Długo kreci po nocnym postoju – zawor zwrotny ? 626 GF 2000r

Postprzez tadziomaru1 » 7 lut 2012, 23:19

Areksko napisał(a):no wiec jak z tym zaworem zwrotnym? bo jeżeli wielu z nas ma problem z odpaleniem natychmiast to być może faktycznie cofa się paliwo i czekamy podczas rozruchu aż ono dojdzie do wtrysku stąd co najmniej 3 obroty silnikiem ....

Teraz się tu nie dopytasz, poleciało o akumulatorach... <lol>
W Twoim przypadku to tak sobie kombinuję, bo akurat w ten temat się nie zagłębiałem w tym aucie, że skoro jest pompka paliwa elektryczna, to przed uruchomieniem silnika powinna nadymać paliwka tak, żeby wystarczyło. Powinna to zrobić po przekręceniu kluczyka na zapłon. Nie jestem więc pewien, czy to wina uciekającego paliwa. W każdym razie po przekręceniu stacyjki czekam kilka sekund zanim włączę rozrusznik, według zaleceń dotyczących silników na wtrysku, co czynię od przedwiecznych czasów, gdy to miałem sprowadzonego z Holandii FSO Prima na jednopunkcie, czyli Poloneza w wersji eksportowej <lol> . Jak świece, przewody i cewki dobre, to kłopotów z uruchomieniem nigdy nie miałem. Może to wina filtra paliwa, może trochę wody się tam odłożyło i zamarzło... Może czujnik położenia wału, jakieś kostki gdzieś słabo łączą... A może to pompka paliwa się kończy i jest już za słaba, oj coś mi świtają dwa takie przypadki. Pomyślę jeszcze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Admir » 7 lut 2012, 23:49

No ale zrobił się galimatias <lol>
1. Panowie, stary dobry zwyczaj: wciskamy sprzęgło i dopiero kręcimy rozrusznikiem – unikamy oporów skrzyni biegów (które mogą być zimą duże zwłaszcza jeśli olej dawno nie wymieniany, a akumulator wrażliwy). Kto z Was tak robi bo nikt o tym nie napisał?
2. Akumulatory cechuje m.in. pojemność (Ah) oraz max prąd rozruchu (A). Nigdy bez pomiarów tak naprawdę nie wiadomo czy dane podane na nalepkach/przez producenta są prawdziwe. Na warunki -20stC polecam do GFki akumulatory z prądem rozruchowym ok 400A przy pojemności do 60Ah.
3. Krótkie dystanse+niska temperatura=niedoładowanie i postępujące zasiarczenie, i w konsekwencji mamy szybko pogarszającą się sprawność aku. Trzeba doładowywać prostownikiem (raz x 1-3 mce)
4. Jak już Koledzy zauważyli nie ma akumulatorów bezobsługowych. (nawet żelowe trzeba formatować)
5. Co do aut na LPG to jest osobny wątek ale jeśli umcyk chcesz coś o kapiącym paliwie to jest fotorelacja o czyszczeniu filtra pompy paliwa w baku. Zerknij bo może jazda na LPG przy małej ilości benzyny w baku i rzadko włączanej pompie paliwa spowodowała zabrudzenie. Możesz też przy okazji wyczyścić wtryskiwacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 09:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 8 lut 2012, 10:55

1. Panowie, stary dobry zwyczaj: wciskamy sprzęgło i dopiero kręcimy rozrusznikiem – unikamy oporów skrzyni biegów (które mogą być zimą duże zwłaszcza jeśli olej dawno nie wymieniany, a akumulator wrażliwy). Kto z Was tak robi bo nikt o tym nie napisał?


Ja tak robię od dobrych kilku lat przy każdym rozruchu auta.

(nawet żelowe trzeba formatować)


Co robić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 8 lut 2012, 16:01

a ja w koncu dobralem sie od spodu do rozrusznika i (!!) alternatora i wyczyscilem wszytskie styki i kostki plys wymyłem altka w IPA – efekt: kreci z palca od 2 dni
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez umcyk » 8 lut 2012, 17:01

maxim_wawa napisał(a):a ja w koncu dobralem sie od spodu do rozrusznika i (!!) alternatora i wyczyscilem wszytskie styki i kostki plys wymyłem altka w IPA – efekt: kreci z palca od 2 dni

w czym wymyles altek ?? <co?> <co?>
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 20:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 8 lut 2012, 17:05

IPA = izopropanol – tym sie głowice AV myje
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez umcyk » 8 lut 2012, 17:34

maxim_wawa napisał(a):IPA = izopropanol – tym sie głowice AV myje

co sie myje <co?>
pisz po polskiemu bo Cie zamecze pytaniami <glupek2>
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 20:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 8 lut 2012, 17:55

umcyk napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):IPA = izopropanol – tym sie głowice AV myje

co sie myje <co?>
pisz po polskiemu bo Cie zamecze pytaniami <glupek2>


izopropanol i tyle ci wystarczy ;P

głowice w magnetowidzie i soczewki w napedach optycznych
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez umcyk » 8 lut 2012, 18:08

maxim_wawa napisał(a):głowice w magnetowidzie i soczewki w napedach optycznych

ufff a juz myslalem ze mnie obraziles <glupek2>
ale zerkne do altka i sprawdze jak sie zachowuje pompa po przekreceniu zaplonu. Moze nie podaje paliwa po przekreceniu zaplony tylko dopiero przy rozruchu
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 20:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Mieczyslaw » 8 lut 2012, 21:39

