Regulacja zaworów Mazda 626 z 2001r.

Postprzez viktoria » 5 cze 2015, 08:22

rav 75 napisał(a):Temat dotyczy silnika 2.0 136 km

To dorzucę jeszcze trochę lektury :)
viewtopic.php?f=429&t=14542
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez rav 75 » 5 cze 2015, 17:47

W GE była hydraulika a u nas (GF/GW,BJ FP/FS) nie ma.
rav 75
 

Postprzez tadziomaru1 » 7 cze 2015, 13:20

Kompletne bzdury tu piszecie. Poza tym po co było zakładanie nowego wątku , gdy temat regulacji zaworów jest dawno opisany.
W silnikach FS i FP Mazdy 626 GF/GW regulacja zaworów jest wymagana i jest robiona za pomocą płytek regulacyjnych. Można pozamieniać płytki miejscami w zależności od potrzebnej grubości, jeśli się nie da, można szlifować płytki na szlifierce magnesowej, ale jeśli potrzebne są grubsze trzeba kupić nowe.
Regulację przeprowadza się co 90 tys, a to dzięki temu tak rzadko, że są także szklanki, czyli popychacze hydrauliczne, na których owe płytki regulacyjne leżą i mają ich średnicę.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez MariuszTG » 7 cze 2015, 14:27

Przecież tylko 1 użytkownik upiera się korzystając ze starej instrukcji, że nie robi się regulacji – reszta twierdzi inaczej – prawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez bitelsik » 7 cze 2015, 16:45

Witam,
Jestem świeżo po regulacji zaworów (miesiąc temu), wszystkie wydechowe miałem po 0.05 mm luzu, dolotowe w normie, około 0,25 mm.
Po regulacji silnik pracuje równiej, nic nim nie trzęsie (a myślałem, że poduszki zerwane), łatwiej odpala i mniej pali! (około 1 litr lpg/100 km )
Aha po regulacji musiałem skorygować obroty, bo zrobiły się zbyt wysokie. Polecam sprawdzić luzy i ustawić, efekt widoczny po pierwszym odpaleniu.
Ja robiłem to sam, dwa śrubokręciki, magnes i płytka wyjęta, bez żadnego rozkręcania wałków.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:53
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V LPG 1998 rok

Postprzez tadziomaru1 » 7 cze 2015, 18:03

MariuszTG napisał(a):Przecież tylko 1 użytkownik upiera się korzystając ze starej instrukcji, że nie robi się regulacji – reszta twierdzi inaczej – prawidłowo.

Tak <spoko> , ale chodziło mi też o to, że wielu twierdziło, że niema hydropopychaczy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ZdzichuZ » 15 mar 2016, 18:13

Jakie są objawy źle ustawionego luzu zaworowego? Auto normalnie przyspiesza, pali tyle co zawsze, nie pali oleju, a jednak tak do 2,5 tys obrotów ma dźwięk podobny do diesla. Szukać przyczyny w luzie zaworowym, czy gdzie indziej?
ZdzichuZ
 

Postprzez tadziomaru1 » 15 mar 2016, 21:42

Ja bym powiedział, że przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek, lub po wymianie był źle ustawiony.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ZdzichuZ » 26 mar 2016, 23:43

Tzn. klekocik jest tylko u "góry" silnika. Zobaczymy przy najbliższej wymianie oleju w kwietniu co z zaworami, będzie można też po zdjęciu pokrywy sprawdzić jak wygląda to wszystko pod spodem. Jestem tylko ciekaw kosztów... uszczelka pokrywy nowa, wymiana płytek (o ile będzie konieczna), robocizna. Na jaką kwotę się szykować?
ZdzichuZ
 

Postprzez tadziomaru1 » 27 mar 2016, 12:42

Z zaworami nic, "pod spodem" też nic nienormalnego nie zobaczysz. :) . Zajrzyj lepiej do rozrządu i zobacz gdzie jest sprężynka <spoko> :D
Piwo postawisz przy najbliższej okazji :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ZdzichuZ » 8 kwi 2016, 17:47

Rozrząd sprawdzony przy wymianie oleju – jest ok. Zawory też zdaniem serwisu nie klepią. Więc byłem chyba nieco zbyt wyczulony :P
ZdzichuZ
 

Postprzez TMJumper » 29 kwi 2016, 17:56

koledzy wiecie może gdzie można kupic płytki regulacyjne bo pytałem w kilku sklepach i odpowiedz zawsze ta sama BRAK
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez sebekle » 29 kwi 2016, 18:25

może warto popytać w warsztatach gdzie takie sprawy robią?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Szczerba » 7 maja 2016, 08:07

Wiecie może jak to jest z mazdą mx-6 i silnikiem 2.0 fs? Bo napisałem do ASO mazdy w Łodzi to dostałem odpowiedź, że nie ma w tym silniku mechanicznej regulacji a można jedynie wymienić szklanki (gdzie koszt wyniósłby około 6 tyś. <lol>) Obrazek
Początkujący
 
Od: 3 sty 2016, 10:19
Posty: 14
Auto: Mazda mx6 2.0 1993r.

Postprzez motylek322 » 7 maja 2016, 12:31

No co, 6 tyś to drobnostka <lol> <lol> <lol> i jeszcze pewnie ekipa z ASO zastanawia się czy przypadkiem nie pracują charytatywnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez ZdzichuZ » 7 maja 2016, 18:52

A to nie jest tak, że FS w GE / MX-6 miał hydrauliczną kompensację luzu i tam nic nie trzeba ruszać? 6 tys PLN... toż to można drugie auto kupić za tyle <glupek2>
ZdzichuZ
 

Postprzez Szczerba » 7 maja 2016, 19:10

Właśnie żeby to wyjaśnić napisałem poprzedni post :D
Początkujący
 
Od: 3 sty 2016, 10:19
Posty: 14
Auto: Mazda mx6 2.0 1993r.

Postprzez sebekle » 8 maja 2016, 12:15

w ge była hydraulika. w gf w głowicy zostały jedynie kanały na olej do hydropopychaczy
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tadziomaru1 » 8 maja 2016, 13:59

Nieprawda.
Jest na forum, nie będę opisywał kolejny raz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 8 maja 2016, 15:10

co jest nieprawdą?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6