Mazda 626 GF 2.0 116 KM a 136 KM – przepustnica.
1, 2
Witam,
na początek chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post .
W dniu wczorajszym stałem się posiadaczem mazdy 626 GF z 2000r., w momencie zakupu byłem przeświadczony o tym, że kupuję wersję ze 100 kW/136 KM, tak było w ogłoszeniu oraz tak utrzymywał sprzedający. Przyznam się, że nie sprawdziłem tego w papierach, auto sprowadzone z Niemiec.
Zorientowałem się dopiero godzinę po zakupie, że to silnik 85 kW/115 kM, tak wynika z dokumentów, przedzwoniłem do tego Pana i okazało się, że to auto rzeczywiście fabrycznie miało zamontowany silnik ze 115 KM, natomiast poprzedni właściciel dokonał zmiany w silniku, a mianowicie wymienił w nim przepustnicę z modelu 136 konnego, dzięki czemu uzyskał podana moc.
Powiem tak, szczerze mówiąc, jakoś wielkiej różnicy mi nie robi czy to 115 KM czy 136 KM, to i tak moc w aucie, z która do tej pory nie miałem do czynienia ;–), ale chciałbym wiedzieć na czym stoję.
Czy wymiana samej przepustnicy może podnieść moc do 136 KM? czy musiały być jeszcze jakieś zmiany, które można sprawdzić? Czy może lepiej wrócić do oryginalnej przepustnicy ze 115 konnego silnika jeżeli tylko ona została wymieniona.
Poproszę o radę.
Pozdrawiam.
na początek chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post .
W dniu wczorajszym stałem się posiadaczem mazdy 626 GF z 2000r., w momencie zakupu byłem przeświadczony o tym, że kupuję wersję ze 100 kW/136 KM, tak było w ogłoszeniu oraz tak utrzymywał sprzedający. Przyznam się, że nie sprawdziłem tego w papierach, auto sprowadzone z Niemiec.
Zorientowałem się dopiero godzinę po zakupie, że to silnik 85 kW/115 kM, tak wynika z dokumentów, przedzwoniłem do tego Pana i okazało się, że to auto rzeczywiście fabrycznie miało zamontowany silnik ze 115 KM, natomiast poprzedni właściciel dokonał zmiany w silniku, a mianowicie wymienił w nim przepustnicę z modelu 136 konnego, dzięki czemu uzyskał podana moc.
Powiem tak, szczerze mówiąc, jakoś wielkiej różnicy mi nie robi czy to 115 KM czy 136 KM, to i tak moc w aucie, z która do tej pory nie miałem do czynienia ;–), ale chciałbym wiedzieć na czym stoję.
Czy wymiana samej przepustnicy może podnieść moc do 136 KM? czy musiały być jeszcze jakieś zmiany, które można sprawdzić? Czy może lepiej wrócić do oryginalnej przepustnicy ze 115 konnego silnika jeżeli tylko ona została wymieniona.
Poproszę o radę.
Pozdrawiam.
- Od: 23 mar 2012, 14:23
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 GH
Zostałeś nieźle wprowadzony w błąd, żeby nie rzec, oszukany Zmiana przepustnicy kompletnie nic nie daje. Przepustnice w 115 i 136 KM są raczej identyczne, nic mi nie wiadomo i nigdzie nie widziałem informacji o tym, aby były różne. Różnice leżą gdzieś indziej, o czym można poczytać na forum.
Tak więc z mojego punktu widzenia myślę, że nie musisz nic robić
Tak więc z mojego punktu widzenia myślę, że nie musisz nic robić
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
roznica jest w przepustnicy miedzy 1.8 90KM i 1.8 101KM
przepustnica w 2.0 jest taka sama – roznica jest w komputerze
przepustnica w 2.0 jest taka sama – roznica jest w komputerze
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
to czy masz 115 czy 136 KM to tylko ci hamownia powie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
roznica jest w przepustnicy miedzy 1.8 90KM i 1.8 101KM
Tak, tylko trzeba pamiętać, że w GF nie było silnika 1.8 o mocy 105 KM. Takie coś występowało w GE.
przepustnica w 2.0 jest taka sama – roznica jest w komputerze
Między innymi w komputerze
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):roznica jest w przepustnicy miedzy 1.8 90KM i 1.8 101KM
Tak, tylko trzeba pamiętać, że w GF nie było silnika 1.8 o mocy 105 KM. Takie coś występowało w GE.
