Spadające obroty podczas jazdy
1, 2
Co może powodować następujące objawy: jazda ze stałą prędkością 3,5-4k/obr. Nagle wskazówka na obrotomierzu spada do ok. 1k/obr, moc spada, po czym wraca do poprzednich obrotów. Objaw brakującego paliwa. Kontrolki żadne się nie zapalają. Objaw występuje na lpg i na pb, tylko na pb jak by 5 x rzadziej. Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza, przeczyściłem IAC, przepływomierz, popsikałem w dolot. Nie znalazłem nic, co by mogło powodować w/w objawy:( Ki diabeł – prądy? zapchany katalizator?
szerokości
grzech
grzech
a klema masowa dobrze zakrecona
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):a klema masowa dobrze zakrecona
Tak, od tego zacząłem oględziny:)
Dodać mogę, że objawy występują po dobrym nagrzaniu auta – jakieś 10-15km jazdy.
Na kable psikałem i nie widziałem anomalii. Sprawdzę jeszcze świece czy mają jednakowe kolory.
Może jeszcze sprawdzę kat czy nie zabity. Po wykręceniu da się ocenić czy jest drożny?
szerokości
grzech
grzech
ewidentnie cos ci sie rozpina albo ktorys czujnik lub kabel podcisnienia walniety- moze przepływke albo TPS masz siekniete
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):ewidentnie cos ci sie rozpina albo ktorys czujnik lub kabel podcisnienia walniety- moze przepływke albo TPS masz siekniete
Ano ewidentnie – tylko co? Ciężki temat – generalnie:( Nie ma to jak się spier!&^# do końca to wtedy wiadomo co:(
Wczoraj na 30km tylko raz "bryknęła". Mam teorię, że to od mokrego się robi bo zaczęła fixować ostatnio podczas jazdy w ulewie. Skoro teraz objawy zmalały to by wskazywało na jakieś uciekające prądy. By to potwierdzić muszę na deszcz znowu poczekać:( Jednak nawet jak zmoknie i objawy się nasilą to też trudno znaleźć przyczynę:(
Kabel podciśnienia to który to?
szerokości
grzech
grzech
podcisnienie to wszytskie te czarne wezyki gumowe przy przepustnicy
a jesli ulewa to zobacz czy ci woda podszybiem nie zasoowa bo moze ci przekazniki zalewa – jo to przerabialem swego czasu – uszczelke podszybia szlag trafil i lało mi sie do wentylatora a z niego na kompa (jest w nogach pasazera)
a jesli ulewa to zobacz czy ci woda podszybiem nie zasoowa bo moze ci przekazniki zalewa – jo to przerabialem swego czasu – uszczelke podszybia szlag trafil i lało mi sie do wentylatora a z niego na kompa (jest w nogach pasazera)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Cewka.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):Cewka.
tez tak obstawiam
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Marko91 napisał(a):hmm to może świece i kable trzeba zobaczyć?? Tak by to mogło wyglądać nawet na świece bądź kable.
Przed cewka zrobiłbym to o czym kolega marko napisał. Taniej i łatwiej a na pewno nie zaszkodzi!
Mi świece u kable zawsze pomagały na podobne objawy w innych pojazdach.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
yusuf napisał(a):Przed cewka zrobiłbym to o czym kolega marko napisał. Taniej i łatwiej a na pewno nie zaszkodzi!
Mi świece u kable zawsze pomagały na podobne objawy w innych pojazdach.
Próba psikania nic nie wykazała. Kable NGK i świece zakupione jakieś 5kkm temu więc powinny jeszcze polatać. Na razie ciepło się zrobiło i objawy jakby ustały. Dobrze i nie dobrze:( Ale cewki na razie rzeczywiście nie będę kupował bo wydać 3 stówki na coś co nie musi być trafione to mi nie po drodze – jakoś;)
szerokości
grzech
grzech
Cewki bym nie obstawiał. Raczej ktoryś z czujników przy dolocie lub obudowie filtra powietrza.
- Od: 2 cze 2012, 12:54
- Posty: 38
- Skąd: Radzymin
- Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....
