Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM

Postprzez maxim_wawa » 2 sty 2013, 15:46

no to juz wiesz na czym stoisz, jeździj, zbieraj kasę na remont/swapa do momentu az koszt oleju nie przekroczy kosztu wahy i nie bedzie wstyd autem jezdzic

remont koszrtowniejszy ale zwykle wiesz co masz zrobione
swap tanszy ale nie wiesz do konca jaki silnik wkladasz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez hannah_93 » 16 lut 2013, 10:58

Witam posiadam Mazde 626 GF 1.9b z 1998r przed liftem z fabryczna instalacja LPG. Zastanawiam sie nad remontem glowicy z zaworami i pierscieniami bo zaczol mocno kopcic olejem. Mechanik powiedzial mi ze ktos przedemna szlifowal 1 tłok i ze jest krzywy wal. i moje pytanie czy te elementy sa wymienne i jaki koszt jest za ich wymiane ? oraz ile moga kosztowac takie czesci ? glownie chodzi mi o wymiane tłoka i walu.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2013, 13:52
Posty: 4
Auto: mazda 626 1998r

Postprzez *White* » 16 lut 2013, 11:19

Na temat cen nie powiem ale nowy wał to pewnie mnóstwo kasy więc obstawiałbym zakup używki a tłok nowy ale nie wiem czy nie lepiej byłoby kupić cały silnik ze sprawdzonego źródła który jest jeszcze w aucie i można go sprawdzić.
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez hannah_93 » 16 lut 2013, 19:26

no wlasnie wole remontowac swoj silnik niz kupowac kota w worku za 1000zl do tego swap z 1000 i wyjdzie 2 tysiace ze cos co moze pochodzic z 50 tys. km. Mechanik powiedzial mi wstepnie ze za remont glowicy wraz z uszczelkami olejami szlifowaniem gniazd zaworow i zaworow itp chce 2 tys. zł wal korobowy uzywany kosztuje 400zl tlok uzywany znalazlem za 100zl nowy nie wiem ile moze kosztowac. a montaz tych elementow ile moze dodatkowo wynies skoro i tak bedzie robiony remont glowicy ?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2013, 13:52
Posty: 4
Auto: mazda 626 1998r

Postprzez tadziomaru1 » 16 lut 2013, 20:08

2 tys za robotę głowicy?! Coś mi się widzi, że mechanik znalazł dobre źródełko, bo zorientował się, że nie znasz się na temacie. Qrde, 1/3 wartości samochodu.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 16 lut 2013, 20:54

hannah_93 napisał(a):no wlasnie wole remontowac swoj silnik niz kupowac kota w worku za 1000zl do tego swap z 1000 i wyjdzie 2 tysiace ze cos co moze pochodzic z 50 tys. km. Mechanik powiedzial mi wstepnie ze za remont glowicy wraz z uszczelkami olejami szlifowaniem gniazd zaworow i zaworow itp chce 2 tys. zł wal korobowy uzywany kosztuje 400zl tlok uzywany znalazlem za 100zl nowy nie wiem ile moze kosztowac. a montaz tych elementow ile moze dodatkowo wynies skoro i tak bedzie robiony remont glowicy ?


a daje gwarancje na piśmie ze po jego remoncie kompresja będzie prawidłowa, a auto nie będzie brało oleju i nie będzie kopciło przy odpalaniu, przegazówce zejściu z obrotów ?? wystarczy ze założy z oszczędności kiepskie pierścienie i będziesz miał zasłonę dymna lada moment
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Floyd » 17 lut 2013, 02:04

2000 to sporo

ja części kupowałem sam w Japanmoto
sam też woziłem je do szlifierni

edit

poza tym, używane tłoki ? bez przesady !

używany to może być wał (po weryfikacji i pomiarach oraz ewentualnym szlifie) ale tłoki?...jaki to ma sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez hannah_93 » 17 lut 2013, 08:28

no on mi policzyl mniej więcej takie koszta. robocizna 500zl + 500zl za szlifowanie całej głowicy i dopasowaniem. olej 100 + uszczelki 250zl + nowe zawory albo szlifowane nie pamiętam. sztuke było chyba około 30zl albo 40zl wymienia wszystkie + pierścienie nowe + nowe swiece około 100zl. i tam wyszlo około 2000 tys. zl.
i moje pytanie czy jeżeli będzie uszkodzony tlok oraz wał to o ile może wzrosnąć remont ?

a remontować chce bo na zakup silnika wraz z swapem wydam około 2000 tys dobre musial bym szukac silnika który posiadal już instalacje lpg koltec bo moja mazda ma taka fabrycznie. a za 3 tysiące mam nadzieje będę miał już remont. i będę miał spokoj na kolejne 200 tys.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2013, 13:52
Posty: 4
Auto: mazda 626 1998r

