Interfejs EurosCAN ELM 327 + adapter 17 PIN jak to podłączyć do Mazdy 626 1,8 2000r

Postprzez artur425 » 1 maja 2013, 14:04

Witam wszystkich i zwracam się z prośbą o pomoc a mianowicie zakupiłem interfejs EurosCAN ELM 327 na allegro i nie mogę się połączyć z autkiem mrugają kontrolki w fejsie po kliknięciu połącz i po chwili wywala rozłączony używam programu ScanXL taki dostałem od sprzedającego system Win 7.Jeżeli ktoś zna temat bardzo proszę o kontakt a może z Radomia ktoś jest to chętnie bym się spotkał w celu oględzin tego ustrojstwa link do aukcji na której zakupiłem urządzenie http://allegro.pl/interfejs-mazda-2-3-5 ... 58610.html
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez SG-Jaro » 2 maja 2013, 21:06

Spróbuj programu ScanMaster ELM. On najlepiej współpracuje z tym interfacem.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez miron0607 » 2 maja 2013, 22:33

mazda spid forum.jpg

Witam przepraszam ,że się podpinam ,ale proszę o pomoc w podobnym problemie z gniazdem diagnostycznym . Czy dam radę podpiąć stare gniazdo widoczne na zdjęciu z interfejsem na OBD2 przez przelotkę adapter . Bardzo proszę o wyjaśnienie tej sytuacji . Posiadam Mazdę 626 2.0 GW (116 KM) jest to wersja kombi z 1999 roku o nazwie SPIRIT z silnikiem FS .

http://allegro.pl/interfejs-euroscan-us ... 49086.html

http://allegro.pl/adapter-przejsciowka- ... 92933.html
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 19:57
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 116 KM kombi
1999 rok

Postprzez SG-Jaro » 3 maja 2013, 20:49

Nasze mazdy Używają protokołu J1850PWM czyli powinien być ok. Przejściówka też powinny być OK. Sam chciałem taką kupić ale z oszczędności podpiołem sobie pojedyńczymi kabelkami i też było OK :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez artur425 » 4 maja 2013, 17:29

Witam ponownie więc tak przeprowadziłem próby na programach ScanMaster-ELM i PCMSCAN bez rezultatu tu jest screen z obu programów przy próbie połączenia nie wiem co jest grane.
Załączniki
ScanMaster-ELM.jpg
PCMSCAN.jpg
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez zita » 4 maja 2013, 19:30

Witam.
Nie jestem ekspertem, ale coś mi się obiło o uszy,że możesz nie mieć wszystkich pinów w gnieździe ponoć są różne wersje gniazd.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez artur425 » 5 maja 2013, 07:24

Mogę otworzyć interfejs i zrobić fote pinów może ktoś coś dojrzy,może faktycznie coś jest nie połączone chodziarz wczoraj udało mi się połączyć interfejs za pierwszym razem z Ford Transit z 2007r programem ScanMaster-ELM. Dodam jeszcze zdjęcie mojego gniazda w samochodzie.
Załączniki
20130426_133742.jpg
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez zita » 6 maja 2013, 13:17

Witam.
W drugim i trzecim rzędzie na końcu licząc od góry brak pinów.
Zdjęcie pobrane z forum.
Załączniki
07d55928a1023a33gen.jpg
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez artur425 » 7 maja 2013, 03:08

No faktycznie brak jest paru pinów ale jeszcze dziś spróbuje programem FORScan podobno też działa z naszymi Madziami i się odezwę pozdrawiam.A i jeszcze od sprzedawcy dostalem taki plik PDF zerknijcie na niego spróbuje według tej instrukcji.
Załączniki
ELM327 dla Mazda 17PIN - instrukcja.pdf
(243.37 KiB) Pobrane 1034 razy
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez zita » 7 maja 2013, 10:04

Witam.
Jeśli dobrze popatrzyłeś to właśnie brak BUS+– w naszych Madziach.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez artur425 » 7 maja 2013, 20:11

