Delikatne szarpanie przy stałej predkosci na LPG MAZDA 626 GF 1.8 '00
1, 2
Witam mam pytanie bo nurtuje mnie jedna sprawa, czy w mojej madzi mam Cewkę zapłonową czy kopułkę z paluchem???? bo już zgłupiałem.
Kopułki są okrągłe, a u mnie wychodzą kable z kwadracika z nazwą motocraft.
Pytam bo musze wymienić i nie wiem co kupić....wydaje mi sie ze jest to cewka zapłonowa ale proszę o podpowiedz.
Silnik 1.8 101KM '00 626GF
Przyczyna wymiany, delikatne szarpanie przy stałej prędkości, w jeździe na LPG.
Pozdrawiam
i czekam na info
Kopułki są okrągłe, a u mnie wychodzą kable z kwadracika z nazwą motocraft.
Pytam bo musze wymienić i nie wiem co kupić....wydaje mi sie ze jest to cewka zapłonowa ale proszę o podpowiedz.
Silnik 1.8 101KM '00 626GF
Przyczyna wymiany, delikatne szarpanie przy stałej prędkości, w jeździe na LPG.
Pozdrawiam
i czekam na info
Ostatnio edytowano 25 kwi 2016, 22:51 przez szymon2702, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
Porównaj
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... azda%20626
a tak swoją drogą to czy wykluczyłeś inne przyczyny szarpania bo w uszkodzeniu cewki to bym dopatrywał się na samym końcu.
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... azda%20626
a tak swoją drogą to czy wykluczyłeś inne przyczyny szarpania bo w uszkodzeniu cewki to bym dopatrywał się na samym końcu.
hmmmm gazownie raczej mam sprawną, jest świeża ma nie całe 2 lata..i była już pare razy układana...
a czemu podejrzewam cewke? poczytałem trochę i objawy przemawiają za.
1. delikatne szarpanie przy stałej prędkości/ obrotach
2. czasami jak były wieksze mrozy/ lub jest duża wilgotność po przełączeniu na lpg : szarpanie przy lekkim dodawaniu gazu, potrafi zgasnąć, lub działa jak by paliła na 3 gary.
nie wiem .... proszę o sugestie
a czemu podejrzewam cewke? poczytałem trochę i objawy przemawiają za.
1. delikatne szarpanie przy stałej prędkości/ obrotach
2. czasami jak były wieksze mrozy/ lub jest duża wilgotność po przełączeniu na lpg : szarpanie przy lekkim dodawaniu gazu, potrafi zgasnąć, lub działa jak by paliła na 3 gary.
nie wiem .... proszę o sugestie
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
Wypadanie zapłonów. Do sprawdzenia (wymiany) cewka, kable, świece. Te części nie mają wieczystej gwarancji, Chcąc bliżej uściślić problem, użyj spryskiwacza do mycia szyb (taki w butelce) i spryskaj delikatnie cewkę i kable. Jeśli w ciemnym garażu będziesz widział przeskakujące iskry, to będziesz też wiedział co wymienić...
Dzieki wielkie za sugestie w weekend sprawdze i dam znac...co w trawie piszczalo..
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
witam, po sprawdzeniu stwierdziłem przebicie na kablach....przeskakują iskry na całych długościach...
I teraz:
1. oczywiście kabelki do wymiany, ( miałem sentecha) jeśli polecacie coś lepszego lub podobnego w dobrej cenie do LPG proszę o propozycje.
2. Czy przez uszkodzone kable świeczki dostały w i będzie trzeba je też wymienić??? Miałem założone z wyższej półki NGK irydowe 40zł za szt...po czym sprawdzić że jeszcze żyją???
3. I podobnie tyczy się cewki??? zostawić czy wymieniać
4. oczywiście wizyta u gazmajstra i wymiana filtrów + komp
Czekam na sugestie i podpowiedzi
Szymon
I teraz:
1. oczywiście kabelki do wymiany, ( miałem sentecha) jeśli polecacie coś lepszego lub podobnego w dobrej cenie do LPG proszę o propozycje.
2. Czy przez uszkodzone kable świeczki dostały w i będzie trzeba je też wymienić??? Miałem założone z wyższej półki NGK irydowe 40zł za szt...po czym sprawdzić że jeszcze żyją???
3. I podobnie tyczy się cewki??? zostawić czy wymieniać
4. oczywiście wizyta u gazmajstra i wymiana filtrów + komp
Czekam na sugestie i podpowiedzi
Szymon
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
Kabelki wymienione na NGK.
Lekka poprawa, jednak szarpanie wystepuje, wiec kolejny krok mycie gruntowne przepustnicy + wymiana jej uszczelki+wymiana czujnika tsa...jak zrobie dam znac czy sie poprawiło.
Lekka poprawa, jednak szarpanie wystepuje, wiec kolejny krok mycie gruntowne przepustnicy + wymiana jej uszczelki+wymiana czujnika tsa...jak zrobie dam znac czy sie poprawiło.
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
szymon2702 napisał(a):Kabelki wymienione na NGK.
