ja zrobiłem na gazie ok 120 tyś (w nieco ponad 3 lata, auto ma już 340 tyś) i w czasie ostatniej wymiany paska (6 miesiące temu) prosiłem o sprawdzenie zaworów – goście stwierdzili, że są w normie.
Pytanie w tym wątku zadałem bo silnik mi ogólnie świrował i podejrzewałem też zawory. A świrował, bo zrobiła się dziura w uszczelce kolektora ssącego i silnik łapał lewe powietrze. Wyczaili to inni goście z ASO Mazdy w Katowicach, do których podjechałem i poprosiłem, żeby posłuchali pracy silnika i coś powiedzieli nt. zaworów. Stwierdzili, że silnik z wypalonymi gniazdami/rozregulowanymi zaworami pracuje "inaczej".
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez tadziomaru1 » 13 sty 2012, 21:37

JurekGx napisał(a):
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.

W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest? :D
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić. Nie znaczy to, że nie może się on zepsuć, choć jest to bardzo żadkie. Jeśli wystąpi problem, to przeważnie dlatego, że po wielu latach zmienia swoje parametry i wystarczy regulacja.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 14 sty 2012, 14:58

IAC moze miec 3 usterki – zaciąć się, rozszczelnic albo stracic rezystancje

zwykle czyszczenie, wymiana oringu i regulacja pomagaja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 14 sty 2012, 15:33

A ja myślę, że może mieć ich nieco więcej :) Tadziomaru1 wie co mam na myśli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 14 sty 2012, 15:39

lucas83 napisał(a):A ja myślę, że może mieć ich nieco więcej :) Tadziomaru1 wie co mam na myśli ;)


w sensie ?? pisz co wieceie – to i ja sie czegos naucze <czarodziej>
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 14 sty 2012, 16:28

Mój IAC:

– rezystancja wzorowa
– uszczelka wymieniona
– pracuje, bo reaguje na regulację, więc nie jest zacięty

Niestety, na biegu jałowym po dodaniu gazu są dwa obrotowe "dołki". Tadziomaru1 widział na własne oczy i regulacja trochę pomogła, ale pomimo tego nadal nie pracuje tak jak powinien (porównaliśmy pracę jego IAC z moim w swoich autach). Udało mi się namierzyć sąsiada i podmieniłem IAC. Po szybkiej regulacji IAC pracował tak jak powinien. Wniosek: jeśli wszystkie powyższe rzeczy macie OK, a pomimo tego obroty nadal dziwnie się zachowują, to wymieniajcie IAC (oczywiście pod warunkiem sprawnych pozostałych podzespołów typu dolot itp., u mnie to wszystko jest OK, czyli świece, kable, uszczelka kolektora dolotowego wymienione, dolot sprawdzony i szczelny, sonda lambda sprawna, EGR sprawny, gazu nie mam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez JurekGx » 16 sty 2012, 09:56

tadziomaru1 napisał(a):W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest?
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić.


Oczywiście, że jest zawór IAC, potocznie zwany silniczkiem krokowym. Nie wiem czy słusznie czy nie, nie znam się. Myslimy w każdym bądź razie o tym samym i też potwierdzam, że przeczyszczenie wiele pomaga :–)
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez sadi00 » 24 cze 2012, 11:40

Witam
Możecie mi kogoś w stolicy polecić kto mógłby ustawić dokładnie zawory bez zdzieranie kasy? Delikatnie stukają a już sporo przejechałem
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez lucas83 » 24 cze 2012, 13:53

Jaksa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sadi00 » 24 cze 2012, 15:51

Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze :(
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez lucas83 » 24 cze 2012, 17:44

Najlepiej zadzwoń i zapytaj.

P.S. Mieszkasz na Pradze i jest Ci za daleko? Rozwaliłeś mnie, przecież do niego z Pragi masz ze 20km, to jest dużo? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 24 cze 2012, 18:46

sadi00 napisał(a):Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze :(
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!


Kurcze ja z Łodzi mam ze 120 km i się wybieram niebawem i jestem juz pewien na 100% że będzie warto, a 120 km to godzina jazdy i twierdze że to nie jest daleko a Ty jakby robisz sobie jaja mówiąc że masz za daleko.. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6