Jaki sterownik silnika
1, 2
Witam wszystkich,w aucie posiadam aktualnie CPU o numerach CVN8 który muszę wymienić.I teraz mam pytanie-czy muszę szukać z takim samym oznaczeniem czy mogę założyć z innym(FYR9)który również jest montowany w mazdach 626 z okresu 98-02?Na czym polega różnica między nimi(czy tylko obsługą wejścia obd1 i obd2)?Pozdrawiam.
- Od: 6 gru 2012, 20:43
- Posty: 20
- Auto: mazda 626gw 1998 1800cm
pb+lpg vialle 225tyskm
samuraj napisał(a):Witam wszystkich,w aucie posiadam aktualnie CPU o numerach CVN8 który muszę wymienić.I teraz mam pytanie-czy muszę szukać z takim samym oznaczeniem czy mogę założyć z innym(FYR9)który również jest montowany w mazdach 626 z okresu 98-02?Na czym polega różnica między nimi(czy tylko obsługą wejścia obd1 i obd2)?Pozdrawiam.
Ciężko powiedzieć, ja nawet nie wiedziałem, że w tych rocznikach mogło być ODBI. Jak robiłem swapa z 1.8 na 2.0 to wszystko pasowało więc pewnie było OBDII. W każdym razie zalega mi ecu z 1.8.
A czemu musisz wymienić?
szerokości
grzech
grzech
Wymieniam ponieważ mam problemy ze stabilnym napięciem ładowania i elektryk stwierdził że to wina CPU.Orientowałem sie u sprzedawcy części mazdy i stwierdził że z autopsji jego aut nie ma to żadnego znaczenia.Problem pojawia się kiedy mamy auto po lifcie a komp przed i odwrotnie(inna wiązka okablowania )Pozdrawiam.
- Od: 6 gru 2012, 20:43
- Posty: 20
- Auto: mazda 626gw 1998 1800cm
pb+lpg vialle 225tyskm
samuraj napisał(a):Wymieniam ponieważ mam problemy ze stabilnym napięciem ładowania i elektryk stwierdził że to wina CPU.Orientowałem sie u sprzedawcy części mazdy i stwierdził że z autopsji jego aut nie ma to żadnego znaczenia.Problem pojawia się kiedy mamy auto po lifcie a komp przed i odwrotnie(inna wiązka okablowania )Pozdrawiam.
Jakoś nie za bardzo chce mi się wierzyć, że CPU może mieć wpływ na stabilność napięcia.
Masy posprawdzane, prąd z alternatora, regulator napięcia?
Skąd jesteś? W zasadzie to nie problem – podmienić na chwilę i wtedy sprawdzić
szerokości
grzech
grzech
Witam,więc tak pin34-napięcie wyjściowe z alternatora,pin47-sterowanie cewki(chyba chodzi o regulator)alternatora,pin18 -lampka na desce.Masy dorobione z przewodu 35mm i oczywiście posprawdzane i przeczyszczone pozostałe punkty,alternator 4 sztuka(tu u mnie 1 firma potrafi sprawdzić te cacka mitshubishi wyjęte z pojazdu)wszystkie sprawne .Kontrolki migają po odpaleniu auta zarówno na desce(pobór kilku watów więc nawet zapluta masa by to udźwigła)jak i całe oświetlenie(pisałem o tym parę postów niżej)Chyba że mam takiego pecha i 4 alki do kosza.W weekend będę miał czas to podmienię cały zestaw do odpalania z CPU i wtedy zobaczę czy faktycznie spec miał racje.Pozdrawiam.
- Od: 6 gru 2012, 20:43
- Posty: 20
- Auto: mazda 626gw 1998 1800cm
pb+lpg vialle 225tyskm
grzech w naszym miadziach niema regulatora napiecia wszystkim steruje CPU nazywa sie to "inteligentnym ladowaniem" to chyba takie nalecialosci forda. mnie wiecej wyglada to tak
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam, muszę wymontować ze swojej mazdy 626 2002 Sterownik Silnika. Czy ktoś się orientuje gdzie dokładnie jest zlokalizowany? Z góry serdecznie dziękuję.
-
messali
messali napisał(a):Witam, muszę wymontować ze swojej mazdy 626 2002 Sterownik Silnika. Czy ktoś się orientuje gdzie dokładnie jest zlokalizowany? Z góry serdecznie dziękuję.
Przedlift ma pod nogami pasażera z przodu.
szerokości
grzech
grzech
Dziękuję Grzech, spróbuję się do tego dostać.
Orientujesz się może, czy jeśli wymienię komputer + stacyjkę + immo
to samochód powinien odpalić?
