Syczy w okolicach wtrysków, kolektora, co może być powodem tego?

Postprzez invert » 26 lip 2008, 19:53

Zauwazyłem ze cos syczy podczas odpalonego silnika przy 1 moze 2 cylindrze w okolicach wytrsków, listwy wtryskowej. Sprawdzałem na rózne sposoby czy nie ma tam jakiegoś urwanego węzyka, oraz czy nie syczy tak powietrze. Nic takiego tam nie zauważyłem.
Moze któs wie co to może być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Hugo » 26 lip 2008, 23:07

Nieszczelność na uszczelce kolektora ssącego lub pęknięta gumowa rura pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez keczu » 26 lip 2008, 23:37

A dzieje sie cos dziwnego(faluja obroty czy cos ...)?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez invert » 27 lip 2008, 00:45

falują obroty przy dojedzaniu np: do swiatel.

Przypomnialem sobie, ze 2 tygodnie temu czyściłem przepustnice z nagaru, bo sie zapiekała, i troche uszczelki w koło śruby zostało uszkodzone. Czy moze to być powód do syczenia i falowania obrotów podczas jazdy na luzie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Hugo » 27 lip 2008, 11:12

invert napisał(a):2 tygodnie temu czyściłem przepustnice z nagaru, bo sie zapiekała, i troche uszczelki w koło śruby zostało uszkodzone. Czy moze to być powód do syczenia i falowania obrotów podczas jazdy na luzie?
Tak. Trzeba było na silikon skręcić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez invert » 27 lip 2008, 12:20

a no trzeba bylo ;) dobrze wogole ze sobie przypomniałem ze coś takiego robiłem :D... Dzieki, oczywiście w poniedziałek zajmę się tym i zobaczymy jakie z tego rezultaty bedą. Choć martwi mnie to ze wyraźnie słyszę syczenie przy kolektorze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Hugo » 27 lip 2008, 15:14

A ja miałem nieszczelność w układzie wydechowym. Spaliny "uciekały" po dodaniu gazu z charakterystycznym "syczeniem". Byłem pewien na 100%, ba nawet dałbym sobie rękę odciąć, że nieszczelność jest pomiędzy kolektorem wydechowym a głowicą. Więc nabyłem odpowiednią uszczelkę (dobrze, że była śmiesznie tania) i wymieniłem (nie bez problemów). Odpaliłem auto i... :| . Dalej pierdzi...
Okazało się, że nieszczelność jest pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową. Rozkręciłem to (uszczelka była OK), więc dałem sporo pasty do układów wydechowych, skręciłem i... nie słychać w ogóle pracy wydechu.
To tylko tak apropos jak można się pomylić. hahaha
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hermol » 4 sie 2008, 12:20

u mnie podobnie syczy, wydaję się jakby pomiędzy 2 a 3 cylindrem, obroty OK, ale troche niekiedy plywaja tzn 750-650, a niekiedy caly czas OK,
wezyki podcisnieniowe OK

czasami po wyluzowaniu podczas jazdy spadają do 1200 i nagle do ok 300 i wracaja dopiero do normy

na analizatorze wychodzi cały czas lambda wolne obr 1,2 przy zwiekszaniu obrotow 1,2-1,4, kiedy zamykam przpustnice spada do ok 1 i wzrasta po chwili do ok 1,2
czyli uboga mieszanka
Na sondzie na woln obr napiecie poznizej 100mV przy zwiekszaniu obr max 500-600mV

Wychodzi na nieszczelnosc dolotu za przeplywomierzem, ale wydaje mi sie ze obr na biegu jalowym by caly czas plywaly i to w wiekszym zakresie
pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Brzegu » 4 sie 2008, 17:31

Witam.

mam podobny problem z tym syczeniem i falującymi obrotami i jestem ciekaw rozwiązania zagadki.

Pozdrawiam
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez hermol » 4 sie 2008, 21:27

moze dokladnie nie tyle plywaja co szarpie silnikiem lekko, ale obroty spadaja rowniez troche

u mnie syczenie dochodzi dokladnie (na ucho) z 2 cylindra liczac od strony skrzyni zaobserwowalem rowniez ze przy gaszeniu silnika slychac z okolicy 2 cylindra wyrazne zasysanie powietrza, takie w takt suwu tloka, ktory zatrzymuje się

chyba jak narazie zakupie uszczelke i w sobote jak bedzie pogoda ja wymienie

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez invert » 4 sie 2008, 22:23

hermol bierz uszczelkę na milion procent masz rabnieta tak jak ja. Ja juz zamowilem i czekam. Dajcie znac jak po wymianie.
Ja u mnie jestem pewien na 100% ze to to i tez tak mam ze obroty mi falują\

Polecam odrazu przeczyscienie przepustnicy, ale jak niemacie uszczelki (dodam ze jest do dostania tylko w serwisie, rowniez czekam na taką) to dajcie sobie spokoj z jej odkrecaniem bo napewno popsuje sie uszczelka...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez hermol » 4 sie 2008, 22:38

i tak zrobię, szkoda tylko ze w sobote bede miec czas dopiero (mam nadzieje ze bedzie pogoda, bo kanal mam na podworku), tak to bym juz jutro rwal kolektor ;)
uszczelka zamowiona, zamiennik ajusa albo jakas inna firma nie pamietam, napewno nie JC

pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez r4obo » 4 sie 2008, 22:50

Dasz radę bez kanału. Pamiętaj jeszcze o wsporniku między kolektorem a blokiem.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Hugo » 4 sie 2008, 23:54

invert napisał(a):dajcie sobie spokoj z jej odkrecaniem bo napewno popsuje sie uszczelka...
To złożysz na sam silikon tak jak ja. Nie ma problemów.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Brzegu » 5 sie 2008, 07:33

mam jeszcze jedno malutkie pytanko :) w mojej GF z 1997 silnik 1,8 na kolektorze ssącym wystaje taka malutka i cieniutka rureczka i nią też zasysa powietrze. Czy do niej dochodzi jakiś wężyk ( nigdzie n ie mogę znaleźć jakiegoś wolnego co można by go podpiąć). W niektórych modelach na zdjęciach widziałem że jest to przysłonięte jakimś kapturkiem a w innych jest sama rureczka. I sam już nie wiem jak to ma być. Dodam tylko że jeżeli jest odsłonię ta to zasysa nią powietrze.

Dzięki z góry za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Brzegu
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez invert » 5 sie 2008, 08:13

Brzegu zrob zdjecie, bo to dziwne jest. Powietrze on musi zasysac tylko przez dolot.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez hermol » 5 sie 2008, 08:26

Zrób zdjęcie i wrzuć na forum, a póki co zaślep koniecznie.
Masz tempomat?

Uszczelka kupiona, zamiennik Ajusa 16zł

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez invert » 6 sie 2008, 10:21

no ja juz po wymianie. Odrazu lepiej, nie szarpie, niespadają obroty. No teraz to sie mazda płynie. Jeszcze czekam na uszczelke od przepływomierza, bo niestety nie przyszła, no i kable WN. Także HUGO miales racje. Dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez hermol » 6 sie 2008, 20:45

niestety wymiana uszczelki sie obsunela na kolejna sobote (wyjazd sluzbowy)

ale za to posluchalem dzis innej GFki 2.0 i zadnego syku w tym miejscu nie ma, wiec 100% uszczeka pod kolektorem

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez invert » 6 sie 2008, 22:28

hermol widze ze czestochowy jestes :) ja rozniez tutaj teraz przebywam :) Jak cos to pisz.... na PW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 13:15
Posty: 25
Auto: Mazda 626 GF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6