Skaczące obroty / syczenie spod maski.
witam, noszę sie z zamiarem wymiany przepustnicy ze 90km na tę z wersji 101km , wszystko jest takie samo tylko przelot wiekszy ,kupiłem przepustnice i uszczelkę ,przepustnice wyczyściłem , tylko jest problem , bo mianowicie jak przepustnica była brudna to domykała sie na maxa , a teraz po wyczyszczeniu jest przeswit patrząc pod swiatło ,
czyli nie rozumiem ?
, bo ktoś opisywał ze brudna przepustnica uniemożliwia jej pełne zamknięcie, w moim przypadku własnie brudna przepustnica nie miała żadnych prześwitów wiec była szczelna ,
czyli przeswit ma byc czy nie ?
pozdrawiam
czyli nie rozumiem ?
, bo ktoś opisywał ze brudna przepustnica uniemożliwia jej pełne zamknięcie, w moim przypadku własnie brudna przepustnica nie miała żadnych prześwitów wiec była szczelna ,
czyli przeswit ma byc czy nie ?
pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
m323m napisał(a):bo ktoś opisywał ze brudna przepustnica uniemożliwia jej pełne zamknięcie, w moim przypadku własnie brudna przepustnica nie miała żadnych prześwitów wiec była szczelna ,
ja pisałem, nawet jeśli jest szczelna w co wątpię (bo bardziej brudzi się na dole, a na górze pozostaje szczelina) to odczyt położenia przez TPS jest przekłamany w stosunku do rzeczywistego zerowego położenia przepustnicy.
m323m napisał(a):czyli przeswit ma byc czy nie ?
Nie. Tym bardziej, że masz szerszy dolot.
Zawsze możesz założyć tak jak jest, zobaczysz czy pasuje i jak chodzi silnik, potem możesz podregulować jak opisano wcześniej pozdrawiam
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
Panowie to jest dopiero argument! Proponuję go wydrukować tłustymi literami w workshop manualu 626 GF
Nie trzeba, ponieważ stosowna informacja na temat dotykania tej śruby już tam jest. Nie mam powodu nie wierzyć ludziom, którzy te auta naprawiają od kilku dobrych lat i spotkali w nich już chyba wszystko co tylko możliwe.
Cyt. z instrukcji:
"The throttle adjusting screw is set at the factory and must not be adjusted. Any adjustment will negatively effect the engine performance."
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):"The throttle adjusting screw (TAS) is set at the factory and must not be adjusted. Any adjustment will negatively effect the engine performance."
Fakt tak jest napisane na stronie F-3 manuala i oraz podobnie na stronie F31
Strona F30 i F31manuala -Throttle Position Sensor Inspection & Adjustment
1."The throttle position sensor is adjusted at the factory before shipment. Unnecessary adjustment will negatively effect the engine performance.
2."Adjusting the throttle position sensor by using the throttle adjustng screw (TAS) will negatively effect the engine performance."
Oznacza to, że nie wolno ruszać śruby zderzaka przepustnicy TAS oraz dwóch śrub mocujących sensor TPS chyba, że się chcesz pobawić ohmo i voltomierzem.
ale tylko pozornie bo dalej mamy:
pkt. 2/F-30 "Verify that the throttle valve is at the closed throttle position", i to samo w pkt.2/F-31 oraz pkt.8 (2)/F-31
co oznacza " Sprawdź czy zastawka przepustnicy znajduje się w zamkniętej pozycji przepustnicy"
A zatem aby sprawdzić lub wyregulować sensor TPS przepustnica musi być zamknięta. Jeśli jednak nie jest żeby w ogóle przystąpić do pomiarów TPSu trzeba podregulować nieszczęsną śrubę zderzaka przepustnicy (TAS) tak aby przepustnica się zamykała . W każdym przypadku przepustnica ma się zamykać bo tak jest fabrycznie ustawiany TPS. Jeśli tak będzie ustawiona przepustnica przez nas nie można "rozregulować" TPSu śrubą TAS.
Myślę, że to zakończy jałowe rozważania na temat TPSu chociaż szkoda lucas83 że tego nie zrozumiałeś chociaż dysponujesz manualem
Manual podaje prawidłowe wartości napięć mierzone przy użyciu NGS poprzez złącze diagnostyczne:
Specification: Closed throttle position Approx 0,5V (p.zamknięta), Wide open throttle Approx 4,3V (p.szeroko otwarta)
Możesz sobie zmierzyć, w swoim ukochanym serwisie, płacić jak za zboże i broń Boże nie ruszaj śrubki TAS – to wolny kraj. Życzę miłej lektury manualu
Tym którym auta dymią po rozruchu jeszcze raz polecam na początek czyszczenie przepustnicy, kontrolę jej domykania (TAS) i regulację BYPASSU. Pozdrawiam
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
admir weź pod uwagę ze to workshop manual zakłada ze usterka jest z winy podzespołu a nie z winy nieświadomego usera – jest pisana dla mechanika i zakłada ze ustawienia fabryczne nie zostały świadomie zmienione i przepustnica jest w pozycji zerowej – zakłada również ze ewentualna regulacja TPS nastąpi przez jego zluzowania i dopiero regulacje samym TPS, a nie ruchem przepustnicy śrubą bypassu
a co do regulacji TPS to manual podaje prawidłową wartość dla górnego pinu TPS i masy (w manualu TPS jest narysowany odwrotnie niż zamontowany na aucie) – jedynie kwestia odszukania gdzie pojawia sie parametr TP-V – jest tez tabela wyraźnie określająca zależność tych 2 parametrów
tak po prawdzie to należy sprawdzić obie rzeczy czyli i czy przepustnica jest w pozycji zerowej (zupełnie zamknięta i śruba bypassu tylko ja dotyka), a następnie jakie napięcie występuje na zamkniętej przepustnicy i przy otwartej miedzy pinem górnym wtyczki TPS i masa – znając miejsce gdzie można odczytać parametr TP-V mieli byśmy 99% celność ustawień bo jak pisałem te dwa parametry są ze sobą ściśle powiązane
nie raz już spotkałem 626/323/ premacy które w FS miały obroty podniesione właśnie śrubą bypassy przez "świadomego" osiedlo-mechanika – a potem zdziwienie ze szarpie, ze się dławi, ze dużo pali ze gaśnie itp...
tu sie nie ma co gryźć i dogryzać tylko znajdźmy w koncu miejsce gdzie występuje TP-V i bedzie wszystko jasne
a co do regulacji TPS to manual podaje prawidłową wartość dla górnego pinu TPS i masy (w manualu TPS jest narysowany odwrotnie niż zamontowany na aucie) – jedynie kwestia odszukania gdzie pojawia sie parametr TP-V – jest tez tabela wyraźnie określająca zależność tych 2 parametrów
tak po prawdzie to należy sprawdzić obie rzeczy czyli i czy przepustnica jest w pozycji zerowej (zupełnie zamknięta i śruba bypassu tylko ja dotyka), a następnie jakie napięcie występuje na zamkniętej przepustnicy i przy otwartej miedzy pinem górnym wtyczki TPS i masa – znając miejsce gdzie można odczytać parametr TP-V mieli byśmy 99% celność ustawień bo jak pisałem te dwa parametry są ze sobą ściśle powiązane
nie raz już spotkałem 626/323/ premacy które w FS miały obroty podniesione właśnie śrubą bypassy przez "świadomego" osiedlo-mechanika – a potem zdziwienie ze szarpie, ze się dławi, ze dużo pali ze gaśnie itp...
tu sie nie ma co gryźć i dogryzać tylko znajdźmy w koncu miejsce gdzie występuje TP-V i bedzie wszystko jasne
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):admir weź pod uwagę ze to workshop manual zakłada ze usterka jest z winy podzespołu a nie z winy nieświadomego usera – jest pisana dla mechanika i zakłada ze ustawienia fabryczne nie zostały świadomie zmienione i przepustnica jest w pozycji zerowej – zakłada również ze ewentualna regulacja TPS nastąpi przez jego zluzowania i dopiero regulacje samym TPS, a nie ruchem przepustnicy śrubą bypassu
Rozdział F-30 tam jest tylko pomiar bez regulacji. Jak spełnić warunek z pkt. 2/F-30 bez regulacji TAS? jeżeli osiedlowy mechanik podkręcił obroty akurat tą śrubką a nie BYPASSEM.
Manual nie jest tylko dla mechaników, a w tym przypadku nie mówimy o żadnej usterce tylko o przestawianiu się TPSu na skutek zabrudzenia przepustnicy co powoduje dymienie- ot taka przypadłość mazd. Rozumiem, że serwis kasuje 200 zeta za czyszczenie i duperele albo 1000 za remont silnika ale to forum nie tylko dla zakładów mechanicznych. Ja to zrobiłem w pół godziny i pożegnałem się z dymieniem. A za ustawianie napięc TPSu się nie biorę przyjadę do Ciebie
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
Admir napisał(a):maxim_wawa napisał(a):admir weź pod uwagę ze to workshop manual zakłada ze usterka jest z winy podzespołu a nie z winy nieświadomego usera – jest pisana dla mechanika i zakłada ze ustawienia fabryczne nie zostały świadomie zmienione i przepustnica jest w pozycji zerowej – zakłada również ze ewentualna regulacja TPS nastąpi przez jego zluzowania i dopiero regulacje samym TPS, a nie ruchem przepustnicy śrubą bypassu
Rozdział F-30 tam jest tylko pomiar bez regulacji. Jak spełnić warunek z pkt. 2/F-30 bez regulacji TAS? jeżeli osiedlowy mechanik podkręcił obroty akurat tą śrubką a nie BYPASSEM.
Manual nie jest tylko dla mechaników, a w tym przypadku nie mówimy o żadnej usterce tylko o przestawianiu się TPSu na skutek zabrudzenia przepustnicy co powoduje dymienie- ot taka przypadłość mazd. Rozumiem, że serwis kasuje 200 zeta za czyszczenie i duperele albo 1000 za remont silnika ale to forum nie tylko dla zakładów mechanicznych. Ja to zrobiłem w pół godziny i pożegnałem się z dymieniem. A za ustawianie napięc TPSu się nie biorę przyjadę do Ciebie
mylisz pojecia – workshop manual jest wlasnie DLA MECHANIKÓW/obsługi warsztatu, a ze wpadł w rece uzytkowników to inna sprawa
jesli po ruszeniu TPS i czyszczeniu przepustnicy dymienie ci ustało to przyczyna bylo prawdopodobnie przekalmanie przepustnicy wobec TPS czyli wlasnie sytuacja taka jakbys ruszył srube dystansową przepustnicy – moim zdaniem po wyczyszczeniu przepsustnicy zeby sie domykala powiniens ustawic TPS w taka pozycje jaka byla fabrycznie bo teraz mozesz miec rownie dobrze lekko zubozona
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Admir napisał(a):tadziomaru1 napisał(a):No mi właśnie o to chodziło.
Chyba jednak niezupełne, a może masz kłopoty z pamięcią?:tadziomaru1 napisał(a):Admir napisał(a):Odpowiedz krótko na pytanie – tak/nie:
Czy regulując śrubą zderzaka przepustnicy tak aby znajdowała się ona w położeniu zerowym rozkalibrowuję TPS?
Tak
Miało być krótko, tak lub nie. Błędna dawka powietrza wpuszczana przez źle wyregulowaną śrubę zderzaka przepustnicy zafałszowuje odczyt, więc dlatego napisałem "tak".
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
maxim_wawa napisał(a):moim zdaniem po wyczyszczeniu przepsustnicy zeby sie domykala powiniens ustawic TPS w taka pozycje jaka byla fabrycznie bo teraz mozesz miec rownie dobrze lekko zubozona
Twoje zdanie – Twoje prawo. Przeczytaj rozdział F-30 i F-31 w manualu albo chociaż dokładnie mój post z 20.30 zanim znów coś napiszesz. Pozycja zerowa przepustnicy + brak ingerencji w ustawienie samego sensora=ustawienie fabryczne. Zubożoną mieszankę będziesz mieć w tym wypadku przy zbyt mocno wkręconej śrubie BYPASSU
tadziomaru1 napisał(a):Miało być krótko, tak lub nie. Błędna dawka powietrza wpuszczana przez źle wyregulowaną śrubę zderzaka przepustnicy zafałszowuje odczyt, więc dlatego napisałem "tak".
A powinieneś napisać nie bo w położeniu zerowym przepustnicy nie ma żadnej błędnej dawki powietrza poza tą wpuszczaną przez BYPASS
praca domowa – to co Kolega wyżej
PS. Konstruktywnie proszę, ten manual napisano już 15 lat temu, a ja nie mam czasu wyważać otwartych drzwi
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
admir czyli NIE REGULOWALES TPS tylko polozenie przepustnicy – wiec wszystko jasne i w takim razie TPS ma wartosci fabryczne (zalozenie bylo ze ruszyles TPS co oznacza jego regulacje)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Możesz sobie zmierzyć, w swoim ukochanym serwisie, płacić jak za zboże i broń Boże nie ruszaj śrubki TAS – to wolny kraj.
Moje pieniądze = mój problem.
a co do regulacji TPS to manual podaje prawidłową wartość dla górnego pinu TPS i masy (w manualu TPS jest narysowany odwrotnie niż zamontowany na aucie) – jedynie kwestia odszukania gdzie pojawia sie parametr TP-V – jest tez tabela wyraźnie określająca zależność tych 2 parametrów
Już pisałem, że TP-V najprawdopodobniej znajduje się na środkowym pinie. Tylko trzeba byłoby się wbić jakąś igłą i zmierzyć to, bo dostęp pinu wtyczki jest średnio ciekawy.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
no oczywiscuie ze igłą – wpinasz sie pod uszczelke zyły igłami w gorny i srodkowy pin
tyle ze gorny z masa a srdokowy nie mam pewnosci w takim razie z czym, to moze byc wartosc miedzy dowolnymi pinami
tyle ze mam aktualnie tylko 1 sprawny multimetr zeby porownac parametry i zaleznosc ich "na zywo"
tyle ze gorny z masa a srdokowy nie mam pewnosci w takim razie z czym, to moze byc wartosc miedzy dowolnymi pinami
tyle ze mam aktualnie tylko 1 sprawny multimetr zeby porownac parametry i zaleznosc ich "na zywo"
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
ja wpinam sie we wtyczke igłami do szycia na przekreconej stacyjce i wtedy wartosci są takie jak przy zapalonym silniku
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
ja wpinam sie we wtyczke igłami do szycia na przekreconej stacyjce i wtedy wartosci są takie jak przy zapalonym silniku
No to w czym problem? Mierzyłeś napięcie na środkowym pinie? Co Ci tam wyszło?
Oho – widzę że jeszcze kilka postów i będziemy mieć receptę jak to pomierzyć:)
E tam, to już dawno zostało napisane, trzeba tylko poszukać po forum. W końcu może powstanie poradnik jak zmierzyć i ustawić TPS w benzynowej GF/GW bez użycia komputera diagnostycznego
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
maxim_wawa napisał(a):admir czyli NIE REGULOWALES TPS tylko polozenie przepustnicy – wiec wszystko jasne i w takim razie TPS ma wartosci fabryczne (zalozenie bylo ze ruszyles TPS co oznacza jego regulacje)
Ruszyłem TPS śrubą TAS ale do położenia zerowego (fabrycznego) przepustnicy tak jak to opisał sebastian223. Jest to punkt odniesienia do dalszej regulacji położenia samego sensora względem ośki przepustnicy (2 śrubki mocujące sensor) i pomiaru napięć.
Rozumiem, że zgadzasz się że regulacja, która wcześniej opisałem jest prawidłowa i zgodna z manualem i nie wymaga późniejszego ustawiania samego położenia sensora TPS (pomiaru napięć)[/b] . Trudno Cię przekonać ale dyskusja była ożywiona więc myślę, że należy się nam .
Identyfikacja pinów i prawidłowy pomiar napięć bez serwisówki posuwa sprawę naprzód – dziękuję za wszystkie uwagi na ten temat. Jak się zrobi cieplej pomierzę u siebie. Myślę, że efekt końcowy będzie można z satysfakcją sprawdzić na analizatorze spalin lub na stacji benzynowej.
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
admir – podejrzewam ze nie tylko ja z twojego opisu wywnioskowałem ze regulowales TPS nie sruba a ruszajac samym TPS – wtedy ustawienie jest przyznasz losowe i na oko – swego czasu na jakims forum anglojezycznym wyczytalem poprawne wartosci miedzy pierwszym pinem TPS a masa przy przepustnicy uchylonej o dana wartość wsadzonego szczelinomierza meidzy ramie przepustnicy i srobe dystansowaa i czy przy danej wartosci ma byc przejscie czy jego brak (zwarcie)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
lucas83 napisał(a):Maxim, przecież Admir jasno napisał, że ruszał tylko śrubę zderzaka przepustnicy (TAS), nie napisał nigdzie, że ruszał sam TPS, więc opis był dość klarowny.
najwyrazniej zasugerowalem sie wczesniej albo czyims postem – przepraszam jesli gdzies przesadziłem
admir masz duza czy mala przepustnice (ta w przeswitem ok 2,5 cm czy ta z przeswitem o pełnej średnicy dolotu) mozesz zmierzyc swoje wartosci miedzy gornym pinem i masa przy zamknietej i otwartej – przydało by sie porownac jakie sa wartosci w kilku autach – moze sa rozbierznosci miedzy silnikami ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6