nie prawda, 101KM było w GF 1.8 po FL i z takiej miedzy innymi ja mam – ale wystroić to cholerstwo to wagon cierpliwości – ale auto odczuwalnie żwawsze w związku z prawie 2x większą średnicą samej przepustnicy (nie jest zwężona)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):nie prawda, 101KM było w GF 1.8 po FL i z takiej miedzy innymi ja mam – ale wystroić to cholerstwo to wagon cierpliwości – ale auto odczuwalnie żwawsze w związku z prawie 2x większą średnicą samej przepustnicy (nie jest zwężona)
Powiem wiecej, 101 koni wystepowala nawet w samochodach przed liftem z ostatnich miesiecy (patrz GW Fasola, stara kasta a silnik juz nowszy). Maxim napisz cos wiecej o tej zamianie przepustnic, jakie byly problemy i ew zyski.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Mako napisał(a):Maxim napisz cos wiecej o tej zamianie przepustnic, jakie byly problemy i ew zyski.
wymiana była zupełnie przypadkowa, szukalem sprawnego IAC a okazało sie ze jedyne co da sie kupic sprawdzone to przepustnica z IAC i TPS
wiec podkusiło mnie żeby zdjąć ta wąską i założyć ta wyraźnie większą i... okazało się że działa.. na postoju.. dotkniecie gazu zalewało auto i gasł – okazało się z miernikiem w łapach ze TPS jest ustawiony zupełnie inaczej niż u mnie dotychczas na starej przepustnicy – no wiec wielokrotna regulacja, potem walka z wolnymi obrotami i ustawieniem bypassu zeby przepustnica byłą w pozycji zero
w końcu się udało i jest dobrze (a miałem momenty zwątpienia żeby wrócić do starej przepustnicy)
z różnic:
auto zdecydowanie chętniej reaguje na wciśniecie gazu (nie ma tej zamuły)
trochę się poprawił VMAX ale bez szaleństw – raczej zyskało na elastyczności
muszę mniej wciskać gaz żeby jechać tak samo równo
spalanie mam wrażenie trochę spadło ale i noga chętniej depcze po pedale gazu jak i go odpuszcza
auto wolniej schodzi z obrotów po puszczeniu gazu
zdecydowanie żwawsze na LPG
z minusów to po zdjęciu aku komp się chyba musi przyuczać do nowych warunków bo na dzien dobry trochę świruje obrotami i poszarpuje – po przejechaniu pewnego odcinka wszystko znika i tak już zostaje
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Najbardziej z tej calej zamiany interesowaloby mnie :
a co za tym idzie
Poniewaz lubie GF jak mnie wygodnie wiezie vmax mniej mnie interesuje a i przyspieszenie mojej obecnej mi wystarcza w koncu to nie zaden wysigowy wozek. Zaczynam rozgladac sie za nowa przepustnica Dzieki za informacje.
maxim_wawa napisał(a):auto zdecydowanie chętniej reaguje na wciśniecie gazu (nie ma tej zamuły)
maxim_wawa napisał(a):muszę mniej wciskać gaz żeby jechać tak samo równo
a co za tym idzie
.maxim_wawa napisał(a):spalanie mam wrażenie trochę spadło
Poniewaz lubie GF jak mnie wygodnie wiezie vmax mniej mnie interesuje a i przyspieszenie mojej obecnej mi wystarcza w koncu to nie zaden wysigowy wozek. Zaczynam rozgladac sie za nowa przepustnica Dzieki za informacje.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Zadam jeszcze jedno laickie pytanie: czy wizualnie da się ocenić jaki komputer mam wsadzony do auta, czy jest on ukryty gdzieś głębiej?
Sorki, że zadaję być może głupkowate pytania, ale Wy mi dzisiaj pomożecie tutaj a ja Wam jutro na jakimś innym forum :–).
Czy po podpięciu się pod jakieś oprogramowanie da się ustalić czy mam 136 KM czy rzeczywiście tylko na hamowni?
Pozdrawiam.
P.S. Wcześniej jeżdziłem Primerą, niestety uległa rozbiciu i wybór padł na Mazdę, w sumie decyzje oparłem na dobrych opiniach o tym autku, oczywiście rolę grała kasa, więc w tym przedziale cenowym ten model wydał mi się najciekawszy, i powiem szczerze, że z każdą godziną posiadania tego auta przeradza się to w uczucie... ;–).
Sorki, że zadaję być może głupkowate pytania, ale Wy mi dzisiaj pomożecie tutaj a ja Wam jutro na jakimś innym forum :–).
Czy po podpięciu się pod jakieś oprogramowanie da się ustalić czy mam 136 KM czy rzeczywiście tylko na hamowni?
Pozdrawiam.
P.S. Wcześniej jeżdziłem Primerą, niestety uległa rozbiciu i wybór padł na Mazdę, w sumie decyzje oparłem na dobrych opiniach o tym autku, oczywiście rolę grała kasa, więc w tym przedziale cenowym ten model wydał mi się najciekawszy, i powiem szczerze, że z każdą godziną posiadania tego auta przeradza się to w uczucie... ;–).
