Spadające obroty podczas jazdy

Postprzez grzech_z » 14 cze 2012, 08:42

Co może powodować następujące objawy: jazda ze stałą prędkością 3,5-4k/obr. Nagle wskazówka na obrotomierzu spada do ok. 1k/obr, moc spada, po czym wraca do poprzednich obrotów. Objaw brakującego paliwa. Kontrolki żadne się nie zapalają. Objaw występuje na lpg i na pb, tylko na pb jak by 5 x rzadziej. Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza, przeczyściłem IAC, przepływomierz, popsikałem w dolot. Nie znalazłem nic, co by mogło powodować w/w objawy:( Ki diabeł – prądy? zapchany katalizator?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marko91 » 14 cze 2012, 17:05

hmm to może świece i kable trzeba zobaczyć?? Tak by to mogło wyglądać nawet na świece bądź kable. ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez maxim_wawa » 15 cze 2012, 07:58

a klema masowa dobrze zakrecona ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 15 cze 2012, 08:34

maxim_wawa napisał(a):a klema masowa dobrze zakrecona ??


Tak, od tego zacząłem oględziny:)
Dodać mogę, że objawy występują po dobrym nagrzaniu auta – jakieś 10-15km jazdy.
Na kable psikałem i nie widziałem anomalii. Sprawdzę jeszcze świece czy mają jednakowe kolory.
Może jeszcze sprawdzę kat czy nie zabity. Po wykręceniu da się ocenić czy jest drożny?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 15 cze 2012, 08:42

ewidentnie cos ci sie rozpina albo ktorys czujnik lub kabel podcisnienia walniety- moze przepływke albo TPS masz siekniete
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 15 cze 2012, 10:22

maxim_wawa napisał(a):ewidentnie cos ci sie rozpina albo ktorys czujnik lub kabel podcisnienia walniety- moze przepływke albo TPS masz siekniete


Ano ewidentnie – tylko co? Ciężki temat – generalnie:( Nie ma to jak się spier!&^# do końca to wtedy wiadomo co:(
Wczoraj na 30km tylko raz "bryknęła". Mam teorię, że to od mokrego się robi bo zaczęła fixować ostatnio podczas jazdy w ulewie. Skoro teraz objawy zmalały to by wskazywało na jakieś uciekające prądy. By to potwierdzić muszę na deszcz znowu poczekać:( Jednak nawet jak zmoknie i objawy się nasilą to też trudno znaleźć przyczynę:(
Kabel podciśnienia to który to?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 15 cze 2012, 11:10

podcisnienie to wszytskie te czarne wezyki gumowe przy przepustnicy

a jesli ulewa to zobacz czy ci woda podszybiem nie zasoowa bo moze ci przekazniki zalewa – jo to przerabialem swego czasu – uszczelke podszybia szlag trafil i lało mi sie do wentylatora a z niego na kompa (jest w nogach pasazera)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 15 cze 2012, 12:48

maxim_wawa napisał(a):(jest w nogach pasazera)


wiem bo go tam wkręcałem :)
Dzięki, posprawdzam czy tam sucho
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 15 cze 2012, 18:58

Cewka.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 18 cze 2012, 07:45

tadziomaru1 napisał(a):Cewka.


tez tak obstawiam
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 18 cze 2012, 08:22

maxim_wawa napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):Cewka.


tez tak obstawiam


Jakaś filozofia wymiany czy po prostu wykręcić i wkręcić?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 18 cze 2012, 09:23

Odkręcić starą, przykręcić nową i podłączyć kable WN w odpowiedniej kolejności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez yusuf » 18 cze 2012, 09:47

Marko91 napisał(a):hmm to może świece i kable trzeba zobaczyć?? Tak by to mogło wyglądać nawet na świece bądź kable. ;)

Przed cewka zrobiłbym to o czym kolega marko napisał. Taniej i łatwiej a na pewno nie zaszkodzi!
Mi świece u kable zawsze pomagały na podobne objawy w innych pojazdach.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez grzech_z » 18 cze 2012, 14:47

yusuf napisał(a):Przed cewka zrobiłbym to o czym kolega marko napisał. Taniej i łatwiej a na pewno nie zaszkodzi!
Mi świece u kable zawsze pomagały na podobne objawy w innych pojazdach.


