Długo kreci po nocnym postoju – zawor zwrotny ? 626 GF 2000r

Postprzez Tomaszz » 11 kwi 2012, 18:54

Gregory napisał(a):Na allleedrrrogo są zawory zwrotne paliwa montowane na przewodzie paliwowym, kosztują kilka PLN. Działa sprawnie, miałem kiedyś w aucie na"gnojówke" bo oryginał padł. Jeśli nie chce ci się bawić z kulką, to możesz przeciąć węża przy filtrze paliwa i zamontować zawór. Jak będzie poprawa to będziesz miał przyczyne.


Jaki przekrój mają te przewody?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 00:08
Posty: 28
Auto: Mazda 626 2.0 115 KM, 2001r.

Postprzez maxim_wawa » 11 kwi 2012, 19:27

Tomaszz napisał(a):
Gregory napisał(a):Na allleedrrrogo są zawory zwrotne paliwa montowane na przewodzie paliwowym, kosztują kilka PLN. Działa sprawnie, miałem kiedyś w aucie na"gnojówke" bo oryginał padł. Jeśli nie chce ci się bawić z kulką, to możesz przeciąć węża przy filtrze paliwa i zamontować zawór. Jak będzie poprawa to będziesz miał przyczyne.


Jaki przekrój mają te przewody?


wydaje mi sie ze 8mm ale reki se nie dam uciąć

ten zawór mógłby sie udac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Gregory » 16 kwi 2012, 19:05

W sobotę zdiagnozowałem że padła mi pompa paliwa,, dziś na szrot skoczyłem( na szczęście blisko) i już po wymianie. Ten zawór zwrotny jest wbudowany, znajduje się bezpośrednio w pompie, według mnie jest ona nierozbieralna( rozbieralna jest na pewno, ale gorzej ze złożeniem) :D . Więc są dwa wyjścia wymiana pompy, lub zawór na przewód paliwowy.

Ps jeśli chodzi o zdiagnozowanie czy pompa uszkodzona, po sprawdzeniu że prąd jest na wtyczce, to na koniec zalecam wyjęcie jej(pompy przed zakupem drugiej) i sprawdzenie organoleptycznie, bo tam też jest uszczelka gumowa, wąż i wtyczka które mogą być przyczyną bodź za słabego ciśnienia, lub nie działania.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez maxim_wawa » 16 kwi 2012, 19:37

u mnie używka wytrzymała rok wcześniej i tez doszła do etapu jej poprzedniczki – nie ma sensu używki jeśli chce się trochę pojeździć – mniej więcej większość GF na szrotach ma podobny przelot co nasze auta wiec i pompy w podobnym stanie

cena pompy w aso przysparza o zawał serca – 1600 pln i nie do kupienia samej pompy – zamiennik coś kolo 150 pln lepsiejszy – tansze i po 80 pln

ja kombinuje z zaadoptowaniem podobnej pompy z czego innego z większą wydajnością ale za normalne pieniądze
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Areksko » 17 kwi 2012, 16:17

Niebawem sprawdze ten zaworek z allegro i zobacze czy jest jakiś efekt – dam znać. U mnie (KRK) pompa kosztuje 78 zł – oczywiście nie jet to towar z górnej półki ale lepsze to niż używka. Napewno jest jakieś skuteczne rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 19 kwi 2012, 15:33

Areksko napisał(a):Niebawem sprawdze ten zaworek z allegro i zobacze czy jest jakiś efekt – dam znać. U mnie (KRK) pompa kosztuje 78 zł – oczywiście nie jet to towar z górnej półki ale lepsze to niż używka. Napewno jest jakieś skuteczne rozwiązanie.


to sie lepeij upewnij czy to taka bo ja szulakem – wszystkie ktore trafilem jakoby do GF były "inne"
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2012, 15:56

maxim_wawa napisał(a):
Areksko napisał(a):U mnie (KRK) pompa kosztuje 78 zł – oczywiście nie jet to towar z górnej półki ale lepsze to niż używka. Napewno jest jakieś skuteczne rozwiązanie.


Może awaryjność naszych pomp jest związana z LPG? Może też pomogło by automatyczne wyłączanie pompy podczas jazdy na LPG – co myślicie?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Gregory » 19 kwi 2012, 19:22

U nas fabrycznie montowane były 2 rodzaje pomp: MITSUBISHI 970924 – GF1 lub nippon denso
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA06&_grp=W2&blk=4200A
Ja zamiennika nigdzie nie znalazłem, dlatego kupiłem cały komplet używkę z auta zciągniętego z Niemiec. Ta pompa wyglądała jak nówka( czyszczona nie była), moją jak wyjąłem to była cała w nalocie, jakaś siara biała, w ogóle jakaś zaśniedziała. Dodatkowo już pompa była wymieniana wcześniej, bo było jakieś rzemiosło, lutowane kable etc. Tylko że ja w baku zawsze miałem mniej paliwa jak więcej :D .