Mam problem bardziej złożony, moja dziewczyna zgubiła jedyny komplet kluczyków. Samochód stoi otwarty przed domem. Chciałem dorobić kluczyk i zakodować, ale fachowiec męczy się z tematem już 2 tygodnie,więc postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zamierzam wymienić cały "zestaw startowy".
http://allegro.pl/mazda-626-2-0-ditd-ko ... 01186.html
Orientujesz się może, czy jeśli wymienię komputer + stacyjkę + immo
to samochód powinien odpalić?
Mam problem bardziej złożony, moja dziewczyna zgubiła jedyny komplet kluczyków. Samochód stoi otwarty przed domem. Chciałem dorobić kluczyk i zakodować, ale fachowiec męczy się z tematem już 2 tygodnie,więc postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zamierzam wymienić cały "zestaw startowy".
http://allegro.pl/mazda-626-2-0-ditd-ko ... 01186.html
-
messali
messali napisał(a):Dziękuję Grzech, spróbuję się do tego dostać.
Orientujesz się może, czy jeśli wymienię komputer + stacyjkę + immo
to samochód powinien odpalić?
Jak też masz dizla to powinno hulać.
Ja jednak poszukałbym innego fachowca. Dostać się pod ten !#$any dywanik i wydłubywać ECU nie jest tak prosto:) Pod kolumną też wygodnie nie jest.
Coś mi gdzieś "dzwoni" że ktoś przerabiał forum w temacie. Dzwoniłeś do serwisu mazdy z tematem?
No i pozostaną zamki drzwi.
szerokości
grzech
grzech
Dopiszę się tu bo temat najbardziej odpowiadający mojemu problemowi. Zdycha mi sterownik. Raz elektryk sobie poradził ale madzia chodziła z miesiąc i znowu nie odpala. Chyba będę szukał na podmianę sterownika + imo+ kluczyk. Muszę odczytać numer sterownika. Wiem, że jest umieszczony od strony pasażera. Czy ktoś dokładnie może napisać co rozebrać aby się do niego dobrać. Jeszcze jedno czy nazewnictwo " komputer / sterownik " oznacza tę samą część czy to są dwa różne elementy. Bo jak czytam opisy to trafiam na określenia raz komp raz sterownik. Jak ktoś ma doświadczenie z wymianą to wszelkie sugestie mile widziane.
motylek322 napisał(a):Dopiszę się tu bo temat najbardziej odpowiadający mojemu problemowi. Zdycha mi sterownik. Raz elektryk sobie poradził ale madzia chodziła z miesiąc i znowu nie odpala. Chyba będę szukał na podmianę sterownika + imo+ kluczyk. Muszę odczytać numer sterownika. Wiem, że jest umieszczony od strony pasażera. Czy ktoś dokładnie może napisać co rozebrać aby się do niego dobrać. Jeszcze jedno czy nazewnictwo " komputer / sterownik " oznacza tę samą część czy to są dwa różne elementy. Bo jak czytam opisy to trafiam na określenia raz komp raz sterownik. Jak ktoś ma doświadczenie z wymianą to wszelkie sugestie mile widziane.
Zdejmujesz plastiki i podwijasz wykładzinę. Nie jest to proste bo wykładzina nie jest prosta:) Pod wykładziną masz blaszaną pokrywę a pod nią komputer. Swego czasu ktoś na forum miał problem z owym komputerem polegającym na podciekaniu wody – a ta – wiadomo. Zobacz, może też masz tam mokro.
Jesteś pewien, że to komp a nie np immo?
szerokości
grzech
grzech
Dzięki za instrukcję. Elektryk powiedział, że wygrzewał sterownik. Kojarzy mi się to z problemem "zimnego lutu" Po tej operacji madzia chodziła ok. miesiąca. Majster nic o wilgoci nie wspomniał. Jeżeli to immo to co za różnica ? Wszystko i tak do wymiany czy się mylę ? Jak się dobiorę do kompa to zostawię otwarte co się da. Niech się wywietrzy. Zobaczymy jaki to da efekt.
Dzięki. Jak się dobiorę do kompa i odczytam jego symbol to dam znać. Może coś się uda poskładać.
Od dłuższego czasu walczę z moją Madzią, która kaprysi przy odpalaniu. Raz odpala innym razem nie. Diagnoza problem z immo co by się raczej zgadzał bo jak silnik odpali na 2-3 sekundy to nie zapala się kontrolka immo i silnik natychmiast gaśnie. Raczej zdecyduję się na wymianę sterownika + immo + kluczyk. Pytanie pierwsze czy wystarczy w/w elementy wymienić i ok czy potrzeba jeszcze innych zabiegów. Pytanie drugie nowy kluczyk nosić ze starym i tym drugim odpalać auto czy musowo przerabiać stacyjkę ? Dwa kluczyki w pobliżu immo nie będą wprowadzały jakiegoś konfliktu.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6