Postprzez *White* » 17 lut 2013, 11:34

A po co Ci silnik który miał taką samą instalację lub jakąkolwiek instalację? Wybierając taki silnik gdzie była gazownia sam sobie sypiesz piachem po oczach gdyż wiadome jest jak gaz wpływa na silnik patrząc pod kątem paliwa zamiennego że tak powiem. Powinieneś szukać silnika bez LPG a kwestia podpięcia instalki pod drugi silnik nie powinna być kosztowna.
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez maxim_wawa » 17 lut 2013, 11:40

hannah_93 napisał(a):musial bym szukac silnika który posiadal już instalacje lpg koltec bo moja mazda ma taka fabrycznie


bzdura, wkladasz drugi silnik i jedyne co przekladasz ze starego to kolektor ssący reszta jest fabryczna

sam w końcu to przechodziłem i w razie co mam dobre i sprawdzone źródło silników – HENCAR Roman Kędzierki
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez *White* » 17 lut 2013, 11:41

Maxim a tak poza tematem to masz jeszcze tego manuala do GF ?
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez maxim_wawa » 17 lut 2013, 12:09

*White* napisał(a):Maxim a tak poza tematem to masz jeszcze tego manuala do GF ?


jasne, nawet gdzies na moim chomiku lezy (maxim_wawa)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Floyd » 17 lut 2013, 14:24

Generalnie zgadzam się z przedmówca, dodam tylko, że za zawór 1 sztukę na Japanmoto płaciłem 16 zł .

Ostatnio robiłem zawiechę żonie w jej Mitsubishi Colt i też tam zamawiałem części.

nie warto przepłacać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez grzech_z » 18 lut 2013, 09:31

hannah_93 napisał(a):a remontować chce bo na zakup silnika wraz z swapem wydam około 2000 tys dobre musial bym szukac silnika który posiadal już instalacje lpg koltec bo moja mazda ma taka fabrycznie. a za 3 tysiące mam nadzieje będę miał już remont. i będę miał spokoj na kolejne 200 tys.


Jak swap to tylko na czysty – nie gazowany silnik – a takich anglików na chodzie jeszcze w budach jest sporo. Przynajmniej w zeszłym roku było jak szukałem. Jak Ty chcesz przejeździć na remontowanym silniku tyle km jak myślisz wkładać do niego jakieś używane graty? Taniej i sensowniej kupić cały używany i swapować (400pln za przekładkę) a nie tysiak.
A jak remont to tylko – patrz Floyd:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dmercedes » 19 mar 2013, 21:16

Witam w listopadzie pytałem jak długo silnik bedzie tak brał olej i jezdził. Jak na razie mineło od zakupu rok i jest tak samo czyli około 1 litr na 1tys km. Przez rok Żona robi 20 tys km czyli 20 litrów oleju razy 12zł za litr to nie ma tragedii i nie opłaca sie robic remontu. Narazie ciesze sie ze sie stan nie pogarsza autko jest 2 lata w kraju wyglada jak nowe pali 9,6litra gazu.Mam nadzieje ze wytrzyma jeszcze z 3lata.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 gru 2010, 09:08
Posty: 5
Skąd: Legnica
Auto: Mazda GF 115KM 1997rok hatchback

Postprzez rafik89 » 23 mar 2013, 16:36

12 zł za litr oleju? To co to za olej, już chyba mineralny
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez zawisza gruszka » 23 maja 2013, 21:47

witam po dość długiej nieobecności mam takie pytaanie

najpierw może wspomnę że silnik w mojej mazdzie mam już po dwóch remontach w ostatniom było robione dodatkowo wkładanie tuleją do cylindrów nowe pierścienie nowe uszczelniacze nowe prowadnice
w zasadzie nie powinno sie nic dziać; ale

właśnie się dzieje jak brał olej tak dalej bierze może troche mniej bo z litra na jkieś 700 ml ale jutro dokładnie sprawdze czy napewno się nie pomyliłem
jak odpalam po nocy odpala bez problemu po kilku sekundach zadymi na biało (troche niebieskiego też widać) i czuć smród już nie przepalonego oleju tylko Spalin i tym samym ubywa mi ciecz chłodząca
ubywa mi przez wydech; tego jestem pewny nie miesza się z olejem ; i trzyma mi długo na wysokich obrotach tak 1500 obr/min
jak mechanik który mi to zrobił zdecyduje się coś poprawiać to na jakich częściach i co to może być? na jakich częściach uszczelniacze i uszczelka pod głowicą?? z jakiej firmy

