Delikatne szarpanie przy stałej predkosci na LPG MAZDA 626 GF 1.8 '00

Postprzez szymon2702 » 4 mar 2016, 16:24

Witam mam pytanie bo nurtuje mnie jedna sprawa, czy w mojej madzi mam Cewkę zapłonową czy kopułkę z paluchem???? bo już zgłupiałem.
Kopułki są okrągłe, a u mnie wychodzą kable z kwadracika :) z nazwą motocraft.
Pytam bo musze wymienić i nie wiem co kupić....wydaje mi sie ze jest to cewka zapłonowa ale proszę o podpowiedz.
Silnik 1.8 101KM '00 626GF

Przyczyna wymiany, delikatne szarpanie przy stałej prędkości, w jeździe na LPG.

Pozdrawiam
i czekam na info
Ostatnio edytowano 25 kwi 2016, 22:51 przez szymon2702, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez motylek322 » 4 mar 2016, 18:58

Porównaj
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... azda%20626
a tak swoją drogą to czy wykluczyłeś inne przyczyny szarpania bo w uszkodzeniu cewki to bym dopatrywał się na samym końcu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez sebekle » 4 mar 2016, 19:29

ja bym szukał przyczyny w za wolnych wtryskach i nieogarniającej zmiany systemu wtrysku centralki lpg
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez szymon2702 » 4 mar 2016, 21:26

hmmmm gazownie raczej mam sprawną, jest świeża ma nie całe 2 lata..i była już pare razy układana...
a czemu podejrzewam cewke? poczytałem trochę i objawy przemawiają za.
1. delikatne szarpanie przy stałej prędkości/ obrotach
2. czasami jak były wieksze mrozy/ lub jest duża wilgotność po przełączeniu na lpg : szarpanie przy lekkim dodawaniu gazu, potrafi zgasnąć, lub działa jak by paliła na 3 gary.

nie wiem .... proszę o sugestie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez sebekle » 4 mar 2016, 22:52

a świece i kable jak?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez hak64 » 5 mar 2016, 19:33

Wypadanie zapłonów. Do sprawdzenia (wymiany) cewka, kable, świece. Te części nie mają wieczystej gwarancji, Chcąc bliżej uściślić problem, użyj spryskiwacza do mycia szyb (taki w butelce) i spryskaj delikatnie cewkę i kable. Jeśli w ciemnym garażu będziesz widział przeskakujące iskry, to będziesz też wiedział co wymienić...
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez szymon2702 » 9 mar 2016, 12:44

Dzieki wielkie za sugestie w weekend sprawdze i dam znac...co w trawie piszczalo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez szymon2702 » 24 mar 2016, 22:42

witam, po sprawdzeniu stwierdziłem przebicie na kablach....przeskakują iskry na całych długościach... :(
I teraz:
1. oczywiście kabelki do wymiany, ( miałem sentecha) jeśli polecacie coś lepszego lub podobnego w dobrej cenie do LPG proszę o propozycje.
2. Czy przez uszkodzone kable świeczki dostały w <dupa> i będzie trzeba je też wymienić??? Miałem założone z wyższej półki NGK irydowe 40zł za szt...po czym sprawdzić że jeszcze żyją???
3. I podobnie tyczy się cewki??? zostawić czy wymieniać ?? <oczy>


4. oczywiście wizyta u gazmajstra i wymiana filtrów + komp


Czekam na sugestie i podpowiedzi

Szymon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez szymon2702 » 25 kwi 2016, 22:57

Kabelki wymienione na NGK.
Lekka poprawa, jednak szarpanie wystepuje, wiec kolejny krok mycie gruntowne przepustnicy + wymiana jej uszczelki+wymiana czujnika tsa...jak zrobie dam znac czy sie poprawiło. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez grzech_z » 26 kwi 2016, 08:53

szymon2702 napisał(a):Kabelki wymienione na NGK.
Lekka poprawa, jednak szarpanie wystepuje, wiec kolejny krok mycie gruntowne przepustnicy + wymiana jej uszczelki+wymiana czujnika tsa...jak zrobie dam znac czy sie poprawiło. <spoko>


Mycie na pewno nie zaszkodzi, co do wymiany czujnika – jak jest walnięty to też trzeba ale jak cały to po co?
Wykręć świece, wyczyść i obejrzyj dokładnie, często widać po nich czy działają prawidłowo (kolor elektrody i stan porcelanek).

