Raz odpala raz nie 626 FP – powod, zanieczyszczony zaworek odpowietrzajacy

Postprzez maxim_wawa » 23 lut 2012, 18:20

Panowie no to mam tym razem sam problem i koncept mi wygasł:

otóż odkąd się ociepliło mój wehikuł zgłupiał

raz odpala z palca, a raz kreci i w ogóle nie załapuje i tak mu zostaje – dalsze próby nic nie dają

co ciekawe nie ma żadnej zasady – czasami odpala z palca, potem znów odpali i kolejny raz odpali, pojeździ się, odstawi, i odpali od razu albo w ogóle nie odpali i odpali za powiedzmy godzinę.. albo i nie

wyjecie aku nie zmienia sytuacji
– sprawdziłem pompę paliwa i ciśnienie
– sprawdziłem iskrę
– sprawdziłem świece , przewody i co tylko przyszło do głowy

rece opadaja o co chodzi – co ciekawe wszystko wskazuje ze powinien zapalić o on nie chce

zastanawiam sie gdzie ewentualnie mogła sie dostać woda i co jeszcze moze powodowac brak checi zapłonu pomimo iskry, ruchu i podawanej wahy ? immo ?? cos z cewka ? jakis czujnik ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 23 lut 2012, 19:33

Kurde... Najpierw bym podmienił cewkę.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 23 lut 2012, 19:43

mam gdzies druga to zamienie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez diapazon » 24 lut 2012, 02:04

...a ja się na razie przyzwyczaiłem i rano wpierw sekunda na pierwsze yhyhy, a za drugim razem normalnie odpala tak jak powinien za pierwszym. Trudno, nie będę szukał i grzebał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 04:16
Posty: 81
Skąd: Poznań/Ziemia Lubuska
Auto: Mazda GF FS & Stag300+ , H 2000, ACR01, Tomasetto AT02

Postprzez maxim_wawa » 24 lut 2012, 13:26

coraz wiecej wskazuje na immo bo odcina i wahe i LPG po 1 sek dlatego czasami probuje zalapac ale gasnie

pare otwarc i zamkniec auta i odpali

najgorsdze ze mam holenderski alarm mazdy a do niego grama diagramu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 24 lut 2012, 14:58

Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 24 lut 2012, 15:23

lucas83 napisał(a):Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.


No niekoniecznie. Pamiętacie moje boje ze swapem i zmianą kompa i immo? Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało. Dopiero rozdłubanie dwóch kluczyków i przekładka transpondera zadziałały. Tak, że myślę, że kontrolka sobie a immo sobie. Maxim a masz tylko jeden kluczyk?
Jak by co to mam komplet po zdechlaku 1.8 :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 24 lut 2012, 16:35

grzech_z napisał(a):
lucas83 napisał(a):Ale przecież immobilizer masz fabryczny, więc gdyby coś z nim było nie tak, to po przekręceniu kluczyka kontrolka od niego powiedziałaby Ci o tym.


No niekoniecznie. Pamiętacie moje boje ze swapem i zmianą kompa i immo? Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało. Dopiero rozdłubanie dwóch kluczyków i przekładka transpondera zadziałały. Tak, że myślę, że kontrolka sobie a immo sobie. Maxim a masz tylko jeden kluczyk?
Jak by co to mam komplet po zdechlaku 1.8 :)


no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155 i za chinskiego boga nie moge znalezc do niego schematów

mam oba kluczyki i oba reaguja tak samo

narazie stwierdzilem ze alarm po rozbrojeniu blokuje pompe paliwa i zawór LPG po ok 1 sek a rozrusznik moze sobie krecic do usranej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 24 lut 2012, 16:51

maxim_wawa napisał(a):no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155 i za chinskiego boga nie moge znalezc do niego schematów

mam oba kluczyki i oba reaguja tak samo

narazie stwierdzilem ze alarm po rozbrojeniu blokuje pompe paliwa i zawór LPG po ok 1 sek a rozrusznik moze sobie krecic do usranej


znalazłem na elektrodzie
Każdy Texalarm posiada kartę z kodem, przy pomocy której można awaryjnie wyłączyć alarm i wpisać pilota.
http://www.m-sjoberg-ab.se/texalarm.htm
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 24 lut 2012, 17:19

i tu może być pies pogrzebany bo ja takowego nie posiadam, a przynajmniej nie znalazłem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 24 lut 2012, 18:12

Jak po przełożeniu kompa próbowałem odpalać kluczykiem ze starym immo i nowym przyłożonym do starego to kontrolka immo też gasła a auto nie odpalało.


