Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM

Postprzez YouCanCallMeAl » 6 wrz 2017, 11:44

Cześć wszystkim,

Stoję przed popularnym dylematem: wymiana czy remont. Moja 626 jest z '99, nadkola oczywiście puchną i nie chciałbym pakować w nią za dużo kasy, więc skłaniam się bardziej ku używce.
Może ktoś ma sprawdzony kontakt do sprawnych silników? Nie mam za dużo czasu, żeby doglądać tematu. Najchętniej zostawiłbym komuś samochód w celu zrobienia przekładki.

Ostatecznie może ktoś zna jakiś warsztat w Wielkopolsce lub okolicach (nie wiem czy dojedzie dalej ;)), który jest zaznajomiony z tematem i robi remonty tych silników? Jeśli miałbym go oddać komuś do remontu, to chciałbym mieć trochę więcej pewności, że zrobią to dobrze i nie będę znowu musiał oglądać chmury dymu za sobą.

Z góry dzięki za jakieś info.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 11:55
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF HB '99 2.0 136KM

Postprzez dansomi » 6 wrz 2017, 12:06

Napisz do mnie na priv, w malopolsce jest silnik z warszawskiej sliwki(masz temat na forum) ktory jest swiezo po remoncie, za kilka dni ma isc na zyletki! Jak jestes chetny to jest mozliwosc przelozenia go tutaj na miejscu w malopolsce albo transport samego silnika. Pisze ja poniewaz mam najblizej do niego i mam w planach zabrac auto na graty tylko musze miec kupca na silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez YouCanCallMeAl » 6 wrz 2017, 22:31

Hej, dzięki za info, wszystko wygląda pięknie, ale z tego co widzę, to śliwka ma 115KM, a ja mam 136KM i chciałbym przy tym pozostać ;) Niestety te silniki są mniej popularne...
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 11:55
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF HB '99 2.0 136KM

Postprzez piter090 » 26 wrz 2017, 22:49

Nie wiem czy jest sens wymiany silnika. Ja ostatnio w swojej robiłem pierścienie + głowice i zapłaciłem za części 575zł, a remont głowicy (frezowanie gniazd i zaworów, wymiana prowadnic i uszczelniaczy, regulacja luzów) zapłaciłem 800zł i jak na razie koniec z porannym kopceniem :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2017, 09:09
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GF 115KM
1998r LPG

Postprzez grzech_z » 27 wrz 2017, 07:07

piter090 napisał(a):Nie wiem czy jest sens wymiany silnika.


Jest jeden przeważający – jak ktoś stoi przed tym dylematem – ma 90KM a chciałby 136 :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dj4xm » 30 wrz 2017, 05:20

grzech_z napisał(a): YouCanCallMeAl
grzech_z napisał(a):
piter090 napisał(a):Nie wiem czy jest sens wymiany silnika.


Jest jeden przeważający – jak ktoś stoi przed tym dylematem – ma 90KM a chciałby 136 :)


Wtedy tak, ale tutaj kolega już ma to szczęście 136koniii :P
A ja jeżdżę zadbaną 90 i szczerze nie jest źle, najgorzej wyprzedzać, ale jeżdżę raczej spokojnie, więc rzadko na Madzię narzekam :P wiadomo nikt by nie narzekał mając 136 :-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez YouCanCallMeAl » 2 paź 2017, 08:19

136 to on niby miał od nowości, teraz to już tylko wyróżnik modelu silnika ;) Mam porównanie z Laguną 107KM i różnicę czuć, więc nie jest znowuż aż tak źle. Chyba że z Laguny też sporo uciekło ;)

Mój poza naprawdę mocnym dymieniem (w Smoleńsku by się nie powstydzili) mocno stuka i gaśnie na niskich obrotach, także na głowicy i pierścieniach by się nie skończyło w przypadku remontu. Długo jeździłem z niskim stanem oleju, żeby nie dymił i się na pewno odbiło na jego zdrowiu, także bardziej skłaniam się do wymiany.
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 11:55
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF HB '99 2.0 136KM

Postprzez grzech_z » 2 paź 2017, 10:51

YouCanCallMeAl napisał(a):Długo jeździłem z niskim stanem oleju, żeby nie dymił


<co?> aż nie wiem jak to skomentować <glupek2>
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukaszrg » 2 paź 2017, 19:53

Moja też dymi i jak zaleje olej na full to za 2 dni nie ma a jak trzymam na minimum to dolewam ok 0.5 l na 1000 km <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron