Syczy w okolicach wtrysków, kolektora, co może być powodem tego?
1, 2
Zauwazyłem ze cos syczy podczas odpalonego silnika przy 1 moze 2 cylindrze w okolicach wytrsków, listwy wtryskowej. Sprawdzałem na rózne sposoby czy nie ma tam jakiegoś urwanego węzyka, oraz czy nie syczy tak powietrze. Nic takiego tam nie zauważyłem.
Moze któs wie co to może być?
Moze któs wie co to może być?
- Od: 1 sty 2008, 13:15
- Posty: 25
- Auto: Mazda 626 GF
Nieszczelność na uszczelce kolektora ssącego lub pęknięta gumowa rura pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
falują obroty przy dojedzaniu np: do swiatel.
Przypomnialem sobie, ze 2 tygodnie temu czyściłem przepustnice z nagaru, bo sie zapiekała, i troche uszczelki w koło śruby zostało uszkodzone. Czy moze to być powód do syczenia i falowania obrotów podczas jazdy na luzie?
Przypomnialem sobie, ze 2 tygodnie temu czyściłem przepustnice z nagaru, bo sie zapiekała, i troche uszczelki w koło śruby zostało uszkodzone. Czy moze to być powód do syczenia i falowania obrotów podczas jazdy na luzie?
- Od: 1 sty 2008, 13:15
- Posty: 25
- Auto: Mazda 626 GF
Tak. Trzeba było na silikon skręcić.invert napisał(a):2 tygodnie temu czyściłem przepustnice z nagaru, bo sie zapiekała, i troche uszczelki w koło śruby zostało uszkodzone. Czy moze to być powód do syczenia i falowania obrotów podczas jazdy na luzie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
A ja miałem nieszczelność w układzie wydechowym. Spaliny "uciekały" po dodaniu gazu z charakterystycznym "syczeniem". Byłem pewien na 100%, ba nawet dałbym sobie rękę odciąć, że nieszczelność jest pomiędzy kolektorem wydechowym a głowicą. Więc nabyłem odpowiednią uszczelkę (dobrze, że była śmiesznie tania) i wymieniłem (nie bez problemów). Odpaliłem auto i... . Dalej pierdzi...
Okazało się, że nieszczelność jest pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową. Rozkręciłem to (uszczelka była OK), więc dałem sporo pasty do układów wydechowych, skręciłem i... nie słychać w ogóle pracy wydechu.
To tylko tak apropos jak można się pomylić.
Okazało się, że nieszczelność jest pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową. Rozkręciłem to (uszczelka była OK), więc dałem sporo pasty do układów wydechowych, skręciłem i... nie słychać w ogóle pracy wydechu.
To tylko tak apropos jak można się pomylić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
u mnie podobnie syczy, wydaję się jakby pomiędzy 2 a 3 cylindrem, obroty OK, ale troche niekiedy plywaja tzn 750-650, a niekiedy caly czas OK,
wezyki podcisnieniowe OK
czasami po wyluzowaniu podczas jazdy spadają do 1200 i nagle do ok 300 i wracaja dopiero do normy
na analizatorze wychodzi cały czas lambda wolne obr 1,2 przy zwiekszaniu obrotow 1,2-1,4, kiedy zamykam przpustnice spada do ok 1 i wzrasta po chwili do ok 1,2
czyli uboga mieszanka
Na sondzie na woln obr napiecie poznizej 100mV przy zwiekszaniu obr max 500-600mV
Wychodzi na nieszczelnosc dolotu za przeplywomierzem, ale wydaje mi sie ze obr na biegu jalowym by caly czas plywaly i to w wiekszym zakresie
pozdr
wezyki podcisnieniowe OK
czasami po wyluzowaniu podczas jazdy spadają do 1200 i nagle do ok 300 i wracaja dopiero do normy
na analizatorze wychodzi cały czas lambda wolne obr 1,2 przy zwiekszaniu obrotow 1,2-1,4, kiedy zamykam przpustnice spada do ok 1 i wzrasta po chwili do ok 1,2
czyli uboga mieszanka
Na sondzie na woln obr napiecie poznizej 100mV przy zwiekszaniu obr max 500-600mV
Wychodzi na nieszczelnosc dolotu za przeplywomierzem, ale wydaje mi sie ze obr na biegu jalowym by caly czas plywaly i to w wiekszym zakresie
pozdr
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
moze dokladnie nie tyle plywaja co szarpie silnikiem lekko, ale obroty spadaja rowniez troche
u mnie syczenie dochodzi dokladnie (na ucho) z 2 cylindra liczac od strony skrzyni zaobserwowalem rowniez ze przy gaszeniu silnika slychac z okolicy 2 cylindra wyrazne zasysanie powietrza, takie w takt suwu tloka, ktory zatrzymuje się
chyba jak narazie zakupie uszczelke i w sobote jak bedzie pogoda ja wymienie
pozdr
u mnie syczenie dochodzi dokladnie (na ucho) z 2 cylindra liczac od strony skrzyni zaobserwowalem rowniez ze przy gaszeniu silnika slychac z okolicy 2 cylindra wyrazne zasysanie powietrza, takie w takt suwu tloka, ktory zatrzymuje się
chyba jak narazie zakupie uszczelke i w sobote jak bedzie pogoda ja wymienie
pozdr
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
hermol bierz uszczelkę na milion procent masz rabnieta tak jak ja. Ja juz zamowilem i czekam. Dajcie znac jak po wymianie.
Ja u mnie jestem pewien na 100% ze to to i tez tak mam ze obroty mi falują\
Polecam odrazu przeczyscienie przepustnicy, ale jak niemacie uszczelki (dodam ze jest do dostania tylko w serwisie, rowniez czekam na taką) to dajcie sobie spokoj z jej odkrecaniem bo napewno popsuje sie uszczelka...
Ja u mnie jestem pewien na 100% ze to to i tez tak mam ze obroty mi falują\
Polecam odrazu przeczyscienie przepustnicy, ale jak niemacie uszczelki (dodam ze jest do dostania tylko w serwisie, rowniez czekam na taką) to dajcie sobie spokoj z jej odkrecaniem bo napewno popsuje sie uszczelka...
- Od: 1 sty 2008, 13:15
- Posty: 25
- Auto: Mazda 626 GF
i tak zrobię, szkoda tylko ze w sobote bede miec czas dopiero (mam nadzieje ze bedzie pogoda, bo kanal mam na podworku), tak to bym juz jutro rwal kolektor
uszczelka zamowiona, zamiennik ajusa albo jakas inna firma nie pamietam, napewno nie JC
pozdr
uszczelka zamowiona, zamiennik ajusa albo jakas inna firma nie pamietam, napewno nie JC
pozdr
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
To złożysz na sam silikon tak jak ja. Nie ma problemów.invert napisał(a):dajcie sobie spokoj z jej odkrecaniem bo napewno popsuje sie uszczelka...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
mam jeszcze jedno malutkie pytanko w mojej GF z 1997 silnik 1,8 na kolektorze ssącym wystaje taka malutka i cieniutka rureczka i nią też zasysa powietrze. Czy do niej dochodzi jakiś wężyk ( nigdzie n ie mogę znaleźć jakiegoś wolnego co można by go podpiąć). W niektórych modelach na zdjęciach widziałem że jest to przysłonięte jakimś kapturkiem a w innych jest sama rureczka. I sam już nie wiem jak to ma być. Dodam tylko że jeżeli jest odsłonię ta to zasysa nią powietrze.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Brzegu
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Brzegu
Zawsze może być lepiej
- Od: 28 maja 2007, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
- Auto: 626 GF 1,8 97r
niestety wymiana uszczelki sie obsunela na kolejna sobote (wyjazd sluzbowy)
ale za to posluchalem dzis innej GFki 2.0 i zadnego syku w tym miejscu nie ma, wiec 100% uszczeka pod kolektorem
pozdr.
ale za to posluchalem dzis innej GFki 2.0 i zadnego syku w tym miejscu nie ma, wiec 100% uszczeka pod kolektorem
pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6