Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM

Postprzez miro62 » 1 gru 2013, 18:12

piotrzM84 napisał(a):szlak strzela z tą zasłoną dymną

He... mam to samo, ale skąd Wiesz że pierścienie <co?> ja byłem u mechanika i na bank poleciały w mojej Madzi uszczelniacze zaworowe a rano jak odpalę to mam zasłonę dymną jak ze świecy wojskowej. Pierścionki olejowe pewnie też "stanęły" ale może zrobię płukankę ;)
miro62
 

Postprzez grzech_z » 2 gru 2013, 10:31

piotrzM84 napisał(a):Witam . Przymierzm się do remontu silnika bo szlak strzela z tą zasłoną dymną <glupek2> .Więc mam pytanie jakie polecacie pierścienie bo RIKen nie mogę dostać nigdzie są tylko MAHLE orginal.


W Hipolu sprawdzałeś?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Gregory » 4 gru 2013, 23:48

Hipol, mazdaparts, etc. Jeden kolega na forum założył od KIA i mówił ze działa poprawnie.
Ja mam komplet nowych nominalnych pierścieni olejowych(zbierających) RIKken na zbyciu, bo u siebie założyłem jeszcze coś innego :)
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez grzech_z » 5 gru 2013, 10:38

Gregory napisał(a):Hipol, mazdaparts, etc. Jeden kolega na forum założył od KIA i mówił ze działa poprawnie.
Ja mam komplet nowych nominalnych pierścieni olejowych(zbierających) RIKken na zbyciu, bo u siebie założyłem jeszcze coś innego :)


Od Kii to chyba sworzeń był, pierścienie też pasują?
Pochwal się zatem od czego Ty "zaryzykowałeś";)?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez piotrzM84 » 8 gru 2013, 20:10

Sprawdzałem w hipolu nie mają a w sklepach u mnie mają tylko MAHLE a pierścienie mechanik mi zdignozował bo kopci z rana i na rozgrzanym po zejściu z wysokich obrotów i pali mi oleju 1l na 1000 km <płacze>
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 10:57
Posty: 7
Auto: MAZDA 626 GF 1997r
2.0 115KM

Postprzez Gregory » 10 gru 2013, 00:02

Przecież wyżej napisałem że w mazdaparts. Ooo tutaj http://www.mazparts.pl/
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez piotrzM84 » 10 gru 2013, 16:22

Ok znalazłem tyko czekam aż mechanik rozbierze i sprawdzi twierdzi że pierścienie ale coś wspomniał że prowadnice zaworowe i uszczelniacze mogą tylko być walnięte
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 10:57
Posty: 7
Auto: MAZDA 626 GF 1997r
2.0 115KM

Postprzez grzech_z » 11 gru 2013, 09:24

piotrzM84 napisał(a):Ok znalazłem tyko czekam aż mechanik rozbierze i sprawdzi twierdzi że pierścienie ale coś wspomniał że prowadnice zaworowe i uszczelniacze mogą tylko być walnięte


Wymieniając pierścienie musisz wymienić również uszczelniacze i wszystkie uszczelki, simeringi jakie tam siedzą. Jakiekolwiek odstępstwo od sztuki grozi ponowną rozbiórką – mam nadzieję, że Twój mechanik to wie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez piotrzM84 » 11 gru 2013, 13:24

Mówił o wymianie pierścieni, uszczelniaczy ,panewek,honowanie cylindrów ,planowanie głowicy plus uszczelki za całość około 1500 pln a jeśli w głowicy walnięte prowadnice i wypalone gniazda to mam drugą po regeneracji za 280 z przebiegiem 200 km bo gościu zregenerował a okazały się pierścienie to wymienił silnik.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 10:57
Posty: 7
Auto: MAZDA 626 GF 1997r
2.0 115KM

Postprzez grzech_z » 11 gru 2013, 13:29

piotrzM84 napisał(a):bo gościu zregenerował a okazały się pierścienie to wymienił silnik.