Dopisano 23 maja 2013, 21:48:

witam po dość długiej nieobecności mam takie pytaanie

najpierw może wspomnę że silnik w mojej mazdzie mam już po dwóch remontach w ostatniom było robione dodatkowo wkładanie tuleją do cylindrów nowe pierścienie nowe uszczelniacze nowe prowadnice
w zasadzie nie powinno sie nic dziać; ale

właśnie się dzieje jak brał olej tak dalej bierze może troche mniej bo z litra na jkieś 700 ml ale jutro dokładnie sprawdze czy napewno się nie pomyliłem
jak odpalam po nocy odpala bez problemu po kilku sekundach zadymi na biało (troche niebieskiego też widać) i czuć smród już nie przepalonego oleju tylko Spalin i tym samym ubywa mi ciecz chłodząca
ubywa mi przez wydech; tego jestem pewny nie miesza się z olejem ; i trzyma mi długo na wysokich obrotach tak 1500 obr/min
jak mechanik który mi to zrobił zdecyduje się coś poprawiać to na jakich częściach i co to może być? na jakich częściach uszczelniacze i uszczelka pod głowicą?? z jakiej firmy
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez dmercedes » 19 lis 2013, 10:57

Witam po półrocznej przerwie <jupi> . odnosnie brania oleju przez moja mazde. Żona zrobiła 10 tys km i nadal tak samo koło litra na 1 tys wlewam. ostatnio wymieniłem na 20w40 sasiad mi przyniósł 20 litrów nawet nie wiem jakiej firmy mieszam go z 10w60, rano niekiedy nie dymi a innym razem parowóz przez 10 sek i ok. auto ma aktualnie 230 tys nie wiem czy przebieg oryg bo nie mam ksiazki serwisowej. wizualnie wyglada ze prawdziwy bo jest zadbana, niesamowite auto ma 17 lat i wszystko działa nawet klima hamulec reczny jest igła tylko musiałem go stuningowac teterytkami naciagłem bardziej sprezynke. auto jest godne polecenia z wyjatkiem zawieszenia dosc twarde jak na nasze drogi kazda nierównosc czuc. Mam nadzieje ze do 300tys dobije bez remontu . autko jedzi na gazie do tej pory 30 tys zrobione. gdyby nie zawieszenie to z mazda bym sie nigdy nie rozstał a tak mysle nad citroenem c5 albo mercedes s .pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 gru 2010, 09:08
Posty: 5
Skąd: Legnica
Auto: Mazda GF 115KM 1997rok hatchback

Postprzez Bugi_Xp » 21 lis 2013, 00:20

Witam,
mam pytanko odnośnie brania oleju. Ostatnio zauważyłem, że zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju. Więc od razu stwierdziłem, że jest coś nie tak.
Na drugi dzień sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że bagnet jest całkiem suchy :| sprawdzałem kilka razy :| Co więcej po ostatniej wymianie oleju nie spisałem kiedy był ostatnio olej wymieniany z moich obliczeń wyszło, że przejechałem jakieś ok 15tyś km, czyli już dawno powinien być wymieniony. Nie miałem możliwości wymiany od razu ponieważ zacząłem pracować za granicą i tak szybko nakręciłem tyle km, przez to zaniedbałem wymianę oleju. co miałem robić? Pojechałem na najbliższą stację kupiłem 2l oleju dolałem i na miarce pokazywało po środku. Jeździłem jeszcze 2tyg. do pracy (ok 30km dziennie) i z powrotem do Polski z Holandii 1tyś km. Teraz sprawdzając olej po powrocie na spokojnie w domu zauważyłem znowu ubytek wskazuje pod koniec miarki mimo wlania tych 2l.

Teraz moje pytania?
Już dawno powinien być wymieniony olej, to teraz po prostu go wymienić i sprawdzać czy nadal będzie ubywał?
Czy od razu zaprowadzić go do mechanika na wstępne oględziny?
Czy może być tak, że jak wymienię olej może już nie będzie ubytków?

Dodam, że prędzej nie brała nic :) Dopiero teraz zaniedbałem przez nową prace i robienia Madzią 5tyś km przez miesiąc. Dopiero jak się kontrolka zapaliła to mi się przypomniało :( Dobrze, że się chociaż zapaliła! :) Może ktoś coś pod powie? Teraz mam trochę czasu bo urlop wreszcie <jupi>

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2013, 23:12
Posty: 1
Skąd: Kcynia
Auto: Mazda 626 GF
2.0 16V FS, 115KW,
2000r. bp/lpg

Postprzez piotrzM84 » 1 gru 2013, 11:13

Witam . Przymierzm się do remontu silnika bo szlak strzela z tą zasłoną dymną <glupek2> .Więc mam pytanie jakie polecacie pierścienie bo RIKen nie mogę dostać nigdzie są tylko MAHLE orginal.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 10:57
Posty: 7
Auto: MAZDA 626 GF 1997r
2.0 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6