Silnik glosny jak disel

Postprzez lukaszrg » 30 gru 2016, 08:33

Witam panowie. Mam mały problem gdyż mój silnik stuka jak stary disel. Jeżdżę już tak rok czasu i nic się nie dzieje tylko strasznie mnie to irytuje :) i czas wkoncu coś z tym zrobic. Dźwięk jest najbardziej slyszalny podczas jazdy ze stałą predkoscia od 1.5 do 4 tys obr. Gdy już złapie 4 to słyszę takie rzegotanie a potem to już silnik zagłusza. Wyraźnie słychać to z głowicy. Panewki były sprawdzone i przy okazji zmienione. 2 razy zmieniłem olej i przeprowadziłem plukanke. Luzy zaworowe ustawione. Po tych czynnościach nie ma żadnej poprawy dlatego zwracam się do was o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez grzech_z » 30 gru 2016, 08:51

lukaszrg napisał(a):Witam panowie. Mam mały problem gdyż mój silnik stuka jak stary disel.


Sprawdzałeś świecę? Może nie pracuje na wszystkie cylindry.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukaszrg » 30 gru 2016, 09:02

Świecę zmienialem. Kable też nowe. Cewka też była podmieniona. Pracuje na wszystkie gary bo bym odczuł spadek mocy no i pracę silnika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez sebekle » 31 gru 2016, 11:49

ja miałem popękane prowadnice zaworów i też chodził jak sieczkarnia
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez lukaszrg » 2 sty 2017, 19:29

A nadpalone gniazdo też skutkowalo by takimi objawami ?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez myday » 7 sty 2017, 00:10

lukaszrg napisał(a):Świecę zmienialem. Kable też nowe. Cewka też była podmieniona. Pracuje na wszystkie gary bo bym odczuł spadek mocy no i pracę silnika

Może to głupie, ale raz słyszałam o sytuacji, gdzie nowa świeczka nie działała – zdarza się. Możesz sprawdzić, żeby mieć 100 % pewności, czy jest iskra na wszystkich. Dużo pracy to nie jest.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 21:21
Posty: 52 (1/4)
Auto: Mazda 626 1.8 GF 1999

Postprzez grzech_z » 7 sty 2017, 10:43

myday napisał(a):
lukaszrg napisał(a):Możesz sprawdzić, żeby mieć 100 % pewności, czy jest iskra na wszystkich. Dużo pracy to nie jest.


Wystarczy wykręcić i sprawdzić kolory – zresztą pisałem wcześniej :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 4 lut 2017, 10:56

zmierz kompresje

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukaszrg » 5 lut 2017, 18:08

Kompresja jest ksiazkowa. Na próbie olejowej wzrasta ok 1 atmosfery
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez alk80 » 5 lut 2017, 18:44

a rozrząd ci nie przeskoczył, sprawdź dokładnie

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukaszrg » 10 lut 2017, 02:20

Kiedyś mi przeskoczyl jeden ząbek na walku ssacym i auto miało strasznego mula do 4 tys obr. Co myślicie nad wypalonymi gniazdami lub wyrobionymi prowadnicami?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez alk80 » 10 lut 2017, 21:04

wtedy miał by słabszą kompresje

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukaszrg » 11 lut 2017, 01:13

Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez alk80 » 11 lut 2017, 10:23

ty tam masz ten silnik z hybrydową regulacja luzów zaworowych? (hydraulika + płytki)
ewidentnie słychać jak klepią zawory, czyli pewnie padła hydraulika

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 11 lut 2017, 12:32

lukaszrg napisał(a):Dodaje filmik
https://youtu.be/sSJj2kehAk4


A wiatrak Ci gdzieś nie obciera?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukaszrg » 13 lut 2017, 16:31

Wiatrak nie obciera. Słychać że to głowica klepie. Regulacja lozow nie pomogła.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez sebekle » 13 lut 2017, 17:26

słychać identycznie jak moja przed remontem. u siebie musiałem luzy na trzonkach zaworów usunąć bo się kołysały na boki
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez alk80 » 13 lut 2017, 17:33

lukaszrg napisał(a):... Słychać że to głowica klepie. Regulacja lozow nie pomogła.

bo jak klepią szklanki to regulacja nie pomoże

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukaszrg » 13 lut 2017, 20:24

Jest jakiś sposób sprawdzić czy to szklanka trzepie?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6