No to jest remont:)
Może zanim i u Ciebie coś jeszcze "wyniknie" po rozebraniu warto przemyśleć jednak swapa z angola?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez piotrzM84 » 13 gru 2013, 22:19

zastanawiałem się nad tym ale drugi silnik ok 1200 plus robocizna a nigdy nie wiesz ile pochodzi.W tym autku pięknie chodził mi od kupna ok 5 miesięcy a reszta to tragedia <cisza> zamulanie,kopcenie, gaśnie po pierwszym odpaleniu w zimę,falujące obroty,wibracje i buczenie i do tego problemy z elektryką. Wcześniej miałem GE 1.8 i była o niebo lepsza ale miałem dzwona i się skusiłem na nowszy model i się bujam z tymi problemami 7 miesięcy
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 10:57
Posty: 7
Auto: MAZDA 626 GF 1997r
2.0 115KM

Postprzez Gregory » 1 sty 2014, 14:17

grzech_z napisał(a):
Gregory napisał(a):Hipol, mazdaparts, etc. Jeden kolega na forum założył od KIA i mówił ze działa poprawnie.
Ja mam komplet nowych nominalnych pierścieni olejowych(zbierających) RIKken na zbyciu, bo u siebie założyłem jeszcze coś innego :)


Od Kii to chyba sworzeń był, pierścienie też pasują?
Pochwal się zatem od czego Ty "zaryzykowałeś";)?


Dopiero odpisuje.Zamiast zalecanego pierścienia zbierającego, zastosowałem dobierane na tłoka, pierścienie, z jedną sprężynką w środku, Reszta pierścieni RIK. Tylko trzeba na tego pierścionka troszkę gniazdo tłoka liznąć, bo pierścień jest szerszy. 50tyś km. Działa ok.
O coś takiego:
Obrazek
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez zawisza gruszka » 27 kwi 2014, 09:15

więc w końcu mogę powiedzieć że remont silnika bo wielkich bojach się udał poprzez wymiane głowicy
już jeżdze ponad pół roku i ani grama oleju nie ubywa
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez hrabia_slim » 22 sie 2016, 20:48

Ja borykając się z problemem chmury dymnej rano po przeczytaniu forum miałem rożne myśli może zalac inny olej co podobno niektórym pomogło itp... wkoncu oddałem auto do zaufanego warsztatu i powiedziałem ze jeśli trzeba będzie rozbieramy wszystko i nowe pierścienie itp... trwało to 2 tygodnie nowe pierścionki kompletna regeneracja głowicy nowe uszczelki oleje filtry z robocizną 2.500 ale za to święty spokój i brak dymu z rana oleju nie bierze zostały jeszcze kontrolki abs,tcs itp. czyli któryś czujnik :)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 12:57
Posty: 13
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 626 kombi 2.0HP 136km benzyna 1999

Postprzez VeryCoolMan » 10 kwi 2017, 17:08

Witajcie! kupiłem pierścienie RIK ale coś mi chyba nie gra... jeden jest cieńszy a drugi dużo grubszy czy tak ma być? zgarniające wyglądają ok silnik jeszcze nie rozebrany a na alledrogo na zdjeciach wyjetych tłoków z pierscieniami wyglada jak by pierwsze 2 od gory tłoka były identycznej grubosci.. mam złe pierscienie?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez kakiel » 23 lip 2017, 18:59

Wiecie może, gdzie w Krakowie bądź okolicach zrobię remont głowicy i wymienię pierścienie?
Autko spala już 1L lub więcej na 1000km i dymi z rana i chyba mu już trochę mocy brakuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez dansomi » 24 lip 2017, 00:35

http://www.mazvagtech.pl

Duzo osob zadowolonych a niektorzy ponoc robia wiecej kilometrow zeby u nich robic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez kakiel » 29 lip 2017, 16:25

Nie ma szans na to, żeby znaleźć coś w Krakowie? Wiem, że Legnica nie daleko, ale transport bez auta z powrotem może być kłopotliwy.
Nie wiem też na ile mam się przygotować, jeśli na przykład do wymiany są pierścienie i do roboty głowica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez grzech_z » 30 lip 2017, 09:21

kakiel napisał(a):Nie wiem też na ile mam się przygotować, jeśli na przykład do wymiany są pierścienie i do roboty głowica?


Jak remont to koniecznie pierścienie i uszczelniacze zaworów. Planowanie głowicy, uszczelka i co tam wyniknie po drodze. Dobrze było by do zaworów (luzów) zajrzeć. Myślę, że bez tysiaka nie podchodź.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 30 lip 2017, 09:39

mnie porządne zrobienie głowicy wyszło 700zł. wymiana prowadnic, docieranie zaworów, uszczelniacze i coś tam jeszcze. do tego reszta. 1500zł mnie wyniosło a robiłem sam więc w warsztacie przy dobrych wiatrach jeszcze bym tysiaka dorzucił
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6