Próba psikania nic nie wykazała. Kable NGK i świece zakupione jakieś 5kkm temu więc powinny jeszcze polatać. Na razie ciepło się zrobiło i objawy jakby ustały. Dobrze i nie dobrze:( Ale cewki na razie rzeczywiście nie będę kupował bo wydać 3 stówki na coś co nie musi być trafione to mi nie po drodze – jakoś;)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez misiek@007 » 18 cze 2012, 19:19

Cewki bym nie obstawiał. Raczej ktoryś z czujników przy dolocie lub obudowie filtra powietrza.
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2012, 12:54
Posty: 38
Skąd: Radzymin
Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....

Postprzez smasherbit » 18 cze 2012, 21:40

Sprawdz cewke jeli masz prosty omomierz. Na wejsciu (mała złączka) sprawdz rezystancje piny A i B oraz B i C. Powinno być w granicy 0.45-0.55 Ohm. Nastepnie sprawdź złacza wysokiego napięcia (te co idą do świec) i sprawdz 1 z 4 oraz 2 z 3 ( para dół, para góra). Powinno być 11 a 15.5 kOhm. Jeszcze możesz sprawdzić czy jest izolacja cewki wporządku po przez połaczenie ze złączki niskiego napięcia pin B (środkowy) z płytką pod obudową. Jak jest powyżej 10 MOhm to jest OK.

Sprawdz jeszcze przekażniki, bo może być któryś walnięty. No może to trywialna sprawa ale jak to się dzieje częsciej w deszczu to może zalewa ci spód silnika (okolice alternatora) bo np. nie masz osłony.

Ale jeśli to sprawdzisz to możesz mieć pewność ze to nie układ zapłonowy, bo jak piszesz to świece nowe i kable też. Sprawdz jescze świece jaki mają kolor. Powinny być jasno brązowe. jak bedzie ciemna tzn. ze zabogata mieszanka albo nie pali, jak jasno siwe to za uboga... ale to ciebie nie bedzie się chyba tyczyć. Mam nadzieje ze się nie pomyłem z tymi kolorami ;)
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez maxim_wawa » 19 cze 2012, 15:04

jak cos to wala mi sie po garazu stara cewka – powinna byc sprawna – jak cos moge ci wysłać
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 20 cze 2012, 08:33

maxim_wawa napisał(a):jak cos to wala mi sie po garazu stara cewka – powinna byc sprawna – jak cos moge ci wysłać


Dzięki. Wczoraj zrobiłem prawie 200km i tylko raz mi "szarpnęła" przy 120km/h.
Co do sprawdzania omomierzem – pewnie nie zaszkodzi, ale myślicie, że sprawdzanie podczas gdy madzia działa – tak jak opisuje – to wskazania będą miarodajne? Nie jest tak, że awarię da się pomierzyć, wtedy gdy ona jest a auto już nie jedzie?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 20 cze 2012, 09:21

Niekoniecznie, ponieważ przeważnie jest jakaś tolerancja i może być tak, że pomiar wykaże wynik bliski którejś granicy lub tuż poza nią. Wtedy wiedz, że "coś się dzieje" <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 23 cze 2012, 22:28

Znalazłem!!! :) :) :)
Byłem prawie pewien, że cewka siadła. Dzięki koledze maximowi za udostępnienie sprawnej w celu sprawdzenia:) Jednak po przekręceniu nic się nie zmieniło.
Odpaliłem madzię i jakoś chodziła, skakała sobie obrotami jak głupia ale nie gasła. Ruszałem w tym czasie kablami i się doruszałem:) Pasek pompy klimy przytarł kabel od czujnika wkręconego pod pompą – co to za czujnik? Nie mam przy sobie manuala by to sprawdzić. W każdym razie w dwóch miejscach z kabelka wyglądały druciki i się zwierały. Kabelek 3-żyłowy.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6