Lekka poprawa, jednak szarpanie wystepuje, wiec kolejny krok mycie gruntowne przepustnicy + wymiana jej uszczelki+wymiana czujnika tsa...jak zrobie dam znac czy sie poprawiło.
Mycie na pewno nie zaszkodzi, co do wymiany czujnika – jak jest walnięty to też trzeba ale jak cały to po co?
Wykręć świece, wyczyść i obejrzyj dokładnie, często widać po nich czy działają prawidłowo (kolor elektrody i stan porcelanek).
Szarpie na lpg i pb? Jak szarpie też na pb to najpierw znajdź przyczynę bo gazownik tylko kasę zedrze a problem z szarpaniem zostanie
szerokości
grzech
grzech
Napisz proszę jak czyściłeś przepływomierz. Bo chyba też to mnie czeka a nie chcę czegoś spartolić. Te druciki w środku wyglądają bardzo delikatnie.
motylek322 napisał(a):Napisz proszę jak czyściłeś przepływomierz. Bo chyba też to mnie czeka a nie chcę czegoś spartolić. Te druciki w środku wyglądają bardzo delikatnie.
Najlepszy spray do czyszczenia gaźników/przepustnic – nie mechanicznie!
Ja czyszczę ok 4 x w roku.
szerokości
grzech
grzech
w castoramie kupiłem zmywacz techniczny za chyba 13zł niecałe a puszka duża. do hamulców też się nada. czyścisz samym ciśnieniem ze spreja. ładnie schodzi. potrzeba też torxa z otworem na środku-nie każde mają. przepustnicę też wyczyści-warto w te kanałki napstrykać na fula.
a co do czyszczenia 4 razy do roku to mój od nowości chyba nie był czyszczony takie fajne gluty z niego wisiały
a co do czyszczenia 4 razy do roku to mój od nowości chyba nie był czyszczony takie fajne gluty z niego wisiały
Dzięki Panowie za info. Muszę się przyjrzeć tym torx-om bo akurat mam takimi śrubami przykręcony przepływomierz
Witam po dlugiej przerwie: w sprawie mojego lekkiego szrapnia:
Wymienione
Kable ngk
Świece denso
Czujnik Tsa 200zl niepotrzebnie wiec mam 2
Mycie przepustnicy
Komputer paliwo..brak błędów
Nadal lekko szarpie
Dzis komputer lpg bylo wszystko ok gazmajster dal inne mapy zeby spróbować to zniwelowac.
Podejrzewa przeplywomierz lub sonde lambda.
Od jutra testuje.
Wymienione
Kable ngk
Świece denso
Czujnik Tsa 200zl niepotrzebnie wiec mam 2
Mycie przepustnicy
Komputer paliwo..brak błędów
Nadal lekko szarpie
Dzis komputer lpg bylo wszystko ok gazmajster dal inne mapy zeby spróbować to zniwelowac.
Podejrzewa przeplywomierz lub sonde lambda.
Od jutra testuje.
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
witam...
testy trwają i jest chyba lepiej, nie chcę zapeszać, jeżdżę dalej
ps.
listwa wtryskowa OMVL,
na benzynie nie wyczuwam szarpnięć, ale np jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło to czasami obroty spadają na chwilkę do 500 obrotów i wracają do normy
Dopisano 23 maja 2017, 21:46:
Jak dotarłeś do przepływomierza??? u mnie za filtrem powietrza jest metalowy korpus z wtyczka a w środku tylko jakaś rurka, przemyłem to ale nie widziałem tam tych drucików jakie powinny być w przepływomierzu?
testy trwają i jest chyba lepiej, nie chcę zapeszać, jeżdżę dalej
ps.
listwa wtryskowa OMVL,
na benzynie nie wyczuwam szarpnięć, ale np jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło to czasami obroty spadają na chwilkę do 500 obrotów i wracają do normy
Dopisano 23 maja 2017, 21:46:
sebekle napisał(a):do tego mycia dołączyłbym przepływomierz. po czyszczeniu brak zamulania
Jak dotarłeś do przepływomierza??? u mnie za filtrem powietrza jest metalowy korpus z wtyczka a w środku tylko jakaś rurka, przemyłem to ale nie widziałem tam tych drucików jakie powinny być w przepływomierzu?
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
W tej rurce w ktoryms momencie jest dziura na wylot i tam powinny byc druciki, ja wlalem do sloiczka benzyne ekstrakcyjna tyle zeby bylo jej troche ponad posiom tej dziury wlasnie, wlozylem przeplywke ze druciki byly zamoczone(gora czyli elektronika oparla sie o kolnierz sloiczka) i zostawilem tak na noc, rabo tylko widzialem troche syfu co sie poodlepial, benzyny troche wyparowalo dlatego zalecam wlac ciut wiecej, rano jeszcze poruszalem przeplywka(druciki jakby wyplukalem w benzynie), potem dalem chwile na wyschniecie, niwe sruby na imbus i zalozylem i roznica byla spora
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6