Moim zdaniem odłączenie pompy paliwa nie będzie mieć negatywnych skutków dla silnika. Jak na LPG się jedzie to i tak wtryski nie podają na silnik paliwa ( czyli nie ma żadnego smarowania zaworów jak to czasem się słyszy) tylko ono krąży sobie w obiegu zamkniętym.
Gorzej z odpaleniem na benzynie, za każdym razem byś ten włącznik dawał on za trochę na off- to nie rozwiązanie.
Trochę z tematu schodzimy :) rozbiorę starą pompkę i sprawdzę co nie działa i czy jest ta niby kulka w środku która spełnia rolę zaworka.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Areksko » 19 kwi 2012, 21:42

maxim_wawa napisał(a):
Areksko napisał(a):Niebawem sprawdze ten zaworek z allegro i zobacze czy jest jakiś efekt – dam znać. U mnie (KRK) pompa kosztuje 78 zł – oczywiście nie jet to towar z górnej półki ale lepsze to niż używka. Napewno jest jakieś skuteczne rozwiązanie.


to sie lepeij upewnij czy to taka bo ja szulakem – wszystkie ktore trafilem jakoby do GF były "inne"



To jest dokładnie taka sama pompa – przynajmniej z wyglądu – niestety do środka nie zaglądałem ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Piotr Raczkowski » 20 kwi 2012, 09:10

Gregory napisał(a):Tylko że ja w baku zawsze miałem mniej paliwa jak więcej :D .

minimum to 1/4 zbiornika
Gregory napisał(a):Moim zdaniem odłączenie pompy paliwa nie będzie mieć negatywnych skutków dla silnika. Jak na LPG się jedzie to i tak wtryski nie podają na silnik paliwa ( czyli nie ma żadnego smarowania zaworów jak to czasem się słyszy) tylko ono krąży sobie w obiegu zamkniętym.

paliwo jak napisałeś krąży w obiegu zamkniętym i chłodzi wtryskiwacze bez tego zapieką się prędzej czy później
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 10:53

Gregory napisał(a):Tylko że ja w baku zawsze miałem mniej paliwa jak więcej

plus jakość naszego paliwa i wiadomo czemu tak wygląda


Gregory napisał(a):wtryski nie podają na silnik paliwa ( czyli nie ma żadnego smarowania zaworów jak to czasem się słyszy)

a to zawory są smarowane PB?


Gregory napisał(a):Gorzej z odpaleniem na benzynie, za każdym razem byś ten włącznik dawał on za trochę na off- to nie rozwiązanie.

wystarczy podpiąć przewód pod sygnał przełączenia na gaz i przez przekaźnik na wyłącznik pompy (mniej więcej) i masz automatyczne wyłączanie pompy po przełączeniu na LPG ;)


Piotr Raczkowski napisał(a):paliwo jak napisałeś krąży w obiegu zamkniętym i chłodzi wtryskiwacze bez tego zapieką się prędzej czy później

tak, ale i tak za każdym razem odpalasz na PB więc są nieco czyszczone
ogólnie wtryski w mazdach z LPG stosunkowo długo wytrzymują, raz czyściłem po 12 latach pracy na gazie i po tym zabiegu dalej śmigały


Gregory napisał(a):Trochę z tematu schodzimy

no tak jakoś :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez grzech_z » 20 kwi 2012, 14:09

kierownik napisał(a):wystarczy podpiąć przewód pod sygnał przełączenia na gaz i przez przekaźnik na wyłącznik pompy (mniej więcej) i masz automatyczne wyłączanie pompy po przełączeniu na LPG ;)


Przemyślę sprawę. Dodatkowo takie rozwiązanie może służyć za zabezpieczenie – włączony LPG na zimnym silniku=rozłączona pompa pb.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 14:22

na alledrogo nie było czasem od dawna tego typu gotowych rozwiązań do zaadoptowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rumunn95 » 20 kwi 2012, 14:45

gorzej moze byc np jak ktos ma spadek cisnienia na gazie i komp podeprze sie Pb wtedy pewnie poszarpie bo pompa odrazu chyba nie nabije odpowiedniego cisnienia
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 18:05

dlatego takie układy muszą działać w dwie strony
w przypadku starych instalacji LPG nie było tego typu problemu, bo jak się kończył gaz, to sam się nie przełączył i tak na PB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6