- Od: 23 mar 2012, 14:23
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 GH
Matek81 napisał(a):Zadam jeszcze jedno laickie pytanie: czy wizualnie da się ocenić jaki komputer mam wsadzony do auta, czy jest on ukryty gdzieś głębiej?
Sorki, że zadaję być może głupkowate pytania, ale Wy mi dzisiaj pomożecie tutaj a ja Wam jutro na jakimś innym forum :–).
Czy po podpięciu się pod jakieś oprogramowanie da się ustalić czy mam 136 KM czy rzeczywiście tylko na hamowni?
Pozdrawiam.
P.S. Wcześniej jeżdziłem Primerą, niestety uległa rozbiciu i wybór padł na Mazdę, w sumie decyzje oparłem na dobrych opiniach o tym autku, oczywiście rolę grała kasa, więc w tym przedziale cenowym ten model wydał mi się najciekawszy, i powiem szczerze, że z każdą godziną posiadania tego auta przeradza się to w uczucie... ;–).
komputer masz w nogach pasażera (dosłownie pod stopami)
nie ma głupich pytań, są tylko nie przeszukane watki forum
z tym podłączaniem się w GF to w ogóle jest problem – mało który interface łapie a do tego cześć nie ma pinów w gnieździe diagnostycznym
nie wiem czy ci gratulować czy składać kondolencje – to wyjdzie w praniu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Co jeszcze do przepustnicy w 1.8 teraz patrze na zdjecia i calkiem mozliwe ze mozna do slabszego FP da sie przypasowac przepustnice od FS. Tez ma szeroka gardziel nie tak jak FP. Musze zdobyc jeszcze zdjecie przepustnicy FP o mocy 115 koni z BJ.
FP (90km)
FS
FP (90km)
FS
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
dokładnie tak to wygląda
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Panowie, szukam informacji o silniku FP 105 KM i wychodzi na to, że w GE tylko takie były, w GF nie było. Macie może jakieś swoje źródło (VIN, cokolwiek)?
Poza tym jeśli chodzi o interfejs, to ELM327 ładnie się spisuje, trzeba sobie tylko dorobić kabelki do pinów No chyba, że ktoś ma wersję auta już z gniazdem koło kierownicy.
EDIT: Dobra, nie było tematu Był (jest) 1.8 101KM, po 1999 roku podobno zwiększyli moc. Nigdy za dużo nie interesowałem się silnikami 1.8. Wiedziałem tylko, że był (jest) 90KM. Przepraszam za zamieszanko
Poza tym jeśli chodzi o interfejs, to ELM327 ładnie się spisuje, trzeba sobie tylko dorobić kabelki do pinów No chyba, że ktoś ma wersję auta już z gniazdem koło kierownicy.
EDIT: Dobra, nie było tematu Był (jest) 1.8 101KM, po 1999 roku podobno zwiększyli moc. Nigdy za dużo nie interesowałem się silnikami 1.8. Wiedziałem tylko, że był (jest) 90KM. Przepraszam za zamieszanko
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
maxim_wawa napisał(a):to czy masz 115 czy 136 KM to tylko ci hamownia powie
no nie koniecznie, jesli silnik nie byl zmieniany to po VINIE dojdzie. Jak po JMZGF14 jest litera S to ma 136km jak jest F
example
JMZGF14S 136KM
JMZGF14F 115KM
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
[quote="lucas83"]No właśnie, wszystko się zgadza, ale jak sprawdzisz, czy silnik nie był zmieniany ?[/quote
A Ty madralo zawsze musisz jakiegos cwieka zapodac . Organoleptycznie sie nie sprawdzi jaki jest silnik bo roznia sie walkami i kompem. Takze trzymajmy sie ze jest tak jak byc powinno
A Ty madralo zawsze musisz jakiegos cwieka zapodac . Organoleptycznie sie nie sprawdzi jaki jest silnik bo roznia sie walkami i kompem. Takze trzymajmy sie ze jest tak jak byc powinno
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
[quote="umcyk"Organoleptycznie sie nie sprawdzi jaki jest silnik bo roznia sie walkami i kompem. Takze trzymajmy sie ze jest tak jak byc powinno [/quote]
Teoretycznie da się:) 136-ka ma chłodniczkę oleju. Wygląda to tak, że filtr jest wkręcony nie w blok ale w taką jakby podkładkę. Nie wiem tylko, czy kombinując z oszustwem nie można dla organoleptycznego zmylenia wkręcić ową chłodniczkę w słabszy silnik. Wtedy zostaje już only hamownia:)
Teoretycznie da się:) 136-ka ma chłodniczkę oleju. Wygląda to tak, że filtr jest wkręcony nie w blok ale w taką jakby podkładkę. Nie wiem tylko, czy kombinując z oszustwem nie można dla organoleptycznego zmylenia wkręcić ową chłodniczkę w słabszy silnik. Wtedy zostaje już only hamownia:)
szerokości
grzech
grzech
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6