Ok tadziu ok, jestem teraz madrzejszy o nowa wiedze nabyta przy pomocy Twojego posta :D je robie min. 15km dopiero auto wylaczam takze ladowac chyba nie trzeba. Idac dalej, jesli chodzi o ladowanie prostownikiem to chyba kazdy wie zeby wyjac aku i zazwyczaj w garazu podlaczyc i ladowac najlepiej najmniejszym pradem i jak najduzej.
Apropo ladowania czytalem na onecie pare dni temu, ze w czestochowie trafil sie koles, ktory podlaczyl prostownik do aku znajdujacym sie w aucie i kilkoma przedluzaczami wpial sie w latarnie uliczna i ladowal baterie :D policja go przez przypadek namierzyla, ustalila wlasciciela (po koles podlaczyl sie do latarni i poszedl do domu :P ) i grozi mu teraz do 5ciu lat za kradziez pradu :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 15:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Tomaszz » 8 lut 2012, 23:15

Witam wszystkich forumowiczów.

Niedawno kupiłem sobie Mazdę i mam w niej podobny problem jak w temacie. Muszę dość długo kręcić, żeby zapaliła. Rozrusznik kręci ładnie, szybko, silnik po odpaleniu też pracuje ładnie – cicho i równo. Praktycznie nie ma różnicy czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Rozrusznik musi zakręcić 4 – 5 razy. Co może być tego przyczyną?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 23:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez Admir » 8 lut 2012, 23:54

A może łaskawy Pan przeczytałby ten wątek od początku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 09:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez Tomaszz » 9 lut 2012, 00:07

Czytałem, ale problem był troszkę inny i wątek zszedł na akumulatory. U mnie problem nie jest związany z zimą i nie mam LPG.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 23:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez Admir » 9 lut 2012, 10:31

Opisz dokładnie problem i objawy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 09:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez Tomaszz » 9 lut 2012, 23:06

Tak jak wcześniej pisałem, dość długo trzeba kręcić, żeby silnik odpalił. Nawet gdy silnik jest rozgrzany to musi 2-3 razy sie obrócić zanim zapali. Na zimnym trzeba 4-5 razy, a na mrozie jeszcze więcej. Mam 20-letnią Vectrę i w tych samych warunkach szybciej odpala. Rozrusznik kręci szybko, silnik po uruchomieniu pracuje ładnie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 23:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez lucas83 » 10 lut 2012, 07:53

Czy po zakupie wymieniałeś cokolwiek w silniku? Świece, filtry, przewody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez umcyk » 10 lut 2012, 19:54

Wiem ze ostatnio troche sie ocieplowalo, ale zrobilem pewien test. Po wejsciu do auta przekrecilem kluczyk raz (az zapalily sie kontrolki), potem wrocilem do pozycji zero i powtorzylem czynnosc, po czym uruchomilem silnik. I o dziwo szybciej odpalil (choc auto stalo 3 dni). Wychodzi na to, ze pompa nie daje tyle paliwa zeby od razu zapalila. Nie ukrywam ze wole w tym przypadku ze ten typ tak ma :|
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 20:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez lucas83 » 10 lut 2012, 20:41

Aż z ciekawości zrobię taki test u siebie jutro :) Co prawda nie narzekam na odpalanie u siebie, ale warto sprawdzić. Kiedyś w Golfie MK2 po przekręceniu zapłonu wyraźnie słyszałem jak pompa podaje paliwo i czasami jak zdarzyło się, że musiałem lecieć z baniakiem na stację, to później, po wlaniu paliwa zanim odpalałem, zawsze starałem się podpompować paliwo właśnie przez przekręcanie kluczyka w jedną i w drugą stronę. W Seicento, to nawet kontrolka od tego jest :) Ale w GF nie słychać pompy po przekręceniu kluczyka. Pewnie coś tam pompuje, ale jest to niesłyszalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Tomaszz » 11 lut 2012, 10:15

lucas83 napisał(a):Czy po zakupie wymieniałeś cokolwiek w silniku? Świece, filtry, przewody?


Tylko filtry wymieniłem. Świece raczej są dobre, choć jeszcze spytam się porzedniego właściciela. Jeśli to pompka podaje za mało paliwa to jej wymiana coś pomoże?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 23:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez lucas83 » 11 lut 2012, 11:50

Sprawdź jeszcze świece i przewody. Nie pytaj właściciela, tylko sam sprawdź, on może Ci opowiadać cuda na kiju :D Olej wymieniałeś po zakupie? Zacznij od najprostszych rzeczy, te grube zostaw sobie na koniec.

EDIT: zrobiłem test umcyka, ale w moim przypadku odpalił normalnie, nie zauważyłem jakiejś poprawy (-7 stopni), zakręcił ze dwa razy i już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 18:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6