Witam.
Autko to Mazda 626 GW 2.0 FS, gaz założony w sierpniu ale błąd wcześniej był.
Czy miał ktoś z was problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu?
Wywala mi błąd p0340 – Brak sygnału SGC
Czujnik sprawdzony ma poprawną oporność(sprawdzone w etechu) , podmieniony na 2 od takiej samej mazdy sprawny(w 2 nie wywala błędu na obu czujnikach, u mnie wywala błąd na obu czujnikach), dodatkowo oporność na czujniku podczas pracy silnika zmienia się od około 1100 do 1350 ohmów
Przed chwilą skończyłem się męczyć z instalacją elektryczną i wszystko jest OK, nie ma przebić, zwarcia etc, nawet podłączyłem czujnik nowym kablem bezpośrednio pod piny w ECU i dalej to samo. Oryginalne kable "pikają" na mierniku więc wszystko z nimi OK
Co jeszcze muszę sprawdzić/co może powodować błąd?
Samochód ma moc, wkręca się do odciny, leciałem 190km/h jednak w drugiej maździe silnik chodzi inaczej, bardziej nierówno gdy odpinam czujnik.
Dodatkowo wspomnę o kwesti iż samochód miał prawie rok temu wymieniany silnik(sam słupek) i przy okazji został zrobiony rozrząd, nie wiem czy błąd występował przed wymianą silnika, po wymianie wyszedł przypadkiem gdyż podłączyliśmy go pod car man scan lite, w tej chwili mam też ELM327 + Forscan i to samo, błąd kasowałem i car manem, i elmem, i wielokrotnie poprzez zdjęcie klemy i hamulec na 30-40s czy też samo odpięcie klemy na kilka godzin, błąd pojawia sie zaraz po odpaleniu samochodu – czy ciepły czy zimny
Pomocy
Błąd P0340 – No SGC Signal – brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu
Strona 1 z 1
Sugerujesz że koło pasowe może być z GE? Jak rozpoznać czy jest do GF czy do GE? Silnik na 100% był od GF bo jak szukałem to po zdjęciach widziałem że z GE nie będzie pasować(czujniki gdzie indziej itp)
Mam gdzieś w domu 2 koło pasowe tylko w jaki sposób zwetyfikować? Jakieś oznaczenia etc?
Mam gdzieś w domu 2 koło pasowe tylko w jaki sposób zwetyfikować? Jakieś oznaczenia etc?
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
Ten czujnik jak dobrze rozumiem działa poprzez zmiane oporności a ta się zmienia w czasie pracy silnika, chyba że chodzi o jeszcze jakiś inny sygnał? Nie ma różnicy między kołami(które ma być na kanałach wydechowych a które na ssących)?
dodam że mechanik co wymieniał mi silnik i robił rozrząd miał taką samą madzie przez ponad 8 lat, sprzedał ją jakieś pół roku temu a nowy właściciel rozbił więc rozrzad powinien być zrobiony dobrze
dodam że mechanik co wymieniał mi silnik i robił rozrząd miał taką samą madzie przez ponad 8 lat, sprzedał ją jakieś pół roku temu a nowy właściciel rozbił więc rozrzad powinien być zrobiony dobrze
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
A czy przeskoczenie rozrządu przykładowo o 1 ząbek zmienia drastycznie pracę silnika ? Zastanawiam się czy nie było może takiej opcji przykładowo przy 1 odpaleniu silnika po wsadzeniu do auta i nowym rozrządzie(dodam że silnik stał z rok w garażu zalany olejem). Znajomy miał GF'kę i "goniliśmy" się po obwodnicy i ja nie mogłem go dojść, chyba że aż taka różnica w wadze by była między kombiakiem a hatchbackiem że kombiak nie może dogonić a hatchback spokojnie go wyprzedzi. GF'ka z tym samym silnikiem, czy na gazie jechała czy na benzynie to i tak zostawiała mnie z tyłu, ja miałem wtedy tylko benzyne
Dodatkowo u mnie po wypięciu czujnika nic się nie dzieje i równoczesnie mógłbym jeździć z wypiętą na stałe wtyczką, sprawdziłem kable i podaje napięcie w okolicach napięcia akumulatora gdy jedną sondę mam na + aku a drugą przykładam do obu styków w wtyczce czy do ekranu kabla,
Czy jest opcja że ECU padło ? Bo nie wiem czy kombinować z przekładką ECU(dopiero na święta) czy może szukać przyczyny jeszcze gdzie indziej.
Dodatkowo u mnie po wypięciu czujnika nic się nie dzieje i równoczesnie mógłbym jeździć z wypiętą na stałe wtyczką, sprawdziłem kable i podaje napięcie w okolicach napięcia akumulatora gdy jedną sondę mam na + aku a drugą przykładam do obu styków w wtyczce czy do ekranu kabla,
Czy jest opcja że ECU padło ? Bo nie wiem czy kombinować z przekładką ECU(dopiero na święta) czy może szukać przyczyny jeszcze gdzie indziej.
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
Nie miałem zbytnio czasu żeby sprawdzać sprint do 100 ale około 11s na gazie w 2 osoby, mysle ze dalo by sie zejsc ponizej 11s takze nadal nie mam pomyslu co to moze byc
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6