A w którym momencie gasła Ci ta kontrolka?

no wlasnie nie mam fabrycznego bo mam w salonie w holandii zamontowany alarm Texalarm 2155


Czyli rozumiem, że nie masz fabrycznego immobilizera Mazdy, tylko holenderski alarm z immobilizerem tak? Kluczyki masz z półotworem czy z pełną dziurą? Mam na myśli czarną obudowę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 24 lut 2012, 18:18

lucas83 napisał(a):
Czyli rozumiem, że nie masz fabrycznego immobilizera Mazdy, tylko holenderski alarm z immobilizerem tak?

Kurde, może być taka opcja? Ja bym powiedział, że alarm sobie a immo sobie, dwa niezależne układy.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 24 lut 2012, 18:19

pilota mam takiego

Obrazek

istnieje możliwość ze jako alarm dedykowany do mazdy jest kompatybilny z fabryczną wiązką i się go po prostu wpina w fabryczne immo

HGW bo wszystkie manuale są po holendersku a wersji alarmu jest od groma – masakra

z tego co wiem to centralka odcina 2 obwody elektryczne domyślnie ale nie wiem które i gdzie są wcięte
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 24 lut 2012, 18:36

Kurde, może być taka opcja? Ja bym powiedział, że alarm sobie a immo sobie, dwa niezależne układy.


Zgadza się, ale może mieć np. auto bez fabrycznego immobilizera, ale za to zamontowaną centralkę alarmową z funkcją odcięcia zapłonu (alarm z immobilizerem). Sytuacja o której wspomniałeś występuje np. w układzie, gdzie mamy fabryczny alarm i immobilizer. Wtedy są to dwa osobne układy (dwie centralki).

Maxim, obudź się po raz drugi! Pytałem o kluczyki, a nie o pilota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 24 lut 2012, 18:39

kluczyki oba z półotworem i mam kontrolke immo – mowie wam ze mam fabryczne immo powiazane z tym alarmem – glejty od tego texalarm mam razem z papierami holenderskimi i jest informacja o montazu w salonie dedykowanego zabezpieczenia alarmowego

zachciało mi sie holendra w morde
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 25 lut 2012, 15:35

Czyli może być, że alarm jest podpięty w magistralę CAN, tak?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 25 lut 2012, 18:39

W GF nie ma magistrali CAN. Za to wykorzystywany jest protokół J1850 PWM (notabene ten sam, co w niektórych fordach).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 17 mar 2012, 13:15

no i panowie po tygodniu wieczornych walk w garażu wraz z kolega... znalazłem powód i jestem zupełnie zaskoczony...

problemem wcale nie był alarm jak przypuszczałem.. nie była nim nawet ani pompa paliwa ani jakiś przekaźnik czy stacyjka

problemem był odpowietrznik i zawór powrotu paliwa – po zgaszeniu w baku i na wężu powrotu tworzyło się takie ciśnienie, ze pompa nie miała siły pchnąć odpowiedniej ilości paliwa – w pewnym momencie przy wymuszeniu pracy pompy mało węża z cybantem nie zerwało <nie powiem> .. pomiar ci8snienia dał wynik wprowadzający w konsternacje.. jakieś 3x więcej niż graniczne ciśnienie

przeczyszczenie zaworków przy baku i przy silniku rozwiązało problem.. ale cały czas się zastanawiam czemu do tego doszło ??

być może mój przypadek da rozwiązanie osobom którym auto załapuje po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem – u mnie te symptomy występowały, na trochę przeszło a potem kaplica
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 19 mar 2012, 09:29

maxim_wawa napisał(a):przeczyszczenie zaworków przy baku i przy silniku rozwiązało problem.. ale cały czas się zastanawiam czemu do tego doszło ??


Wrzuć jakieś wycinki z workszopa z lokalizacją tych zaworków – na pewno się przyda potomnym:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Areksko » 9 kwi 2012, 18:55

Maxim które zaworki czyściłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6