Szarpie na lpg i pb? Jak szarpie też na pb to najpierw znajdź przyczynę bo gazownik tylko kasę zedrze a problem z szarpaniem zostanie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 26 kwi 2016, 17:02

do tego mycia dołączyłbym przepływomierz. po czyszczeniu brak zamulania
Załączniki
WP_20160116_10_22_29_Pro.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez motylek322 » 27 kwi 2016, 11:12

Napisz proszę jak czyściłeś przepływomierz. Bo chyba też to mnie czeka a nie chcę czegoś spartolić. Te druciki w środku wyglądają bardzo delikatnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 27 kwi 2016, 14:45

motylek322 napisał(a):Napisz proszę jak czyściłeś przepływomierz. Bo chyba też to mnie czeka a nie chcę czegoś spartolić. Te druciki w środku wyglądają bardzo delikatnie.


Najlepszy spray do czyszczenia gaźników/przepustnic – nie mechanicznie!
Ja czyszczę ok 4 x w roku.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 28 kwi 2016, 18:11

w castoramie kupiłem zmywacz techniczny za chyba 13zł niecałe a puszka duża. do hamulców też się nada. czyścisz samym ciśnieniem ze spreja. ładnie schodzi. potrzeba też torxa z otworem na środku-nie każde mają. przepustnicę też wyczyści-warto w te kanałki napstrykać na fula.
a co do czyszczenia 4 razy do roku to mój od nowości chyba nie był czyszczony :D takie fajne gluty z niego wisiały <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez motylek322 » 28 kwi 2016, 19:10

Dzięki Panowie za info. Muszę się przyjrzeć tym torx-om bo akurat mam takimi śrubami przykręcony przepływomierz <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez szymon2702 » 18 maja 2017, 22:34

Witam po dlugiej przerwie: w sprawie mojego lekkiego szrapnia:
Wymienione
Kable ngk
Świece denso
Czujnik Tsa 200zl <glupek2> hahaha <glupek2> niepotrzebnie wiec mam 2
Mycie przepustnicy
Komputer paliwo..brak błędów

Nadal lekko szarpie

Dzis komputer lpg bylo wszystko ok gazmajster dal inne mapy zeby spróbować to zniwelowac.
Podejrzewa przeplywomierz lub sonde lambda.
Od jutra testuje. <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez lukaszrg » 19 maja 2017, 08:04

Jaka masz listwe wtryskowa gazu?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez grzech_z » 19 maja 2017, 08:23

szymon2702 napisał(a):Witam po dlugiej przerwie: w sprawie mojego lekkiego szrapnia:
Od jutra testuje. <nauka>


Szarpie tak samo na obu paliwach?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez szymon2702 » 23 maja 2017, 21:40

witam...
testy trwają i jest chyba lepiej, nie chcę zapeszać, jeżdżę dalej <rotfl>
ps.
listwa wtryskowa OMVL,
na benzynie nie wyczuwam szarpnięć, ale np jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło to czasami obroty spadają na chwilkę do 500 obrotów i wracają do normy <co?> <co?>

Dopisano 23 maja 2017, 21:46:

sebekle napisał(a):do tego mycia dołączyłbym przepływomierz. po czyszczeniu brak zamulania



Jak dotarłeś do przepływomierza??? u mnie za filtrem powietrza jest metalowy korpus z wtyczka a w środku tylko jakaś rurka, przemyłem to ale nie widziałem tam tych drucików jakie powinny być w przepływomierzu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 20:36
Posty: 30
Skąd: Toruń
Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.

Postprzez dansomi » 24 maja 2017, 00:02

W tej rurce w ktoryms momencie jest dziura na wylot i tam powinny byc druciki, ja wlalem do sloiczka benzyne ekstrakcyjna tyle zeby bylo jej troche ponad posiom tej dziury wlasnie, wlozylem przeplywke ze druciki byly zamoczone(gora czyli elektronika oparla sie o kolnierz sloiczka) i zostawilem tak na noc, rabo tylko widzialem troche syfu co sie poodlepial, benzyny troche wyparowalo dlatego zalecam wlac ciut wiecej, rano jeszcze poruszalem przeplywka(druciki jakby wyplukalem w benzynie), potem dalem chwile na wyschniecie, niwe sruby na imbus i zalozylem i roznica byla spora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6