Hmm to znaczy że ten interfejs nie przyda się u Nas do niczego? bo dziś zrobiłem jeszcze jedną próbę a mianowicie dopadłem program FORScan i połączył się efekty są takie jak na screenie
Załączniki
FORScan.JPG
FORScan połączenie.JPG
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez maxim_wawa » 8 maja 2013, 08:16

zita napisał(a):Witam.
Jeśli dobrze popatrzyłeś to właśnie brak BUS+– w naszych Madziach.


jeśli to co podał mu sprzedający w tym PDF to od 2000r zmienia się użycie pinów, w które należy się wpiąć interface/m OBD – to tłumaczy brak pinów BUS+ i BUS-
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 8 maja 2013, 08:27

artur425 napisał(a):Hmm to znaczy że ten interfejs nie przyda się u Nas do niczego? bo dziś zrobiłem jeszcze jedną próbę a mianowicie dopadłem program FORScan i połączył się efekty są takie jak na screenie


Deska rozdzielcza też by Ci to powiedziała, jak byś zmostkował dwa piny w gnieździe – max minuta roboty:)
Teraz do czasu straconego i kasy na interfejs musisz jeszcze dorzucić ok 100pln na czujnik ABS:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez zita » 8 maja 2013, 11:17

Witam.
Ja mam z 2000r ale produkcja to grudzień 99.Jest to lift.Mogę jedynie to co deska pokaże.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez maxim_wawa » 8 maja 2013, 11:32

zita napisał(a):Witam.
Ja mam z 2000r ale produkcja to grudzień 99.Jest to lift.Mogę jedynie to co deska pokaże.


zobacz 3 stronę tego PDF, który podaje kolega jako instrukcje od sprzedającego – inne piny po lifcie są wykorzystywane do komunikacji niz przed liftem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez artur425 » 8 maja 2013, 15:42

MAXIM no jak widać tym programem połączyłem się ale powiedz mi jak połączyć się z ScanMaster-ELM lub PCMSCAN na tych mi bardzo zależy.

Edit: siegu
To co widzę że chyba nikt nie ma pomysłów jak połączyć się z tymi programami ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

PostTen post został usunięty przez siegu 14 maja 2013, 21:08.
Powód: Post pod postem.

Postprzez mateo2244 » 26 maja 2013, 17:35

A doczytałeś że musisz mieć kluczyk w pozycji "zapłon" ?!
Wisisz mi piwo ;)


Tak serio to daj znać czy coś ruszyłeś dalej w tym temacie. Mam takie samo auto i rok i silnik i też mysle o zakupie jakiegoś interfejsa.

Pozdr., Mateusz
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez artur425 » 5 cze 2013, 18:57

Więc nadal nic jedynie tylko program FORScan rusza nic więcej nie mogę zdziałać pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 20:02
Posty: 8
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1,8 16V 2000r sedan

Postprzez mateo2244 » 8 cze 2013, 22:35

Witam, ja dzisiaj byłem u diagnosty.. Oczywiscie musialem zakupic swoj kabelek bo do mazdy nie miał... Kabelek 17 pinowy do tej gornej czesci gniazda serwisowego. Z tego co podejrzałem to ma interfejs zakupiony z firmy AUTO KOM – taka była naklejka i nie wiem na jakim to podzespole jest. Używał za to programu AUTOCOM chyba CDP i udało mu sie sprawdzić co niektore rzeczy... nie wiem ile wiecej by sie dało sprawdzic ale mu sie spieszyło. Z kasowaniem mnie tez mu sie spieszylo.

Jak by nie patrzec moja mazda jest z końca 2000 roku i dało sie sprawdzic takie rzeczy jak działanie sondy lambda, wywaliło błąd napięcia na przepływce, ukazało wyłączenie kontrolki MIL. Nie wiem czy problem u Ciebie jest interfejs czy program czy też to że twój model Mazdy moze miec starszy komputerek.

Z poważaniem,
Mateusz
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6