Remont FSa

Postprzez Bartek_C » 3 wrz 2017, 10:59

Witam,
to mój pierwszy post na forum, chociaż zarejestrowany jestem już jakiś czas, a forum przeglądam od momentu zakupu GFki, czyli trochę ponad półtora roku temu ;)

Zrobiony jakiś czas temu pomiar kompresji wykazał ciśnienie 14,13,12 i na czwartym tylko 9. Przy próbie olejowej wzrosło do 11, czyli już było wiadomo, że pierścienie do roboty. Niedawno doszedł kolejny problem, przez który, po rozważaniach, podjąłem decyzję o remoncie silnika.

Jako,że mechanika samochodowa nie jest moja specjalnością, pokierowałem się tym, co zalecił mi mój mechanik. Głowica została oddana do planowania, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, wszystkie uszczelniacze nowe oczywiście. Jutro powinna wrócić do mechanika, więc dokładnie wyjdzie, co zostało zrobione.

Zakupiłem części w carspeedzie – pierścienie RIK, uszczelki pod głowicę, dolot, wydech,pokrywę zaworów, termostat, czujnik temp, uszczelniacze wałków rozrządu, – OEM, szpilki do głowicy Elring i uszczelniacze zaworów Takoma. Doszła też nowa miska olejowa, bo stara źle już wyglądała i pasek rozrządu – też OEM
Mechanik powiedział mi, że dołu silnika ruszać nie trzeba. A to nie jest tak, że jak idą nowe pierścienie, to przydałoby się honować tuleje cylindra ?

Po zakupie auta i zrobieniu rozrządu, silnik chodził na Valvoline 10w40. Mechanik powiedział, żeby też kupić 10W40 i tak zrobiłem... Kusi mnie jednak dotarcie "na ostro" to i tak musiałbym zakupić jakiś mineralny. Po zabiegu docierania zostawić ten 10W40 ( Elf Evolution 700 STI ) czy go się pozbyć i dać 5W30 – Dexelię czy tam innego Motula ?

Czy po zdjęciu miski olejowej w celu wyczyszczenia z opiłków, to przykręcić ją na tą samą uszczelkę czy trzeba dać nową ?

Pozdrawiam
Bartek_C
 

Postprzez sebekle » 4 wrz 2017, 16:19

pod miską nie ma uszczelki-jest sylikon a raczej klej. ja nie zdejmowałem swojej bo jeśli by miały być opiłki to coś raczej poszło nie tak. :D a po dotarciu raczej 5w30
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6