Błąd P0340 – No SGC Signal – brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu

Postprzez dansomi » 25 lut 2017, 23:48

Witam.
Autko to Mazda 626 GW 2.0 FS, gaz założony w sierpniu ale błąd wcześniej był.
Czy miał ktoś z was problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu?
Wywala mi błąd p0340 – Brak sygnału SGC

Czujnik sprawdzony ma poprawną oporność(sprawdzone w etechu) , podmieniony na 2 od takiej samej mazdy sprawny(w 2 nie wywala błędu na obu czujnikach, u mnie wywala błąd na obu czujnikach), dodatkowo oporność na czujniku podczas pracy silnika zmienia się od około 1100 do 1350 ohmów

Przed chwilą skończyłem się męczyć z instalacją elektryczną i wszystko jest OK, nie ma przebić, zwarcia etc, nawet podłączyłem czujnik nowym kablem bezpośrednio pod piny w ECU i dalej to samo. Oryginalne kable "pikają" na mierniku więc wszystko z nimi OK

Co jeszcze muszę sprawdzić/co może powodować błąd?


Samochód ma moc, wkręca się do odciny, leciałem 190km/h jednak w drugiej maździe silnik chodzi inaczej, bardziej nierówno gdy odpinam czujnik.

Dodatkowo wspomnę o kwesti iż samochód miał prawie rok temu wymieniany silnik(sam słupek) i przy okazji został zrobiony rozrząd, nie wiem czy błąd występował przed wymianą silnika, po wymianie wyszedł przypadkiem gdyż podłączyliśmy go pod car man scan lite, w tej chwili mam też ELM327 + Forscan i to samo, błąd kasowałem i car manem, i elmem, i wielokrotnie poprzez zdjęcie klemy i hamulec na 30-40s czy też samo odpięcie klemy na kilka godzin, błąd pojawia sie zaraz po odpaleniu samochodu – czy ciepły czy zimny
PicsArt_1488058214516.jpg


Pomocy <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez sebekle » 26 lut 2017, 02:11

nie wiem czy możliwe ale może koło pasowe nie daje sygnału? w ge jest inne a pewnie pasuje
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dansomi » 26 lut 2017, 13:20

Sugerujesz że koło pasowe może być z GE? Jak rozpoznać czy jest do GF czy do GE? Silnik na 100% był od GF bo jak szukałem to po zdjęciach widziałem że z GE nie będzie pasować(czujniki gdzie indziej itp)

Mam gdzieś w domu 2 koło pasowe tylko w jaki sposób zwetyfikować? Jakieś oznaczenia etc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez sebekle » 26 lut 2017, 14:12

Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dansomi » 26 lut 2017, 15:08

Ten czujnik jak dobrze rozumiem działa poprzez zmiane oporności a ta się zmienia w czasie pracy silnika, chyba że chodzi o jeszcze jakiś inny sygnał? Nie ma różnicy między kołami(które ma być na kanałach wydechowych a które na ssących)?

dodam że mechanik co wymieniał mi silnik i robił rozrząd miał taką samą madzie przez ponad 8 lat, sprzedał ją jakieś pół roku temu a nowy właściciel rozbił więc rozrzad powinien być zrobiony dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez lukaszrg » 28 lut 2017, 03:38

Walki rozrządu są inne i inaczej koło zębate jest ustawione względem walka. Jeśli to by było nie tak to napewno byś nie odpalił auta
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez dansomi » 28 lut 2017, 20:11

A czy przeskoczenie rozrządu przykładowo o 1 ząbek zmienia drastycznie pracę silnika ? Zastanawiam się czy nie było może takiej opcji przykładowo przy 1 odpaleniu silnika po wsadzeniu do auta i nowym rozrządzie(dodam że silnik stał z rok w garażu zalany olejem). Znajomy miał GF'kę i "goniliśmy" się po obwodnicy i ja nie mogłem go dojść, chyba że aż taka różnica w wadze by była między kombiakiem a hatchbackiem że kombiak nie może dogonić a hatchback spokojnie go wyprzedzi. GF'ka z tym samym silnikiem, czy na gazie jechała czy na benzynie to i tak zostawiała mnie z tyłu, ja miałem wtedy tylko benzyne

Dodatkowo u mnie po wypięciu czujnika nic się nie dzieje i równoczesnie mógłbym jeździć z wypiętą na stałe wtyczką, sprawdziłem kable i podaje napięcie w okolicach napięcia akumulatora gdy jedną sondę mam na + aku a drugą przykładam do obu styków w wtyczce czy do ekranu kabla,

Czy jest opcja że ECU padło ? Bo nie wiem czy kombinować z przekładką ECU(dopiero na święta) czy może szukać przyczyny jeszcze gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez sebekle » 28 lut 2017, 20:55

z wypiętym nie jeździłem ale na wolnych nic nie daje. ile masz do setki?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez TMJumper » 28 lut 2017, 22:39

miałem te same błędy w mojej starej mazdzie ale nie udało mi się znaleźć przyczyny
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez dansomi » 9 kwi 2017, 16:28

Nie miałem zbytnio czasu żeby sprawdzać sprint do 100 ale około 11s na gazie w 2 osoby, mysle ze dalo by sie zejsc ponizej 11s takze nadal nie mam pomyslu co to moze byc <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6