Sprawdz cewke jeli masz prosty omomierz. Na wejsciu (mała złączka) sprawdz rezystancje piny A i B oraz B i C. Powinno być w granicy 0.45-0.55 Ohm. Nastepnie sprawdź złacza wysokiego napięcia (te co idą do świec) i sprawdz 1 z 4 oraz 2 z 3 ( para dół, para góra). Powinno być 11 a 15.5 kOhm. Jeszcze możesz sprawdzić czy jest izolacja cewki wporządku po przez połaczenie ze złączki niskiego napięcia pin B (środkowy) z płytką pod obudową. Jak jest powyżej 10 MOhm to jest OK.
Sprawdz jeszcze przekażniki, bo może być któryś walnięty. No może to trywialna sprawa ale jak to się dzieje częsciej w deszczu to może zalewa ci spód silnika (okolice alternatora) bo np. nie masz osłony.
Ale jeśli to sprawdzisz to możesz mieć pewność ze to nie układ zapłonowy, bo jak piszesz to świece nowe i kable też. Sprawdz jescze świece jaki mają kolor. Powinny być jasno brązowe. jak bedzie ciemna tzn. ze zabogata mieszanka albo nie pali, jak jasno siwe to za uboga... ale to ciebie nie bedzie się chyba tyczyć. Mam nadzieje ze się nie pomyłem z tymi kolorami
Sprawdz jeszcze przekażniki, bo może być któryś walnięty. No może to trywialna sprawa ale jak to się dzieje częsciej w deszczu to może zalewa ci spód silnika (okolice alternatora) bo np. nie masz osłony.
Ale jeśli to sprawdzisz to możesz mieć pewność ze to nie układ zapłonowy, bo jak piszesz to świece nowe i kable też. Sprawdz jescze świece jaki mają kolor. Powinny być jasno brązowe. jak bedzie ciemna tzn. ze zabogata mieszanka albo nie pali, jak jasno siwe to za uboga... ale to ciebie nie bedzie się chyba tyczyć. Mam nadzieje ze się nie pomyłem z tymi kolorami
Only japanise technik...
jak cos to wala mi sie po garazu stara cewka – powinna byc sprawna – jak cos moge ci wysłać
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):jak cos to wala mi sie po garazu stara cewka – powinna byc sprawna – jak cos moge ci wysłać
Dzięki. Wczoraj zrobiłem prawie 200km i tylko raz mi "szarpnęła" przy 120km/h.
Co do sprawdzania omomierzem – pewnie nie zaszkodzi, ale myślicie, że sprawdzanie podczas gdy madzia działa – tak jak opisuje – to wskazania będą miarodajne? Nie jest tak, że awarię da się pomierzyć, wtedy gdy ona jest a auto już nie jedzie?
szerokości
grzech
grzech
Znalazłem!!!
Byłem prawie pewien, że cewka siadła. Dzięki koledze maximowi za udostępnienie sprawnej w celu sprawdzenia:) Jednak po przekręceniu nic się nie zmieniło.
Odpaliłem madzię i jakoś chodziła, skakała sobie obrotami jak głupia ale nie gasła. Ruszałem w tym czasie kablami i się doruszałem:) Pasek pompy klimy przytarł kabel od czujnika wkręconego pod pompą – co to za czujnik? Nie mam przy sobie manuala by to sprawdzić. W każdym razie w dwóch miejscach z kabelka wyglądały druciki i się zwierały. Kabelek 3-żyłowy.
Byłem prawie pewien, że cewka siadła. Dzięki koledze maximowi za udostępnienie sprawnej w celu sprawdzenia:) Jednak po przekręceniu nic się nie zmieniło.
Odpaliłem madzię i jakoś chodziła, skakała sobie obrotami jak głupia ale nie gasła. Ruszałem w tym czasie kablami i się doruszałem:) Pasek pompy klimy przytarł kabel od czujnika wkręconego pod pompą – co to za czujnik? Nie mam przy sobie manuala by to sprawdzić. W każdym razie w dwóch miejscach z kabelka wyglądały druciki i się zwierały. Kabelek 3-żyłowy.
szerokości
grzech
grzech
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6